Διαβήτης
Πρόληψη - ευαισθητοποίηση - κατάρριψη του στίγματος για τον σακχαρώδη διαβήτη

Η 14η Νοεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σακχαρώδη Διαβήτη αποτελεί τη μεγαλύτερη καμπάνια ενημέρωσης, αφύπνισης και ευαισθητοποίησης για τη σύγχρονη αυτή επιδημία, με αποδέκτες που ξεπερνούν το 1 δισεκατομμύριο παγκοσμίως, σε περισσότερες από 160 χώρες.

H φετινή Παγκόσμια Ημέρα αφιερώνεται για 2η χρονιά στην οικογένεια με στόχο:

-να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση σχετικά με τον αντίκτυπο που έχει ο Διαβήτης στην οικογένεια

-να προωθηθεί ο ρόλος της οικογένειας στην διαχείριση, τη φροντίδα, την πρόληψη και την εκπαίδευση

-να γίνει κατανοητό ότι ο Διαβήτης αφορά κάθε οικογένεια.

«Η οικογένεια δέχεται μεγάλο σοκ με την αιφνίδια εμφάνιση του Σακχαρώδη Διαβήτη σε κάποιο μέλος της. Η χρόνια πάθηση επιφέρει διαταραχές στις σχέσεις μεταξύ των μελών της, ουσιαστικά, δηλαδή, πρόκειται για μια κατάσταση αποδιοργάνωσης. Οι ρυθμοί, οι προτεραιότητες, οι συνήθειες των μελών καλούνται να αλλάξουν με βίαιο τρόπο. Πολλές φορές, η μονόπλευρη εντατική φροντίδα από την πλευρά των γονέων προκαλεί προστριβές και συγκρούσεις και διαταράσσει την ομαλή καθημερινότητα της οικογένειας», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χρήστος Δαραμήλας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων - Συλλόγων Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη (ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ).

Στόχοι της οικογένειας, προσθέτει, είναι η ψυχολογική υποστήριξη, η εκπαίδευση, η αποδοχή της νόσου, η απόκτηση με τη συνεργασία των επαγγελματιών υγείας, συγκεκριμένων δεξιοτήτων για την διαχείρισή της και την εξασφάλιση της ποιότητας της ζωής του πάσχοντα, η συμμετοχή στις κοινωνικές δραστηριότητες, η αποφυγή του κοινωνικού αποκλεισμού, καθώς και η συνοχή της οικογένειας. «Συμπερασματικά, λοιπόν, ο ρόλος της οικογένειας σε μια πάθηση που απαιτεί καθημερινή θεραπεία, τακτική παρακολούθηση, υγιεινό τρόπο ζωής και συνεχή εκπαίδευση για την αποτελεσματική διαχείριση, είναι καίριος και καθοριστικός».

Παιδί με Σακχαρώδη Διαβήτη και Σχολείο

Επίκεντρο της κάθε οικογένειας είναι το παιδί και ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στα προβλήματα που συναντά η οικογένεια για το παιδί που πάσχει από Σακχαρώδη Διαβήτη στο σχολικό περιβάλλον, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χρήστος Δαραμήλας. «Αν το σχολικό περιβάλλον δεν αποδεχτεί και δεν διαχειριστεί διακριτικά την κατάσταση του κάθε παιδιού που πάσχει από Σακχαρώδη Διαβήτη, στην ευαίσθητη και τρυφερή αυτή ηλικία των παιδιών, τότε είναι πιθανό ο Σακχαρώδης Διαβήτης να αποτελέσει στίγμα, το οποίο θα κουβαλούν στην υπόλοιπη ζωή τους».

Εξηγεί ότι σύμφωνα με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, τα παιδιά που πάσχουν από Σακχαρώδη Διαβήτη, έχουν το δικαίωμα να υποστηρίζονται από νοσηλευτές κατά τις ώρες παραμονής τους στο σχολικό περιβάλλον. «Από τη σχολική περίοδο 2015 - 2016 ξανατέθηκε σε ισχύ το συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο, προς ανακούφιση πολλών γονέων παιδιών με Σακχαρώδη Διαβήτη. Δυστυχώς, όμως, παρατηρούνται φαινόμενα κατά τα οποία ο αριθμός των σχολικών νοσηλευτών δεν επαρκεί, με αποτέλεσμα να παραμένουν πολλά από τα παιδιά με Διαβήτη χωρίς υποστήριξη ή σε κάποιες περιπτώσεις οι σχολικοί νοσηλευτές να προσλαμβάνονται στα σχολεία με καθυστέρηση, πολύ αργότερα από την έναρξη των μαθημάτων».

Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ, αναφέρει ο κ. Δαραμήλας αγωνίζεται όλα αυτά τα χρόνια και ειδικά μετά το 2015 για τη νομοθέτηση του σχολικού νοσηλευτή με στόχο να φτάσουμε στο σημείο εκείνο, όπου όλα τα παιδιά, σε όλα τα σχολεία, θα έχουν την απαιτούμενη υποστήριξη από επαγγελματία υγείας για την ασφάλειά τους.

Ήδη μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί οι δύο φάσεις διορισμών σχολικών νοσηλευτών και επίκειται και η τρίτη και τελευταία φάση του προγράμματος. «Οι γονείς δεν θα πρέπει να ξεχνούν ότι μπορούν να κάνουν αίτηση για σχολικό νοσηλευτή καθ' όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η παρουσία του σχολικού νοσηλευτή κρίνεται αναγκαία και απαραίτητη, καθώς προσφέρει ασφάλεια στο κάθε παιδί που πάσχει, τις ώρες της παραμονής του στο σχολικό περιβάλλον και εξασφαλίζει την ισορροπία στον ιστό της οικογένειας.

Τα παιδιά αποτελούν το πιο δυναμικό κομμάτι της οικογένειας και ολόκληρης της κοινωνίας, ως αυριανοί πολίτες. Η 14η Νοέμβρη δεν αρκεί! Ας δώσουμε τον ίδιο χαρακτήρα και στις υπόλοιπες 364 ημέρες με στόχο την πρόληψη, την ευαισθητοποίηση, την κατάρριψη των μύθων και του στίγματος του Σακχαρώδη Διαβήτη».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής