Κάμερες στα σχολεία: Γενεσιουργός αιτία νέων προβλημάτων
Γράφει ο Διάκος Κωνσταντίνος, μαθητής της Β' Λυκείου και έφηβος Βουλευτής τη περίοδο 2018-2019

Σήμερα, Δευτέρα 11 Μαΐου 2020, ξεκινά η επισήμως η επανέναρξη των σχολικών μαθημάτων για τους μαθητές Γ' Λυκείου ύστερα από μια παύση δύο μηνών περίπου. Η εκπαιδευτική διαδικασία δε θα είναι σε καμία περίπτωση η ίδια με πριν , και θα υπάρχουν σημαντικές-αξιοπρόσεκτες αλλαγές, όπως έχει ανακοινώσει και το Υπουργείο Παιδείας.

Μια από αυτές τις αλλαγές είναι και η χρήση καμερών για τη ζωντανή μετάδοση των σχολικών μαθημάτων σε μαθητές , που δε μπορούν να παρευρεθούν στο χώρο του σχολείου για δικούς τους προσωπικούς λόγους. Η συγκεκριμένη <<προσθήκη>> έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων . Προσωπικά, πιστεύω πως η εφαρμογή της θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην διεξαγωγή των σχολικών μαθημάτων.

Αρχικά, πρέπει να γίνουν μερικές διευκρινίσεις σχετικά με τη λειτουργία της ζωντανής μετάδοσης. Για παράδειγμα, οι μαθητές που θα παρακολουθούν την εκπαιδευτική διαδικασία απο τις οθόνες των ηλεκτρονικών συσκευών τους , θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν ενεργά σε αυτή, ή απλώς θα ακούουν και θα βλέπουν. Επίσης, πολλοί μαθητές δεν επιθυμούν να εκτείθονται χαρακτηριστικά του προσώπου τους ή η φωνή τους στο διαδίκτυο. Αυτό τους προκαλεί ένα πολύ άβολο συναίσθημα. Για το παραπάνω λόγο, η κάμερα θα πρέπει να είναι τοποθετημένη με τέτοιο τρόπο (πχ. να δείχνει μόνο τον πίνακα της τάξης) ώστε να μην εκθέτει κανέναν μαθητή) ή να μην υπάρχει καθόλου.

Αξίζει να αναφερθούμε στο ότι σε περίπτωση που επιτραπεί η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα μέσω υπολογιστή , ο εκάστοτε εκπαιδευτικός θα πρέπει να αλληλεπιδρά ταυτόχρονα με τους παρευρισκομένους στην αίθουσα μαθητές και με τους μαθητές που βλέπουν τη μετάδοση. Θα προσπαθεί να ελέγχει και τη ζωντανή και τη διαδικτυακή τάξη. Εμένα, κάτι τέτοιο μου ακούγεται πολύ δύσκολο,εάν όχι ακατόρθωτο και θα εμποδίσει τη δουλειά των εκπαιδευτικών αλλά και τη δική μας ,των μαθητών. Θα μετατρέψει το σχολείο σε μια <<ψυχρή>> και αγχώδης διαδικασία. Δε θα υπάρχει η αμεσότητα διδάσκοντα-διδασκόμενου για καθέ μαθητή.

Μία πιθανή λύση που θεωρώ ότι θα βοηθούσε και τις δύο <<κατηγορίες>> μαθητών είναι η εξής: Θα μπορούσαν οι καθηγητές/τριες να κάνουν μάθημα κανονικά με τους μαθητές που έχουν στη <<ζωντανή>> τάξη τους και μόλις τελειώσουν το μάθημά να ανεβάσουν στην ηλεκτρονική τάξη (Εclass) το εκπαιδευτικό υλικό με το οποίο ασχολήθηκαν. Γιατί να μη χρησιμοποιηθεί το πολύτιμο εργαλείο αυτό και με την επαναδιεξαγωγή των σχολικών εργασιών;

Συνοψίζοντας, καταλαβαίνω ότι κάποιοι συμμαθητές μας δε θα μπορέσουν να βρίσκονται στο σχολείο, επικαλεσμένοι σοβαρούς λόγους και το σέβομαι ,όπως όλοι μας φαντάζομαι. Παρόλα αυτά η ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από την τάξη δεν θα αποτελέσει λύση στο ζήτημα, αλλά γενεσιουργός αιτία καινούριων δυσκολιών . Το Υπουργείο Παιδείας νομίζω πως πρέπει να ξανασκεφτεί το μέτρο αυτό και να το αποσύρει ή να το τροποποήσει κατάλληλα ώστε να αντιμετωπιστούν τα επικείμενα προβλήματα.

Ο μαθητής της Β' Λυκείου,
Διάκος Κωνσταντίνος 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sardela
Σαρδέλες: Ένα υγιεινό και αξιοπερίεργο ψάρι που πρέπει να προσθέσετε στη διατροφή σας
Μελέτες και συστάσεις, όπως αυτές του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας και της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας, τονίζουν τη σημασία της ένταξης των...
Σαρδέλες: Ένα υγιεινό και αξιοπερίεργο ψάρι που πρέπει να προσθέσετε στη διατροφή σας
PIERRAKAKIS
Ειδική Αγωγή: Τι παρουσιάζει ο Πιερρακάκης στο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας της ΕΕ στη Βαρσοβία
Εκθετική αύξηση του αριθμού των μαθητών με αναπηρία καθώς o αριθμός των εν λόγω μαθητών από 68.000 το σχολικό έτος 2014-2015 ανήλθε σε 110.000 το...
Ειδική Αγωγή: Τι παρουσιάζει ο Πιερρακάκης στο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας της ΕΕ στη Βαρσοβία