Εν μέσω πανδημίας, με κλειστά τα σχολεία και σε συνθήκες που αντικειμενικά περιορίζουν τη δυνατότητα συλλογικών διαδικασιών από την πλευρά των Συλλόγων, των οργανώσεων των γονιών, το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στη διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, με σκοπό να ψηφιστεί άμεσα. Πρόκειται για απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης.
Η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, βαθιά αντιλαϊκή και προσανατολισμένη στην εξυπηρέτηση των επιδιώξεων του κεφαλαίου,αντί να λύσει τα γιγάντια προβλήματα στον χώρο της Παιδείας, τα οποία διογκώθηκαν και από τις συνθήκες της πανδημίας, νομοθετει βάζοντας παραπέρα εμπόδια στη μόρφωση των παιδιών, κάνοντας χειρότερο, πιο άδικο και ταξικό το σχολείο.
Είναι ένας ακόμα κρίκος στη μακριά αλυσίδα των αστικών- καπιταλιστικών προσαρμογών στη δομή, το περιεχόμενο και τη λειτουργία του σχολείου. Προσαρμογές στην κατεύθυνση της πιο άμεσης σύνδεσής του με τις ανάγκες της καπιταλιστικής οικονομίας, της προετοιμασίας του εργαζόμενου όσον αφορά τις ικανότητες- δεξιότητες αλλά και την ιδεολογία του με βάση αυτές τις ανάγκες.
Ο βασικός πυρήνας του νομοσχεδίου βασίζεται στις κατευθύνσεις και τις οδηγίες των διαφόρων ιμπεριαλιστικών οργανισμών για την Παιδεία, της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και των απαιτήσεων του ΣΕΒ. Από τα ντοκουμέντα αυτών, αντιγράφει και η σημερινή κυβέρνηση.
Ο στόχος της κυβέρνησης είναι οι περικοπές τάξεων και τμημάτων και οι απολύσεις εκπαιδευτικών, το επίμαχο άρθρο 49, Αυξάνει το ανώτατο όριο των μαθητών ανά τμήμα, από 22 στους 24 +10% σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο. Εισάγεται ελάχιστος αριθμός ανά τάξη οι 20 μαθητές από επταθέσια και άνω Δημοτικά και οι 16 μαθητές για διθέσια και άνω Νηπιαγωγεία. Στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο ο αριθμός θα καθορίζεται με Υπουργική Απόφαση, κάτι που ίσως αποδειχθεί ακόμα χειρότερο. Τα αποτελέσματα θα είναι τα εξής:
Θα έχουμε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων σε όλη την Ελλάδα.
Θα υπάρχουν υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών σε όμορα ή μη σχολεία, όπως και μετακινήσεις εκπαιδευτικών.
Θα γίνουν χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών συναδέλφων.
Θα σημειωθεί περαιτέρω πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, στους όρους που γίνεται το μάθημα.
Δεν είναι “κεραυνός εν αιθρία”……. Διαχρονικά από το 1999 έως σήμερα, από όλες τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ υλοποιούνται αυτές οι κατευθύνσεις. Από το 2010 και ύστερα, η υλοποίηση τους, με αφορμή την εκδήλωση της καπιταλιστικής κρίσης, συνδυάστηκε με μια πολιτική σκληρών περικοπών χρηματοδότησης και υποδομών, στο όνομα της δημοσιονομικής πειθαρχίας, την περίφημη «εξοικονόμηση». Προχώρησαν στο κλείσιμο δεκάδων οργανικών κενών, στην κατάργησης της μόνιμης θέσης υπεύθυνου εκπαιδευτικού για τα ολοήμερα τμήματα κτλ. Αποδεικνύεται ότι κάθε κυβέρνηση αξιοποιεί και χτίζει επάνω στο νομοθετικό πλαίσιο που παραλαμβάνει και εκ των πραγμάτων η πολιτική της χειροτερεύει τη ζωή μας.
Παραθέτουμε στοιχεία που αφορούν στην Α’Τάξη και στη συνέχεια συνοπτικά το σύνολο των τάξεων του δημοτικού, ενώ θα ακολουθήσει σχετική ανακοίνωση για τα Νηπιαγωγεία. Τα στοιχεία του πίνακα βασίζονται στα φετινά τμήματα της Α΄Τάξης.
ΔΗΜΟΤΙΚΑ Β ΑΘΗΝΑΣ | ΤΜΗΜΑΤΑ Α' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2019-20 | ΤΜΗΜΑΤΑ Α' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2020-21 (με 24 παιδιά ανά τμήμα) | ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΑΝΟΝΤΑΙ |
|
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ | 22 | 17 | 5 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ | 27 | 19 | 8 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ | 13 | 10 | 3 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΕΚΑΛΗΣ | 1 | 1 | 0 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 23 | 15 | 8 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΗΦΙΣΙΑΣ | 15 | 10 | 5 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ | 4 | 3 | 1 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕΛΙΣΣΙΩΝ | 10 | 8 | 2 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ | 12 | 11 | 1 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΝΕΑΣ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ | 4 | 4 | 0 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ | 27 | 22 | 5 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΝΕΑΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ | 2 | 2 | 0 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΝΕΟΥ ΨΥΧΙΚΟΥ | 7 | 6 | 1 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΑΠΑΓΟΥ | 6 | 4 | 2 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΕΝΤΕΛΗΣ | 4 | 3 | 1 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΕΥΚΗΣ | 10 | 7 | 3 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΦΙΛΟΘΕΗΣ | 2 | 1 | 1 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ | 28 | 21 | 7 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΧΟΛΑΡΓΟΥ | 10 | 10 | 0 | |
Δ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΨΥΧΙΚΟΥ | 2 | 1 | 1 | |
|
|
|
|
|
ΣΥΝΟΛΟ: | 229 | 175 | 54 |
Μάθημα | Τμήματα που χάνονται (Α’Τάξη) | Διδακτικές ώρες στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα | Διδακτικές ώρες που χάνονται συνολικά | Αριθμός εκπαιδευτικών που μειώνονται |
Αγγλικά | 54 | 2 | 108 | 5 |
Γυμναστική | 54 | 3 | 162 | 7 |
Εικαστικά | 54 | 2 | 108 | 5 |
Μουσική | 54 | 1 | 54 | 2 |
Θεατρική Αγωγή | 54 | 1 | 54 | 2 |
Πληροφορική | 54 | 1 | 54 | 2 |
Σύνολο | 54 | 10 | 540 | 23 |
Όπως προκύπτει από τα παραπάνω, στην Α’ Τάξη καταργούνται 54 τμήματα, γεγονός που συνεπάγεται 540 διδακτικές ώρες ειδικοτήτων λιγότερες και 77 εκπαιδευτικούς λιγότερους (54υπεύθυνοι τάξεων + 23 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων).
Η απόρριψη του νομοσχεδίου και του σχολείου που μας ετοιμάζουν, το μεγάλο ΟΧΙ που πρέπει να πούμε στην παραπέρα υποβάθμιση του μορφωτικού αγαθού και του παιδαγωγικού μας ρόλου, χρειάζεται να συνδυαστεί και με τα μεγάλα ΝΑΙ που πρέπει σήμερα να πούμε στον αγώνα:
Για την ικανοποίηση των δίκαιων διεκδικήσεών μας για μόρφωση, δουλειά και ζωή με δικαιώματα, για τις άμεσες ανάγκες που έχουν τα σχολεία εν μέσω πανδημίας.
Σε σύγκρουση και ρήξη με όλα όσα μας εμποδίζουν να ζήσουμε και να μορφωθούμε όπως μας αξίζει στον 21ο αιώνα απέναντι στον ορατό εχθρό, τον καπιταλισμό !
Για ένα σχολείο, που θα δίνει όλη την αναγκαία μόρφωση και τις ικανότητες που απαιτείται να έχουν οι μαθητές σήμερα, με επιστημονικό και παιδαγωγικό τρόπο. Με νέα, σύγχρονα σχολεία, υλικοτεχνική υποδομή στήριξης των μαθητών, με κρατική ευθύνη και δωρεάν. Με επίλυση εδώ και τώρα του προβλήματος των χρόνιων κενών με την άμεση μονιμοποίηση των χιλιάδων αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων που βρίσκονται στα σχολεία. Με ολόπλευρη στήριξη του εκπαιδευτικού, ώστε να μπορεί να ανταπεξέρχεται ολοκληρωμένα στον παιδαγωγικό του ρόλο!
Οι εκπαιδευτικοί, μόνιμοι και αναπληρωτές, όλων των ειδικοτήτων, συσπειρωμένοι στο σωματείο μας δυναμώνουμε τη φωνή μας, δυναμώνουμε τις κινητοποιήσεις μας!
Απευθύνουμε κάλεσμα προς τους γονείς για συμπόρευση με τους εκπαιδευτικούς, ώστε να ακυρώσουμε την προσπάθεια της κυβέρνησης και να πετάξουμε στον κάλαθο των αχρήστων το κατάπτυστο νομοσχέδιο για την παιδεία.
ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
Όλοι και όλες στο συλλαλητήριο Συλλόγων και ΕΛΜΕ, την Τετάρτη 13 Μαΐου στις 13:00, στα Προπύλαια
Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Β΄ Αθήνας (το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ) |
ΣΑΡΔΕΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ (τακτικός αιρετός ΠΥΣΠΕ Β΄ΑΘΗΝΑΣ) τηλ.6949665631 Email: sardelis65@yahoo.gr |
ΛΙΑΚΟΥ ΝΤΙΑΝΑ (αναπληρωματική αιρετή) τηλ. 6944797461 Email: [email protected] |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη