Αναφερόμενη στις διατάξεις του νέου νομοσχεδίου και, συγκεκριμένα, στην πρόβλεψη για επαναφορά της ένδειξης της διαγωγής στα απολυτήρια του Λυκείου, η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως υπερασπίστηκε τη συγκεκριμένη διάταξη παραπέμποντας στον διττό ρόλο του σχολείου και την ανάγκη αξιολόγησης της συμπεριφοράς των μαθητών.
Τονίζοντας πως το σχολείο δεν αναλαμβάνει απλώς τη μεταφορά γνώσεων στους μαθητές, αλλά διαπλάθει τους αυριανούς «ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες», η υπ. Παιδείας δήλωσε στο Mega πως το παρόν νομοσχέδιο ενισχύει τον ευρύτερο παιδαγωγικό του χαρακτήρα με την εισαγωγή θεματικών ενοτήτων όπως ο αλληλοσεβασμός και η ανοχή στη διαφορετικότητα και άλλες παιδαγωγικές ρυθμίσεις. Επομένως, η ένδειξη της διαγωγής στο απολυτήριο εντάσσεται στο πλαίσιο της αποτίμησης της συμπεριφοράς του μαθητή μέσα σε ένα κοινωνικό σύνολο. «Το σχολείο είναι ένα κοινωνικό σύνολο και διαθέτει κανόνες», κατέληξε.
Εξηγώντας την πολιτική του υπ. Παιδείας τόνισε ότι μεταρρύθμιση ξεκινά «από κάτω προς τα πάνω», δηλαδή από τις μικρότερες βαθμίδες της εκπαίδευσης σταδιακά προς τις ανώτερες, εν αντιθέση με τη λογικη που ακολούθησαν οι προηγούμενες ηγεσίες του υπ. Παιδείας, επικεντρωνόμενες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και τα ΑΕΙ.
Σχετικά με άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου, παρέθεσε την εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων, ν όπως ο εθελοντισμός, η ρομποτική, η επιχειρηματικότητα, πρόληψη από τις εξαρτήσεις κ.α ήδη από το Νηπιαγωγείο, ενώ το μάθημα της Κοινωνιολογίας παραμένει βασικό μάθημα, ωστόσο αντικαθίσταται από τα Λατινικά στα Πανελλαδικών Εξεταζόμενα Μαθήματα. Η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη, καθώς κρίθηκε πως τα Λατινικά είναι πιο σημαντικό μάθημα για τους κλάδους της Φιλολογίας και των Θεωρητικών Σπουδών που θα ακολουθήσουν πολλοί μαθητές όταν περάσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η πορεία της επιδημίας είναι καθοδική - Δε νοείται κανονικότητα με κλειστά σχολεία
Μιλώντας για την επαναλειτουργία των των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων η Ν. Κεραμέως έκανε λόγο για «ένα μεγάλο βήμα», το οποίο, όμως, βασίζεται στην ομόφωνη θετική εισήγηση των ειδικών.Η πορεία της επιδημίας είναι καθοδική, ενώ ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία και από την πορεία των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς δεν έχει σημειωθεί ούτε ένα κρούσμα.
«Δε νοείται κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», τόνισε η υπουργός Παιδείας.
Η πλειονότητα των τμημάτων των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων δεν υπερβαίνει τους 15 μαθητές, οπότε δημιουργείται η δυνατότητα για πλήρη λειτουργία για έναν ολόκληρο μήνα, ενώ τα ποσοστά συμμετοχής στα Γυμνάσια και τις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου κυμαίνεται στο 50%.
Οι ειδικές άδειες για τους εκπαιδευτικούς χορηγούνται οριζόντια, ενώ έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα ώστε να αναπληρώνονται τα μαθήματα για όσους εκπαιδευτικούς κάνουν χρήση των αδειών.
Εκμάθηση κανόνων ενόψει... Σεπτεμβρίου
Απαντώντας σε ερώτηση για τα μέτρα που θα ληφθούν σε ενδεχόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας τον προσεχή Σεπτέμβριο, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι σε κάθε περίπτωση το υπουργείο θα ακολουθήσει τις οδηγίες των ειδικών. Μάλιστα, αποκάλυψε το περιεχόμενο συζήτησης που είχε με τον Σ. Τσιόδρα: «Ακούμε τους ειδικούς. Όταν συζητάω με τον κ. Τσίοδρα για τον Σεπτέμβριο, μου λέει έχουμε δρόμο ακόμα μπροστά μας και θα τα βλέπουμε όλα βήμα-βήμα. Το ίδιο θα κάνουμε και το Σεπτέμβριο. Η πορεία της νόσου είναι καθοδική. Είμαστε πολύ προσεκτικοί».
«Δεν υπάρχει καλύτερος χώρος από το σχολείο για να μάθουν τα παιδιά και να εξοικειωθούν στη νέα πραγματικότητα . Δηλαδή πως να συνυπάρχουν, να φροντίζουν τον εαυτό τους και τους φίλους τους», συμπλήρωσε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη