Thumbnail
Τι αναφέρεται

Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, έστειλε η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας, αναφορικά με τον τρόπο εισαγωγής μαθητών σε Τμήματα Πληροφορικής.

Η ΕΠΕ κάνει λόγο για "τεράστιες στρεβλώσεις που χρονίζουν και πιθανότατα αποτελούν Ελληνική πρωτοτυπία παγκοσμίως", καθώς "με το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση οι μαθητές που επιθυμούν να εισαχθούν στα τμήματα Πληροφορικής (ΑΕΙ, ΤΕΙ και Πολυτεχνείων) στην Ομάδα Προσανατολισμού “Θετικών Σπουδών” υποχρεούνται να εξεταστούν Πανελλαδικά στη Χημεία και όχι στο μάθημα Πληροφορικής (ΑΕΠΠ), που διδάσκεται εδώ και 20 χρόνια στην Γ’ Λυκείου!"

Παράλληλα, η ΕΠΕ προτείνει δύο βασικές αλλαγές.

Αναλυτικά η επιστολή:

ΘΕΜΑ: «Για τον τρόπο εισαγωγής μαθητών σε Τμήματα Πληροφορικής»

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ.

Αναγκαζόμαστε ξανά, με αφορμή τις πρόσφατες ρυθμίσεις σχετικά με τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, να καταδείξουμε τις τεράστιες στρεβλώσεις που χρονίζουν και πιθανότατα αποτελούν Ελληνική πρωτοτυπία παγκοσμίως.

Με το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση οι μαθητές που επιθυμούν να εισαχθούν στα τμήματα Πληροφορικής (ΑΕΙ, ΤΕΙ και Πολυτεχνείων) στην Ομάδα Προσανατολισμού “Θετικών Σπουδών” υποχρεούνται να εξεταστούν Πανελλαδικά στη Χημεία και όχι στο μάθημα Πληροφορικής (ΑΕΠΠ), που διδάσκεται εδώ και 20 χρόνια στην Γ’ Λυκείου! Και όχι μόνο δεν εξετάζονται στο μάθημα Πληροφορικής για να εισαχθούν σε τμήματα Πληροφορικής, όπως γινόταν μέχρι το 2015, αλλά με το νέο πρόγραμμα σπουδών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το μάθημα της Πληροφορικής εξαφανίζεται από την Ομάδα Προσανατολισμού “Θετικών Σπουδών”!

Μολονότι η Πληροφορική ανήκει στις Θετικές και Εφαρμοσμένες Επιστήμες, το υπουργείο Παιδείας αποφασίζει με αντιεπιστημονικά κριτήρια να εξοβελίσει την Πληροφορική από την συγκεκριμένη Ομάδα Προσανατολισμού και να επιστρέψει στην εκπαίδευση της δεκαετίας του ‘80, όταν δεν υπήρχε η Επιστήμη της Πληροφορικής στα σχολεία!

Επίσης, στην Ομάδα Προσανατολισμού "Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής" οι μαθητές διδάσκονται και εξετάζονται στην Πληροφορική, αλλά δεν μπορούν να δηλώσουν τα τμήματα Πληροφορικής των Πολυτεχνείων (π.χ. Μηχανικοί Η/Υ) στο μηχανογραφικό παρά μόνο αυτά των ΑΕΙ και των ΤΕΙ. Σε μια κατεύθυνση δηλαδή που έχει το όνομα “Πληροφορική” στον τίτλο της, το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει τα τελευταία 3 χρόνια να μηn δίνει την δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν όλα τα τμήματα Πληροφορικής!

Για να καταδείξουμε το παράλογο με ακόμη πιο απλό τρόπο, αρκεί να επισημάνουμε πως είναι πιθανόν μαθητής που έχει διακριθεί στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής ή ακόμα και στην αντίστοιχη Ολυμπιάδα (έχουν υπάρξει και τέτοιοι Έλληνες μαθητές) να μην μπορεί να δηλώσει Τμήματα Μηχανικών Υπολογιστών στο Μηχανογραφικό.

Ελπίζαμε ότι αυτή η τραγελαφική, αντιεπιστημονική και ανορθολογική πρακτική που εγκαινιάστηκε πριν 3 χρόνια με το νέο σύστημα εισαγωγής των κ. Μπαλτά - Κουράκη να σταματήσει πλέον να υπάρχει. Το Υπουργείο Παιδείας είναι υπόλογο στους μαθητές γιατί τους αφαιρεί την δυνατότητα να επιλέξουν όλα τα τμήματα Πληροφορικής μειώνοντας έτσι τις επιλογές τους.

Οι προαναφερθείσες στρεβλώσεις και αντιεπιστημονικές μεθοδεύσεις έχουν ως αποτέλεσμα:

α) Να αντιμετωπίζουν οι εισακτέοι στα τμήματα Πληροφορικής από την Ο.Π. Θετικών Σπουδών τεράστιες δυσκολίες στη διάρκεια των σπουδών τους (ιδίως στην αρχή), καθώς δεν έχουν διδαχθεί Πληροφορική στο Λύκειο και έρχονται αντιμέτωποι με πρωτόγνωρα γι’ αυτούς αντικείμενα με αποτέλεσμα να οδηγούνται σε φροντιστήρια για τα μαθήματα προγραμματισμού της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

β) Να υποχρεώνονται οι μαθητές να μελετούν σκληρά το μάθημα της Χημείας, το οποίο σχεδόν σίγουρα δεν θα συναντήσουν ποτέ ξανά στη ζωή τους αν συνεχίσουν με σπουδές στην Πληροφορική.

γ) Να μην μπορούν οι μαθητές να επιλέξουν τα τμήματα Πληροφορικής των Πολυτεχνείων στην Ομάδα Προσανατολισμού “Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής”, αφαιρώντας έτσι σε μεγάλο βαθμό την δυνατότητα να σπουδάσουν Πληροφορική στα Πολυτεχνεία της χώρας.

Προς θεραπεία των παραπάνω, προτείνουμε για μια ακόμα φορά την υιοθέτηση των ακόλουθων δύο απαραίτητων αλλαγών:

1. Να έχουν τη δυνατότητα οι υποψήφιοι της Ο.Π. Οικονομίας & Πληροφορικής να δηλώνουν στο Μηχανογραφικό τους και Τμήματα Μηχανικών Η/Υ από Πολυτεχνεία, αντί μόνο τα Πανεπιστημιακά Τμήματα (4ετούς φοίτησης) και τα ΤΕΙ, όπως -δυστυχώςσυμβαίνει έως σήμερα.

2. Οι υποψήφιοι της Ο.Π. Θετικών Σπουδών να εξετάζονται σε αντικείμενο Πληροφορικής, προκειμένου να επιτρέπεται να επιλέξουν οποιοδήποτε Τμήμα Πληροφορικής (4ετους ή 5ετούς φοίτησης) στο Μηχανογραφικό τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές διδάσκονταν μέχρι πρότινος μάθημα Προσανατολισμού στη Γ’ τάξη (ΑΕΠΠ), το οποίο ήταν υποχρεωτικά εξεταζόμενο για να εισαχθεί κάποιος σε οποιοδήποτε τμήμα Πληροφορικής. Επίσης, για να εισαχθεί κάποιος σε τμήμα Χημείας θα πρέπει να εξεταστεί οπωσδήποτε στο μάθημα της Χημείας, για να εισαχθεί σε τμήμα Φυσικής θα πρέπει να εξεταστεί στο μάθημα της Φυσικής κ.ο.κ. Δεν καταλαβαίνουμε γιατί δεν θα εξετάζεται ο μαθητής στην Πληροφορική για να εισαχθεί σε τμήμα Πληροφορικής. Επαναλαμβάνουμε ότι είναι ενάντια στην κοινή λογική, αντιπαιδαγωγικό και δεν στηρίζεται σε καμία επιστημονική αρχή η εξαφάνιση της Πληροφορικής από την Ομάδα Προσανατολισμού “Θετικών Σπουδών” και από τις Πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στα τμήματα Πληροφορικής.

Κύριε Υπουργέ και κύριοι του ΙΕΠ.

Παντού σήμερα ακούγεται πως διανύουμε την Εποχή της Πληροφορίας (“Information Era”). Διεθνώς αναγνωρισμένοι και καταξιωμένοι επιστήμονες, από τον δημιουργό του World Wide Web (WWW) Tim Berners-Lee, έως τον πρόσφατα αποβιώσαντα Stephen Hawking, τονίζουν την ανάγκη διδασκαλίας της Πληροφορικής ως Επιστήμης από την παιδική ηλικία ακόμη. Το δημοφιλές σύστημα επιλογής για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια International Baccalaureate κατατάσσει την Επιστήμη των Υπολογιστών στην ίδια κατηγορία, ισάξια με την Φυσική, τη Χημεία, την Τεχνολογία, τη Βιολογία, τις Περιβαλλοντικές Επιστήμες κλπ. Στις ΗΠΑ η Πληροφορική περιλαμβάνεται στο ιδιαιτέρως απαιτητικό σύστημα εξετάσεων Advanced Placement1 που δίνει “πιστωτικές μονάδες” (credits) κατά τη μετέπειτα εισαγωγή μαθητών Δευτεροβάθμιας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Και τόσα άλλα που έχουμε κουραστεί να υπενθυμίζουμε εδώ και χρόνια.

Και όμως, στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, για να σπουδάσει κάποιος Ηλεκτρονικός Μηχανικός (ενδεικτικά), πρέπει να διαβάσει άφθονη Χημεία και καθόλου (στην κυριολεξία) Πληροφορική. Ελπίζαμε πως με την ευκαιρία των αλλαγών που ανακοινώθηκαν σχετικά με το Γενικό Λύκειο, θα μπορούσε να αρθεί η τεράστια αυτή στρέβλωση. Φαίνεται πως και πάλι κάναμε λάθος.

Οι σπουδές των παιδιών μας δεν είναι κάτι που αφορά συντεχνίες, δεν είναι ζήτημα του ενός ή του άλλου επιστημονικού κλάδου, των εκπαιδευτικών ή των πολιτικών, αλλά των ίδιων των νέων της χώρας μας.

Με εκτίμηση,
Το ΔΣ της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας (ΕΠΕ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Διατροφή
8 συμβουλές ευεξίας και αντιγήρανσης: Τι πρέπει να αλλάξετε στον τρόπο ζωής και διατροφής σας
Ο Dr. Greger προτείνει μια προσιτή προσέγγιση που βασίζεται στην προσαρμογή της διατροφής και του τρόπου ζωής και θεωρείται ο πιο αποτελεσματικός και...
8 συμβουλές ευεξίας και αντιγήρανσης: Τι πρέπει να αλλάξετε στον τρόπο ζωής και διατροφής σας
αυτισμός
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού
Μια νέα έρευνα φέρνει ένα νέο «εργαλείο» που θα μπορούσε να διευκολύνει αυτήν τη διαδικασία, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μιμούνται τη...
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού