Για την εφαρμογή της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης και τη συλλογή στατιστικών στοιχείων. Ζητήματα που προκύπτουν και η στάση μας.
Το Δ.Σ. της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας χαιρετίζει τους εκατοντάδες συναδέλφους που, παρά το υποχρεωτικό κλείσιμο του ζωντανού σχολείου, συνεχίζουμε να στηρίζουμε και να νοιαζόμαστε για τους μαθητές μας. Όχι τόσο για να κάνουμε αυτά που κάνουμε σε αυτό καθημερινά, αλλά κυρίως για την ψυχολογική και κοινωνική στήριξη, που έχουν πρωτίστως ανάγκη, αυτή τη δύσκολη περίοδο. Είμαστε πάντα έτοιμοι όταν ανοίξουν τα σχολεία να κάνουμε από κοντά τα αναγκαία και ωφέλιμα για τους μαθητές μας.
Με αφορμή, λοιπόν, οχλήσεις σε συναδέλφους από κάποιους διευθυντές σχολικών μονάδων και από κάποιους συντονιστές προς διευθυντές για τη συμπλήρωση φορμών με στοιχεία για τη μέχρι τώρα εφαρμογή της “εξ αποστάσεως εκπαίδευσης”, αλλά και μια σειρά ερωτημάτων αρκετών συναδέλφων προς το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:
Προς Υπουργείο:
Το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει να ζητά στοιχεία μιας μη υποχρεωτικής διαδικασίας και να επικεντρωθεί στον ρόλο του, που δεν είναι άλλος από την αληθινή στήριξη των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Τα στοιχεία, που ζητά το Υπουργείο, μπορεί κάλλιστα να τα αντλήσει από τις πλατφόρμες που διατηρεί με απλούς τρόπους. Οποιαδήποτε άλλη διαδικασία μπορεί να εκληφθεί εκ του πονηρού. Απαιτήσαμε με πολλαπλές ανακοινώσεις μας να προχωρήσει άμεσα στο πιο αναγκαίο μέτρο που αποτελεί η κατάργηση για φέτος των ενδοσχολικών γραπτών εξετάσεων και επιπλέον, η μείωση της ύλης για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, όποτε κι αν γίνουν.
Έχουμε τονίσει με ανακοίνωσή μας ότι υπάρχει μια σειρά προβλημάτων που σχετίζονται με τη δυνατότητα πρόσβασης όλων των μαθητών σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, καθώς και σύνδεσης με το διαδίκτυο. Είναι ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας να βρει τρόπο να μη μείνει κανένα παιδί εκτός της διαδικασίας αυτής, γεγονός, που αν συμβεί, θα συμβάλλει στην ακόμη μεγαλύτερη αναπαραγωγή της κοινωνικής ανισότητας. Η χαμηλή συμμετοχή των μαθητών των ΓΕΛ (και το παράτυπα αυξημένο ωράριο 8.00-16.00) στη σύγχρονη τηλε-εκπαίδευση, εκτός των άλλων, αποδεικνύει και αυτό το ζήτημα. Να παρέχει τώρα δωρεάν υπολογιστή-tablet και δωρεάν δίκτυο σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η εξαγγελία περί πιθανών δωρεών επιχειρηματιών σε υλικό και μάλιστα η απαίτηση για επιστροφή του μετά, την ίδια ώρα που δίνονται χρήματα στα μέσα για την καμπάνια «μένουμε σπίτι», αναδεικνύει το επικοινωνιακό παιχνίδι της κυβέρνησης και σε αυτόν το τομέα.
Προς στελέχη εκπαίδευσης και συντονιστές:
Τα στελέχη της εκπαίδευσης της περιοχής μας να μη ζητούν από τους διευθυντές τη συμπλήρωση τέτοιων στοιχείων.
Οι συντονιστές να μη ζητούν από τους διευθυντές κανενός είδους στοιχείο, καθώς αυτό δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές τους.
Αποτελεί παρατυπία κάποιοι συντονιστές να ζητούν στοιχεία που δεν προβλέπονται ούτε στη φόρμα του Υπουργείου, χρησιμοποιώντας τη ως μοχλό πίεσης προς τους συναδέλφους.
Προς Διευθυντές:
Καλούμε τους διευθυντές να τονίζουν στους συναδέλφους τη μη υποχρεωτικότητα της τηλε-εκπαίδευσης.
Όταν ζητάνε στοιχεία από τους συναδέλφους να το κάνουν με δόκιμο τρόπο και να τα χρησιμοποιήσουν μόνο για την εξυπηρέτηση του σχολείου τους (πρόγραμμα μαθημάτων, επικοινωνία με μαθητές κλπ.)
Να μην πιέζονται ούτε με τη σειρά τους να πιέζουν για την ταυτόχρονη υλοποίηση της σύγχρονης και ασύγχρονης . Είναι προφανές (με βάση τις οδηγίες του Υπουργείου) ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν και πρέπει να χρησιμοποιήσουν όποια μέθοδο θεωρούν πιο πρόσφορη, με βάση την άποψη που έχουν διαμορφώσει και αυτό εάν οι ίδιοι το θέλουν. Όπως για παράδειγμα: επικοινωνία και συνεργασία με τους μαθητές τους μέσω e-mail, χρήση του ιστολογίου της σχολικής τους μονάδας, τις πλατφόρμες που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας, skype, τηλέφωνα, ιστοσελίδες, κοινωνικά δίκτυα και άλλους τρόπους, που ενδέχεται να έχουν εφαρμόσει με βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες, τον τύπο σχολείο και τον τόπο λειτουργίας του.
Σεβόμενοι τις κατακτήσεις μας και τα δικαιώματά μας δεν προγραμματίζουμε μαθήματα σύγχρονης εκπαίδευσης τα Σαββατοκύριακα και εξυπακούεται ούτε στις διακοπές του Πάσχα. Επιπλέον τα τηλέφωνα και mail από κάποιους ακατάλληλες ώρες δεν τιμούν κανέναν.
Προς συναδέλφους:
Καλούμε τους συναδέλφους να μη συμπληρώνουν τέτοιου είδους φόρμες, από όπου και αν προέρχονται, και να συνεχίσουν να επιτελούν, με όποιον πρόσφορο τρόπο αυτοί θεωρούν, το κοινωνικό, αλληλέγγυο, παιδαγωγικό τους ρόλο.
Να ενισχύσουμε τη συναδελφική μας στάση αυτήν τη περίοδο. Να συζητήσουμε μεταξύ μας και, αν θέλουμε, μπορούμε να κουβεντιάσουμε ως σύλλογοι στα σχολεία μας. Όχι για να αποφασίσουμε ζητήματα (άλλωστε αυτό δεν μπορεί να γίνει), αλλά για να λειτουργήσουμε ως κοινότητα μαζί με τους μαθητές μας. Να ακούσουμε τα προβλήματά τους και να δούμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε. Η επόμενη μέρα, που προδιαγράφεται δύσκολη, πρέπει να μας βρει ενωμένους και όχι διαιρεμένους.
Συμπαραστεκόμαστε στους μαθητές και τις μαθήτριές μας, όπως πράξαμε σε όλη τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, όπου σταθήκαμε όχι μόνο παιδαγωγοί αλλά και εμψυχωτές όλων των παιδιών, με συναίσθηση της κοινωνικής μας ευθύνης.
Σε κάθε περίπτωση, καλούμε όλους τους/τις συναδέλφους, διευθυντές/-ριες, υποδιευθυντές/-ριες και εκπαιδευτικούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όσο αφορά σε προφορικές εντολές «καλοθελητών», να κινούνται με βάση τις επίσημες οδηγίες και να επικοινωνούν με το σωματείο για οποιαδήποτε παραβίαση παιδαγωγικών ή συνδικαλιστικών μας θέσεων. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να εκμεταλλευτεί την κρίσιμη αυτή συγκυρία για να προωθήσει αντιεκπαιδευτικές πολιτικές.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη