Thumbnail
Η απόφαση αφορά τις ειδικές εξετάσεις των Πανελληνίων

Σε ΦΕΚ εκδόθηκε η απόφαση, με την οποία ορίζεται το πλαίσιο διενέργειας των ειδικών πανελλαδικών εξετάσεων στα ειδικά μουσικά μαθήματα («Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» και «Μουσική Αντίληψη και Γνώση»), για την εισαγωγή των υποψηφίων στα τμήματα:

  • Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου,
  • Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας,
  • Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, και,
  • Εθνομουσικολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου

 Αναλυτικά η απόφαση

Πρόγραμμα εξετάσεων

Το πρόγραμμα των εξετάσεων των μαθημάτων «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» και «Μουσική Αντίληψη και Γνώση»  θα ορισθεί με νε απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και θα ανακοινωθεί σ  δέκα (10) τουλάχιστον μέρες πριν από την έναρξη των εξετάσεων.  

Εξεταστικά κέντρα

Α. Το μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση»,   θα εξεταστούν  σε εξεταστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που μπορεί να είναι Λύκεια ή άλλα διδακτήριο ή χώροι εκτός των Λυκείων που στην περίπτωση αυτή λειτουργούν ως παραρτήματα εξεταστικών κέντρων.

Ανάλογα με τον αριθμό υποψηφίων μπορεί να ορίζονται εξεταστικά κέντρα και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.

Β. Το μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» θα εξεταστούν σε εξεταστικά κέντρα που είναι Μουσικά Σχολεία ή άλλα διδακτήριο ή χώροι εκτός των Μουσικών Σχολείων που στην περίπτωση αυτή λειτουργούν ως παραρτήματα των εξεταστικών κέντρων αντίστοιχων Μουσικών Σχολείων, με την προϋπόθεση να υπάρχει κατάλληλη υποδομή και εξοπλισμός με μουσικά όργανα (πιάνο κλπ).

Τα εξεταστικά κέντρα για την διεξαγωγή των εξετάσεων των μαθημάτων «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» και «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» και η κατανομή των υποψηφίων σε αυτά γίνεται με απόφαση του υπουργού Παιδείας.

Επόπτες εξετάσεων των μαθημάτων «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» και «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία»

Τη γενική εποπτεία των εξετάσεων των μαθημάτων «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» και «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» και τον συντονισμό της διενέργειας τους σε όλα τα εξεταστικά κέντρα και εξεταστικά παραρτήματα έχουν οι Προϊστάμενοι των οικείων Δ/νσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι ορίζονται ως επόπτες εξετάσεων από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Δεν μπορεί να οριστεί Επόπτης σύζυγος υποψηφίου και γενικά όποιος έχει συγγένεια εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι και του τρίτου βαθμού με υποψήφιο που εξετάζεται στα εξεταστικά κέντρα της αρμοδιότητας του.

Επιτροπές εξεταστικών κέντρων Ειδικών Εξετάσεων, Επιτηρητές

Σε κάθε εξεταστικό κέντρο συγκροτείται τριμελής Επιτροπή Εξεταστικού Κέντρου Ειδικών Εξετάσεων, η οποία ορίζεται από τον οικείο Διευθυντή ΔΕ και αποτελείται από το Διευθυντή του οικείου σχολείου, ο οποίος ορίζεται και ως πρόεδρος της Επιτροπής και σε περίπτωση κωλύματος από τον υποδιευθυντή ή καθηγητή του οικείου σχολείου με βαθμό Α' και σε περίπτωση κωλύματος από καθηγητή άλλου σχολείου με βαθμό Α' και δύο (2) καθηγητές ΔΕ, κατά προτίμηση από άλλο σχολείο. Επίσης με την ίδια απόφαση ορίζονται ένας (1) διοικητικός υπάλληλος ή καθηγητής ΔΕ ως γραμματέας, ένας βοηθός γραμματέα, δύο (2) χειριστές του συστήματος λήψης θεμάτων, ένας (1) καθηγητής ΔΕ ως υπεύθυνος για την διακίνηση των γραπτών προς την οικεία Διεύθυνση ΔΕ ή το οικείο Βαθμολογικό Κέντρο και μέχρι τρία (3) άτομα ως βοηθητικό προσωπικό.

Με την ίδια απόφαση ορίζονται τα αναπληρωματικά μέλη του Προέδρου, των δύο μελών και του γραμματέα της Επιτροπής. Για την εξέταση του μαθήματος «Μουσική Αντίληψη και Γνώση», αν οι υποψήφιοι είναι περισσότεροι από εξήντα (60) και μέχρι εκατό τριάντα (130) ορίζεται και δεύτερος βοηθός γραμματέα και αν είναι περισσότεροι από εκατό τριάντα (130) και μέχρι εκατό ογδόντα (180) ορίζεται τρίτος και αν είναι περισσότεροι από εκατό ογδόντα (180), ορίζεται και τέταρτος βοηθός γραμματέα.

Έργο της Επιτροπής Εξεταστικού Κέντρου Ειδικών Εξετάσεων είναι η οργάνωση του Εξεταστικού Κέντρου, η εποπτεία και η λήψη των απαραίτητων μέτρων για την ομαλή και αδιάβλητη διεξαγωγή των εξετάσεων στο εξεταστικό κέντρο ευθύνης της.

Ειδικότερα: Α. Για το μάθημα της «Μουσικής Αντίληψης και Γνώσης» έργο της Επιτροπής είναι η κατανομή των επιτηρητών στις αίθουσες εξετάσεων, η αναπαραγωγή των θεμάτων σε φωτοαντίγραφα, ο έλεγχος της πιστής και ακριβούς αναπαραγωγής των θεμάτων και η διανομή τους στους εξεταζόμενους, η άμεση ενημέρωση του Επόπτη και της Κεντρικής Επιτροπής Ειδικών Εξετάσεων για οποιοδήποτε σοβαρό ζήτημα προκύψει στο εξεταστικό κέντρο, η εποπτεία και ο έλεγχος των επιτηρητών και η γνωστοποίηση των παρατηρήσεων της στον Επόπτη εξετάσεων, η συγκέντρωση και αποστολή των γραπτών δοκιμίων προς την οικεία Διεύθυνση ΔΕ ή το οικείο Βαθμολογικό Κέντρο.

Για τις αρμοδιότητες των επιτηρητών, τη διαβίβαση των θεμάτων, τις υποχρεώσεις των εξεταζόμενων και γενικά τη διαδικασία των εξετάσεων εφαρμόζονται ανάλογα οι αντίστοιχες διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά για τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου.

Με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας Διεύθυνσης ΔΕ στην επιτροπή κάθε εξεταστικού κέντρου για το μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» ορίζεται και παρευρίσκεται ως ειδικός Επόπτης των εξετάσεων μέλος ΔΕΠ των πανεπιστημίων ή ΕΕΠ ή ΕΔΙΠ αντίστοιχης ή συναφούς ειδικότητας με το εξεταζόμενο μάθημα ή Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) κλάδου ΠΕ 79 ή καθηγητής ΔΕ του κλάδου ΠΕ 79.01 κατά προτεραιότητα με βαθμό Α', ο οποίος είναι υπεύθυνος για τον ακουστικό έλεγχο κατά την λήψη και αναπαραγωγή των ηχητικών θεμάτων της εξέτασης.

Β. Για το μάθημα της «Μουσικής Εκτέλεσης και Ερμηνείας» έργο της Επιτροπής είναι η κατάλληλη διαμόρφωση του χώρου για εξετάσεις, η κατανομή των υποψηφίων στην αίθουσα αναμονής του σχολείου, η παραλαβή των τετραδίων από τους Προέδρους των Επιτροπών Εξεταστών-Βαθμολογητών του άρθρου 8 της παρούσας, η καταχώριση και ο έλεγχος των βαθμολογιών μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής.

Οι επιτηρητές μεριμνούν για τη σωστή αναγραφή των στοιχείων στο τετράδιο του υποψηφίου, ελέγχουν με βάση το δελτίο εξεταζόμενου και μεριμνούν για την ασφαλή παραμονή των υποψηφίων στις αίθουσες ανα- μονής μέχρι να παρουσιαστούν στο χώρο εξέτασης.

Για τις υποχρεώσεις των εξεταζόμενων και γενικά τη διαδικασία των εξετάσεων εφαρμόζονται ανάλογα οι αντίστοιχες διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά για τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου.

Δεν μπορεί να μετέχει στην Επιτροπή Εξεταστικού Κέντρου ή στην οικεία ομάδα επιτηρητών σύζυγος υποψηφίου και γενικά όποιος έχει συγγένεια εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι και τρίτου βαθμού με υποψήφιο που εξετάζεται στο κέντρο αυτό.

Εξέταση υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

1. Οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εμπίπτουν στις διατάξεις της αριθμ. Φ253/155439/Β6/2009 (Β ́ 2544) ΥΑ, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, για προφορική ή γραπτή εξέταση κατά περίπτωση, εξετάζονται στο μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση», σύμφωνα με τις διατάξεις της ως άνω Υπουργικής Απόφασης.

2. Οι υποψήφιοι της προηγούμενης παραγράφου για εισαγωγή στα εν λόγω Τμήματα και ειδικότερα για την εξέταση του μαθήματος «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» υποβάλλουν τη σχετική αίτηση συνοδευόμενη από τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά στο χρονικό διάστημα υποβολής της Αίτησης- Υπεύθυνης δήλωσης για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι σχετικές αιτήσεις μαζί με τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά διαβιβάζονται μέσω του αρμόδιου Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα αντίστοιχα Βαθμολογικά Κέντρα όπου λειτουργούν Επιτροπές Εξέτασης των ανωτέρω υποψηφίων.

3. Όσοι υποψήφιοι υπέβαλαν αίτηση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας και Ηπείρου, εξετάζονται στο μάθημα της «Μουσικής Αντίληψης και Γνώσης» σε εξεταστικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, που ορίζεται με υπουργική απόφαση.

Όσοι υποψήφιοι υπέβαλαν αίτηση σε Λύκεια των υπόλοιπων Περιφερειακών Διευθύνσεων της χώρας εξετάζονται στο μάθημα της «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» σε εξεταστικό κέντρο της Αττικής που ορίζεται με Υπουργική Απόφαση.

4. Η εξέταση των υποψηφίων   για το μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» πραγματοποιείται στα ίδια εξεταστικά κέντρα και με τον ίδιο τρόπο, όπως και για τους λοιπούς υποψηφίους.

Κεντρική Επιτροπή Ειδικών Εξετάσεων (Κ.Ε.Ε.Ε)

1. Τη γενική ευθύνη για την κανονική και αδιάβλητη διεξαγωγή των εξετάσεων στα μαθήματα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» και «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» έχει η Κεντρική Επιτροπή Ειδικών Εξετάσεων (Κ. Ε.Ε. Ε) η οποία ορίζεται κάθε φορά με απόφαση του υπουργού Παιδείας .

Ειδικότερα η εν λόγω Επιτροπή εποπτεύει και κατευθύνει στο έργο τους όλες τις επιτροπές και τα άλλα αρμόδια όργανα, παρέχοντας τις αναγκαίες οδηγίες και αντιμετωπίζοντας κάθε αναφυόμενο ζήτημα γενικού ή ειδικού χαρακτήρα.

Επιλέγει και εγκρίνει τα θέματα για το μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση», ενώ παρέχει διευκρινίσεις για θέματα που τυχόν προκύπτουν στις εξεταστικές επιτροπές κατά την εξέταση του μαθήματος «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία».

Παρατείνει, αν κρίνει σκόπιμο, τη διάρκεια εξέτασης των μαθημάτων. Μεριμνά για τη μεταβίβαση των θεμάτων του μαθήματος «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» στα εξεταστικά κέντρα με τον πρoσφορότερο τρόπο, ώστε να εξασφαλίζεται το απόρρητο αυτών, δίδει οδηγίες για την κατανομή της βαθμολογίας στις επί μέρους ερωτήσεις σύμφωνα με τις διατάξεις της αριθμ. Φ.253/23170/Α5/2019 (Β ́ 504) ΥΑ και παρακολουθεί την καλή και ορθή εκτέλεση των καθηκόντων των βαθμολογητών ή αναβαθμολογητών. Εποπτεύει και παίρνει, κατά την κρίση της, κάθε μέτρο για την απρόσκοπτη και ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων, μέχρι την ανακοίνωση της βαθμολογίας των μαθημάτων αυτών.

2. Η Κεντρική Επιτροπή Ειδικών Εξετάσεων (Κ.Ε.Ε.Ε) για την εξέταση των μαθημάτων «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» και «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» είναι επταμελής (7) και συγκροτείται από:
α) πέντε (5) μέλη ΔΕΠ ή ΕΕΠ ή ΕΔΙΠ ή ομότιμους καθηγητές μουσικών γνωστικών αντικειμένων ή ΣΕΕ κλάδου ΠΕ79 ή καθηγητές κλάδου ΠΕ79.01 καθώς και από τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων και τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή άλλους διοικητικούς υπάλληλους των αντίστοιχων Γενικών Διευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας με βαθμό Α' και κατηγορίας ΠΕ. Από τα μέλη ΔΕΠ ή ΕΕΠ ή ΕΔΙΠ ή ομότιμους καθηγητές μουσικών γνωστικών αντικειμένων ορίζονται ο Πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής. Με την ίδια απόφαση ορίζονται και αναπληρωματικά μέλη της Επιτροπής.

β) τη γραμματεία η οποία αποτελείται από το γραμματέα και μέχρι πέντε (5) βοηθούς γραμματείς από εκπαιδευτικούς Δ.Ε. ή διοικητικούς υπαλλήλους του Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η Κ.Ε.Ε.Ε. συνεδριάζει σε απαρτία όταν είναι παρόντες ο Πρόεδρος ή ο αντιπρόεδρος και τουλάχιστον τα μισά από τα μέλη. Με απόφαση του προέδρου της Κ.Ε.Ε.Ε., ορίζονται μέχρι δέκα (10) υπάλληλοι του Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για υποβοήθηση του έργου της επιτροπής.

Δεν μπορεί να συμμετέχει στην Κ.Ε.Ε.Ε.. όποιος έχει σύζυγο υποψήφιο ή σχέση συγγένειας εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι και τρίτου βαθμού με υποψήφιο. Επίσης, δεν μπορεί να συμμετέχει στην Κ.Ε.Ε.Ε., όποιος προετοιμάζει μαθητές για τις εξετάσεις των εν λόγω μαθημάτων ή συνδέεται με οποιαδήποτε σχέση με ιδιωτικό εκπαι- δευτικό φορέα στον οποίο προετοιμάζονται υποψήφιοι των μαθημάτων αυτών, καθώς επίσης και όποιος είναι συγγραφέας εξωσχολικού βοηθήματος το οποίο είναι συναφές με το εξεταζόμενο μάθημα. Για την ύπαρξη ή μη κωλύματος, υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση.

Μητρώο Εξεταστών-Βαθμολογητών για το μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία»

Για την εξέταση του μαθήματος «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» δημιουργείται Μητρώο Εξεταστών-Βαθμολογητών, στο οποίο μπορούν να συμμετέχουν μέλη ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ γνωστικών αντικειμένων μουσικής σύνθεσης, θεωρίας, διεύθυνσης, ερμηνευτές μουσικών οργάνων και φωνητικής καθώς και ΣΕΕ ΠΕ79, καθηγητές μουσικής ΠΕ79.01 των παραπάνω ειδικοτήτων όλων των μουσικών κατευθύνσεων (Λόγιας Δυτικής Μουσικής, Τζαζ, Παραδοσιακής, Λαϊκής, Σύγχρονης και Βυζαντινής).

Επιπλέον μπορούν να συμμετέχουν μόνιμα ή με σχέση αορίστου χρόνου μέλη των Κρατικών Ορχηστρών (ΚΟΘ, ΚΟΑ, Λυρικής, ΕΡΤ).

Η δημιουργία του Μητρώου γίνεται μετά από σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και στην συνέχεια, εφόσον οι υποψήφιοι εξεταστές-βαθμολογητές επιμορφωθούν, καταρτίζεται και κυρώνεται από τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων η τελική μορφή του Μητρώου μέσα από το οποίο μπορούν να επιλέγονται τα μέλη των Τριμελών Επιτροπών Εξέτασης του μαθήματος «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» .

Επιτροπές Εξεταστών-Βαθμολογητών του μαθήματος «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία»

 

Αρμόδιες για την εξέταση των υποψηφίων στο μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» είναι Επιτροπές που αποτελούνται από τρία μέλη ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ γνωστικών αντικειμένων μουσικής σύνθεσης, θεωρίας, διεύθυνσης, ερμηνευτές μουσικών οργάνων και φωνητικής καθώς και ΣΕΕ ΠΕ79 και καθηγητές μουσικής ΠΕ79.01 κατά προτίμηση βαθμού Α', των παραπάνω ειδικοτήτων όλων των μουσικών κατευθύνσεων (Λόγιας Δυτικής Μουσικής, Τζαζ, Σύγχρονης, Παραδοσιακής, Λαϊκής και Βυζαντινής).

Επιπλέον μπορούν να συμμετέχουν μόνιμα ή με σχέση αορίστου χρόνου μέλη των Κρατικών Ορχηστρών (ΚΟΘ, ΚΟΑ, Λυρικής, ΕΡΤ).

Με υπουργική απόφαση ορίζονται οι Επιτροπές αυτές ανά εξεταστικό κέντρο. Με την ίδια απόφαση ορίζεται για κάθε Τριμελή Επιτροπή ο Πρόεδρος ο οποίος είναι κατά προτίμηση μέλος ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΣΕΕ ΠΕ79 ή καθηγητής μουσικής ΠΕ79.01 των ειδικοτήτων όλων των μουσικών κατευθύνσεων (Λόγιας Δυτικής Μουσικής, Τζαζ, Σύγχρονης, Παραδοσιακής, Λαϊκής και Βυζαντινής).

Στην περίπτωση που η επιτροπή αποτελείται μόνο από καθηγητές ΠΕ79.01 ως Πρόεδρος ορίζεται ένας εξ αυτών.

Ο Πρόεδρος ορίζει στη συνέχεια τη σειρά με την οποία θα βαθμολογήσουν οι εξεταστές-βαθμολογητές.

Κάθε Τριμελής Επιτροπή έχει ως έργο την εξέταση και βαθμολόγηση του μαθήματος «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παρ.1 του αρ.3 της αριθμ. Φ.253/23170/Α5/2019 (Β' 504) ΥΑ. Οι τρείς εξεταστές-βαθμολογητές υποχρεούνται να βαθμολογήσουν την ερμηνεία των υποψηφίων στον ειδικό χώρο του τετραδίου του υποψηφίου.

Για την εξέταση του μαθήματος «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» ορίζεται για κάθε Τριμελή Επιτροπή εξέτασης-βαθμολόγησης   ένας Επιμελητής εξεταστικής διαδικασίας.

Έργο του Επιμελητή εξεταστικής διαδικασίας είναι η παραλαβή από την Επιτροπή Εξέτασης της ονομαστικής κατάστασης εξεταζόμενων για την Τριμελή Επιτροπή, ο έλεγχος των ατομικών στοιχείων των υποψηφίων, η επικόλληση της αδιαφανούς ταινίας κατά τη παράδοση του τετραδίου από τον υποψήφιο και στη συνέχεια η συνοδεία του υποψηφίου προς και από την αίθουσα εξέτασης.

Ο πρώτος βαθμολογητής αναγράφει τον βαθμό στον ειδικό χώρο του τετραδίου, υπογράφει στην ειδική θέση,και αφού καλύψει με αδιαφανές χαρτί τον βαθμό του, παραδίδει το τετράδιο στον επόμενο εξεταστή ο οποίος αφού αναγράψει τον βαθμό στον ειδικό χώρο του τετραδίου, υπογράφει στην ειδική θέση, και αφού καλύψει με αδιαφανές χαρτί το βαθμό του, παραδίδει το τετράδιο στον τρίτο βαθμολογητή, ο οποίος αναγράφει με στυλό το βαθμό στον ειδικό χώρο, υπογράφει στην ειδική θέση και παραδίδει το τετράδιο στον πρόεδρο της Τριμελούς Επιτροπής.

Οι τρείς εξεταστές-βαθμολογητές υποχρεούνται να βαθμολογήσουν την ερμηνεία των υποψηφίων και αφού αφαιρεθεί ο μικρότερος βαθμός υπολογίζεται ο μέσος όρος των άλλων δύο.

Στο τέλος της εξέτασης όλων των παρόντων υποψηφίων που αναγράφονται στην ονομαστική κατάσταση της Τριμελούς Επιτροπής παραδίδονται όλα τα τετράδια από τον Πρόεδρο της Τριμελούς Επιτροπής στον Πρόεδρο του Εξεταστικού Κέντρου των ειδικών εξετάσεων.

Υποχρεώσεις Υποψηφίων

Οι υποψήφιοι που προσέρχονται για εξέταση στο μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» θα πρέπει να φέρουν μαζί τους τα μουσικά όργανα στα οποία θα εξεταστούν, εκτός από τα μουσικά όργανα πιάνο και κρουστά ευρωπαϊκά (κλασσικά -σύγχρονα), τα οποία θα υπάρχουν στο χώρο εξέτασης τους. Οι υποψήφιοι κατά την εξέταση τους δεν θα πρέπει να φέρουν μαζί τους παρτιτούρες και κινητά τηλέφωνα.

Διαδικασία εξέτασης Υποψηφίων

Α. Για την εξέταση του μαθήματος «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» θα διανεμηθούν στους υποψηφίους τα θέματα που αφορούν και τα δύο αντικείμενα ταυτόχρονα, δηλαδή «Μουσική Αντίληψη» και «Μουσική Γνώση», τα οποία θα περιλαμβάνουν 4 ομάδες ερωτημάτων. Ανακοινώνεται κατ' αρχάς στους υποψηφίους η διαδικασία και ο τρόπος εξέτασης, αν δεν τους έχει διανεμηθεί εκ των προτέρων σχετικό έντυπο οδηγιών.
Κατά την εξέταση του πρώτου μέρους εξετάζεται το αντικείμενο «Μουσική Αντίληψη» διάρκειας 30' λεπτών και στην συνέχεια εξετάζεται το δεύτερο μουσικό αντικείμενο που αφορά τη «Μουσική Γνώση» διάρκειας δύο (2) ωρών. Κατά την εξέταση και των δύο μουσικών αντικειμένων ο υποψήφιος καλείται να γράψει στο τετράδιο τις απαντήσεις, σύμφωνα με τις οδηγίες της Κεντρικής Επιτροπής των Εξετάσεων.

Β. Κατά την εξέταση του μαθήματος «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» ο υποψήφιος αφού γίνει πρώτα ο έλεγχος των προσωπικών του στοιχείων στο τετράδιο, τα οποία και θα επικαλυφθούν από τον Επιμελητή εξεταστικής διαδικασίας με το αδιαφανές αυτοκόλλητο, στη συνέχεια εισέρχεται στο χώρο εξέτασης συνοδεία αυτού και τότε ξεκινά η εξέταση.

Επιτροπή Βαθμολογικών Κέντρων μαθήματος «Μουσική Αντίληψη και Γνώση»

1. Για τη βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων του μουσικού μαθήματος «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» λειτουργούν Βαθμολογικά Κέντρα (Β.Κ.). στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Με την ίδια απόφαση γίνεται η κατανομή των γραπτών στα Β.Κ.

2. Σε κάθε Βαθμολογικό Κέντρο συγκροτείται, με απόφαση του υπουργού   Παιδείας και Θρησκευμάτων, Επιτροπή του Βαθμολογικού Κέντρου (Ε.Β.Κ.), την οποία αποτελούν:

α) Ένα (1) μέλος ΔΕΠ των Πανεπιστημίων, ή μέλος ΕΕΠ ή ΕΔΙΠ γνωστικών αντικειμένων μουσικής σύνθεσης, ή μουσικού συνόλου θεωρίας, διεύθυνσης, ή ΣΕΕ ΠΕ79 ή καθηγητής ΔΕ κλάδου ΠΕ79.01 με βαθμό Α', ως Πρόεδρος.

β) Δύο (2) τουλάχιστον μέλη ΔΕΠ των Πανεπιστημίων ή ΕΕΠ ή ΕΔΙΠ γνωστικών αντικειμένων μουσικής σύνθεσης, ή μουσικού συνόλου, θεωρίας, διεύθυνσης, ή ΣΕΕ ΠΕ79 ή καθηγητής ΔΕ κλάδου ΠΕ79.01 ως μέλη, εκ των οποίων, ο ένας ορίζεται ως Αντιπρόεδρος.

Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο Γραμματέας και μέχρι δύο (2) βοηθοί γραμματείς, από εκπαιδευτικούς λειτουργούς της Δ.Ε.

3. Με απόφαση της Επιτροπής Β.Κ. συγκροτούνται οι ομάδες βαθμολογητών και οι αναβαθμολογητές από μέλη ΔΕΠ των Πανεπιστημίων ή μέλη ΕΕΠ ή ΕΔΙΠ γνωστικών αντικειμένων μουσικής σύνθεσης, θεωρίας, διεύθυνσης, ή ΣΕΕ ΠΕ79 ή καθηγητές ΔΕ κλάδου ΠΕ79.01. Κάθε ομάδα βαθμολόγησης είναι αρμόδια για τη βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων σύμφωνα με τις οδηγίες της οικείας επιτροπής του Βαθμολογικού Κέντρου ή της Κ.Ε.Ε.Ε.

Ο αριθμός των ομάδων βαθμολογητών και αναβαθμολογητών καθορίζεται ανάλογα με τον αριθμό των γραπτών δοκιμίων που πρέπει να βαθμολογηθούν, ώστε ο καθένας να μην βαθμολογήσει περισσότερα από διακόσια (200) γραπτά δοκίμια, από τα οποία εκατό (100) σε πρώτη διόρθωση και εκατό (100) σε δεύτερη. Ο αναβαθμολογητής δεν μπορεί να αναβαθμολογήσει περισσότερα από εκατό (100) γραπτά δοκίμια.

4. Με απόφαση του προέδρου της Ε. Β. Κ. ορίζονται οι απαραίτητοι υπάλληλοι από το εκπαιδευτικό, διοικητικό, βοηθητικό προσωπικό για επικουρία του έργου της Ε.Β.Κ., καθώς και δύο (2) άτομα για τον καθαρισμό των χώρων του Β.Κ.

Δεν μπορεί να συμμετέχει στην οικεία επιτροπή Β.Κ. ή στις ομάδες βαθμολόγησης ή να ορίζεται ως βαθμολογητής ή αναβαθμολογητής όποιος έχει σύζυγο υποψήφιο ή σχέση συγγένειας «εξ αίματος ή εξ αγχιστείας» μέχρι και τρίτου βαθμού με υποψήφιο του μαθήματος του οποίου τα γραπτά βαθμολογούνται στο οικείο Β.Κ. Για την ύπαρξη ή όχι κωλύματος, υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση.

5. Για τις αρμοδιότητες των Επιτροπών των Β.Κ., τη βαθμολογική κλίμακα, τη βαθμολόγηση αναβαθμολόγηση και γενικά τη διαδικασία βαθμολόγησης των γραπτών δοκιμίων τον γραπτό βαθμό του μαθήματος, την ηλεκτρονική του καταχώριση και την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα, εφαρμόζονται ανάλογα οι αντίστοιχες διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά για τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από τις διατάξεις της απόφασης αυτής.

Μετά τη λήξη της βαθμολόγησης και του ελέγχου για τη σωστή ηλεκτρονική καταχώριση των βαθμών, τα αποκόμματα και τα στελέχη των τετραδίων παραδίδονται στην Διεύθυνση Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων του ΥΠ.Π.Ε.Θ από την οποία ταξινομούνται και φυλάσσονται μέχρι τις 15 Μαΐου του επόμενου έτους, οπότε και καταστρέφονται.

Επιτροπές εξέτασης υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

1. Για το μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση», συγκροτείται με απόφαση του Προέδρου του Βαθμολογικού Κέντρου Επιτροπή Εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την οποία αποτελούν:

α) Ο Πρόεδρος και σε περίπτωση κωλύματος ο αντιπρόεδρος της Ε.Β.Κ., ως Πρόεδρος.

β) Τρεις (3) ΣΕΕ ΠΕ 79 ή καθηγητές ΔΕ κλάδου ΠΕ79.01 ως μέλη, εκ των οποίων οι δύο ως εξεταστές-βαθμολογητές και ο τρίτος ως αναβαθμολογητής.
Γραμματέας της επιτροπής ορίζεται με την ίδια απόφαση εκπαιδευτικός Δ. Ε. ή διοικητικός υπάλληλος. Όταν οι εξεταζόμενοι είναι περισσότεροι από είκοσι (20) μπορεί να ορίζεται και ένας βοηθός γραμματέας για κάθε είκοσι (20) επιπλέον εξεταζόμενους.

Με απόφαση του Προέδρου του Β.Κ. ορίζεται επίσης ο αναγκαίος αριθμός επιτηρητών σε κάθε αίθουσα όπου εξετάζονται υποψήφιοι στο μάθημα αυτό.

Σε περίπτωση που οι υποψήφιοι είναι περισσότεροι από πέντε (5) στο εξεταζόμενο μάθημα, με απόφαση του ο Πρόεδρος της Επιτροπής μπορεί να αυξάνει τον αριθμό των μελών εξεταστών-βαθμολογητών και ανα- βαθμολογητών, ανάλογα με τον αριθμό των υποψηφίων.

Κατά τη διάρκεια της εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες παρευρίσκεται ιατρός του δημοσίου ή ιδιώτης ιατρός, ο οποίος ορίζεται με Απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη μετά από εισήγηση του οικείου Προϊσταμένου Διεύθυνσης Δ.Ε. για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε έκτακτης ανάγκης των εξεταζόμενων. Ο οριζόμενος ιατρός οφείλει να είναι παρών μισή τουλάχιστον ώρα πριν από την έναρξη των εξετάσεων και να παραμείνει σε όλη τη διάρκεια των εξετάσεων.

2. Κάθε επιτροπή έχει ως έργο την εξέταση και τη βαθμολόγηση ή αναβαθμολόγηση στο μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» των υποψηφίων που ανήκουν στην κατηγορία των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκ- παιδευτικές ανάγκες   και των οποίων οι αιτήσεις με τα σχετικά δικαιολογητικά έχουν διαβιβαστεί σ' αυτήν από την αρμόδια Διεύθυνση Δ.Ε. στην περιφέρεια της οποίας ανήκει το λύκειο, στο οποίο ο υποψήφιος έχει υποβάλει την αίτηση συμμετοχής στις εξετάσεις. Η εξέταση γίνεται με τον προσφορότερο κατά την κρίση της επιτροπής τρόπο, γραπτά ή προφορικά, ή γραπτά και προφορικά, ανάλογα με την ιδιαιτερότητα κάθε υποψηφίου.

Στο γραπτό δοκίμιο κάθε εξεταζόμενου σημειώνεται ο τρόπος εξέτασης του υποψηφίου και υπογράφεται από τους εξεταστές και τον Πρόεδρο ή το γραμματέα της επιτροπής. Κατά τη προφορική εξέταση παρευρίσκεται και ο αναβαθμολογητής, για να αξιολογήσει τον υποψήφιο σε περίπτωση διαφοράς βαθμολογίας.

Δεν μπορεί να συμμετέχει στην επιτροπή όποιος έχει σύζυγο υποψήφιο ή σχέση συγγένειας «εξ αίματος ή εξ αγχιστείας» μέχρι και τρίτου βαθμού με υποψήφιο που εξετάζεται σ' αυτήν. Για την ύπαρξη ή όχι κωλύματος, υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση.

Διαδικασία Επιλογής Υποψηφίων

Για τη διαδικασία επιλογής υποψηφίων για εισαγωγή στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και στο Τμήμα Εθνομουσικολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου εφαρμόζονται οι αντίστοιχες διατάξεις πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που ισχύουν για τους υποψηφίους ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και αφορούν την συγκέντρωση βαθμολογιών, την υποβολή δήλωσης προτίμησης μηχανογραφικού δελτίου, τη βεβαίωση συμμετοχής, την έκδοση αποτελεσμάτων και τη διαδικασία εγγραφής. Η ισχύς της παρούσας απόφασης ξεκινά από το σχολικό έτος 2018-2019 και εφεξής.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες