Είναι γνωστή και απροκάλυπτη η κυβερνητική πολιτική απέναντι στους πρόσφυγες. Τους έχει κηρύξει επί της ουσίας ανεπιθύμητους και στο όνομα της διαφύλαξης της τάξης έχει εξαπολύσει πογκρόμ, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και την απομάκρυνσή τους απ’ τα κέντρα των πόλεων, απ’ τα κέντρα της κοινωνικής δραστηριότητας. Την ίδια τύχη έχουν, μέχρι στιγμής, ως προς τη δυνατότητα φοίτησής τους στο σχολείο και οι μικροί μαθητές που διαμένουν στις διάσπαρτες δομές προσφύγων (καμπ) που είναι διάσπαρτες ανά την χώρα.
Η προηγούμενη κυβέρνηση εισήγαγε τον θεσμό των ΔΥΕΠ, που αποτελεί δομή έξω απ’ το τυπικό ελληνικό σχολείο, στο όνομα της πρώτης εισαγωγής των μικρών μαθητών στην ελληνική πραγματικότητα. Η απαίτηση του εκπαιδευτικού κινήματος ήταν και παραμένει τα παιδιά των προσφύγων και των μεταναστών να μπουν και να φοιτήσουν στο ελληνικό σχολείο ως το βασικό πρώτο μέτρο κοινωνικής ένταξης των παιδιών αυτών . Φυσικά επιβάλλεται αυτό το σχολείο να στελεχωθεί με τις απαραίτητες δομές, υποδομές και το μόνιμο εκπαιδευτικό και επιστημονικό προσωπικό.
Απ’ την περσινή σχολική χρονιά κάτω και απ’ την πίεση του εκπαιδευτικού, του αντιρατσιστικού και του αλληλέγγυου κινήματος , μια μικρή μερίδα παιδιών φοίτησαν στις δομές του ελληνικού σχολείου με την βοήθεια των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που στελέχωσαν έστω και καθυστερημένα τις τάξεις υποδοχής, αλλά και των δασκάλων και των εκπαιδευτικών των δημόσιων σχολείων.
Θα περίμενε κανείς ότι στη φετινή σχολική χρονιά τα προβλήματα θα ήταν μικρότερα, οι υπηρεσίες πιο καλά οργανωμένες και πολύ περισσότεροι μικροί μαθητές των προσφύγων και των μεταναστών θα γέμιζαν τις σχολικές τάξεις.
Όμως η γνωστή πρακτική του κάθε πέρσι και καλύτερα εφαρμόστηκε και σ’ αυτή την περίπτωση. Όχι φυσικά τυχαία αφού η θητεία αυτής της κυβέρνησης ξεκίνησε με τις ….. καλύτερες προοπτικές αφού οι μικροί μαθητές αντί για το καλωσόρισμα των δασκάλων τους, είδαν το καλωσόρισμα των κλομπ των δυνάμεων καταστολής που τους μάζευαν όχι για το σχολείο αλλά για το …. άγνωστο με ….. μοναδική βάρκα την ελπίδα!!!!!
Είναι γνωστό ότι την μεταφορά των μικρών προσφύγων μαθητών και των μεταναστών στα σχολεία της περιοχής προσωρινής διαμονής τους, την είχε αναλάβει μέχρι πέρυσι ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης (ΔΟΜ) που η σύμβαση του τελείωνε στο τέλος του 2018 με παράταση μέχρι τον Ιούνιο του 2019. Υποτίθεται ότι την ευθύνη οργάνωσης και μεταφοράς των μικρών μαθητών για το σχολικό έτος 2019-2020 θα αναλάμβανε το Ελληνικό κράτος μέσω των Περιφερειών, όπως συμβαίνει και για τους υπόλοιπους μαθητές στην Ελληνική επικράτεια που διαμένουν σε μεγάλη απόσταση απ’ τα σχολεία φοίτησης. Για να συμβεί όμως αυτό θα έπρεπε να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που να καθορίζει τους κανόνες αυτής της μεταφοράς , αφού αυτοί οι μαθητές δεν είναι ενταγμένοι στον κοινωνικό ιστό όπως οι υπόλοιποι συμμαθητές τους που αν μη τι άλλο διαμένουν σε κάποιο σπίτι και έχουν χαρτιά και στοιχεία της ελληνικής πολιτείας.
Τέτοια ρύθμιση - παρέμβαση όμως δεν υπήρξε ποτέ!!! Ούτε απ’ την προηγούμενη κυβέρνηση που γνώριζε πολύ καλά το πρόβλημα αφού είχε τελειώσει η σύμβαση με τον ΔΟΜ, ούτε πολύ περισσότερο απ’ την νέα κυβέρνηση της ΝΔ, που να σημειωθεί έκανε και νομοθετική παρέμβαση με τον Ν. 4625 /31-8-2019 για την μεταφορά των απομακρυσμένων μαθητών στα σχολεία, μέσω των Περιφερειών. Με δεδομένο το πρόβλημα μεταφοράς των προσφυγόπουλων στα σχολεία η κυβέρνηση δεν έγραψε ούτε μια λέξη σ’ αυτό το νομοθέτημα για τον τρόπο μετακίνησης αυτών των παιδιών στο σχολείο φοίτησης τους. Να σημειωθεί ότι οι μαθητές την προηγούμενη σχολική χρονιά φοίτησαν στα σχολεία, είναι εγγεγραμμένοι και … παίρνουν απουσίες.
Έτσι φτάσαμε στις αρχές Οκτωβρίου χωρίς να είναι ξεκάθαρο ποιος έχει την ευθύνη μεταφοράς αυτών των μαθητών στο σχολείο τους. Η Περιφέρεια ή άλλη δομή όπως πχ ο ΔΟΜ. Η Περιφέρεια Αττικής μάλιστα, προφανώς πιεζόμενη απ’ το αδιέξοδο, εξέδωσε έγγραφο με θέμα «Μεταφορά προσφύγων μαθητών», που ούτε λίγο ούτε πολύ ζητάει απ’ τους αρμόδιους φορείς (σχολεία - Διευθύνσεις εκπαίδευσης) να εφαρμόσουν την …. διαδικασία που εφαρμόζουν για τους υπόλοιπους μαθητές . Δηλαδή τους μαθητές που έχουν έγγραφα της ελληνικής πολιτείας (ταυτότητα, ΑΦΜ, ΑΜΚΑ κλπ) και έχουν κατοικία. Χωρίς, οι υποτιθέμενοι υπεύθυνοι, να πάρουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες ζωής και διαμονής αυτών των ανθρώπων στη χώρα. Σαν να είναι πανεύκολο να φέρουν τα παιδιά τους οι γονείς στο σχολείο, αν έχουν, ή να μπουν στο πρώτο λεωφορείο της γραμμής, ναι ειπώθηκε κι’ αυτό, και να πάνε στο σχολείο. Το μόνο που θα αναφωνούσε ένας ουδέτερος καλοπροαίρετος παρατηρητής είναι … ΕΛΛΑΣ το μεγαλείο σου!!!!
Και ενώ οι υπεύθυνοι της Περιφέρειας της Αττικής έχουν ήδη εκτεθεί ανεπανόρθωτα το …. Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση το ξανασκέφτονται. Υπάρχουν βάσιμες πληροφορίες ότι θα ξανά αναθέσουν στον ΔΟΜ και εφέτος την μεταφορά των προσφύγων μαθητών στα σχολεία. Πότε θα ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία είναι άγνωστο. Στην καλύτερη των περιπτώσεων στο τέλος του μήνα Οκτώβρη και μετά. Φυσικά μέχρι τότε δεν προβλέπεται να προσληφθούν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για τα τμήματα υποδοχής των σχολείων για τα παιδία αυτά. Δηλαδή με ένα σπάρο πολλά τρυγόνια μαζί!!!
Επιβάλλεται να μην παρατηρούμε αυτή την πραγματικότητα ως … ουδέτεροι καλοπροαίρετοι παρατηρητές , γιατί δεν πρόκειται για πολιτική ανικανότητα ή στην καλύτερη περίπτωση για πολιτική αδιαφορία. Είναι εφαρμογή μελετημένων πολιτικών πρώτιστα των οικονομικών και γεωπολιτικών συμφερόντων που ξαναμοιράζουν την παγκόσμια οικονομική και ενεργειακή πίτα κονιορτοποιώντας τη ζωή των λαών που βρίσκονται στο διάβα τους, κάνοντάς τους ταυτόχρονα σύγχρονους είλωτες στη δούλεψή τους. Δεν θα επιδιώξουν να τους αποζημιώσουν, κιόλας, προσφέροντάς τους ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης και μορφώνοντας τα παιδιά τους. Είναι πρώτης τάξης φτηνά εργατικά χέρια, οι πιο μορφωμένοι απ’ αυτούς, γι’ αυτό άλλωστε και προσπαθούν να τους διαλέξουν. Μην μας διαφεύγει η μνημονιακή πραγματικότητα αυτής της χώρας, όπου οι νόμοι της προβλέπουν για τους …. παράνομους μετανάστες, ότι πριν την απέλασή τους θα …. περάσουν και μια βόλτα απ’ τις οικονομικές ζώνες που είχαν σχεδιάσει να φτιάξουν. Βέβαια αυτές οι ζώνες δεν φτιάχτηκαν ποτέ αφού όλη η χώρα μεταμορφώθηκε σε μια απέραντη φτηνή οικονομική ζώνη. Φυσικά ούτε λόγος για ενίσχυση του σχολείου για την υποδοχή και ένταξη των μικρών προσφυγόπουλων. Το σχολείο άλλωστε μιας οικονομικής ζώνης δεν μπορεί να είναι ακριβό. Πόσο μάλλον αφού επιδιώκουν να ρίξουν το βάρος και την ευθύνη λειτουργίας του στον γονιό και στον δάσκαλο.
Εμείς όμως δεν θα πάψουμε να ονειρευόμαστε και να διεκδικούμε, όλοι οι άνθρωποι να έχουν το ίδιο δικαίωμα στη ζωή.
Δεν θα πάψουμε να διεκδικούμε το πανανθρώπινο δικαίωμα όλων των παιδιών του κόσμου, την πρόσβαση στη μόρφωση και στο σχολείο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη