Σήμερα λοιπόν ήταν μία -κάποιου είδους- πρώτη μέρα στο σχολείο. Εξάλλου τα σχολεία ήταν κλειστά για δύο μήνες ακριβώς και η επιστροφή μας στους γνώριμους χώρους του λυκείου στο οποίο φοιτώ ήταν παρόμοια με αυτή της ενδεκάτης Σεπτεμβρίου (και με την Ελληνική και με την Αμερικανική έννοια). Αφού περάσαμε σχεδόν μια ολόκληρη εποχή κατ’οίκον ήρθε και πάλι η ώρα να ξυπνάμε (και όχι να κοιμόμαστε) στις 7 το πρωί.
Ετοίμασα χθες το βράδυ (στην πραγματικότητα τα ξημερώματα) την τσάντα μου όπως έκανα πάντα με τα λιγοστά βιβλία που θα μου χρειαζόντουσαν αφού θα κάναμε δύο μόνο μαθήματα. Καθώς ετοιμαζόμουν να ρυθμίσω το παλιού τύπου ξυπνητήρι μου (πλέον ο γλυκός τόνος των ειδοποιήσεων του κινητού μου δεν αρκεί για να ξυπνήσω) συνειδητοποίησα ότι είχα ξεχάσει τί ώρα πρέπει να ξυπνήσω προκειμένου να είμαι στο σχολείο στην ώρα μου. Αφού έκανα μια μαντεψιά, έπεσα για έναν ύπνο του οποίου η διάρκεια θύμιζε περισσότερο μεσημεριανή σιέστα. Το σημερινό πρωί ξύπνησα με μεικτά συναισθήματα και ετοιμάστηκα γρήγορα. Φυσικά οι υπολογισμοί μου έπεσαν έξω οπότε έφτασα στο σχολείο αργοπορημένος.
Στο προαύλιο επικρατούσε μια κάπως σουρεαλιστική εικόνα. Όλοι μου οι συμμαθητές ήταν παραταγμένοι με απόσταση ο ένας από τον άλλο με το σκηνικό να μου θυμίζει γυμναστικές επιδείξεις σε κάποιο επαρχιακό σχολείο την δεκαετία του 50, με αφορμή την επίσκεψη του βασιλικού ζεύγους. Οι περισσότεροι συμμαθητές μου ήταν εκεί, όμως αυτό ήταν γιατί έπρεπε να υπογράψουν την αίτηση των πανελληνίων. Οι περισσότεροι δεν θα επιστρέψουν αύριο. Αφού έγινε η απαραίτητη ενημέρωση από τον λυκειάρχη μας, ανεβήκαμε τμήμα-τμήμα στις τάξεις μας σαν εκατόμβη. Καθίσαμε στην αίθουσα που κάναμε την υπόλοιπη χρονιά μάθημα αλλά μετά από λίγο ο λυκειάρχης μας μας παρέπεμψε σε μία άλλη αίθουσα καθώς εκείνη ήταν κατάλληλα προετοιμασμένη σε αντίθεση με αυτή που βρισκόμασταν. Στην κατάλληλα προετοιμασμένη αίθουσα λοιπόν κατευθείαν διαπίστωνε κανείς πολλές αλλαγές. Καταρχάς στην είσοδο δέσποζε ένα μεγάλο μπουκάλι αντισηπτικό το οποίο όλοι μας τιμήσαμε αρκετές φορές. Και στην προ-κορωνοϊού εποχή υπήρχε αντισηπτικό στο σχολείο αλλά συνήθως το χρησιμοποιούσαμε μόνο οι υποχόνδριοι και κάποιοι που νόμιζαν ότι το αντισηπτικό είναι υποκατάστατο του σαπουνόνερου (spoiler alert: δεν είναι). Το κάθε θρανίο είχε μία μόνο καρέκλα και όσες περίσσευαν ήταν στοιβαγμένες σε μια άκρη. Αν ήμασταν μικρότεροι σίγουρα θα παίζαμε με τις στοίβες αυτές.
Τα δύο δίωρα μαθήματα κύλησαν γρήγορα κάνοντας επαναλήψεις. Μεταξύ των μαθητών επικρατούσε ένα κλίμα ανησυχίας τόσο για τις πανελλήνιες όσο και για την χαλάρωση των μέτρων. Όμως ήμασταν όλοι φανερά χαρούμενοι που επιτέλους μιλούσαμε με τους συμμαθητές μας και δια ζώσης (φυσικά με τους περισσότερους μιλούσαμε στις τηλεδιδασκαλίες και με μηνύματα).
Το διάλειμμα ήταν σίγουρα περίεργο. Όντας Τρίτη λυκείου δεν συνηθίζαμε ούτως ή άλλως να παίζουμε «παιχνίδια με μπάλα» όμως κάναμε πηγαδάκια στα οποία τώρα θα έπρεπε να διατηρήσουμε τις απαραίτητες αποστάσεις κάτι το οποίο αποδείχτηκε κάπως άβολο. Οι καθηγητές μας χάρηκαν πολύ που μας είδαν όπως κι εμείς, όμως δεν ξέχασαν και το καθήκον τους οπότε κάθε τόσο φώναζαν «ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΕΙΕΙΕΙΣ» για όσους ξεχνιόντουσαν.
Σίγουρα η μέρα αυτή ήταν αρκετά διαφορετική από κάθε άλλη. Είναι κρίμα που την τελευταία μας «κανονική» μέρα σχολείου δεν γνωρίζαμε τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της. Αυτή την εβδομάδα σκοπεύω να πηγαίνω κανονικά στο σχολείο αλλά όχι και τις επόμενες αφού στο σχολείο μου συστεγάζονται γυμνάσιο και λύκειο των οποίων οι μαθητές θα επιστρέψουν και δεν θέλω να θέσω σε κίνδυνο την υγεία μέλους της οικογένείας μου το οποίο ανήκει στις ευπαθείς ομάδες.
Χρήστος Δ. Παπαδόπουλος - μαθητής Γ’ λυκείου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη