Το υπουργείο Παιδείας με αφορμή τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει στην εύρυθμη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος η κατάσταση πανδημίας που βρίσκεται η ανθρωπότητα, ανακοίνωσε την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, δλδη την απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή.
Όπως ανακοινώθηκε, το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί πιλοτικά μόνο για τους μαθητές της Γ. Λυκείου, που ως γνωστόν συμμετέχουν στην διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Την ίδια στιγμή, δεν είναι λίγοι οι μαθητές που θα δυσκολευτούν να έχουν πρόσβαση στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, είτε επειδή δεν έχουν συσκευή ή δεν μπορούν να συνδεθούν στο ίντερνετ λόγω οικονομικής αδυναμίας της οικογένειας, είτε δεν έχουν Ίντερνετ ή μπορεί ακόμη να μην έχουν χρήματα οι γονείς τους να πληρώσουν το κομμένο Ιντερνέτ.
Το γεγονός της μη συμμετοχής του συνόλου των μαθητών εγείρει σοβαρά ηθικά και άλλα ζητήματα.
Σύμφωνα με το Ελληνικό Σύνταγμα Άρθρο 16 παρ. 4 “ολοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια”.
Με την εν λόγω απόφαση το “Όλοι” καταργείται δεδομένου ότι δεν έχουν όλοι πρόσβαση στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν την ίδια ώρα το υπουργείο παιδείας δεν έχει λάβει μέτρα για να έχουν όλοι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου πρόσβαση στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.
Συμπέρασμα:
Η απόφαση του υπουργείου παιδείας να αρχίσει εξ αποστάσεως μαθήματα στους μαθητές της Γ’Λυκείου χωρίς την ίδια στιγμή να μπορεί να εγγυηθεί την πρόσβαση όλων των μαθητών στην διαδικασία είναι ανεπίτρεπτη ηθικά, προδήλως αντισυνταγματική και δεν εξασφαλίζει την επί ίσοις όροις συμμετοχή των υποψήφιων στην διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων.
Κατά συνέπεια, το υπουργείο παιδείας ή πρέπει να αναστείλει την διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, αν δεν εξασφαλίσει σε όλους τους μαθητές ισότιμη πρόσβαση στην διαδικασία των πανελλαδικών ή θα πρέπει να αλλάξει τον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια, επιτρέποντας για την τρέχουσα χρονιά την ελεύθερη πρόσβαση των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με άλλο σύστημα.
Το νέο σύστημα λογω και της έκτακτης κατάστασης που βρίσκεται η χώρα θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη την προτίμηση του μαθητή, τον μέσο όρο βαθμολογίας του στις τρεις τάξεις του λυκείου, ίσως και κάποια άλλα κριτήρια, εισοδηματικά, οικογενειακά κτλ τα οποία θα πρέπει για να τεθούν στην κρίση της εκπαιδευτικης κοινότητας και του δημόσιου διαλόγου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη