Εντυπωσιακό "άδειασμα" της υπουργού Παιδείας για το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, από τη ΔΑΚΕ ιδιωτικού τομέα εκδηλώθηκε σήμερα.
Η ΔΑΚΕ, ακολουθώντας την τακτική μαστίγιο και καρότο, μιλάει με καλά λόγια για το επόμενο νομοσχέδιο του υπουργείου, το οποίο χαρακτηρίζει "άρτιο ολιστικό σχέδιο για την μεταρρύθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης έχει αποδείξει ότι διαθέτει όραμα, γνώση και ισχυρά αντανακλαστικά", αλλά για το παρόν νομοσχέδιο περί ιδιωτικής εκπαίδευσης, αναφέρει τα εξής:
"Η εκπαίδευση αποτελεί ένα θεμελιώδες κοινωνικό αγαθό ανεξάρτητα από το καθεστώς λειτουργίας –δημόσιο ή ιδιωτικό– της δομής που την παρέχει. Η όποια, λοιπόν, αποκλειστική συσχέτισή της με τις «ανεξέλεγκτες διακυμάνσεις της προσφοράς και της ζήτησης» υπονομεύει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών ενώ δύναται να εγείρει σοβαρότατα ζητήματα ακόμη και νομιμότητας στην έκδοση των αντίστοιχων τίτλων (υπήρξαν σχετικές συστάσεις της Κομισιόν προς τη χώρα μας).
Η αξιωματικού χαρακτήρα παραδοχή του ΟΟΣΑ πως «το σχολείο ωριμάζει μαζί με τους εκπαιδευτικούς του» πιστοποιεί πως ο εκπαιδευτικός, πέρα από κρισιμότατος κρίκος και καταλύτης της εκπαιδευτικής διεργασίας, επιβάλλεται να αντιμετωπίζεται ως οργανικό υποσύστημα της σχολικής μονάδας, και όχι σαν «γυρολόγος» ή «συλλέκτης ωρών»…
Σε αυτή την κατεύθυνση, η εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων και των εργασιακών σχέσεων του προσωπικού τους από το Υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο δεν μπορεί να θεωρείται περιττός κρατικός παρεμβατισμός, αλλά συνιστά μια μη διαπραγματεύσιμη και αναντικατάστατη συνθήκη διαφάνειας, αποτροπής φαινόμενων ανομίας, προστασίας του αγαθού της εκπαίδευσης και διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος.
Το Ιδιωτικό Σχολείο είναι πρωτίστως Σχολείο και ο εκπαιδευτικός, λόγω της ιδιαιτερότητας του επαγγέλματός του, δεν μπορεί να λογίζεται «εργαζόμενος λάστιχο»… Άλλο η αναγκαία αξιολόγηση σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, και άλλο η εργοδοτική αυθαιρεσία ή η εργαλειοποίησή της για αναίτιες απολύσεις και εκβιαστικές περικοπές ή ακόμη και αντίποινα…
Στην επιτακτική οριοθέτηση του κοινωνικού χώρου της παιδείας δεν μπορεί να περιλαμβάνονται στείρες λογικές μεγιστοποίησης του κέρδους ή καταχρηστικές πρακτικές συρρίκνωσης του εργασιακού κόστους. Αυτή η κορυφαία πρόκληση θα λειτουργήσει ως υπόστρωμα και για την αναγκαία θεσμοθέτηση των Μη Κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων, την ίδρυση των οποίων η ΔΑΚΕ Ι.Τ. είναι η μοναδική συνδικαλιστική παράταξη που στηρίζει σθεναρά και ουσιαστικά μακριά από ιδεοληψίες, δογματισμούς, υπεκφυγές και επαναστατικές γυμναστικές.
Το Υπουργείο Παιδείας με το –υπό επεξεργασία– άρτιο ολιστικό του σχέδιο για την μεταρρύθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης έχει αποδείξει ότι διαθέτει όραμα, γνώση και ισχυρά αντανακλαστικά.
Υπό αυτό το πρίσμα, και ενσωματώνοντας, έστω και τώρα, το διαχρονικό περιεχόμενο του εθνικού και ευρωπαϊκού κοινωνικού διαλόγου, οφείλει να προχωρήσει στις επιβεβλημένες αναθεωρήσεις του Σχεδίου Νόμου για την «Ιδιωτική Εκπαίδευση» διαμορφώνοντας ένα στιβαρό θεσμικό πλαίσιο που θα εγγυάται την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, την επαγγελματική σταδιοδρομία και τα δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, τη διαφάνεια, τη νομιμότητα και τη δημοκρατική λειτουργία των σχολικών μονάδων με κοινό παρονομαστή την προστασία του κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης και του απορρέοντος από αυτό δημοσίου συμφέροντος από πάσης φύσεως μονομερείς παρεμβάσεις ή επιδιώξεις."
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΑΚΕ Ι.Τ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη