χαρδαλιάς
Οδηγίες για την επαναλειτουργία των σχολείων από τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά και τον Υποπτέραρχο Δημήτρη Χατζηγεωργίου.

Κατά την διάρκεια της ενημέρωση διαπιστευμένων συντακτών υγείας από τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκο Χαρδαλιά και τον Υποπτέραρχο Δημήτρη Χατζηγεωργίου, Παθολόγο-Λοιμωξιολόγο, μέλος της Επιτροπής Ειδικών Επιστημόνων του Υπουργείου Υγείας υπήρξε αναφορά στο άνοιγμα των σχολείων στις 11 Μαϊου

Διαβάστε αναλυτικά την ενημέρωση που πραγματοποίησε ο Υποπτέραρχος Δημήτρης Χατζηγεωργίου:

Αύριο, λοιπόν, ξεκινάνε οι μαθητές της Γ’ Λυκείου να πηγαίνουν στα σχολεία και αυτό είναι ένα ακόμα βήμα στο αργό και πολύ προσεκτικό άνοιγμα της κοινωνίας μας. Αν και υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν γνωρίζουμε σχετικά με την πανδημία, αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι ο κυριότερος τρόπος μετάδοσης από άνθρωπο σε άνθρωπο είναι τα σταγονίδια της αναπνοής, του βήχα και του φτερνίσματος, τα οποία αιωρούνται για κάποιο διάστημα γύρω μας όταν φωνάξουμε, όταν μιλήσουμε ή όταν βήξουμε.

Δευτερογενώς, οι επιφάνειες από όλα τα άψυχα αντικείμενα που είναι γύρω μας, όταν δεχτούν πάνω τους τα σταγονίδια που αναφέραμε πριν, γίνονται με τη σειρά τους μολυσματικές για κάποιο χρονικό διάστημα και αν κάποιος άλλος τις αγγίξει και μετά φέρει τα χέρια του στο στόμα, τη μύτη, τα μάτια ή το πρόσωπο τότε μεταφέρει τον ιό στον εαυτό του.

Τα παιδιά μας, οι αυριανοί πολίτες, είναι η γενιά που θα αναλάβει τα ηνία στις επιστήμες, στις τέχνες. Είναι οι αυριανοί γιατροί, εκπαιδευτικοί και τεχνίτες και είναι το πιο πολύτιμο κομμάτι της κοινωνίας μας. Και κάθε κρίση, όπως και αυτή που περνάμε, μας δίνει την ευκαιρία να τα βοηθήσουμε να μάθουν ή να καλλιεργήσουν αρετές, όπως η σύνεση και η συμπόνια, αλλά και να αυξήσουν την αντοχή τους και το σθένος τους, χτίζοντας αύριο πιο ασφαλείς και πιο συνεκτικές κοινωνίες.

Τα παιδιά μας χρειάζονται τις πληροφορίες σχετικά με το νέο ιό, έτσι ώστε να μειωθούν οι φόβοι και το άγχος τους σχετικά με τη νόσο και να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τις δυσκολίες που θα βρουν μπροστά τους. Τα μηνύματα που θα τους δώσουμε εμείς, οι γονείς τους, είναι τα πιο σημαντικά εφόδια για εκείνα. Τα παιδιά μας μπορούν να γίνουν τα ίδια κήρυκες των μέτρων προφύλαξης στο σπίτι, στο σχολείο, στην κοινωνία γενικότερα. Ας θυμηθούμε μόνο πως τα παιδιά μας είναι μιμητές και θα συμπεριφερθούν κατά τον ίδιο τρόπο που βλέπουν να συμπεριφερόμαστε και εμείς.

Ευτυχώς, και είναι και αυτό από αυτά που γνωρίζουμε με σιγουριά σχετικά με την πανδημία, τα παιδιά μας δεν διατρέχουν τον κίνδυνο που διατρέχουν οι μεγαλύτεροι από εμάς. Σε όλες τις μελέτες καταγραφής της πανδημίας και σε όλο τον κόσμο τα παιδιά, όπως αυτό δεν έχει αμφισβητηθεί από κανέναν, αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό ποσοστό στο σύνολο των κρουσμάτων και επίσης το ποσοστό θνητότητας στο ηλικιακό φάσμα από 0-20 ετών είναι σχεδόν μηδέν.

Τι πρέπει να κάνουν, λοιπόν, οι γονείς που τώρα που κάποια από τα παιδιά μας θα πάνε σχολείο;

Πρώτον, να γνωρίζουν τα πραγματικά δεδομένα σχετικά με τον ιό και να μην πιστεύουν σε μύθους που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και άλλα μέσα.

Δεύτερον, να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα της νόσου COVID-19, κυρίως βήχας, πυρετός και δύσπνοια, αλλά και πονόλαιμος, πονοκέφαλος, διάρροια, μυαλγίες ή και απώλεια της όσφρησης και της γεύσης στο παιδί τους. Όταν το παιδί παρουσιάζει  κάποια ύποπτα συμπτώματα, θα πρέπει να συνεννοηθούν με το γιατρό τους, να κρατήσουν το παιδί στο σπίτι και να του εξηγήσουν ήρεμα πως δεν διατρέχει κανένα κίνδυνο.

Τρίτον, εάν το ίδιο το παιδί ή κάποιος από το περιβάλλον του σπιτιού ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν στο σχολείο υπεύθυνη δήλωση, ώστε το παιδί να μην παρακολουθήσει τα μαθήματα δια ζώσης και σύμφωνα βέβαια με την οδηγία του Υπουργείου Παιδείας.

Τέταρτον, να εκπαιδεύσουν σωστά το παιδί τους ή τα παιδιά τους στους κανόνες υγιεινής, για την τήρηση της απόστασης στην καθημερινότητα μας, για το συχνό πλύσιμο των χεριών, για την υγιεινή του βήχα με την κάλυψη του στόματος και της μύτης με το εσωτερικό του αγκώνα, τη χρησιμοποίηση καλάθου αχρήστων για την απόρριψη των χρησιμοποιουμένων χαρτομάντιλων και την αποφυγή αγγίγματος του προσώπου, του στόματος, της μύτης και των ματιών.

Πέμπτον, ειδικότερα όσον αφορά την υγιεινή των χεριών, πρέπει να τους δείξουν να πλένονται με την ορθή τεχνική και για 20 περίπου δευτερόλεπτα, να πλένονται συχνά στη διάρκεια της ημέρας, αλλά και οπωσδήποτε πριν και μετά το φαγητό, μετά από το βήχα ή το φτάρνισμα ή μετά από το φύσημα της μύτης, όταν πηγαίνουν στην τουαλέτα και όποτε είναι τα χέρια ορατά λερωμένα. Εάν κάπου δεν υπάρχει διαθέσιμο τρεχούμενο νερό και σαπούνι, μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα ευρέως κυκλοφορούντα αλκοολικά διαλύματα ή τζελ.

Προσπαθήστε να δημιουργήσετε ευκαιρίες για παιχνίδι και χαλάρωση με τα παιδιά. Είναι σημαντικό να τηρείτε κάποιο πρόγραμμα και κάποιες σταθερές συνήθειες, ειδικά πριν το παιδί σας πάει για ύπνο.

Τέλος, δώστε στο παιδί, ανάλογα με την ηλικία, πληροφορίες για το πώς δημιουργήθηκε όλη αυτή η κατάσταση και δώστε τους παραδείγματα για το πώς και πότε θα εφαρμόζουν τα μέτρα υγιεινής που συζητήθηκαν παραπάνω.

Αγαπητά παιδιά και νέοι,

Θα ήθελα να απευθυνθώ και σε εσάς τώρα. Σε μια κατάσταση σαν και αυτή που περνάμε, είναι φυσιολογικό να αισθάνεστε λυπημένοι, ανήσυχοι, μπερδεμένοι, φοβισμένοι ή και θυμωμένοι.

Να ξέρετε πως δεν είστε μόνοι σας. Προσπαθήστε να μιλήσετε με κάποιον που εμπιστεύεστε όπως οι γονείς, ο δάσκαλος ή ο καθηγητής σας.  Ρωτήστε, εκπαιδευτείτε και πάρτε πληροφορίες από αξιόπιστες όμως πηγές πληροφόρησης.

Προστατεύστε τον εαυτό σας και τους άλλους. Πλένετε τα χέρια σας συχνά με σαπούνι και νερό για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, προσπαθήστε να μην αγγίζετε το πρόσωπό σας και μην μοιράζεστε με άλλους αντικείμενα, σκεύη φαγητού και φαγητά ή ποτά.

Γίνετε εσείς οι ίδιοι καθοδηγητές, για να κρατηθείτε πρώτα από όλα εσείς υγιείς, οι φίλοι σας, η οικογένειά σας, το σχολείο και η κοινωνία.

Μοιραστείτε με άλλους ότι έχετε μάθει σχετικά με την πρόληψη και την υγιεινή και ειδικότερα με τα μικρότερα παιδιά της παρέας ή του σχολείου σας.

Δείξτε στους άλλους το σωστό τρόπο κάλυψης του βήχα και το πλύσιμο των χεριών. Κρατήστε τις αποστάσεις στα διαλείμματα, αλλά και στον ελεύθερο χρόνο σας.

Ο ιός θέλει πάση θυσία να ερχόμαστε κοντά για να του δίνουμε την ευκαιρία να ταξιδεύει και να μεταφέρεται από τον ένα στον άλλον. Ας μην κάνουμε το λάθος να του δίνουμε τέτοιες ευκαιρίες και ας μην καταστρέψουμε αυτό που με θυσίες πετύχαμε εδώ και δυο μήνες.

Μην στιγματίζετε τους συνομηλίκους σας και μην κοροϊδεύετε τα παιδιά που αρρώστησαν ή φοράνε μάσκα. Θυμηθείτε πως ο ιός δεν έχει προτιμήσεις, αλλά ούτε και αποφεύγει κάποιες ειδικές ομάδες, καταγωγή, ηλικίας ή άλλες καταστάσεις.

Να ενημερώνετε πάντα τους γονείς σας όταν δεν αισθάνεστε καλά και στην περίπτωση αυτή, βέβαια, να παραμένετε σπίτι.

Με την δική σας, με την δική μας συμπεριφορά προστατεύουμε τους μεγάλους, τους δικούς μας ανθρώπους, αυτούς που αγαπάμε.

Είμαι αισιόδοξος πως κάποια στιγμή στο μέλλον, η πανδημία θα αποτελέσει ιστορία. Σε αυτό το βιβλίο της ιστορίας, ας γράψουμε σαν χώρα κεφάλαια επιτυχίας μόνο και καμία μαύρη σελίδα.

Εύχομαι καλή συνέχεια και καλή επιτυχία στην προσπάθεια σας για τις εξετάσεις.

Ενημέρωση από τον Χαρδαλιά

Αύριο επαναλειτουργούν τα σχολεία για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου. Να θυμίσω και πάλι τους κανόνες, όπως έχουν καθοριστεί σε εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, και σε συνεννόηση με την Υγειονομική Επιτροπή.

Η νέα καθημερινότητα στα σχολεία μας είναι η εξής:

Περιορίζεται ο συνωστισμός κατά την προσέλευση-αποχώρηση στη σχολική μονάδα, φροντίζοντας να τηρούνται αποστάσεις μεταξύ των μαθητών.

Δεν πραγματοποιείται συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο πριν την έναρξη του προγράμματος.

Η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται στις αίθουσες.

Οι σχολικές αίθουσες πρέπει να διαμορφωθούν έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η απόσταση μεταξύ των μαθητών στο πλαίσιο του εφικτού, δηλαδή ένας μαθητής ανά θρανίο. Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός μαθητών ανά σχολική αίθουσα, ορίζεται στους 15.

Τάξεις ή τμήματα τάξεων με περισσότερους των 15 μαθητών, χωρίζονται σε υποτμήματα ίσης δυναμικής και εφαρμόζουν εκ περιτροπής διδασκαλία.

Η απόσταση μεταξύ των μαθητών πρέπει να είναι ίση με 1,5 μέτρο. Εάν κάποια σχολική αίθουσα δεν επαρκεί για την τήρηση αυτής της απόστασης, τότε το τμήμα, ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών, χωρίζεται σε υποτμήματα.

Προκειμένου να περιοριστεί ο συγχρωτισμός, είναι σημαντικό να υιοθετηθούν πρακτικές συστηματικού διαχωρισμού των μαθητών και κατά τα διαλείμματα.

Τι θα πρέπει να προσέξουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί στα διαλείμματα.

Σταδιακή και με σειρά έξοδος των μαθητών στο προαύλιο.

Διαφορετικοί χώροι για τους μαθητές κάθε τμήματος στο προαύλιο.

Φυσικός αερισμός των αιθουσών στο διάλειμμα.

Απαγόρευση παιχνιδιών με μπάλα (π.χ. μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ).

Επισημαίνεται ότι εκτός από την διαρρύθμιση των σχολικών αιθουσών, σημαντική είναι η αποσυμφόρηση και του γραφείου των εκπαιδευτικών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα