Thumbnail
Του Κώστα Μιχαλάκη

Διαβάζοντας την τελική τροπολογία για τα κοινωνικά κριτήρια, διαπίστωσα ότι αφαιρέθηκε η ανοησία περί μόνιμης αναπηρίας 67%, η οποία υπήρχε μόνο στο μυαλό όσων ερασιτεχνικά έγραψαν το προσχέδιο, και ισχύει η αναπηρία 50% (χωρίς την λέξη "μόνιμη"), με μοριοδότηση 0,4 κάθε επιπλέον μονάδας αναπηρίας. Αυτό εξάλλου πλησιάζει στο πνεύμα και γράμμα των νόμων 2643/98 και 4440/16.

Ως εδώ καλά, θα πει κάποιος. 
Μόνο που οι νόμοι αυτοί έχουν και συνέχεια, προβλέποντας ειδικό ποσοστό θέσεων για τις ειδικές κατηγορίες, και σωστά, για λόγους που ο κοινός νους καταλαβαίνει. 
Στο Υπουργείο Παιδείας όμως φαίνεται ότι διαθέτουν άλλου είδους λογική κι έτσι εφαρμόζουν μόνο τον μισό νόμο, χωρίς να προκηρύσσουν ειδικό ποσοστό ή θέσεις γιατί...έτσι τους αρέσει. Ακολουθούν δηλαδή τις πρακτικές των παλιών χασάπηδων, όταν έκοβαν κιμά και ζητούσες 400 γραμμάρια. "Μισό κιλό, να τ' αφήσω;" 

Για τον λόγο αυτόν, όχι μόνο δεν μπορώ να συμμεριστώ την χαρά της ΕΣΑμΕΑ, αλλά αντίθετα εκπλήσσομαι με την ανακοίνωση της, στην οποία εκφράζει ικανοποίηση που το Υπουργείο εφαρμόζει μόνο ένα μέρος του νόμου, «ενσωματώνει», όπως αναφέρει στοιχεία του ν.4440/16. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω ποια ικανοποίηση μπορεί να νιώσει κάποιος όταν η Διοίκηση αρνείται να εφαρμόσει την υφιστάμενη νομοθεσία, ή την εφαρμόζει κατά το δοκούν.

Τέλος, θα ήθελα να ρωτήσω την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τι πρόκειται να κάνει αν κάποιος ασθενής εκπαιδευτικός, ας πω με σκλήρυνση κατά πλάκας, μιας και την γνωρίζω στο πετσί μου εδώ και 28 χρόνια, πάρει ποσοστό 40% από μια επιτροπή ΚΕΠΑ, επειδή θα έχει την ατυχία να περπατάει (βλέπετε, η νομοθεσία που έχει θεσπιστεί ΜΟΝΟ αυτό το πρόβλημα θεωρεί σημαντικό σε αυτήν την πάθηση). Θα τον αφήσει εκτός διορισμών ή θα τον στείλει, αν είναι χαμηλά στους πίνακες, σε κάποιο νησί της άγονης γραμμής, χωρίς σχεδόν καμία από τις ιατρικές ή θεραπευτικές παρεμβάσεις που πρέπει να έχει; Βλέπετε κύριοι και κυρίες του Υπουργείου Παιδείας, η πρόταξη των εκπαιδευτικών με ΣΚΠ που είχε θεσπιστεί το 2003 με τον νόμο 3194 είχε μια λογική προστασίας, για την οποία αδιαφορήσατε παντελώς…

Με την μόνιμη ελπίδα κάποτε να σοβαρευτούμε, καλημέρα σας.

 

Κώστας Μιχαλάκης, Φιλόλογος-Ιστορικός

Γενικός Γραμματέας της Ελληνικής Εταιρίας για την ΣΚΠ

Πρ. μέλος του Δ.Σ. της Ευρωπαϊκής Πλατφόρμας για την ΣΚΠ

4 μόρια στους διορισμούς με ECDL - Πιστοποίηση γνώσεων χειρισμού Η/Υ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nikolopoulos
Εξώδικό στον Περιφ. Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής και προς το υπουργείο Παιδείας κατέθεσαν εκπαιδευτικά σωματεία
Εξώδικο προς την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας και προς τον Υπουργό Παιδείας και θρησκευμάτων κατέθεσαν την Τετάρτη 17.7.2024 οι...
Εξώδικό στον Περιφ. Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής και προς το υπουργείο Παιδείας κατέθεσαν εκπαιδευτικά σωματεία
pasok
Να απολογηθούμε όλοι οι οργανωτικοί θεσμοί του ΠΑΣΟΚ και όλα τα κομματικά στελέχη για το εκλογικό αποτέλεσμα
«Διαπράττουμε και άλλα λάθη, ως απόρροια της μη πολιτικής και ιδεολογικής ατζέντας που δεν έχουμε θέσει»
Να απολογηθούμε όλοι οι οργανωτικοί θεσμοί του ΠΑΣΟΚ και όλα τα κομματικά στελέχη για το εκλογικό αποτέλεσμα
Συμμετοχή του 16ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης σε πρόγραμμα του Erasmus+
Συμμετοχή του 16ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης σε πρόγραμμα του Erasmus+
Υλοποίηση Σχεδίου Κινητικότητας Μαθητών με τη συνοδεία Εκπαιδευτικών του 16ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης στο Πατσέκο της Σικελίας
Συμμετοχή του 16ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης σε πρόγραμμα του Erasmus+