Thumbnail
Τι δήλωσε από το βήμα του 11ου Περιφερειακού Συνεδρίου

Για ακριβή αριθμό προσλήψεων διορισμών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που θα γίνει γνωστός από τον ερχόμενο Οκτώβριο έκανε λόγο ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, ανοίγοντας τις εργασίες της θεματικής ενότητας «Παιδεία, Έρευνα και Οικονομία της Γνώσης» στο 11ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση «Κεντρική Μακεδονία: Πόλος Ανάπτυξης- Πύλης συνεργασίας». Παράλληλα μίλησε και για συγκεκριμένο σύστημα προσλήψεων, ενώ αναφέρθηκε στις παθογένειες που διαμορφώθηκαν και παγιώθηκαν επί δεκαετίες και τον τρόπο αντιμετώπισής τους.

«Από τον Οκτώβριο θα ανακοινωθεί ακριβής αριθμός διορισμών στην Πρωτοβάθμια και στη Μέση Εκπαίδευση, μαζί με ένα σύστημα προσλήψεων», ανέφερε συγκεκριμένα ο Κώστας Γαβρόγλου. «Είναι ένα εξαιρετικά σύνθετο πρόβλημα, είναι ένας τεράστιος αριθμός ανθρώπων που έχουν ήδη υπηρετήσει για πάρα πολλά χρόνια ως αναπληρωτές και αυτό δεν μπορεί να μην παρθεί πολύ θετικά υπόψη, αλλά και ένα σύστημα διορισμών, στο οποίο θα υπάρχει μια στοιχειώδης συναίνεση των άλλων φορέων, διότι υπάρχουν κι εκεί πάρα πολλές διαφορές και δεν θέλουμε κάτι, όπως είναι οι διορισμοί, να υπονομευτεί μέσα από τις εντάσεις που θα δημιουργήσουν οι διαφορές στα συστήματα διορισμών», προσέθεσε.

Αναφορικά με τις παθογένειες ο υπουργός Παιδείας είπε: «Ο κορμός της παθογένειας περιστρέφεται γύρω από το πελατειακό σύστημα. Ένα πράγμα που κάνουμε και παίρνει πάρα πολύ μεγάλο τμήμα του χρόνου μας είναι να αντιμετωπίσουμε αυτά τα προβλήματα με τέτοιο τρόπο, ώστε να τελειώνουμε με ένα παρελθόν, που ακόμη μας τραβάει προς τα πίσω». Διευκρίνισε δε ότι η υλοποίηση των στόχων που θέτει το υπουργείο επικεντρώνεται σε τρεις τομείς:

Ο πρώτος αφορά ο άνοιγμα των σχολείων, «κάτι το οποίο είναι λογικό, φυσιολογικό και προφανές σε πάρα πολλές χώρες του κόσμου, σε εμάς, όμως, δεν ίσχυε αυτό κι ο λόγος δεν ήταν οικονομικός, αλλά είχε σχέση με παθογένειες του συνολικού συστήματος».

Ο δεύτερος στόχος αφορά τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες. «Από το νηπιαγωγείο μέχρι τα μεταπτυχιακά έχουμε κάνει εξαιρετικά σοβαρές παρεμβάσεις τα χρόνια που πέρασαν και τα συνεχίζουμε», υπογράμμισε, σημειώνοντας ότι «επειδή η εκπαίδευση δεν είναι ένα καρτεσιανό σύστημα που με γεωμετρικό τρόπο είσαι σε ένα σημείο και φτιάχνεις τον υπόλοιπο κόσμο, αυτό που γίνεται είναι ότι πάμε και προχωράμε διαλεκτικά- τελειώνουμε με μία βαθμίδα, επανερχόμαστε αργότερα σε αυτή».

Ο τρίτος τομέας παρεμβάσεων αφορά στη χρηματοδότηση και το ανθρώπινο δυναμικό. «Είναι προφανές ότι δεν μπορούμε να έχουμε επιτυχημένες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις αν ταυτόχρονα δεν υπάρχει σοβαρή αύξηση των κονδυλίων που διατίθενται, όπως και του ανθρώπινου δυναμικού. Αυτά τα δύο πάνε μαζί. Δεν είναι το παν, αλλά είναι προφανώς μία προϋπόθεση, χωρίς την οποία δεν μπορεί κανείς να προχωρήσει», εξήγησε.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δασκαλοι
Η παραίτηση ενός διευθυντή σχολείου και η αστοχία της "είδησης" της παραίτησης
Εκπαιδευτική πολιτική που στρεβλώνει τις σχέσεις και μεταξύ των εκπαιδευτικών και με τα παιδιά, που μαραίνει την όποια ζωντάνια, αλήθεια, αυθορμησία,...
Η παραίτηση ενός διευθυντή σχολείου και η αστοχία της "είδησης" της παραίτησης