Η Μεγάλη Εβδομάδα δε θέλει πολλά λόγια, παρά μόνον σιωπή. Οι διοικούντες να γνωρίζουν ότι η σιωπή δεν είναι των αμνών.
19 Μαρτίου μέχρι και 10 Απριλίου 2020.
Και δεν τελειώσαμε. Άρχεται η Μεγάλη Εβδομάδα.
Α.
Στις 19 Μαρτίου 2020 το υπουργείο παιδείας και Θρησκευμάτων δημοσιοποίησε σε έγγραφο όπου μεταξύ άλλων αναγράφονται και τα εξής (δεν είναι πρωτοκολλημένο έγγραφο)
«ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η εξ αποστάσεως διδασκαλία συνιστά το πλέον πρόσφορο εργαλείο για να διατηρήσουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μας την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία στις παρούσες, έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας - χωρίς να αποσκοπεί στο να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση, ούτε να καλύψει τη διδακτέα ύλη.Ξεκινάμε ένα μεγάλο εγχείρημα, για την επιτυχία του οποίου είναι καίρια η συμβολή όλων των παραγόντων της εκπαίδευσης.
…»
Το υπ’ αριθμ. Φ8/44778/Δ4/ 09-04-2020 έγγραφο του υπουργείου παιδείας με θέμα:
Υλοποίηση Προγραμμάτων Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και Θέματα Διδασκαλίας
αναφέρει μεταξύ άλλων:
«…
δύνανται, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των μαθητών/-τριών και τις δυνατότητες αυτονομίας που παρέχει στη σχολική μονάδα η εκπαιδευτική διαδικασία, να καλύψουν και θέματα πέραν των επαναλήψεων της έως σήμερα διδαχθείσας ύλης,κάνοντας χρήση μεθόδων τόσο σύγχρονης όσο και ασύγχρονης διδασκαλίας.
…»
:
19 Μαρτίου 2020 – 9 Απριλίου 2020 Είκοσι δύο ημέρες δρόμος για να αλλάξουν την ρότα τους οι ασκούντες διοίκηση στο υπουργείο.
Μόλις μία ημέρα προ της 10ης Απριλίου όπου επίσημα κλείνουν τα σχολεία για τις αργίες του Πάσχα.
Την ίδια ημέρα όπου ανεπίσημα το υπουργείου παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει:
«Εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τις ερχόμενες δύο εβδομάδες
Ενημέρωση: θα δύναται να παρέχεται σε προαιρετική βάσηεξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και κατά τη διάρκεια των δύο επερχόμενων εβδομάδων, με εξαίρεση το χρονικό διάστημα από Μεγάλη Τετάρτη 15.04.2020 ως και Τρίτη 21.04.2020. Το ακριβές πλαίσιο θα οριστεί με σχετικές διατάξεις.»
Όπου η συμμετοχή των μαθητών δεν είναι υποχρεωτική και όπου η νομικός που προΐσταται του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με έμμεσο τρόπο προσπαθεί να μας πείσει ότι τα σχολεία πιθανόν να μην ανοίξουν μετά το Πάσχα.
Ευχαριστούμε για την ενημέρωση ότι τα σχολεία δεν πρόκειται να ανοίξουν μετά το Πάσχα. Διότι αν άνοιγαν ποιο το νόημα του ανωτέρω εγγράφου;
Και αν κάποιοι συνάδελφοι με αγάπη και ενδιαφέρον προθυμοποιηθούν να στηρίξουν την αθώα μεν αλλά πονηρή, για μένα, προτροπή του ΥΠΑΙΘ - δεν υπάρχει πουθενά έγγραφο επ αυτού παρά μόνον μία δημοσιοποίηση στην επίσημη ιστοσελίδα του - να μην παραξενευθούν αν την επόμενη χρονιά καταργήσουν με εύσχημο τρόπο τις ημέρες των αργιών του Πάσχα, αφού θα μας πουν ότι πολλοί συνάδελφοι συμμετείχαν σε τηλεμαθήματα στις ημέρες αυτές.
Και όλα αυτά τα γράφω για να μη νομίζουν κάποιοι ότι όλα είναι αθώα και ότι τρώμε κουτόχορτο!!!
Β.
Απάντηση υπουργού παιδείας σε ερώτηση βουλευτού στο Ελληνικό Κοινοβούλιο την 2α Απριλίου 2020
«…
Μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ έχει δοθεί σημαντικός τεχνολογικός εξοπλισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα. Έχουμε ήδη δρομολογήσει αιτήματα για ενίσχυση αυτού του εξοπλισμού και επίσης έχουμε ήδη λάβει σημαντικές δεσμεύσεις από ιδιώτες, εταιρείες και φυσικά πρόσωπα για άμεση ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας .Και θα ήθελα και από αυτό εδώ το βήμα να ευχαριστήσω θερμά τους ιδιώτες οι οποίοι στηρίζουν αυτή την πάρα πολύ σημαντική προσπάθεια. Κάθε προσπάθεια ενίσχυσης της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη. …»
Πάντως, η κ. Κεραμέως απέφυγε να απαντήσει στην ερώτηση της κ. Σακορόφα αναφορικά με το αν θα υπάρξει επιδότηση αγοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών προς οικογένειες με δύο ή περισσότερους μαθητές.
Την Παρασκευή 3 Απριλίου 2020 έχει αναρτηθεί σε ιστοτόπους:
Τάμπλετ θα δοθούν από το υπουργείο Παιδείας σε όσους μαθητές και εκπαιδευτικούς διαπιστωμένα τα έχουν ανάγκη γι αυτή την χρονική περίοδο που πραγματοποιείται εξ αποστάσεως διδασκαλία, με απόφαση της υπουργού Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Τη Δευτέρα 6 Απριλίου 2020 ενημερωνόμαστε ότι:
Δωρεά 100 tablet από τα Ιδιωτικά Σχολεία στο υπ. παιδείας για την υποστήριξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Και από 6 Απριλίου έως και 9 Απριλίου έχουμε την αποστολή τριών (3) εγγράφων από το υπουργείο Παιδείας με τελικούς αποδέκτες τις σχολικές μονάδες δηλαδή τη διοίκηση αυτών με τα οποία ζητά:
Τρία έγγραφα προς τις σχολικές μονάδες για το ίδιο θέμα.
- Υπ’ αριθμ.Φ8/43641/Δ4 06-04-2020 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ με
Θέμα: Καταγραφή στο ΠΣ myschool των Υπολογιστών/Συσκευών των σχολικών μονάδων με δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο
- Υπ’ αριθμ.Φ.478.6/74 /43904/Α2 07-04-2020 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ με:
ΘΕΜΑ: Υποβολή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών.
- Υπ’ αριθμ.Φ.478.6/75/44420/Α2/09-04-2020 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ με
ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις σχετικά με την υποβολή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών.
Το τελευταίο έγγραφο διευκρινίζει:
«Επίσης, διευκρινίζουμε ότι η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών). Η καταγραφή αυτή σχετίζεται με πρόγραμμα ΕΣΠΑ, που υλοποιείται στο πλαίσιο της γενικότερης βελτίωσης ψηφιακών δεξιοτήτων. Ειδικότερα, αποσκοπεί στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης για την υποστήριξη ευρύτερων εκπαιδευτικών στόχων, για την ανάπτυξη και καλλιέργεια νέων δεξιοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και για την υποστήριξη της διδασκαλίας και νέων μορφών μάθησης. Για τους ανωτέρω λόγους καλείσθε να καταγράψετε τις άμεσες μόνο ανάγκες των σχολικών μονάδων κάνοντας χρήση της φόρμας σε μορφή excel, που επισυνάπτεται. 2 3. Παρακαλείσθε δε να αποστείλετε τα σχετικά στοιχεία αρμοδίως έως την Πέμπτη, 9 Απριλίου 2020, στις 24:00.»
Δηλαδή από εκεί που το υπουργείο ήθελε να στηρίξει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουνε τον απαραίτητο εξοπλισμό για να συμμετάσχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση τελικά ζητά στοιχεία που αναφέρονται αποκλειστικά στις ελλείψεις της σχολικής μονάδαςκαι πώς το λέει βρε αδελφέ: επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών).
- Την ίδια ημέρα δεύτερη –άτυπη οδηγία διευκρινίζει την πρώτη αναφέροντας ότι τα στοιχεία δεν αφορούν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ότι η αναλογία θα πρέπει να είναι μία συσκευή ανά 45 (ή σε άλλες περιπτώσεις ανά 50) μαθητές.
Δηλαδή οι υφιστάμενοι του υπουργείου παιδείας εν προκειμένω η διοίκηση της σχολικής μονάδας θεωρούνται συνεργάτες ή είλωτες όταν συνεχώς τους εντέλλεις να συμπληρώνουν νέες φόρμες με στοιχεία;
Και ενημερωνόμαστε την 10η Απριλίου 2020 το εξής:
«Την αγορά ογδόνταφορητών Η/Υ (DELL VostroNotebook 3590) για την κάλυψηαναγκών της εξ αποστάσεωςεργασίας του προσωπικού του Υ.ΠΑΙ.Θ, αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας.
Το κόστος για την προμήθεια αυτή ανέρχεταικατάμέγιστο στο ποσό των εξήνταεφτάχιλιάδωντετρακοσίωνπενήνταέξιευρώ #67.456,00€# συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.»
Είναι λογικό να υποστηριχθεί το έργο των ασκούντων διοικητικό έργο διότι αυτοί εργάζονται ενώ οι εκπαιδευτικοί κάνουν διακοπές και δεν εργάζονται!!!
Και βεβαίως δεν υποστηρίζω επουδενί ότι και οι διοικητικοί δεν πρέπει να υποστηριχθούν με τεχνικό υλικό, αλλά όλοι αυτοί που μας εξυμνούν για το έργο που επιτελέσαμε έχουν λησμονήσει ότι υποστηρίξαμε και υποστηρίζουμε το όλο εγχείρημα με δική μας υλικοτεχνική υποδομή και επομένως χρειαζόμαστε και εμείς την αντίστοιχη υλικοτεχνική υποστήριξη.
Τέλος για να λήξει και αυτός ο μύθος ότι όλοι οι μαθητές συνδέονται και συμμετέχουν στα εξ αποστάσεως μαθήματα επισημαίνω ότι το σύνολο των μαθητών συμμετέχουν με τις συσκευές των κινητών τους τηλεφώνων.
Ερώτηση: Είναι δυνατόν από την οθόνη του κινητού ο μαθητής να διαβάσει το έγγραφο που του «μοιράζουμε» ή αυτά που γράφουμε;
Γ.
Η πρόσβαση χωρίς χρέωση δεδομένων (zerorating) από κινητά δίκτυα, σε ψηφιακές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία, ξεκινά από σήμερα Τετάρτη 8 Απριλίου 2020.
Και τελικά εάν ο μαθητής/ η μαθήτρια χρησιμοποιώντας τη συσκευή του κινητού του τηλεφώνου για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση συνδεθεί με κάποια εκ των ψηφιακών πλατφορμών που έχει επίσημα ανακοινώσει το ΥΠΑΙΘ κάνοντας χρήση των δεδομένων του, και επιθυμήσει να χρησιμοποιήσει κάποιο link που υπάρχει στην ψηφιακή πλατφόρμα και αναφέρεται σε εκπαιδευτικό υλικό τότε έχουμε τη χρέωση!!! Αυτό που διαφημίστηκε χωρίς χρέωση!!!
Δ.
Εδώ και καιρό ενημερωνόμαστε από έγγραφα του υπουργείου παιδείας περί καταληκτικής ημερομηνίας εγγραφής των εκπαιδευτικών και μαθητών στο ΠΣΔ. Τελευταίο έγγραφο εστάλη την 30η Μαρτίου 2020, όπου βεβαίως δόθηκε παράταση.
Ερώτηση: Τόσα χρόνια που λειτουργεί το ΠΣΔ υπήρχε καταληκτική ημερομηνίαγια την εγγραφή στο ΠΣΔ; Και γιατί να υπάρχει;
Ποιος σκέφτηκε να υπάρξει χρονικό όριο εγγραφής;
Μάλλον για να πιέσουν τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να προβούν σε εγγραφές ούτως ώστε να καταδειχθεί ότι ναι η συμμετοχή ήταν τεράστια.
Αν υπήρχε χρονικό όριο εγγραφής τότε δε θα υπήρχαν συμμετέχοντες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που είναι προαιρετική.
Ποτέ δε θα κλειδώσουν οι εγγραφές στο ΠΣΔ. Και γιατί να κλειδώσουν δηλαδή;
Ε.
Και έχουμε επιστροφή στην κανονικότητα με κατάθεση νομοσχεδίου εντός της Μεγάλης Εβδομάδας, όπως ενημερωνόμαστε από διαρροές. Ξέρετε εκείνο το νομοσχέδιο που το είχε έτοιμο η πολιτική ηγεσία από τον Ιούλιο που πάντα το ανακοίνωνε αλλά ποτέ δεν το κατέθετε. Μοιάζει με το ανέκδοτο των πρώην ηγητόρων της πατρίδας μας που πάντα είχαν σκοπό να πράξουν κάτι αλλά να, βρε αδελφέ δεν πρόκαναν.
Εάν όλοι έχουν να πουν κάτι επί των πρωτοβουλιών σου μάλλον πρέπει να το δεις. Όλοι να κάνουν λάθος και μόνον εσύ να είσαι ο σωστός και να επιχειρηματολογείς επί των απόψεών σου για να δικαιολογηθείς πρέπει να το ψάξεις, να το δεις και βεβαίως να το διορθώσεις. Δεν μπορεί όλοι να θέλουν το κακό σου.
Η συνέπεια των ασκούντων διοίκηση στο υπουργείο παιδείας είναι υποδειγματική, πρότυπη, κατάλληλη για σεμινάριο!!!
Πώς το αναφέρει η ευαγγελική περικοπή που θα διαβαστεί την Μεγάλη Δευτέρα και δε θα μπορέσουμε να την ακούσουμε στον κανονικό χώρο της, δηλαδή τον Ιερό Ναό;
Οὐαὶ δὲ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί
Καλή Ανάσταση στις ψυχές μας και στην Πατρίδα μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη