Ορθογραφία: Γιατί κάνει το παιδί λάθη, ενώ ξέρει τον κανόνα;
Μια συχνή μαρτυρία-απορία γονιών και εκπαιδευτικών για παιδιά που έχουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες /δυσλεξία/ανωριμότητα.

«Μα άμα τον ρωτήσεις τον κανόνα ξέρει να στον πει, τότε γιατί κάνει ορθογραφικά λάθη; Είναι που απλά δεν τον νοιάζει;».

Τι θα γινόταν όμως αν γνωρίζαμε τον κανόνα «Όλα τα ρήματα που τελειώνουν σε /ο/ γράφονται με -ω» αλλά δεν ξέραμε να ξεχωρίσουμε αν η λέξη που μας υπαγορεύουν, αντιγράφουμε, σκεφτόμαστε και γράφουμε είναι ρήμα; Τότε σίγουρα η γνώση του κανόνα δεν θα μας βοηθούσε.

Η απλή γνώση των κανόνων δεν βοηθάει τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να κατακτήσουν την ορθογραφία. Όσες φορές και να επαναλάβουν τον κανόνα παραμένει για αυτά ένας επιφανειακός τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος της Δυσορθογραφίας η οποία εξακολουθεί να αποτελεί ένα δυσεπίλητο αίνιγμα.

Ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες/δυσλεξία χρειάζεται έναν διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας της ορθογραφίας πχ. Εικονογραφική Μέθοδος αφού ο παραδοσιακός τρόπος κρίνεται ανεπαρκής.

Άσπα Μητρακάκη, Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος, dyslexiaathome.blogspot.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καρμπονάρα
Πανεύκολη συνταγή για light καρμπονάρα
Σε αυτή τη συνταγή για light καρμπονάρα, αντικαθιστούμε τα συμβατικά ζυμαρικά με ολικής άλεσης, που είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και κυρίως...
Πανεύκολη συνταγή για light καρμπονάρα