Και να λοιπόν που ο απερχόμενος πολιτικός προϊστάμενος του υπουργείου παιδείας, ο φαναριώτης πολιτικός βρε, ο Αϊνστάιν, σύμφωνα με τον παραλληλισμό, του πρώην αντιπροέδρου του Ευρωκοινοβουλίου, ο συνταξιούχος σύμφωνα με τον ίδιο, αποφάσισε να δημοσιοποιήσει μόλις την 21η Ιουνίου 2019 την υπ’ αριθμ. 96754/Δ2 (Αρ. Φύλλου 2462/τ Β) υπουργική απόφαση με θέμα:
Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο.
Πόσο χρόνο χρειάστηκε να εκδοθεί η υπουργική απόφαση αυτή;
Δύο ολόκληρους μήνες.
17η Απριλίου 2019 ψηφίστηκε ο νόμος 4610/2019 και 21η Ιουνίου 2019 δημοσιεύθηκε η υπουργική απόφαση. Η οποία είναι ακριβώς ίδια με την υπουργική απόφαση 108279/Δ2 (αριθμ ΦΕΚ 2182 Τ Β/ 14 Ιουλίου 2016) επί υπουργίας Φίλη.
Γιατί χρειάστηκαν δύο μήνες για να εκδώσουν ακριβώς ίδια την προ διετίας απόφαση του Φίλη;
Είναι η πρώτη φορά από τη δημιουργία του Ελληνικού κράτους που συνδέονται τα μόρια δυσμενών συνθηκών των σχολικών μονάδων με τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων ομάδων προσανατολισμού.
Και από την 21η Ιουνίου 2019 εντός δεκατριών ημερών, την 4η Ιουλίου 2019, δημοσιοποιείται το υπ’ αριθμ’ 108575/Δ2/04 -07-2019 έγγραφο το υπουργείου παιδείας με θέμα:
Διευκρίνιση για τη λειτουργία τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού
Πώς λοιπόν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα εκδόθηκε το παρόν έγγραφο, ενώ δεν μπορούσε να δημοσιευθεί η υπουργική απόφαση 96754/Δ2/21 Ιουνίου 2019 (Αρ. Φύλλου 2462/τ Β) που ήταν ακριβώς η ίδια με την υπουργική απόφαση 108279/Δ2 (αριθμ ΦΕΚ 2182 Τ Β/ 14 Ιουλίου 2016) εκείνη επί υπουργίας Φίλη;
Ειλικρινά το έγγραφο διευκρινίζει την υπουργική απόφαση; Όχι βεβαίως, συμπληρώνει την υπουργική απόφαση. Θα έπρεπε να εκδοθεί νέα υπουργική απόφαση που να συμπεριλαμβάνει και το έγγραφο.
Την 21η Μαΐου 2019 δημοσιεύθηκε η υπ’ αριθμ. 77568/Δ2 (ΦΕΚ1790/τ. Β) υπουργική απόφαση με θέμα:
Τροποποίηση της με 139454/Δ2/28-08-2018 υπουργικής απόφασης με θέμα «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Γενικού Λυκείου» (ΦΕΚ 3807 Β΄) ως προς το Ωρολόγιο Προγραμμάτων μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου.
Ένα μήνα αργότερα από την παραπάνω υπουργική απόφαση και δύο μήνες από τη ψήφιση του νόμου 4610/2019 αποφασίζει το υπουργείο να δημοσιεύσει την υπ’ αριθμ. 100684/Δ2/ 27 Ιουνίου 2019 (ΦΕΚ 2581/ τ. Β ) υπουργική απόφαση με θέμα:
Τροποποίηση της 76099/Δ2/11-05-2018 υπουργικής απόφασης «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου» (Β ́ 1704) ως προς τις αναθέσεις μαθημάτων της Γ ́ Τάξης Γενικού Λυκείου.
Οι αναθέσεις των μαθημάτων είναι κατά 90% ίδιες με εκείνες της προηγούμενης υπουργικής απόφασης των αναθέσεων.
Γιατί απαιτήθηκε ένας ολόκληρος μήνας για να τη δημοσιεύσουν;
Μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί: Τι σημασία έχουν όλα αυτά; Γιατί τα αναφέρεις;
Ας γίνω αναλυτικότερος:
Στις 14 Μαρτίου 2019 δεκαπέντε μέρες πριν την ανακοίνωση των μεταθέσεων υπήρξε ανάρτηση στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου παιδείας σε δελτίο τύπου (;), έγγραφο(;) με τίτλο:
«Η νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»;
Σε αυτό το έγγραφο μεταξύ των άλλων αναφέρεται και το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ Λυκείου.
Στις 29 Μαρτίου 2019 ανακοινώθηκαν οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της βθμιας εκπαίδευσης από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ.
24 Απριλίου 2019, Μεγάλη Τετάρτη, ψηφίστηκε ο νόμος 4610/2019 όπου μεταξύ άλλων:
Καταργεί το παλαιό ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ Λυκείου και
Δημιουργεί τέσσερις ομάδες προσανατολισμού από τρείς που ήταν.
Και από τις 24 Απριλίου η εκπαιδευτική κοινότητα, υπηρεσιακά συμβούλια – εκπαιδευτικοί – σχολικές μονάδες, και κατ’ επέκταση η Ελληνική κοινωνία βρίσκονται σε ομηρία των όποιων αποφάσεων ή μη αποφάσεων του υπουργείου παιδείας.
Το υπουργείο παιδείας αδιαφορεί και δεν υποβάλλει αίτημα προς το ΣτΕ ούτως ώστε να εξαιρεθούν οι υπηρεσιακές μεταβολές λόγω των εκλογών.
Το υπουργείο παιδείας αδιαφορεί να δημοσιοποιήσει εγκαίρως όλες τις παραπάνω υπουργικές αποφάσεις που είναι απαραίτητες για να μπορέσουν ορθώς και έγκυρα να λειτουργήσουν τα υπηρεσιακά συμβούλια για τις υπηρεσιακές μεταβολές.
Αυτό είναι το ενδιαφέρον του προς τους εκπαιδευτικούς, τους άμεσους συνεργάτες του!!!
Ενώ αντιθέτως τις τελευταίες ημέρες γινόμαστε μάρτυρες συνεχών υπουργικών αποφάσεων που αποδεικνύει ότι το υπουργείο παιδείας εργάζεται όταν θέλει και αδιαφορεί όπου θέλει:
Ας αναφέρω μερικές από αυτές:
Νέα τροποποιητική απόφαση για τον χαρακτηρισμό διδασκομένων μαθημάτων, τους κλάδους μαθημάτων και τον τρόπο εξέτασης των διδασκομένων μαθημάτων.
Σε ΦΕΚ η Εξεταστέα ύλη των μαθημάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2020
Τροποποίηση της Φ24α/141494/Δ4/17 (ΦΕΚ 2994 Β ́) απόφασης του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα:
«Τροποποίηση της 96004/Δ4/2015 (ΦΕΚ 1318 Β ́) απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με τον καθορισμό λεπτομερειών λειτουργίας των Σ.Ε.Κ. των Σ.Ε. και των ειδικότερων καθηκόντων των διευθυντών Σ.Ε.Κ., υποδιευθυντών, των υπευθύνων τομέων εργαστηρίων και εργαστηρίων κατεύθυνσης των υπευθύνων των σχολικών εργαστηρίων και των αρμοδιοτήτων του συλλόγου διδασκόντων Σ.Ε.Κ.».
Αντιστοιχίες Τμημάτων, Εισαγωγικών Κατευθύνσεων και Προγραμμάτων Σπουδών των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, ακαδημαϊκού έτους 2019-2020.
Τροποποίηση της 54929/Ζ1/8-4-2019 (Β’ 1217) υπουργικής απόφασης περί διαπίστωσης της συνάφειας Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών της ημεδαπής και της αλλοδαπής με τα αντικείμενα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) και της Σχολικής Ψυχολογίας.
Την ανακοίνωση των ονομάτων των μεταταγμένων εκπαιδευτικών στα Γενικά Αρχεία του Κράτους.
Και άλλα πολλά.
Οψέποτε δοθεί η δυνατότητα να ξεκινήσουν τις συνεδριάσεις τα υπηρεσιακά συμβούλια θα έχουν να αντιμετωπίσουν πιθανά λάθη στα ανακοινωθέντα οργανικά κενά και υπεραριθμίες.
Θα εργάζονται συνεχόμενα για την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών (υπεραριθμίες, βελτιώσεις, οριστικές τοποθετήσεις) που αν ακολουθηθεί το χρονοδιάγραμμα του ΠΔ 50/96 απαιτούνται περίπου τριάντα δύο ημέρες
Και ενώ δε θα έχουν ολοκληρωθεί αυτές πιθανόν να ζητηθούν από το υπουργείο λειτουργικά κενά της ΔΔΕ για τις αποσπάσεις που διενεργεί αυτό, άρα όμηροι οι συνάδελφοι που έχουν υποβάλει αίτηση απόσπασης, από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ.
Και μόλις ολοκληρωθούν και αυτές θα ξεκινήσει η οργάνωση της νέας σχολικής χρονιάς δηλαδή λειτουργικά κενά για τις τοποθετήσεις των συναδέλφων εντός σχολικών μονάδων του ιδίου ΠΥΣΔΕ.
Πόσο λογικό είναι αυτό άραγε; Πόσο λειτουργικό; Πόσο στηρίζει και υποστηρίζει την εκπαιδευτική κοινότητα το υπουργείο παιδείας;
Και τελειώνοντας με αυτό που ξεκίνησα, δηλαδή την υπουργική απόφαση που αναφέρεται στη δημιουργία τμημάτων ομάδων προσανατολισμού που προφανέστατα επηρεάζει την ορθή ανακοίνωση των οργανικών κενών και άρα της διαδικασίας των υπηρεσιακών μεταβολών:
Η μη δημιουργία τμημάτων ομάδων προσανατολισμού λόγω μη ύπαρξης ελάχιστου αριθμού μαθητών, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, σημαίνει πρακτικά την μετακίνηση των μαθητών σε άλλες σχολικές μονάδες. Δηλαδή η παρούσα πολιτική ηγεσία με έμμεσο τρόπο οδηγεί στο κλείσιμο των τμημάτων της Γ λυκείου γενικής παιδείας. Είναι η ίδια πολιτική ηγεσία που αρνούνταν το κλείσιμο οποιασδήποτε σχολικής μονάδας ή συγχώνευσης αλλά η ίδια προκαλεί με επιστημονικό τρόπο, το κλείσιμο των τάξεων της Γ λυκείου σε σχολικές μονάδες με ένα έως τρία μόρια δυσμενών συνθηκών σχολικών μονάδων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη