ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΛΥΣΗΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!
Παρασκευή 24/4 στις 12.00 στη Βουλή μαζί με Συλλόγους Εκπ/κών Π. Ε. & ΕΛΜΕ σε παράσταση διαμαρτυρίας με τήρηση των μέτρων προστασίας
Εν μέσω πανδημίας, με τα σχολεία κλειστά, με τις απαγορεύσεις/περιορισμούς κυκλοφορίας και την απόπειρα αναστολής πολιτικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων σε πλήρη εξέλιξη, με τους εκπαιδευτικούς να αδυνατούν να πραγματοποιήσουν Γενικές Συνελεύσεις, η κυβέρνηση της Ν.Δ και το Υπουργείο Παιδείας έδωσαν, την Τετάρτη 22 Απριλίου, στη δημοσιότητα το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, με πρόθεση να το ψηφίσουν την επόμενη εβδομάδα.
Το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας , μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:
- Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, εσωτερική και εξωτερική, από τον Σεπτέμβριο του 2020 και ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από το Σεπτέμβριο του 2021. Δηλαδή, επαναφορά του επιθεωρητισμού , με έμφαση στην κατηγοριοποίηση/ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων και την ατομική αξιολόγηση/χειραγώγηση/κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.
- Μετατροπή του Λυκείου και του Γυμνασίου σε εξεταστικό κέντρο και ένταση των ταξικών φραγμών, με την αύξηση του μέσου όρου προαγωγής/απόλυσης, με την αύξηση των εξεταζομένων μαθημάτων, με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο και την ένταση των εξεταστικών φραγμών στο Γυμνάσιο. Παράλληλα, έμφαση στο αυταρχικό σχολικό πλαίσιο (αποβολές, διαγωγή, κλπ.). Με δυο λόγια: σχολείο για όποιον αντέχει. Οικονομικά, μορφωτικά, ψυχολογικά.
- Έμφαση στην αριστεία, με αύξηση των πρότυπων σχολείων στην κατεύθυνση διαμόρφωσης σχολείων πολλαπλών ταχυτήτων και διαφορετικού θεσμικού καθεστώτος , κατά τα αγγλοσαξονικά πρότυπα.
- Αμφισβήτηση του παιδαγωγικού ρόλου του νηπιαγωγείου με την κατάτμηση του προγράμματος μέσω της εισαγωγής θεματικών ενοτήτων .
- Αναπροσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών σε νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση, έμφαση στις δεξιότητες και όχι στη γνώση, σύμφωνα με τις λεγόμενες «ήπιες δεξιότητες» του ΟΟΣΑ.
- Εν μέσω πανδημίας, η κυβέρνηση παίρνει μέτρα συρρίκνωσης τμημάτων και σχολείων προκειμένου να περικόψει θέσεις εργασίας. Αυξάνει τον αριθμό των μαθητών σε 26-27 στα τμήματα του Δημοτικού, απαγορεύει την εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑΛ πάνω από 17 ετών, ενώ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο αύξησης του αριθμού των μαθητών σε Γυμνάσια και Λύκεια προαναγγέλλοντας νέα Υ.Α για καθορισμό του μέγιστου και ελάχιστου αριθμού των μαθητών.
- Επανέρχεται ο καθαρά εκδικητικός, απαράδεκτος διετής αποκλεισμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε περίπτωση που δεν παρουσιαστούν στα σχολεία όπου προσλαμβάνονται.Πρόκειται για μια αντιδραστικότατη διάταξη, καθώς η αδυναμία χιλιάδων εκπαιδευτικών να βρεθούν για 9 μήνες, στην καλύτερη περίπτωση, από τη μια άκρη της χώρας στην άλλη, ανατρέποντας διαρκώς τον προσωπικό και οικογενειακό τους προγραμματισμό, τιμωρείται με 2 χρόνια ανεργίας. Το αίτημα της μόνιμης σταθερής δουλειάς παραμένει επιτακτικό και επίκαιρο στους αγώνες που δίνουν οι αναπληρωτές.
Είναι ενδεικτικό των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης ότι «καίγεται» να θεσμοθετήσει την αξιολόγηση και την Τράπεζα Θεμάτων μέσα σε συνθήκες πανδημίας, ενώ αδιαφορεί και συγκαλύπτει τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας, τα μορφωτικά ελλείμματα που συσσωρεύονται και τις ανισότητες που οξύνονται από την αδυναμία μεγάλου μέρους των μαθητών να αποκτήσουν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν ακολουθεί αυτή την απαράδεκτη τακτική απλώς και μόνο διότι διακατέχεται από ιδεολογικές εμμονές και διάθεση ρεβανσισμού από τις κατακτήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος (Τράπεζα Θεμάτων, αξιολόγηση κλπ). Αξιοποιούν κυνικά τις σημερινές συνθήκες για να υλοποιήσουν τα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια. Αποτελούν μέτρα υλοποίησης των επιταγών της Ε.Ε,ΟΟΣΑ,ΣΕΒ. Είναι συνέχεια των μνημονιακών μέτρων που ψηφίστηκαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Η πλειοψηφία των ρυθμίσεων πατάνε και αντιδραστικοποιούν το νόμο Αρβανιτόπουλου για το Λύκειο, αλλά και το νόμο Γαβρόγλου για τις Δομές της Δημοσιας εκπαίδευσης Τα μέτρα που επιχειρούν να περάσουν έχουν σαφές ταξικό πρόσημο: ευνοούν τα ανώτερα ταξικά στρώματα, τους σχολάρχες, τα φροντιστήρια και την παραπαιδεία.
Δυστυχώς για άλλη μια φορά ενώ η κυβέρνηση προχωρά ακάθεκτη στο έργο της απέναντι στους εργαζόμενους και την εκπαίδευση ο εργοδοτικός, κυβερνητικός συνδικαλισμός σε ΓΣΕΕ,ΑΔΕΔΥ,ΟΛΜΕ έχει κηρύξει σιωπητήριο επιδεικνύοντας απόλυτη συναίνεση στα κυβερνητικά σχέδια. Αντίστοιχα η πλειοψηφία του Δ.Σ της Ε΄ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής (ΔΑΚΕ,ΠΕΚ) έχει κατεβάσει ρολά. Όχι μόνο δεν απαντούν ή καταψηφίζουν οποιαδήποτε πρόταση ανακοίνωσης αλλά αρνούνται ακόμη και τηλε-συνεδρίαση του Δ.Σ προκειμένου να υπερασπίσουμε τους συναδέλφους και το δημόσιο σχολείο όλη αυτή την περίοδο της πανδημίας και των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν σε όλα τα επίπεδα. Στην αντίπερα όχθη αυτού του συνδικαλισμού πρωτοβάθμια σωματεία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, σύλλογοι δασκάλων, ΕΛΜΕ,ΟΕΝΓΕ δίνουν τη μάχη του αγωνιστικού παρόντος (7/4, 14/4, 16/4 ) μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες και παίρνοντας όλα τα μέτρα ασφαλείας για την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων και των δημόσιων αγαθών.
Φοράμε μάσκες αλλά δεν μένουμε σιωπηλοί!
Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρόκειται ούτε να αιφνιδιαστεί ούτε να φιμωθεί.
Συσπειρωμένοι ως κλάδος υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο – βάζουμε φραγμό στους αντιεκπαιδευτικούς, αντεργατικούς σχεδιασμούς
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη