Στις 11-7 πραγματοποιήθηκε ΔΣ της ΟΛΜΕ στο οποίο συζητήθηκε η πρόταση που από τις προηγούμενες μέρες είχε καταθέσει η ΑΣΕ στο ΔΣ για να παρθεί απόφαση από την Ομοσπονδία για την αποχή των συναδέλφων από κάθε διαδικασία της αντιεκπαιδευτικής – αντιδραστικής αξιολόγησης την οποία το επόμενο χρονικό διάστημα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θα επιδιώξει να προωθήσει σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης έως και τη σχολική μονάδα.
Σε αυτό το πλαίσιο καλέσαμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να αποφασίσει και να κηρύξει άμεσα απεργία-αποχή, στα πλαίσια και της σχετικής απόφασης που έχει ληφθεί και από την ΑΔΕΔΥ, από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης (από τη λεγόμενη «αποτίμηση» και τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου με βάση το άρθρο 47 του ν. 4547/2018, τη συμμετοχή και το ρόλο των ΠΕΚΕΣ στη διαδικασία αυτή καθώς και το πλαίσιο της επιλογής και αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης έως και το επίπεδο διευθυντή και υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας). Να καλέσει τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών και τις ΕΛΜΕ να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις. Καλέσαμε επίσης το ΔΣ της ΟΛΜΕ να πάρει επιπρόσθετα όλα τα νομικά μέτρα για την έναρξη της ΑΠΕΡΓΙΑΣ-ΑΠΟΧΗΣ στην εκπαίδευση.
Απέναντι σε αυτές τις προτάσεις η ηγεσία του ΔΣ της ΟΛΜΕ (ΣΥΝΕΚ/ΔΑΚΕ/ΠΕΚ) για ακόμα μια φορά απέδειξε ότι αποτελεί σταθερό στήριγμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης. Οι ΣΥΝΕΚ υπερασπίστηκαν την ΣΥΡΙΖαίικη αξιολόγηση!! Θυμήθηκαν το σκουριασμένο 8ο συνέδριο και προσπάθησαν να μας πείσουν ότι η αποτίμηση/ αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι και επιθυμία του κλάδου. Το ίδιο ουσιαστικά είπαν και για την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης, που φτάνει έως το επίπεδο διευθυντή και υποδιευθυντή σχολικής μονάδας!
Ουσιαστικά εμπαίζουν τους συναδέλφους. Δεν επιθυμούμε, λένε, τους δείκτες και τις φόρμες του Υπουργείου για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας - οι οποίοι έχουν ήδη νομοθετηθεί - αλλά παρόλα αυτά θα περιμένουμε τις Υπουργικές αποφάσεις να δούμε τι θα γίνει...
Οι εκπρόσωποι των ΣΥΝΕΚ κάνουν ό,τι μπορούν για να κάτσουν οι συνάδελφοι στα αυγά τους, τη στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας τελικά μετατρέπει ολόκληρο τον Σύλλογο Διδασκόντων σε αξιολογητή και αξιολογούμενο. Ξέχασαν φαίνεται ότι στον νόμο ενσωματώνεται η απεργοσπαστική τροπολογία Γεροβασίλη, που ψήφισε η κυβέρνηση μαζί με τη Ν.Δ, η οποία προβλέπει ότι τα στελέχη που δε θα αξιολογήσουν αλλά και κάθε εκπαιδευτικός που δε θα αξιολογήσει (τον διευθυντή και υποδιευθυντή του) δε θα μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα για θέση ευθύνης. Καλλιεργούν την αυταπάτη να θεωρεί κάποιος συνάδελφος ότι οι ίδιος θα μπορεί να αξιολογεί αλλά δε θα αξιολογείται. Βάφουν με χρυσόσκονη την αποτίμηση του «εκπαιδευτικού έργου» η οποία, με βάση τις διατάξεις ν. 4547/2018 είναι αξιολόγηση, θα αξιοποιηθεί για την προώθηση αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, επιδιώκοντας να έχει τη συναίνεση των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Η αγωνία τους να ωραιοποιήσουν την πολιτική της κυβέρνησης έφτασε στο σημείο να πουν ότι σχεδόν δεν υπάρχει η ΑΔΙΠΔΕ, η οποία κατά τα άλλα «διαμορφώνει, οργανώνει, εξειδικεύει, τυποποιεί και δημοσιοποιεί εκ των προτέρων τις διαδικασίες αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος και τα σχετικά κριτήρια και δείκτες, στο πλαίσιο, αντίστοιχων διεθνών προτύπων». Χωρίς ντροπή λένε ότι δεν υπάρχει προσπάθεια κατηγοριοποίησης των σχολείων, όταν τα ίδια τα ΠΕΚΕΣ (μικρά υπουργεία ουσιαστικά) κάθε χρόνο θα λαμβάνουν υπόψη τους τα αποτελέσματα της αυτοαξιολόγησης για τη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής ανά ΠΕΚΕΣ.
Με ένα στόμα μια φωνή και οι εκπρόσωποι της ΔΑΚΕ μας είπαν ότι η αυτοαξιολόγηση είναι θέση του κλάδου (8ο συνέδριο γαρ...), ότι ο κλάδος ποτέ δεν εναντιώθηκε στην αξιολόγηση των στελεχών (“αντίστοιχες διαδικασίες υπήρχαν και επί Αρβανιτόπουλου”...). Φαίνεται ότι δε διάβασαν ότι στο νόμο για τις νέες δομές παραμένουν σε ισχύ ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας και ο νόμος 4354/15, για το μισθολόγιο, που προβλέπουν τη σύνδεση της «αξιολόγησης» με την περικοπή μισθού και τις απολύσεις. Ότι στα πλαίσια των κριτηρίων επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης εντάσσεται και η «αμαρτωλή» συνέντευξη. Σκόπιμα κρύβουν ότι η αξιολόγηση των χιλιάδων συναδέλφων, που βρίσκονται ή επιθυμούν να αναλάβουν θέσεις ευθύνης, με βάση τα κριτήρια, τις ποσοστώσεις, την κατηγοριοποίηση «επαρκής», «μη επαρκής» κλπ είναι τιμωρητική και ανοίγει επικίνδυνους δρόμους.
Εκεί που έδωσαν τα ρέστα τους ήταν, όταν ο εκπρόσωπός τους με στόμφο μας διάβασε – λες και είναι εκπρόσωπος του Υπουργείου – την ανακοίνωση της Γεροβασίλη, για την χαμηλή συμμετοχή της απεργίας αποχής των δημοσίων υπαλλήλων στην διαδικασία της αξιολόγησης του 2017 την ίδια στιγμή που ακόμα και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε έκθεσή της αναφέρει ότι το ποσοστό συμμετοχής στην απεργία-αποχή ξεπερνά το 61%!! Τέτοια κυβερνητική ΔΑΚΕ είχαμε καιρό να δούμε! Ανακάλυψε ότι χιλιάδες συνάδελφοι, που όλα αυτά τα χρόνια εναντιώνονταν στην αξιολόγηση, είχαν μπερδευτεί! Ότι τελικά η καρδιά τους ήρθε στη θέση της, στο 8ο συνέδριο, ότι η αυτοαξιολόγηση ήταν αυτή που θα έφτιαχνε τα πράγματα στην παιδεία, ότι κάθε διευθυντής και υποδιευθυντής θα βρει τη διαφάνεια και την αξιοκρατία στην συνέντευξη, θα κάνει καλύτερα την δουλειά του με την δαμόκλειο σπάθη του Υπουργείου και της αξιολόγησης από τα πάνω, από τα κάτω και εντεύθεν.
Από την πλευρά της και η ΠΕΚ θεώρησε ότι το θέμα ήταν άνευ σημασίας και έτσι ο εκπρόσωπός της αποχώρησε από τη διαδικασία πριν συζητηθεί το ζήτημα αυτό. Δεν μας εξέπληξε η στάση αυτή, αφού όλο αυτό το διάστημα διατράνωνε την κεντρική συμφωνία της με την αυτοαξιολόγηση.
Συνάδελφοι ο κυβερνητικός κατήφορος της ΟΛΜΕ δεν έχει τέλος. Η απροκάλυπτη στήριξη αυτής της αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής δεν έχει όμοιό της σε καμία άλλα συνδικαλιστική οργάνωση. Αναρωτιόμαστε μήπως τελικά οι εργαζόμενοι σε άλλους κλάδους του Δημοσίου βλέπουν φαντάσματα και ψηφίζουν την απεργία-αποχή των εργαζομένων και των στελεχών από κάθε διαδικασία αξιολόγησης.
Είναι ώρα ευθύνης για κάθε συνάδελφο εκπαιδευτικό να μη στηρίξει τη στάση αυτή της ΟΛΜΕ, που θα ανοίξει διάπλατα την πόρτα στα επικίνδυνα σχέδια του Υπουργείου. Το συνδικάτο δεν μπορεί να είναι παραμάγαζο μιας αντιλαϊκής κυβέρνησης, που δε σταματά να συγχωνεύει και να καταργεί δομές, που κόβει συνεχώς μορφωτικά δικαιώματα και τώρα θέλει να κάνει ακόμα πιο αποτελεσματικά τη δουλειά της με εργαλείο την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Καλούμε κάθε εκπαιδευτικό, που θεωρεί ότι κάθε ΕΛΜΕ, η ΟΛΜΕ πρέπει να ακουμπά τις αγωνίες, τα πραγματικά προβλήματα των εργαζομένων, να βγάλει από τον σβέρκο του τέτοιες ηγεσίες. Να στηρίξει την προσπάθεια που κάνουν οι δυνάμεις της ΑΣΕ τα σωματεία να παίζουν έναν υγιή, ένα θετικό ρόλο, να εμποδίζουν αντιλαϊκές πολιτικές, να ενώνουν τους εργαζόμενους σε έναν κοινό αγώνα για τις σύγχρονες ανάγκες μας, για ένα καλύτερο μέλλον για εμάς και τα παιδιά μας, τους μαθητές μας.
Συναδέλφισσα, Συνάδελφε,
η ίδια ζωή δείχνει ότι χρόνος για χάσιμο δεν υπάρχει, ότι παρά τις διαφορές ή τις ενστάσεις, που μπορείς να έχεις με το ταξικό κίνημα, η ελπίδα είναι εδώ!
Μαζί, με συνέπεια, μπορούμε να παλέψουμε για να αλλάξουν τα πράγματα!
Εδώ και τώρα οι ΕΛΜΕ να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους!
Να παρθούν δεκάδες αποφάσεις υπέρ της «απεργίας-αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης». Να αναγκάσουν την πλειοψηφία της ΟΛΜΕ να ακολουθήσει τις αποφάσεις αυτές.
13/7/2018
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη