«Η προσωπική ανάπτυξη των παιδιών με αυτισμό συχνά πραγματοποιείται με μικρά βήματα για μεγάλες χρονικές περιόδους», λέει ο υποστηρικτής του αυτισμού και συγγραφέας του "A Long Walk Down a Winding Road: Small Steps, Challenges, and Triumphs Through an Autistic Lens" Sam Farmer. «Να είστε υπομονετικοί, να είστε δυνατοί και να γιορτάζετε την πρόοδο του παιδιού σας, ανεξάρτητα από το πώς συμβαίνει».
Δείτε παρακάτω κάποιους τρόπους για να βοηθήσετε το παιδί σας με διαταραχή του φάσματος του αυτισμού:
Διατηρήστε μια ρουτίνα
Η συνοχή και η ρουτίνα είναι κρίσιμοι παράγοντες για την παροχή βοήθειας σε παιδί με ASD. Αυτά τα παιδιά θα τα πάνε καλύτερα με ένα πρόγραμμα που σπάνια ποικίλλει. Όταν το πρόγραμμά τους χρειάζεται να αλλάξει, δώστε τους όσο το δυνατόν νωρίτερα προειδοποίηση.
- Μην αλλάζετε θέση στα πράγματα στο σπίτι
- Να επικοινωνείτε συχνά με τους εκπαιδευτικούς του παιδιού σας προκειμένου να γνωρίζετε για όλες εκδηλώσεις στο σχολείο που απαιτούν προετοιμασία. Ενώ τα περισσότερα παιδιά προσβλέπουν με ανυπομονησία σε αλλαγές στη σχολική τους ρουτίνα για πάρτι και εκδρομές, γεγονότα όπως αυτά συχνά προκαλούν προβλήματα στα παιδιά με ASD.
- Συνεργαστείτε στενά με τον θεραπευτή τους για να βεβαιωθείτε ότι βρίσκεστε στην ίδια σελίδα.
Να είστε ενήμεροι για όσα διεγείρουν τις αισθήσεις
Τα παιδιά με ASD έχουν συχνά αυξημένη ευαισθησία στην αφή, τους ήχους, τη γεύση, τη μυρωδιά και το φως. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή σε ό, τι τους είναι δυσάρεστο, καθώς και ό,τι είναι ευχάριστο.
Τοποθεσίες όπως πάρκα διασκέδασης και εστιατόρια μπορεί να έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε κάποια παιδιά με ASD. Από την άλλη πλευρά, το να βρίσκεται κοντά σε τρένα μπορεί να γίνει απολαυστικό γι' αυτά. Γιατί η διαφορά μεταξύ των αμαξοστοιχιών έναντι, ας πούμε, ένα δείπνο;
Η Dr. Amanda Bennett, αναπτυξιακός παιδίατρος που διευθύνει το Κέντρο Δικτύου για την αντιμετώπιση του αυτισμού στο Παιδικό Νοσοκομείο της Φιλαδέλφειας, έγραψε ένα άρθρο σχετικά με το θέμα.
«Τα τραίνα σίγουρα είναι ένα δημοφιλές θέμα για τα παιδιά που παρακολουθούμε στην κλινική μας για τον αυτισμό. Βλέπω αρκετούς πιθανούς λόγους για την ευρεία έκκληση μεταξύ των ατόμων στο φάσμα του αυτισμού - ανεξάρτητα από την ηλικία τους», έγραψε.
Η δρ. Bennett ανέφερε: «Πρώτον, τα τρένα έχουν τροχούς και αυτό τραβά την προσοχή των παιδιών με τις αισθήσεις τους να διεγείρονται, καθώς τους φαίνεται ενδιαφέρουσα η περιστροφή των αντικειμένων. Αυτό είναι σίγουρα κοινό μεταξύ των παιδιών με αυτισμό. Στην πραγματικότητα, το να περνά χρόνο με την περιστροφή αντικειμένων και παιχνιδιών είναι ανάμεσα στις ενδείξεις ότι ένα μικρό παιδί μπορεί να κινδυνεύει να αναπτύξει διαταραχή του φάσματος του αυτισμού (ASD)».
Συνεχίζοντας, η δρ. Bennett πρόσθεσε: «Δεύτερον, τα τρένα μπορούν να ταξινομηθούν σε διαφορετικά μοντέλα, τύπους, μεγέθη κλπ. Για ορισμένα άτομα με ASD, η ικανότητα να οργανώνουν αντικείμενα σε κατηγορίες είναι πολύ ελκυστική».
Για τη διατήρηση των προγραμμάτων, η δρ. Bennet έγραψε: «Τα τρένα έρχονται επίσης με χρονοδιαγράμματα. Αυτό, επίσης, απευθύνεται σε πολλούς ανθρώπους με ASD και συμβαδίζει με την ανάγκη για προβλεψιμότητα και την τάση να απομνημονεύουν και να απαγγέλλουν πληροφορίες. Στην πραγματικότητα, μάθαμε να αξιοποιούμε την ισχυρή έκκληση των ωραρίων για να βοηθήσουμε τα άτομα με αυτισμό να μάθουν και να συμμετάσχουν σε κοινοτικές δραστηριότητες».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη