Χαρά Κεφαλίδου: Σύγχυση και αναστάτωση έφερε η ΠΝΠ στα ιδιωτικά σχολεία
Τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια εκ του Νόμου τελούν υπό ένα ιδιότυπο καθεστώς: από τη μια μεριά αντιμετωπίζονται ως εκπαιδευτικοί Οργανισμοί και από την άλλη ως κανονικές επιχειρήσεις. Με ποιον τρόπο το Υπουργείο ελέγχει την πιστή τήρηση της Νομοθεσίας;

Ερώτηση κατέθεσε σήμερα η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας και συνυπέγραψαν βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κινήματος Αλλαγής, προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Ν. Κεραμέως, αναφορικά με την αναστάτωση και σύγχυση που έχει προκαλέσει σε γονείς, εκπαιδευτικούς, εργαζόμενους, συνδικαλιστικούς φορείς και ιδιοκτήτες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, η εφαρμογή των διατάξεων των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου, αρμοδιότητας των Υπουργείων Παιδείας & Θρησκευμάτων και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων. Απαιτείται η άμεση παρέμβαση της Κυβέρνησης ώστε να καλυφθεί το νομοθετικό κενό και να ξεκαθαρίσει η κατάσταση.

Υπενθυμίζεται ότι τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια εκ του Νόμου τελούν υπό ένα ιδιότυπο καθεστώς: από τη μια μεριά αντιμετωπίζονται ως εκπαιδευτικοί Οργανισμοί και από την άλλη ως κανονικές επιχειρήσεις.

 

Η ερώτηση:

Θέμα: «Άμεση ανάγκη επίλυσης των προβλημάτων που έχουν προκύψει από την εφαρμογή των ΠΝΠ και αφορούν στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια»

Αναστάτωση και σύγχυση έχει προκαλέσει σε γονείς, εκπαιδευτικούς, εργαζόμενους, συνδικαλιστικούς φορείς και ιδιοκτήτες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων η εφαρμογή των διατάξεων των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου αρμοδιότητας των Υπουργείων Παιδείας και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων. Υπενθυμίζεται ότι τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια εκ του Νόμου τελούν υπό ένα ιδιότυπο καθεστώς: από τη μια μεριά αντιμετωπίζονται ως εκπαιδευτικοί Οργανισμοί και από την άλλη ως κανονικές επιχειρήσεις.

Με ΠΝΠ (ΦΕΚ 42/ τ. Α’/25.02.2020) του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων επιβλήθηκε - και ορθώς - η προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων και πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών, φορέων και ιδρυμάτων, δημοσίων και ιδιωτικών, ως αναγκαίο μέτρο για τον περιορισμό της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας.

Με ΠΝΠ (ΦΕΚ 64/ τ.Α’/14.03.2020) του Υπουργείου Εργασίας υποχρέωσε τις επιχειρήσεις, άρα και τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια κατ’ επέκταση - υπό το πρίσμα ότι αποτελούν κανονικές επιχειρήσεις - να εντάξουν τους εργαζόμενούς τους που δεν εργάζονται λόγω αναστολής της εργασίας τους στο Πρόγραμμα ΕΡΓΑΝΗ. Συγκεκριμένα το άρθρο 13 της ΠΝΠ ρητά ορίζει: «Οι επιχειρήσεις- εργοδότες στους οποίους επιβάλλεται ή έχει επιβληθεί το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας, κατόπιν εντολής δημόσιας αρχής, υποχρεούνται να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με την οποία δηλώνουν ότι η επιχείρησή τους τελεί υπό το καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας. Τα στοιχεία των εργαζομένων των επιχειρήσεων αυτών αντλούνται αυτόματα από το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ».

Στην ίδια ΠΝΟ ορίζεται ότι: «Από τον ανωτέρω ειδικό μηχανισμό στήριξης εξαιρούνται: α) όσοι εργάζονται εξ αποστάσεως, β) όσοι διατελούν σε πάσης φύσεως νόμιμη άδεια, γ) όσοι εργάζονται ως προσωπικό ασφαλείας και δ) οι εργαζόμενοι, των οποίων η σχέση εξαρτημένης εργασίας δεν αναστέλλεται λόγω της απαγόρευσης λειτουργίας των επιχειρήσεων».

Αντίφαση λοιπόν γεννάται από το γεγονός ότι από τη μια αυτές οι επιχειρήσεις δηλώνουν ότι εργάζονται κανονικά μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, από την άλλη όμως βάσει της ΠΝΠ του Υπουργείου Εργασίας έχουν ενταχθεί στις πληττόμενες επιχειρήσεις, οι οποίες θα λάβουν τα προνόμια που τίθενται στα μέτρα που ελήφθησαν για αυτές.

Την ίδια στιγμή πληθαίνουν καταγγελίες συνδικαλιστικών οργανώσεων (π.χ. ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ) σχετικά με τις εργασιακές συνθήκες που επικρατούν σε μερικά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Σύμφωνα με αυτές, ορισμένοι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων ή/ και φροντιστηρίων παρά το ότι έχουν εισπράξει δίδακτρα από τους γονείς για όλη τη χρονιά, δεν καταβάλλουν τους μισθούς των εκπαιδευτικών τους. Μάλιστα, τους αναγκάζουν να ενταχθούν στον μηχανισμό στήριξης και στο επίδομα των 800 Ευρώ, αναστέλλοντας εικονικά τις συμβάσεις τους, αν και συνεχίζουν να εργάζονται κανονικά και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αδιάλειπτα με την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Επειδή, είναι ξεκάθαρο ότι από την εφαρμογή των δυο ΠΝΠ (Υπ. Παιδείας και Εργασίας) έχει προκληθεί σύγχυση και αναστάτωση

Επειδή, είναι πρόδηλο ότι έχει δημιουργηθεί ένα σοβαρό νομικό κενό που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης

Επειδή, βάσει του άρθρου 36 του Ν. 682/77, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί υπάγονται σε κοινό μισθολογικό καθεστώς με τους δημόσιους εκπαιδευτικούς, ενώ ταυτόχρονα είναι κοινή η οργάνωση και διοίκηση των δημόσιων και των ιδιωτικών σχολικών μονάδων

Επειδή, εκτός από τους εκπαιδευτικούς στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια εργάζονται και άλλοι εργαζόμενοι (π.χ. διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, οδηγοί σχολικών, συνοδοί κλπ)

Επειδή, απαιτείται η άμεση παρέμβαση της Κυβέρνησης με έκδοση σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης που να καλύπτει το παραπάνω νομοθετικό κενό και να ξεκαθαρίζει την κατάσταση

Επειδή, κανείς δεν γνωρίζει το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί μέχρι τη λήξη της πανδημίας, την επιστροφή στην κανονικότητα και μια ενδεχόμενη παράταση του σχολικού έτους

 

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

  1. Σε ποιες άμεσες νομοθετικές πρωτοβουλίες θα προχωρήσετε ώστε να αποσαφηνιστεί η κατάσταση και να σταματήσει αυτή η σύγχυση;
  2. Σκοπεύετε να προχωρήσετε στην έκδοση σχετικής ΚΥΑ;
  3. Με ποιον τρόπο το Υπουργείο κάτω από αυτές τις δύσκολες συνθήκες ελέγχει και επιβλέπει την πιστή τήρηση της Νομοθεσίας στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια;
  4. Απαιτείται ένα δίκαιο σύστημα κατανομής των βαρών με παράλληλη προστασία όλων των εργαζομένων στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Πώς σκοπεύει το Υπουργείο σας να το επιτύχει αυτό;

 

 

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Χαρά Κεφαλίδου

Ιλχάν Αχμέτ

 

Κωνσταντίνα (Νάντια) Γιαννακοπούλου

 

Χρήστος Γκόκας

 

Γεώργιος Καμίνης

 

Μιχάλης Κατρίνης

 

Βασίλειος Κεγκέρογλου

 

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος

 

Δημήτριος Κωνσταντόπουλος

 

Ευαγγελία Λιακούλη

 

Ανδρέας Λοβέρδος

 

Γεώργιος Μουλκιώτης

 

Απόστολος Πάνας

 

Ανδρέας Πουλάς

 

Γεώργιος Φραγγίδης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες