Thumbnail
Γράφει η Μαρία Λευτάκη*

“Εμείς πάντα κοινωνικά αποκλεισμένοι ήμασταν” ήταν η αποστομωτική απάντηση μητέρας παιδιού στο φάσμα του αυτισμού, όταν τη ρώτησα πώς είναι η ζωή τους με τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας λόγω της εξάπλωσης του covvid-19. “Εμείς πάντα κοινωνικά αποκλεισμένοι...” Kαι σκέφτηκα: Πόσα παιδιά και ενήλικες  Α.με Α. βρίσκονται πάντα κλεισμένοι μέσα στο σπίτι τους, πόσες οικογένειες βιώνουν τον εγκλεισμό, πόσα χρόνια:... Και ήρθε αυτή η κρίση, που υποχρεωθήκαμε να μείνουμε όλοι μέσα στα σπίτια μας, μακριά από φίλους, παρέες, δραστηριότητες, για να μας δοθεί, ίσως, η ευκαιρία να κατανοήσουμε από δω και πέρα, πώς είναι η ζωή για τους άλλους, για αυτούς που ζουν σε κατ' οίκον περιορισμό και κοινωνικό αποκλεισμό κάθε μέρα.

“Μου λείπουν οι φίλοι, οι δραστηριότητές μου, το σχολείο μου”. Πόσες φορές, το τελευταίο διάστημα δεν ακούμε τα παιδιά μας να το λένε;

“Μου λείπουν οι φίλοι μου”...ποιοί φίλοι; Ποιος θέλει για φίλο έναν ανάπηρο, για φίλους μια οικογένεια που έχει παιδί με αναπηρία;

“Μου λείπουν οι δραστηρίοτητές μου”...ποιές δραστηριότητες; Πόσοι ανάπηροι σε τούτη τη χώρα έχουν δραστηρίοτητες; Πόσοι μπορούν να αθληθούν, να διασκεδάσουν, να ψυχαγωγηθούν;

“Μου λείπει το σχολείο”...ποιό σχολείο; Εκείνο που βάζει τη διαφορετικότητα στο περιθώριο; Σε ποιο σχολείο νιώθει αποδεκτός ένας μαθητής με αναπηρία; Έχουμε φθάσει στο 2020 και ούτε στο σχολείο πλήρης προσβασιμότητα υπάρχει, για να μη συζητήσουμε για το επίπεδο προσβασιμότητας σε δρόμους, πλατείες, υπηρεσίες, χώρους άθλησης και ψυχαγωγίας.

Πόσα παιδιά δεν μεγαλώνουν κλεισμένα στα σπίτια επειδή οι γονείς τους δεν μπορούν να αντέξουν, στα βλέματα των ανθρώπων που θα συναντήσουν ,τον οίκτο και την αποστροφή;

Πόσα παιδιά με ειδικές ανάγκες συναντάμε να παίζουν, μαζί με εκείνα της τυπικής ανάπτυξης, σε πάρκα, πλατείες, παραλίες, παιδικές χαρές;

Σε πόσους ενήλικες με αναπηρία δίνεται η δυνατότητα να εργαστούν; Και πόσους συναντάμε στους χώρους που συχνάζουμε, σε καφέ, μπαρ, εστιατόρια, σινεμά, θέατρα;

“Εμείς πάντα κοινωνικά αποκλεισμένοι”. Τέσσερις λέξεις που μέσα τους χώρεσε η πιο σκληρή αλήθεια.

*Κοινωνική Λειτουργός, αντιπρόεδρος Συλλόγου Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων παιδιών με Αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες “Η Αγία Σκεπη”

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideytikoi_apognosi
Σχολεία: Μια είδηση που τρομάζει εκπαιδευτικούς και γονείς και στη χώρα μας
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ετοιμάζονται να καταργήσουν την δημόσια εκπαίδευση. Μήπως εκεί οδηγείται και η Ελλάδα των funds στην εκπαίδευση και της ακραίας...
Σχολεία: Μια είδηση που τρομάζει εκπαιδευτικούς και γονείς και στη χώρα μας
σοβα
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα
Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου, την ημέρα που τα σχολεία γιόρτασαν την επέτειο του Πολυτεχνείου κι ενώ τα παιδιά βρίσκονταν στο κτήριο, έπεσαν σοβάδες...
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα