Επιστροφή στα σχολεία, τα παράλογα: Διαγώνιες μετρήσεις, 10ήμερη καραντίνα και διπλά μαθήματα
Μια σειρά από παράλογα εντοπίζουν στην επερχόμενη επιστροφή στα σχολεία, εν μέσω κορονοϊού, γονείς και εκπαιδευτικοί.

Απο τη μειωμένη (10ήμερη) διάρκεια καραντίνας σε περίπτωση κρούσματος μέχρι τις...διαγώνιες μετρήσεις στις τάξεις, κι από ερωτήματα για το κατά πόσο είναι εφικτό να τηρηθούν τα μέτρα που περιγράφονται υπό τις συνθήκες πολλών ελληνικών σχολείων μέχρι τα μαθήματα που για κάποιους  θα είναι...διπλά, οι παρατηρήσεις αυτές χρειάζονται απαντήσεις καθώς προκαλούν εύλογες ανησυχίες για την επικείμενη επιστροφή των μαθητών στα θρανία.

Συγκεκριμένα: Μειωμένη διάρκεια καραντίνας 10 ημερών και συνέχιση λειτουργίας των υπολοίπων τμημάτων σε περίπτωση εκδήλωσης κρούσματος κορονοϊού σε σχολική αίθουσα, προβλέπει η εγκύκλιος με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για τις εκπαιδευτικές μονάδες, που απέστειλε σήμερα η υφυπουργός Παιδείας κ.Σοφία Ζαχαράκη.

Σύμφωνα με τη σημερινή εγκύκλιο: Αν  έχουμε επιβεβαιωμένο κρούσμα (θετικό τέστ) στην Εκπαιδευτική Μονάδα (μαθητής, εκπαιδευτικό ή άλλο προσωπικό) ο μαθητής θα επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο 3 ημερών από την υποχώρηση του πυρετού και την ύφεση των συμπτωμάτων του ΚΑΙ την παρέλευση τουλάχιστον 10ημέρου από την έναρξη των συμπτωμάτων.  Οι συμμαθητές του τμήματος (αρα του μισού τμήματος;) θα απομακρυνθούν από το σχολείο, με οδηγίες για στενή παρακολούθηση της υγείας τους και εφόσον δεν εκδηλώσουν κάποιο ύποπτο σύμπτωμα, θα επιστρέψουν μετά από 10 ημέρες.

Αν το τεστ βγει αρνητικό ο μαθητής επιστρέφει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον 3 ημερών από την υποχώρηση του πυρετού και την ύφεση των συμπτωμάτων του.

Αν προκύψουν τουλάχιστον δύο εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα λοίμωξης COVID-19 μεταξύ μαθητών ή και εκπαιδευτικών σε συγκεκριμένο τμήμα μέσα σε διάστημα 14 ημερών, προβλέπεται: Διακοπή της λειτουργίας του τμήματος για 10 ημέρες και ενδελεχής καθαρισμός και απολύμανση των χώρων που κινήθηκαν τα κρούσματα. Οι μαθητές (ή το προσωπικό) που νόσησαν θα επιστρέψουν στο σχολείο μετά την πάροδο 3 ημερών από την υποχώρηση του πυρετού και την ύφεση των συμπτωμάτων του ΚΑΙ την παρέλευση τουλάχιστον 10ημέρου από την έναρξη των συμπτωμάτων Οι συμμαθητές του τμήματος θα απομακρυνθούν από το σχολείο, με οδηγίες για στενή παρακολούθηση της υγείας τους και εφόσον δεν εκδηλώσουν κάποιο ύποπτο σύμπτωμα, θα επιστρέψουν μετά από 10 ημέρες. Σε περίπτωση εμφάνισης 3 ή περισσοτέρων σποραδικών κρουσμάτων στην εκπαιδευτική μονάδα σε διάστημα 14 ημερών, άμεση ενημέρωση του ΕΟΔΥ για επιδημιολογική διερεύνηση.

Αυτά προβλέπονται και δεν αναφέρεται πουθενά πότε και εάν θα κλείνει ολόκληρο το σχολείο. Γιατί όμως;  Γιατί το ρίσκο; Ενα από τα πολλά εύλογα ερωτήματα: Αν το σχολείο δεν κλείσει, τι θα γίνει με τις απουσίες όσων μαθητών οι οικογένειες αποφασίσουν να μην τα ξαναστείλουν αν εμφανιστει κρούσμα; Θα έχουν ήδη χάσει τη δυνατότητα να κάνουν δήλωση ότι στο σπίτι τους υπάρχει άτομο από ευπαθή ομάδα ή θα  μπορούν να το επικαλεστούν ανα πάσα στιγμή; Θα μετρήσουν οι απουσίες αυτές;

Η Διαγώνια μέτρηση...

Προβλήματα και παράλογα όμως, εντοπίζουν οι εκπαιδευτικοί και στην λειτουργία των τάξεων. Ενδεικτικά, η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών σε σημερινή της ανακοίνωση ρίχνει φως  ορισμένα:

«Η υλοποίηση όμως του σχεδίου αποδεικνύει και την προχειρότητα και την αδυναμία εφαρμογής του. Αφού εξήγγειλαν την επανέναρξη των μαθημάτων με τον χωρισμό των τμημάτων στα δύο (με μέγιστο αριθμό τους 15 ανά υποτμήμα), διαπίστωσαν  ότι κάτι τέτοιο –με βάση τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και το εμβαδόν των σχολικών αιθουσών- , δεν είναι δυνατό. Έτσι σε πρώτη φάση άλλαξαν οι κατευθύνσεις του ΕΟΔΥ, που ενώ στις 2/5 προέβλεπαν 7μανά μαθητή στις 3/5 (ανακοινοποιήθηκαν) και όριζαν πλέον τα τετραγωνικά μέτρα ανά μαθητή «σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας».

Παρέμεινε όμως –ως μη ανατρέψιμη οδηγία (αφού αναφέρεται σε Κ.Υ.Α.) - το 1,5 μέτρο απόσταση ασφαλείας. Το οποίο επίσης δεν εξυπηρετούσε το σχέδιο αφού με τέτοια απόσταση και πάλι δεν χωρούσαν 14 (ή και λιγότερα) θρανία σε μία μέση σχολική αίθουσα.

Έτσι εφευρέθηκε η μέτρηση όχι κατά μήκος, ούτε κατά πλάτος, αλλά διαγώνια, με βάση μάλιστα σχετικό διάγραμμα(!)  για το πώς ακριβώς θα κάθονται οι μαθητές, που επισύναψε στην εγκύκλιό του το Υπουργείο.

Ακόμη όμως και με την τελευταία αυτή "διόρθωση" του υπουργείου ελάχιστες σχολικές αίθουσες έχουν το απαιτούμενο εμβαδόν.

Στην ίδια εγκύκλιο οι Διευθυντές και οι Σύλλογοι Διδασκόντων καλούνται να λύσουν το γρίφο του προγράμματος με τα διαφορετικά διαλείμματα, με τους καθηγητές που διδάσκουν σε 2,3  ή περισσότερα σχολεία.

Σε άλλο σημείο της Κ.Υ.Α. της 6/5/2020 αναφέρεται ότι τα τμήματα με λιγότερους από 15 μαθητές θα κάνουν καθημερινά μάθημα σε αντίθεση με αυτά που έχουν πάνω από 15 που θα κάνουν τις μισές μόνον ημέρες. Το ότι οι μισοί μαθητές θα κάνουν το διάστημα μέχρι την 12η Ιουνίου, διπλάσιες ώρες μάθημα από τους άλλους μισούς, φαίνεται απολύτως λογικό στην ηγεσία του Υπουργείου που μας έχει συνηθίσει πλέον και σε πιο παράλογα.

Και όλα αυτά μέσα σε ένα ασαφές πλαίσιο για την παρουσία βοηθητικού προσωπικού για τον καθαρισμό των σχολικών χώρων και με εύλογα (αναπάντητα) ερωτήματα για την μετακίνηση - μεταφορά καθηγητών και μαθητών»

Για να μη μιλήσουμε για τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος και τα προβήματα που συνεπάγεται, ούτε για τις μεγάλες ηλικίες των περισσότερων εκπαιδευτικών, που καλούνται να διεκπεραιώσουν τα προηγούμενα. Χαρακτηριστικά ο Νίκος Φίλης δηλώνει: "θα βάλεις δίπλα δίπλα παιδιά και τον ενήλικα καθηγητή, που στα ελληνικά σχολεία μάλιστα είναι προχωρημένης μάλλον ηλικίας; Πάντως ο Ντρόστεν, που συμβουλεύει την καγκελάριο Μέρκελ, δήλωσε μόλις προχθές: "Για το λόγο αυτό, είμαι αρκετά διστακτικός να προτείνω στους πολιτικούς να ανοίξουν τα σχολεία". Συνεπώς η αβεβαιότητα είναι μεγάλη. Το ρίσκο, σοβαρό. Το παιδαγωγικό κέρδος στην άλλη πλευρά της ζυγαριάς, πολύ μικρό. Τι μάθημα θα γίνει σε δέκα μέρες;"

Σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέσει κανείς και τις στοχευμένες επιθέσεις που δέχονται από την αρχή της κρίσης οι εκπαιδευτικοί.

Στοχευμένες, γιατί δεν είναι τυχαία, κατά τη γνώμη πολλών, η στάση απαξίωσης απέναντι στους εκπαιδευτικούς από διάφορους τηλεαστέρες αλλά και πρόσωπα όπως ο Μπογδάνος. Κι ας αναγκάστηκε προ ημερών να τους ευχαριστήσει η Νίκη Κεραμέως για τη συμβολή τους στην τηλεκπαίδευση με τα χίλια τεχνικά προβλήματα, οι επιθέσεις συνεχίζονται και εστιάζονται τώρα σε όσους αντιδρούν βλέποντας ότι τα μέτρα που λαμβάνονται  έχουν προβλήματα, και σε όσους βλέπουν ότι με το νομοσχέδιο που ετοιμάζεται να περάσει η υπουργός Παιδείας θα αλλάξουν πάρα πολλά -και θα χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών- κι έχουν αρχίσει να κινητοποιούνται. Οπότε ξεκίνησε το blame game.

Δείτε περισσότερα:

Οδηγίες διαχείρισης ύποπτου κρούσματος στο σχολείο (Εγκύκλιος)

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών: Ελάχιστες αίθουσες πληρούν τις προϋποθέσεις για τηρηθεί η απόσταση ασφαλείας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα