Στις 22 Απριλίου εν μέσω της πανδημίας που πλήττει και τη χώρα μας υγειονομικά και οικονομικά, με τα σχολεία κλειστά και τους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές κλεισμένους στα σπίτια τους, η κυβέρνηση κατέθεσε για διαβούλευση το νέο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία. Ένα Πολυνομοσχέδιο που κάνει φανερό μέσα από τα άρθρα που το αποτελούν ότι σκοπός της κυβέρνησης είναι η περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου, η αύξηση των ταξικών φραγμών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Ένα από τα μέτρα που προωθεί το νομοσχέδιο είναι αυτό της αυτοαξιολόγησης- αξιολόγησης των σχολικών μονάδων αρχικά και των εκπαιδευτικών στη συνέχεια. Αν περάσει το νομοσχέδιο, το Σεπτέμβριο, οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να συμμετάσχουν στις ομάδες δράσεων και οι Σύλλογοι Διδασκόντων να συνεδριάσουν για να συντάξουν αξιολογικούς προγραμματισμούς. Την ίδια στιγμή η επιστημονική κοινότητητα επισημαίνει ότι είναι πολύ πιθανό ο κίνδυνος της πανδημίας να κλείσει για ένα μεγάλο διάστημα τα σχολεία και την επόμενη σχολική χρονιά. Δηλαδή η υπουργός παιδείας πρόκειται να μας καλέσει να «προγραμματίσουμε» για μια χρονιά που δεν ξέρει κανείς πόσο θα διαρκέσει. Πρόκειται για τις διακηρυγμένη νεοφιλελεύθερη εμμονή της κυβέρνησης ότι η λύση των προβλημάτων του δημόσιου σχολείου βρίσκεται στην επιβολή της αξιολόγησης.
Κανένας συνάδελφος δεν πρέπει να συμμετάσχει στις ομάδες – κανένας Σύλλογος Διδασκόντων δεν πρέπει να συνεδριάσει για θέμα σχετικό με την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση. Έχοντας την εμπειρία της μάχης του 2013-14 και με όπλο την απεργία-αποχή, σαν ένας άνθρωπος, η ζωντανή εκπαίδευση πρέπει να ορθώσει αδιαπέραστο τείχος αντίστασης απέναντι στους αξιολογητές.
Επιπλέον στο Νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνεται και το άρθρο 49 που αφορά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και αποτυπώνει με ξεκάθαρο τρόπο τους στόχους της κυβέρνησης. Συγκεκριμένα προβλέπει:
Άρθρο 49
«Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα».
Προκαλεί αλγεινή εντύπωση η επιλογή της Κυβέρνησης της ΝΔ την ώρα που όλη η ιατρική κοινότητα τονίζει ότι ένα από τα πιο αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας είναι η αποφυγή συγχρωτισμού σε κλειστούς χώρους και η τήρηση αποστάσεων μεταξύ μας να αυξήσει -αντί να μειώσει- τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα. Ωστόσο, η κυβέρνηση επιλέγει να εξυπηρετήσει τους σχεδιασμούς του ΟΟΣΑ και της ΕΕ κι όχι να διαφυλάξει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και την υγεία όλων μας .
Με την ψήφιση του συγκεκριμένου άρθρου εκατοντάδες τμήματα θα κλείσουν πανελλαδικά και ταυτόχρονα θα χαθούν πολλές θέσεις εργασίας πολλών συναδέλφων μας. Μόνιμοι εκπαιδευτικοί θα χρειαστεί να μετακινηθούν αφού θα κριθούν υπεράριθμοι, οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων θα αναγκαστούν να συμπληρώνουν το ωράριό τους πηγαίνοντας σε περισσότερα σχολεία και -βέβαια- οι προσλήψεις αναπληρωτών θα είναι λιγότερες.
Συγκεκριμένα για την Α’ Πειραιά και μελετώντας τα στοιχεία που αφορούν μόνο στην Α ΄ Δημοτικού με βάση τον αριθμό των τμημάτων και τον αριθμό των μαθητών για την τρέχουσα σχολική χρονιά 2019-2020, οι συνέπειες του άρθρου 49 αποτυπώνονται στον παρακάτω πίνακα και δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας:
ΣΧΟΛΕΙΑ Α΄ ΠΕΙΡΑΙΑ | ΤΜΗΜΑΤΑ Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧ.ΕΤΟΣ 2019-2020 | ΤΜΗΜΑΤΑ Α΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧ.ΕΤΟΣ 2020-2021 (Με 24 παιδιά ανά τμήμα) | ΤΜΗΜΑΤΑ Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧ.ΕΤΟΣ 2020-2021 (Με 26 παιδιά ανά τμήμα) |
ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ | 7 | 5 | 5 |
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ | 35 | 26 | 24 |
ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 25 | 19 | 17 |
ΑΓ.Ι.ΡΕΝΤΗΣ | 9 | 6 | 5 |
ΝΙΚΑΙΑ | 35 | 27 | 25 |
Ν.ΦΑΛΗΡΟ | 4 | 3 | 3 |
ΠΕΙΡΑΙΑΣ | 63 | 45 | 41 |
ΠΕΡΑΜΑ | 13 | 9 | 9 |
ΣΑΛΑΜΙΝΑ | 18 | 13 | 12 |
ΣΥΝΟΛΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ | 209 | 153 (-56) | 141 (-68) |
Οι απώλειες τμημάτων και θέσεων εργασίας θα είναι αντίστοιχα πολλές και στα Νηπιαγωγεία στα νηπιαγωγεία για τον επόμενο Σεπτέμβρη αφού τα τμήματα από 2 θα γίνονται 1 στα 2/θέσια νηπιαγωγεία με «νόμιμη» μετακίνηση μαθητών σε όμορα νηπιαγωγεία ή όπου υπάρχει θέση. Από την άλλη θεσπίζεται κατώτατο όριο 16 παιδιά ανά τμήμα που σημαίνει ότι με 32 παιδιά δε θα υπάρχουν δύο τμήματα, αλλά θα υπάρχει πίεση στην/στον προϊσταμένη/-ο του νηπιαγωγείου να αυξήσει τον αριθμό των μαθητών του τμήματος σε 26 και ΄΄υποχρέωση΄΄ των γονιών να μετακινηθούν.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι ας μη γελιόμαστε! Το δημόσιο σχολείο που ονειρεύονται οι «άριστοι» της κυβέρνησης και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι σχολείο υποβαθμισμένο που αδιαφορεί πλήρως για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Ας μην τους το επιτρέψουμε.
Ας βγούμε στους δρόμους μέχρι την οριστική απόσυρση του νομοσχεδίου.
Ας αγωνιστούμε όλοι μαζί για την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν σχολείου, για το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών.
Υποσημείωση 1 : Επισημαίνουμε ότι εξετάστηκαν τα στοιχεία μόνο για την Α’ τάξη , Είναι εύκολο να φανταστεί κανείς τι θα συμβεί αν ο νόμος ισχύσει από την αρχή για όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου!!!
Υποσημείωση 2: Στη μελέτη των στοιχείων δε λήφθηκε υπόψη το κατώτατο όριο των 20 μαθητών που ορίζεται για τη δημιουργία τμήματος στα 7/θέσια και άνω δημοτικά και το οποίο αναμένεται-αν ισχύσει- να επιφέρει επιπλέον μείωση τμημάτων και αναγκαστικές μετακινήσεις μαθητών.
Δείτε ακόμα:
Το νομοσχέδιο Κεραμέως προκαλεί απώλεια 34 θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών μόνο σε έναν σύλλογο!
Γ' Διεύθυνση Αθήνας: Εως 67 Τμήματα Α' Δημοτικού λιγότερα λόγω της αύξησης μαθητών ανα τάξη...
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη