Thumbnail
Ερώτηση του Γιώργου Μαυρωτά για την υποστελέχωση με μέλη ΔΕΠ

Ερώτηση για τον κίνδυνο της περαιτέρω υποστελέχωσης Τμημάτων περιφερειακών ΑΕΙ με μέλη ΔΕΠ, λόγω της εφαρμογής διάταξης του άρθρου 76 του ν.4485/2017 για την Ανώτατη Εκπαίδευση, κατέθεσε στον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστα Γαβρόγλου, ο Γραμματέας Κοινοβουλευτικού Έργου και Βουλευτής Αττικής με το Ποτάμι, Γιώργος Μαυρωτάς.

Ακολουθεί ολόκληρη η Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας:

Η καλή νομοθέτηση είναι δυστυχώς μια έννοια άγνωστη για την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, καθώς είναι συνήθης η πρακτική πολλών Υπουργών να νομοθετούν μία διάταξη σε ένα νομοσχέδιο, να την τροποποιούν σημαντικά ή και να την αποσύρουν σε ένα επόμενο και στη συνέχεια να την επαναφέρουν σε ένα άλλο νομοσχέδιο. Η κατάσταση αυτή συμβαίνει και στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας και εν προκειμένω στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όπου μέσα σε διάστημα λιγότερο από ένα έτος οι Υπουργοί Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ έχουν τροποποιήσει 3 φορές τα θέματα μετακίνησης των μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ όπως διατυπώνεται στην αλληλουχία των νόμων 4415/2016 (Α’ 159), 4452/2017 (Α’ 17) και 4485/2017 (Α’ 114). Μάλιστα οι τελευταίες δύο τροποποιήσεις έχουν λάβει χώρα μέσα σε διάστημα 6 μηνών από τον νυν Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Γαβρόγλου.

Με τον πρόσφατο ν.4485/2017, και συγκεκριμένα με το άρθρο 76, παρ. 1, περίπτωση β) δίνεται η εξαίρεση, κατά παρέκκλιση της ισχύουσας διάταξης: «Αποκλείεται η μετακίνηση μελών Δ.Ε.Π. προς τα Α.Ε.Ι. των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης από Α.Ε.Ι. που εδρεύουν σε άλλους νομούς», να επιτρέπεται για μέλη ΔΕΠ Α’ βαθμίδας να μετακινηθούν προς ΑΕΙ των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης εφόσον αυτά έχουν συμπληρώσει 15 έτη υπηρεσίας και σε οποιαδήποτε βαθμίδα σε Τμήμα Περιφερειακού ΑΕΙ.

Αυτό το νομοθετημένο «παράθυρο», όπως εγκαίρως είχε καταδείξει το Ποτάμι στη Βουλή κατά τη συζήτηση του ν.4485/2017 για την «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις», δίνει τη δυνατότητα εκροής σημαντικού αριθμού μελών ΔΕΠ, κρίσιμου για την επάρκεια στελέχωσης και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης των ήδη υποστελεχωμένων περιφερειακών ΑΕΙ της χώρας προς τα κεντρικά ΑΕΙ. Επιπλέον σε αυτό συνηγορεί και το γεγονός ότι δεν προβλέπεται πλέον καν η σύμφωνη γνώμη της Συνέλευσης του Τμήματος προέλευσης όπως ίσχυε στον ν.4415/2016, παρά μόνο απλή γνώμη. Η σύμφωνη γνώμη του Τμήματος προορισμού καθώς και η έγκριση των δύο Συγκλήτων είναι μεν προαπαιτούμενα, ωστόσο στη Σύγκλητο συμμετέχει μόνο ένα μέλος του Τμήματος προέλευσης για να εκφράσει τη γνώμη του τμήματος στο εν λόγω σώμα! Τέλος, χρειάζεται και η σύμφωνη απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ένα σημείο προβληματικό κατά τη γνώμη μας καθότι μπορεί να ματαιώσει, να καθυστερήσει ή να επιταχύνει διαδικασίες κατά το δοκούν.

Επειδή τέτοιες πρακτικές νομοθέτησης διαρκούς χαλάρωσης των δικλείδων για την καλή λειτουργία των ΑΕΙ της χώρας όταν μάλιστα αφορούν το διδακτικό προσωπικό, δεν πιστώνονται στην ακαδημαϊκή κοινότητα ως θετικές αλλά αντιθέτως εκλαμβάνονται ως επί το πλείστον ως εστιασμένες μικροτακτοποιήσεις ημετέρων.

Επειδή η Πολιτεία και το Υπουργειο Παιδείας έχει χρέος να διατηρεί υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης σε όλα τα ΑΕΙ της χώρας, δίνοντας μεγάλη προτεραιότητα στην ενδυνάμωση της στελέχωσης και όχι στην αποψίλωση των περιφερειακών ΑΕΙ.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Από την ισχύ του ν.4415/2016 και εν συνεχεία με την ισχύ των ακολούθων δύο νόμων τροποποίησης του θέματος «Μετακίνηση Καθηγητών ΑΕΙ», πόσα μέλη ΔΕΠ έχουν κάνει χρήση της δυνατότητας μετακίνησης και έχουν μετακινηθεί σε άλλο Τμήμα του ίδιου ή άλλου περιφερειακού ΑΕΙ;

2.    Από την ισχύ του ν.4485/2017, ποιος αριθμός μελών ΔΕΠ περιφερειακών ΑΕΙ έχει αιτηθεί τη μετακίνησή του από περιφερειακό ΑΕΙ σε ΑΕΙ των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης; Σε ποιους νομούς που εδρεύουν περιφερειακά ΑΕΙ, έχουν εκδηλωθεί αιτήσεις μετακίνησης μελών ΔΕΠ προς Τμήματα των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης και ποιοι οι επιμέρους αριθμοί;

3.    Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, υπάρχουν αποφάσεις Συγκλήτων για τις εν λόγω μετακινήσεις προς Τμήμα ΑΕΙ των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης; Πόσες είναι θετικές και πόσες αρνητικές;

4.    Πόσες περιπτώσεις μετακινήσεων από περιφερειακά ΑΕΙ σε Τμήματα ΑΕΙ της Αττικής και της Θεσσαλονίκης έχουν προωθηθεί στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων;

5.    Με δεδομένη την προϋπόθεση της περίπτωσης γ) της παρ. 1 του άρθρου 76 του ν.4485/2017 όπως και παρομοίως της περίπτωσης γ) του άρθρου 55 του ν.4415/2016, ότι για την έκδοση της ανωτέρω υπουργικής απόφασης, με την οποία εγκρίνεται η συνέχιση της διαδικασίας μετακίνησης, λαμβάνεται ιδιαιτέρως υπόψη η επαρκής στελέχωση και η εύρυθμη λειτουργία του Τμήματος προέλευσης, πόσες περιπτώσεις αιτήσεων μετακίνησης μελών ΔΕΠ δεν έχουν γίνει αποδεκτές από το Υπουργείο;

Ο ερωτών βουλευτής

Γιώργος Μαυρωτάς – Αττικής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholika-vivlia.jpg
Το ρεπορτάζ του alfavita.gr για την εμπλοκή φροντιστηριακού οργανισμού στη συγγραφή σχολικών βιβλίων συζητιέται αύριο Δευτέρα στη Βουλή
Αύριο στη Βουλή συζητιέται επίκαιρη ερώτηση για το πολλαπλό βιβλίο και την εμπλοκή μεγάλου φροντιστηριακού οργανισμού στη συγγραφή.
Το ρεπορτάζ του alfavita.gr για την εμπλοκή φροντιστηριακού οργανισμού στη συγγραφή σχολικών βιβλίων συζητιέται αύριο Δευτέρα στη Βουλή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Εκπαιδευτικοί Ρεθύμνου: «Να αποσυρθεί κάθε διαδικασίας δίωξης στους εκπαιδευτικούς»
«Η δικαστική δικαίωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που μονιμοποιήθηκαν χωρίς αξιολόγηση και ο επίμονος αγώνας χιλιάδων συναδέλφων απέναντι σε ένα...
Εκπαιδευτικοί Ρεθύμνου: «Να αποσυρθεί κάθε διαδικασίας δίωξης στους εκπαιδευτικούς»