Αναπληρωτές Μηδενικής Προϋπηρεσίας: Στους δυνάμει εκπαιδευτικούς η κυβέρνηση κλείνει την πόρτα κατάμουτρα
Παρέμβαση Αναπληρωτών Μηδενικής Προϋπηρεσίας: Αποκλείονται, όπως φαίνεται για πάντα, όλοι οι νέοι πτυχιούχοι και το brain-drain θα συνεχιστεί με τις ευλογίες της σημερινής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας

Σε ένα πρόσφατο άρθρο του ο πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Χρ. Μασσαλάς επεσήμανε πως «Το εκπαιδευτικό μας σύστημα υποφέρει από μεταλλασσόμενους ιούς. Τους ιούς της μεταρρύθμισης!». Προειδοποίησε μάλιστα για τον κίνδυνο που διατρέχει το εκπαιδευτικό σύστημα να «μολυνθεί», εφόσον: «Κάθε κυβέρνηση, στο παρελθόν και κάθε υπουργός παιδείας της ίδιας κυβέρνησης, διέλυε τη σκάλα της εκπαίδευσης και προσπαθούσε να συναρμολογήσει τα κομμάτια της με βιασύνη ώστε να δίνει την εντύπωση του μεταρρυθμιστή! Το αποτέλεσμα... η μόλυνση να διαρρέει όλο το σύστημα...»[1]. Ελάχιστους μήνες μετά ο π. πρύτανης επιβεβαιώθηκε, καθώς η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και η κα υπουργός, αιφνιδιαστικά, έφεραν προς διαβούλευση ένα πολυνομοσχέδιο το οποίο επιδιώκει την επαναφορά άδικων μέτρων.

Η κα υπουργός σε όλες τις συνεντεύξεις της –κατά το παρελθόν και σήμερα– τονίζει ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται πάντα με γνώμονα το συμφέρον διδασκόντων και διδασκομένων. Μάλλον εμείς δεν έχουμε το ίδιο «ενδιαφέρον». Γιατί ΕΜΕΙΣ, οι Αναπληρωτές Μηδενικής Προϋπηρεσίας Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προτείνουμε τη μείωση του αριθμού των μαθητών σε 15 αντί για 26(επίσημη πρόταση του υπουργείου με βάση την πρόσφατη πρόταση νόμου)∙ ζητούμε άμεσες προσλήψεις 30000 εκπαιδευτικών(11000 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 19000 στην  Δευτεροβάθμια), για να καλυφθούν όλες οι κενές θέσεις –σύμφωνα με τους αριθμούς που σχεδόν κάθε χρόνο δίνουν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ στη δημοσιότητα–[2] στη βάση ενός ακριβοδίκαιου συστήματος διορισμών∙ ΕΜΕΙΣ προτείνουμε να αποσυρθεί από την πρόταση του υπουργείου ο ηλικιακός περιορισμός για τα ΕΠΑΛ∙ ΕΜΕΙΣ καταγγέλλουμε τη μεθόδευση του υπουργείου για μείωση των διδακτικών ωρών των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων με απώτερο στόχο τη μείωση του αριθμού των αναπληρωτών που θα κληθούν να καλύψουν τα κενά στα σχολεία τον Σεπτέμβριο 2020.

Μια ουσιαστική μεταρρύθμιση θα επιχειρούσε να αλλάξει συνολικά την κουλτούρα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα και θα αποκαθιστούσε τη θέση των εκπαιδευτικών που έχουν καταντήσει τα «θύματα» των κρίσεων. Κατά τη δεκαετή ύφεση οι μόνιμοι και οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί υπέστησαν σοβαρές μειώσεις στο μισθό τους, αυξήθηκε το ωράριό τους και όλα αυτά στη βάση μιας ατέρμονης λασπολογίας για «τεμπέληδες εκπαιδευτικούς που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, δεν αξίζουν τη μονιμότητα και για αυτόν τον λόγο πρέπει να απολυθούν». Για μεγάλο χρονικό διάστημα χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν είχαν μπορέσει να συμμετάσχουν στην εξεταστική διαδικασία του ΑΣΕΠ, χιλιάδες νέοι πτυχιούχοι με όνειρο να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα απογοητεύτηκαν, εξαιτίας της εμμονής της πολιτικής ηγεσίας να τους υποβλέπει. Οι αναπληρωτές που έβαλαν πλάτη όλο αυτό το διάστημα, για να λειτουργήσουν τα υποστελεχωμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα, με την πρόταση της διπλής μοριοδότησης χωρίζονται σε δύο κατηγορίες παράνομα με δεδομένο ότι το ΑΣΕΠ δεν προσμετρά πλασματική εμπειρία για διορισμό τακτικού προσωπικού στο Δημόσιο. Τέλος, αποκλείονται, όπως φαίνεται για πάντα, όλοι οι νέοι πτυχιούχοι και το brain-drain θα συνεχιστεί με τις ευλογίες της σημερινής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

Σάς θυμίζουμε, κα Κεραμέως, όσα ειπώθηκαν από στέλεχος της σημερινής κυβέρνησης, τον υπ. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κο Γιάννη Βρούτση, ο οποίος επεσήμανε αναφορικά με το σχέδιο της κυβέρνησής σας για την αποτροπή του brain drain: «Αποτελεί εθνικό συμπέρασμα αλλά και εθνικό στοίχημα ότι η ανάσχεση της φυγής των νέων επιστημόνων μας, το ονομαζόμενο brain drain και ο τεχνολογικός μετασχηματισμός της αγοράς εργασίας λόγω της εκθετικής διείσδυσης των νέων τεχνολογιών όπως αυτή της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), συνιστούν μείζονες προκλήσεις για τη χώρα μας, καθώς θα έχουν άμεση επίδραση στην παραγωγική της διαδικασία και στην απασχόληση».[3] Κα Κεραμέως, ειλικρινά, ποια ακριβώς είναι η διαφορά όσον αφορά στο ζήτημα των διορισμών σε σχέση με τον προηγούμενο νόμο Γαβρόγλου; Καμία. Προφανώς, η Ελλάδα χρειάζεται ορισμένους και όχι όλους, γιατί στους δυνάμει εκπαιδευτικούς, στους δυνάμει δημόσιους λειτουργούς, η ελληνική κυβέρνηση κλείνει την πόρτα κατάμουτρα∙ φράζει το μέλλον χιλιάδων νέων αποφοίτων των δημοσίων πανεπιστημίων και των καθηγητικών σχολών, υποτιμά έμπρακτα τις σπουδές τους, τους απογοητεύει για μια ακόμα φορά και υπονομεύει την παραμονή τους στην Ελλάδα.

Όλα τα παραπάνω δεν συνάδουν με το πολυδιαφημισμένο επιτελικό κράτος! Γιατί, αν αυτό υπήρχε, θα προέβλεπε ένα πιο οργανωμένο, ακριβοδίκαιο σύστημα διορισμών που θα επέτρεπε την ισότιμη πρόσβαση σε όλους, συνυπολογίζοντας τα ακαδημαϊκά προσόντα σε ποσοστό τέτοιο που δεν θα υπονομεύει το δικαίωμα κανενός στην εργασία. Πιστεύουμε πως η πρόταση για διπλή μοριοδότηση όσων διαθέτουν προϋπηρεσία σε δυσπρόσιτες περιοχές της Ελλάδας ενισχύει τον κοινωνικό αυτοματισμό και προάγει τον «σαρκοβόρο» ανταγωνισμό. Δεν αξίζει σε κανέναν αυτό! Αν το υπουργείο θέλει να τιμήσει τους αναπληρωτές μπορεί να εγγυηθεί τη μετακίνηση και τη διαμονή των εκπαιδευτικών σε αυτές τις περιοχές, παρέχοντας και απαραίτητα, κατά τη γνώμη μας, κίνητρα για την παραμονή τους σε αυτές.

 

Εμείς, οι Αναπληρωτές Μηδενικής Προϋπηρεσίας Πρωτοβάθμιας-Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

 

καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς σε κοινό μέτωπο για κοινό αγώνα με γνώμονα τη διατήρηση της ζωτικής δύναμης της ελληνικής εκπαίδευσης από την οποία δεν μπορούμε να αφαιρέσουμε τον ζείδωρο αιμοδότη της, τον νέο εκπαιδευτικό.

 

 

 

 

[1] Χρήστος Β. Μασσαλάς, Οι ιοί της μεταρρύθμισης…, Matrix24, 22-2-2020. https://www.matrix24.gr/2020/02/i-ii-tis-metarrithmisis/

[3] Rebrain Greece : Το σχέδιο της κυβέρνησης για τον επαναπατρισμό των Ελλήνων επιστημόνων, 9-12-2020, in.gr. https://www.in.gr/2019/12/09/economy/oikonomikes-eidiseis/rebrain-greece-sxedio-tis-kyvernisis-gia-ton-epanapatrismo-ton-ellinon-tou-eksoterikou/ 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

plastiko.jpg
Κένυα: Ανακαλύφθηκε «πλαστικοφάγο» έντομο
Επιστήμονες από το Διεθνές Κέντρο Φυσιολογίας και Οικολογίας Εντόμων στο Ναϊρόμπι στην Κένυα ανακάλυψαν ότι οι προνύμφες του Κενυατικού μικρού...
Κένυα: Ανακαλύφθηκε «πλαστικοφάγο» έντομο
Μια σταγόνα γάλα στον καφέ μπορεί να έχει οφέλη για την υγεία που δεν
Τι κίνδυνο για την υγεία μπορεί να κρύβει το γάλα στον καφέ;
Όσοι κατανάλωναν καθημερινά το ισοδύναμο ενός μεγάλου latte σε γάλα για το σύνολο της μελέτης, διέτρεχαν 5% υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας...
Τι κίνδυνο για την υγεία μπορεί να κρύβει το γάλα στον καφέ;
donti.jpg
Οδοντίατρος προειδοποιεί για ένα «επίμονο» σημάδι στο στόμα που μπορεί να αποτελεί πρώιμο σύμπτωμα καρκίνου
Τα στοματικά έλκη που δεν θεραπεύονται εντός τριών εβδομάδων μπορεί να είναι ένα από τα πρώτα σημάδια καρκίνου του στόματος
Οδοντίατρος προειδοποιεί για ένα «επίμονο» σημάδι στο στόμα που μπορεί να αποτελεί πρώιμο σύμπτωμα καρκίνου