ΟΙΕΛΕ: «Μόνοι σύμμαχοι της υπουργού Παιδείας οι σχολάρχες και κάποιος σύλλογος χειροκροτητών»
ΟΙΕΛΕ: "Πλήρης η πολιτική απαξίωση και η κοινωνική απομόνωση της Υπουργού Παιδείας για το κατάπτυστο νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση"

Συνέχεια στην σκληρή αντιπαράθεση σχολαρχών - ΟΙΕΛΕ για τα ιδιωτικά σχολεία και το νέο νομοσχέδιο. Ακολουθεί η σημερινή ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ: 

"Πλήρης η πολιτική απαξίωση και η κοινωνική απομόνωση της Υπουργού Παιδείας που αποφάσισε να φέρει στη Βουλή ένα προκάτ νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση που ετοίμασαν γι΄αυτήν οι σπόνσορες της κυβέρνησης εκπρόσωποι των σχολαρχών.

Παρά τα επικοινωνιακά τρικ, τον προσχηματικό διάλογο, τα αδιανόητα ψεύδη και τις παρερμηνείες με τις οποίες ταΐζει τα φίλια ΜΜΕ, ήδη δεκάδες φορείς (κόμματα, συνδικαλιστικές οργανώσεις, κοινωνικοί φορείς) και χιλιάδες πολίτες στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης αποδοκιμάζουν με έντονο τρόπο την κατάθεση του κατάπτυστου αυτού νομοσχεδίου. Μιας καθ’ υπαγόρευση νομοθετικής εντολής που ισοπεδώνει το ρυθμιστικό πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση βάσει ευρωπαϊκού δικαίου, διαλύει τη φυσιογνωμία του ιδιωτικού σχολείου ως παρόχου κοινωνικού αγαθού, κονιορτοποιεί κάθε ίχνος εργασιακού και ανθρώπινου δικαιώματος των εκπαιδευτικών, ανοίγει διάπλατα τις πόρτες της αδήλωτης εργασίας και φοροδιαφυγής και θέτει ζήτημα νομιμότητας των εκδιδόμενων τίτλων σπουδών. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι αρνητική θέση για το νομοσχέδιο πήραν η ΔΑΚΕ Ιδιωτικού Τομέα και η ΔΑΚΕ Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, αποδεικνύοντας ότι η κ. Κεραμέως είναι απαξιωμένη ακόμη και στο δικό της πολιτικό-ιδεολογικό χώρο.

 

Μεταξύ των φορέων της κοινωνίας που τοποθετήθηκαν δημόσια κατά του νομοσχεδίου συγκαταλέγονται:

Στη φωνή των οργανωμένων φορέων πρέπει να προστεθεί και η συνολική αποδοκιμασία των πολιτών στη δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου Κεραμέως. 8 στους 10 πολίτες τοποθετήθηκαν αρνητικά με σχόλιά τους στο open.gov για τις διατάξεις του, σύμφωνα με την έρευνα του κλαδικού μας Ινστιτούτου.

Μόνοι υπερασπιστές της Υπουργού Ν. Κεραμέως οι εκπρόσωποι των σχολαρχών που άλλωστε χρηματοδοτούν το κόμμα της και ο απίθανος Σύλλογος χειροκροτητών γονέων που εμφανίζεται όποτε τον καλούν ιδιοκτήτες και ΝΔ (2 φορές όλες κι όλες τα τελευταία 5 χρόνια) και που …ψάχνει υπογραφές και …Συλλόγους για να αποδείξει τη …γνησιότητά του. Οι συγκρίσεις είναι συντριπτικές.

Ας γνωρίζει η κ. Κεραμέως ότι με την κοινωνία να συντάσσεται συντριπτικά εναντίον του εκτρώματος που φέρνει προς ψήφιση, αυτό το νομοθέτημα θα είναι βραχύβιο. Δεν θα είναι όμως βραχύβιο το αρνητικό πολιτικό αποτύπωμα που αφήνει στο χώρο της Παιδείας και στη μνήμη του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας. Είχε τη δυνατότητα να κάνει θετικές παρεμβάσεις στην ιδιωτική εκπαίδευση, προτίμησε να εξυπηρετήσει συμφέροντα. Ο καθένας κρίνεται από τις επιλογές του"

Το ψήφισμα στήριξης της ΟΛΜΕ

Η ΟΛΜΕ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ εκφράζει την πλήρη στήριξή του στον δίκαιο αγώνα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. ενάντια στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης». Η Κυβέρνηση με το νομοσχέδιο αυτό προχωρά ένα ακόμα βήμα στην εμβάθυνση της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης και της μετατροπής της Παιδείας από κοινωνικό αγαθό σε εμπορικό προϊόν και υπηρεσία, με περαιτέρω απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην ιδιωτική εκπαίδευση.

 Με βάση τις διατάξεις του υπό ψήφιση νομοσχεδίου:

  • Αποσύρεται η κρατική εποπτεία και μετατρέπονται τα ιδιωτικά σχολεία σε αμιγείς επιχειρήσεις. Σύμφωνα με το Σύνταγμα η Πολιτεία, δηλαδή το Υπουργείο Παιδείας, οφείλει να εποπτεύει το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και την υπηρεσιακή εξέλιξη των εκπαιδευτικών του, για λόγους προστασίας του κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης και του δημόσιου συμφέροντος.
  • Υποβαθμίζεται η παρεχόμενη εκπαίδευση και ο έλεγχος των τίτλων σπουδών από τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Ως εκ τούτου τίθεται θέμα ισονομίας ανάμεσα σε μαθητές-τριες δημόσιου και ιδιωτικού σχολείου.
  • Διαλύονται οι εργασιακές σχέσεις των συναδέλφων μας σε αυτά  με τις ελεύθερες, αναιτιολόγητες απολύσεις και τη σε βάρος τους μεταβολή των όρων εργασίας. Εισάγεται ακόμα και ο όρος της «οικειοθελούς» παραίτησης από μέρους του ωραρίου τους με αντίστοιχη μείωση μισθού, ενώ θα παρέχονται, υπό την απειλή της απόλυσης, υπηρεσίες εκτός διδακτικών καθηκόντων «εθελοντικά», πιθανά χωρίς αμοιβή.  Η απόσυρση κάθε εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας θα οδηγήσει σε αύξηση της ανασφάλειας, του φόβου, και της ελαστικής εργασίας.
  • Νομιμοποιείται η παραπαιδεία μέσα στο επίσημο εκπαιδευτικό σύστημα. Στο χώρο των απογευματινών δραστηριοτήτων δεν θα ελέγχεται, ούτε ποιοι είναι οι διδάσκοντες, ούτε πόσα θα είναι τα τμήματα και οι μαθητές. Τα ιδιωτικά σχολεία θα έχουν τη δυνατότητα να συμπεριλαμβάνουν στις εγκαταστάσεις τους φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών κ.λπ. Γίνεται έτσι πράξη το όραμα της κυβέρνησης για ένα «σχολείο-φροντιστηρίο».
  • Εγείρεται ζήτημα δημοκρατικής λειτουργίας στους συλλόγους διδασκόντων, αφού ο σχολάρχης ή οι μέτοχοι θα μετέχουν υποχρεωτικά στο Σύλλογο Διδασκόντων

Το υπό ψήφιση νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση ευνοεί τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων σε βάρος του κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης,  των μαθητών και των εργαζομένων.

Η ΟΛΜΕ δεν θα επιτρέψει το παρόν νομοσχέδιο να αποτελέσει την κερκόπορτα για αντίστοιχες μελλοντικές ρυθμίσεις στη δημόσια εκπαίδευση και έμμεση ιδιωτικοποίησή της (σχολείο της αγοράς, ελαστική εργασία, γονεϊκή επιλογή, οικονομική «αυτονομία», vouchers, τιμωρητική αξιολόγηση κ.α.), που θα έχουν ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και την εργασιακή εξόντωση και των δημόσιων εκπαιδευτικών.

Ζητάμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αποσύρει άμεσα το απαράδεκτο αυτό νομοσχέδιο, που αποτελεί πλήγμα στον χώρο της Παιδείας. Ζητάμε να ξεκινήσει άμεσα διάλογος,  με τη συμμετοχή και των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών της δημόσιας εκπαίδευσης, ώστε να εξεταστούν ζητήματα και πτυχές που αφορούν  συνολικά στο δημόσιο αγαθό της Παιδείας και την παρεχόμενη εκπαίδευση στη χώρα μας, τόσο στα ιδιωτικά, όσο και στα δημόσια σχολεία, καθώς και ζητήματα  που αφορούν στην ισοτιμία των εκδιδόμενων τίτλων σπουδών από τα ιδιωτικά σχολεία με τους τίτλους σπουδών από τα δημόσια σχολεία και την επανεξέταση του τρόπου πιστοποίησης των μαθητών τους.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στέκονται αγωνιστικά στο πλευρό των συναδέλφων μας της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
Οι υποψήφιοι που θέλουν να διεκδικήσουν μετεγγραφή καταρτίζουν τον Ιούλιο το μηχανογραφικό με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο μοριοδότησής τους
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα