Συμμετείχαμε στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ την Τρίτη 23/7 με θέμα τον καθορισμό των κενών και των πλεονασμάτων στα σχολεία. Υπερασπίζοντας τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων και στη βάση αποφάσεων του κλάδου καταψηφίσαμε τους πίνακες, όπως προτάθηκαν από το Διευθυντή Εκπ/σης και πρόεδρο του ΠΥΣΔΕ.
Αρνούμαστε κατηγορηματικά τα κενά και οι πλεονάζοντες να μην προσδιορίζονται από τους συλλόγους διδασκόντων, αλλά μόνο από τους Διευθυντές των σχολείων και να υπολογίζονται στη βάση μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων (στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα, αυξημένο ωράριο, μειώσεις ωρών μαθημάτων και εργαστηρίων, ολιγομελή, Ξένες Γλώσσες, κ.ά.).
Η αντιεκπαιδευτική πολιτική, που μειώνει τις οργανικές θέσεις και δημιουργεί τεχνητά πλεονάζοντες, διαμορφώνει μια πολύ δυσοίωνη κατάσταση για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών.
Για 1.178 συναδέλφους, που με αίτησή τους συμμετέχουν αυτή την περίοδο στις υπηρεσιακές μεταβολές, τα κενά που καθόρισε το ΠΥΣΔΕ είναι μόνο 194!
Η ευθύνη γι’ αυτή την εξέλιξη βαραίνει όλες τις κυβερνήσεις και τις ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας οι οποίες, για να καλύπτουν την πολιτική της αδιοριστίας και να «εξοικονομήσουν» προσωπικό, εφαρμόζουν σχετικά με τις τοποθετήσεις ένα πλαίσιο που μειώνει τα διδακτικά κενά και αυξάνει τις υπεραριθμίες. Πιο συγκεκριμένα: ο υπολογισμός τους γίνεται μόνο με τις πρώτες αναθέσεις μαθημάτων, το διδακτικό κενό δίνεται στις 12 ώρες, αντί στις 10 ώρες - αφού 20 είναι ο μέσος όρος του ωραρίου διδασκαλίας - και υπεράριθμος χαρακτηρίζεται κάποιος όταν δεν συμπληρώνει12 ώρες μαθημάτων Α΄ ανάθεσης, αντί όταν του υπολείπονται 12 και περισσότερες ώρες για να συμπληρώσει ωράριο.
Δεν είναι όμως άμοιροι ευθυνών και τα μέλη του ΠΥΣΔΕ, που τυφλά ακολουθούν τις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις και δεν αποδέχονται προτάσεις που βελτιώνουν την κατάσταση. Υπενθυμίζουμε πως στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ (19/7) ζητήσαμε να δοθούν ως οργανικές θέσεις τα 70 κενά που προκύπτουν από αντίστοιχες συνταξιοδοτήσεις συναδέλφων, αντί να δοθούν για λειτουργικά κενά μετά την 1/9/2019, ώστε να είναι στην επιλογή των εκατοντάδων συναδέλφων που διεκδικούν λύση της υπεραριθμίας τους (385 συνάδελφοι), ζητούν βελτίωση (621), είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ (138) και έχουν έρθει με μετάθεση (34). Όλα τα άλλα μέλη του ΠΥΣΔΕ αρνήθηκαν να θέσουν σε ψηφοφορία αυτή την πρόταση, παρόλο που σε προηγούμενες συνεδριάσεις είχε τύχει θετικής ανταπόκρισης. Με ανακοίνωσή μας (21/7) έχουμε καταγγείλει τις διαδικασίες αυτές του ΠΥΣΔΕ.
Στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ (23/7) ζητήσαμε να μειωθούν οι πλασματικά υπεράριθμοι και να υιοθετήσει το ΠΥΣΔΕ ως τρόπο υπολογισμού αυτόν που εφαρμόζεται και σε άλλα ΠΥΣΔΕ. Προτείναμε ως υπεράριθμοι να κρίνονται όσοι συνάδελφοι υπολείπονται σε μαθήματα Α΄ ανάθεσης από 12 ώρες και πάνω, αντί του υπολογισμού των υπεράριθμων με τον τρόπο που εφαρμόζει το ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, κρίνοντας υπεράριθμους όσους συνάδελφους δε συμπληρώνουν 12 ώρες με μαθήματα Α΄ ανάθεσης. Με τον τρόπο αυτόν οι υπεράριθμοι, όπως υπολογίσαμε με τα στοιχεία της Διεύθυνσης, μειώνονται κατά 135 και από 385 θα είναι 250. Ούτε η πρόταση αυτή εγκρίθηκε από την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ (4-1).
Καταψηφίσαμε και τους πίνακες με τα κενά που κατέθεσε η Διεύθυνση και αφορούσαν τα ειδικά σχολεία, καθώς αναδεικνύουν το μεγάλο εμπαιγμό που υφίστανται από όλες τις κυβερνήσεις οι μαθητές με ειδικά προβλήματα που φοιτούν σε αυτά, οι οικογένειες τους και οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε αυτά. Τα κενά που δίνονται δεν καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες, ενώ πέρσι δεν είχαν εγκριθεί όλα τα ολιγομελή που προτάθηκαν από τα σχολεία.
Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Παιδείας , παρόλες τις δηλώσεις για διορισμό των 4.500 εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή, δεν έχει προχωρήσει στον καθορισμό οργανικών θέσεων στα τμήματα ένταξης και στα ειδικά σχολεία ώστε να ξεκινήσουν διαδικασίες μεταθέσεων σε αυτά, όπως προβλέπει η νομοθεσία, και να ακολουθήσουν και ολοκληρωθούν, πριν την έναρξη των μαθημάτων, οι διορισμοί των συναδέλφων αναπληρωτών.
Η καταψήφιση από τους αιρετούς των κενών και των πλεονασμάτων είναι και απόφαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ (13/3/2019), το οποίο δεν καλούσε μόνο τους αιρετούς να καταψηφίσουν τους πίνακες, αλλά και τα άλλα διοικητικά μέλη των ΠΥΣΔΕ. Η απόφαση αυτή τηρήθηκε μόνο από τον αιρετό των Παρεμβάσεων.
Ο υπολογισμός των διδακτικών κενών πρέπει να γίνεται σύμφωνα με την πραγματικότητα, τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Τότε, όχι μόνο δε θα υπάρξουν πλεονάσματα, αλλά θα φανούν και οι μεγάλες ανάγκες των σχολείων για μόνιμους μαζικούς διορισμούς. Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να αντισταθεί στην αντιεκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων – Ε.Ε – ΟΟΣΑ αναπτύσσοντας ενωτικούς, μαζικούς, ταξικούς, πανεκπαιδευτικούς αγώνες.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ
Η υπεραριθμία ρυθμίζεται πρώτα σε οργανικό κενό εντός της ομάδας που ανήκει το σχολείο στο οποίο υπηρετεί ο υπεράριθμος εκπαιδευτικός. Μπορεί να τοποθετηθεί σε οργανικό κενό άλλης (όμορης) ομάδας μόνο αν δεν υπάρχει κενό σε σχολείο της ομάδας στην οποία έχει την οργανική του και ταυτόχρονα να υπάρχει κενό σε σχολείο της όμορης ομάδας το οποίο δε διεκδικεί υπεράριθμος εκπαιδευτικός που ανήκει σε αυτήν την ομάδα.
Στα σχολεία που καταγράφονται υπεραριθμίες, όποιος συνάδελφος επιθυμεί από τις αντίστοιχες ειδικότητες, μπορεί να κάνει αίτηση και να διεκδικήσει τα κενά, όπως αποτυπώνονται στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης.
Το ΠΥΣΔΕ σε συνεδρίασή του τη Δευτέρα 29/7 θα κρίνει με βάση τις αιτήσεις τους ποιοι συνάδελφοι θα κριθούν υπεράριθμοι και με βάση τα μόρια μετάθεσής τους θα τους τοποθετήσει στα κενά που θα έχουν συμπεριλάβει στην αίτησή τους.
Οι εκπαιδευτικοί που στα σχολεία τους έχουν καθορισθεί υπεραριθμίες (είτε κάνουν απλά αίτηση για ρύθμιση της υπεραριθμίας, είτε δεν κάνουν) δε χάνουν την οργανική τους θέση. Όσοι κάνουν αίτηση και τοποθετηθούν σε νέα οργανική, αλλάζουν οργανική θέση.
Το ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, αφού συνεδριάσει για το θέμα των υπεράριθμων την Δευτέρα στις 29/7 Ιούλη, θα ανακοινώσει τις τοποθετήσεις των συναδέλφων. Με βάση το χρονοδιάγραμμα που καθόρισε η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ, όσοι συνάδελφοι επιθυμούν μπορούν να κάνουν ένσταση για τις τοποθετήσεις αυτές. Οι ενστάσεις θα εξεταστούν σε νέα συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ την Τετάρτη 31/7. Την ίδια ημέρα θα εκδοθεί και ο τελικός πίνακας τοποθέτησης των υπεράριθμων και θα τροποποιηθούν και τα εναπομείναντα κενά για την επόμενη φάση των τοποθετήσεων (Διάθεση - βελτίωση μετατιθέμενοι – νεοδιόριστοι). Οι συνάδελφοι αυτοί μπορούν να κάνουν αιτήσεις τοποθέτησης από την 1/8 έως τις 14/8.
Οι αιρετοί των Παρεμβάσεων θα ενημερώνουν συνεχώς τους συναδέλφους για όποια εξέλιξη
Αγώνας για να μη χαθεί καμία οργανική θέση
Οργανικές θέσεις σε όλους τους εκπαιδευτικούς
Να δοθούν όλα τα κενά και να γίνουν οι τοποθετήσεις με βάση τα μόρια
Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με βάση τις ανάγκες στην ειδική και γενική παιδεία
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη