Η κρίση στην εκπαίδευση λόγω Κορονοϊού
Είναι κοινώς αποδεχτό ότι η διαχείριση της υγειονομικής κρίσης λόγω του κορονοϊού θεωρείται πετυχημένη. Ισχύει το ίδιο άραγε και για τη διαχείριση της εκπαιδευτικής κρίσης;

Με το κλείσιμο των σχολείων το Υπουργείο Παιδείας βρέθηκε εξαπίνης. Το σχολικό δίκτυο, το οποίο σημειωτέον στοίχισε αρκετά εκατομμύρια ευρώ, αποδείχτηκε πολύ γρήγορα ανεπαρκές για την κάλυψη των αναγκών μίας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε πανελλαδικό επίπεδο. Έτσι, το Υπουργείο αναγκάστηκε να καταφύγει στη «δωρεά» της ιδιωτικής εταιρείας Cisco και να προβεί σε αναβάθμιση του εξοπλισμού του με διαδικασίες εξπρές. Αυτό είχε ως συνέπεια να χαθούν τουλάχιστον 10 ημέρες από την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και πολυάριθμες ώρες από κάποιους φιλότιμους εκπαιδευτικούς που ξενυχτώντας προσπαθούσαν με υπομονή και επιμονή να ανεβάσουν στις πλατφόρμες του e-class εκπαιδευτικό υλικό.

Λόγω της αναβάθμισης του εξοπλισμού του προγράμματος Webex της Cisco, καθώς και της εμπειρίας που είχαν εν τω μεταξύ αποκτήσει οι εκπαιδευτικοί, το σύστημα μετά από 10-15 μέρες άρχισε κάπως να αποδίδει καρπούς. Όλοι οι ενασχολούμενοι εκπαιδευτικοί είχαν μάθει πλέον, για παράδειγμα, ότι για να μην κρασάρει μία τηλεδιάσκεψη θα πρέπει οι μαθητές να κλείσουν εξ αρχής τη βιντεοκάμερά τους.

Οι εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν στις ανάγκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης; Είναι καθομολογημένο ότι υπήρξε μία ομάδα εκπαιδευτικών οι οποίοι προσέφεραν τα μέγιστα,  παρακινούμενοι αποκλειστικά και μόνο από το φιλότιμό τους. Μία άλλη ομάδα εργάστηκε σε δημοσιοϋπαλληλικά πλαίσια προσφέροντας τα απαραίτητα. Τέλος, κανένας δεν μπορεί ν’ αμφισβητήσει το γεγονός ότι υπήρχε και μία ομάδα, που δεν είναι εύκολη η εκτίμηση του ποσοστού της, η οποία δεν προσέφερε απολύτως τίποτε, είτε γιατί δεν είχε τα μέσα, είτε γιατί δεν είχε τις απαιτούμενες γνώσεις, είτε γιατί απλά φυγοπονούσε, ή και συνδυασμός των παραπάνω. Το Υπουργείο, όμως, διέθετε και τα μέσα και τις διαδικασίες για να προσδιορίσει επακριβώς την ταυτότητα αυτής της ομάδας. Θα έπρεπε, αφού προσδιόριζε επακριβώς αυτή την ομάδα, και, αν πράγματι πίστευε στην αξιολόγηση-αξιοκρατία, να υποχρεώσει τους εν λόγω εκπαιδευτικούς σε επιμόρφωση, ακόμη και κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα και του καλοκαιριού, αφού τους παρείχε τα απαραίτητα μέσα. Δεν το έπραξε. Το αποτέλεσμα αυτής της αδιαφορίας από τη μεριά του Υπουργείου είναι ότι το φαινόμενο αυτό είναι πολύ πιθανό να επαναληφθεί από τον Σεπτέμβρη,  εάν και εφόσον υποχρεωθεί να καταφύγει ξανά σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση.  

Το Υπουργείο δεν προέβη στην έγκαιρη οργάνωση ταχύρρυθμων επιμορφωτικών σεμιναρίων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε πανελλήνιο επίπεδο, μολονότι και τα μέσα αλλά και τους κατάλληλους ανθρώπους διέθετε. Ούτε εκμεταλλεύθηκε έγκαιρα και στον βαθμό που μπορούσε  το κανάλι της Βουλής για τηλεκπαίδευση. Το κανάλι είναι πανελλήνιας εμβέλειας και λόγω παύσης της λειτουργίας της Βουλής είχε αρκετές ελεύθερες ζώνες, ενώ  υπάρχει ένας αξιοσέβαστος αριθμός εκπαιδευτικών με ειδικά προσόντα και ικανότητες οι οποίοι πρόθυμα θα αναλάμβαναν το έργο της τηλεκπαίδευσης. Η κρατική τηλεόραση χρησιμοποιήθηκε ελάχιστα και καθυστερημένα και μάλιστα μόνο για μερικά μαθήματα, της Πρωτοβάθμιας κυρίως εκπαίδευσης. 

Δυστυχώς, το Υπουργείο αντί να προβεί στις παραπάνω ενέργειες προτίμησε ν’ ακολουθήσει  άλλη τακτική. Κάλυψε τα προβλήματα της έλλειψης οργάνωσης και υποδομών καθώς και της μη λήψης γενναίων και καινοτόμων αποφάσεων με την παραποίηση στοιχείων σχετικών με τα ποσοστά παρακολούθησης των μαθητών, επιβεβαιώνοντας έτσι τη ρήση «όταν ευημερούν οι αριθμοί δυστυχούν οι άνθρωποι». Το αποτέλεσμα ήταν ότι έμεινε επανεξεταστέο για τον Σεπτέμβρη. Εύχομαι να μην έχουμε από τον Σεπτέμβρη προβλήματα με τον COVID-19, ώστε να μη χρειαστεί να ξαναδώσει εξετάσεις. Αν, όμως, χρειαστεί, ελπίζω αυτή τη φορά να προαχθεί περνώντας τη βάση του 10.

 

Μουρούζης Παναγιώτης

Φυσικός Ρ/Η

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis
Πιερρακάκης: "Με ειδικές δράσεις στο σχολείο δρομολογούμε τον διπλασιασμό των επαγγελματιών με δεξιότητες στην πληροφορική
"Αυτό κάνουμε και τώρα στο Υπουργείο Παιδείας. Ένα βήμα τη φορά, μία λύση κάθε ημέρα. Χωρίς ολιγωρίες και καθυστερήσεις, με σκληρή δουλειά και...
Πιερρακάκης: "Με ειδικές δράσεις στο σχολείο δρομολογούμε τον διπλασιασμό των επαγγελματιών με δεξιότητες στην πληροφορική
seismografos_1.jpg
Νέος ισχυρός σεισμός 4,7 Ρίχτερ τώρα στην Ηλεία τραντάζει και τις γύρω περιοχές - Ανησυχία
Έγινε αισθητός στη Δυτική Ελλάδα και τη Ζάκυνθο. Οι σεισμολόγοι παρακολουθούν την εξέλιξη του φαινομένου.
Νέος ισχυρός σεισμός 4,7 Ρίχτερ τώρα στην Ηλεία τραντάζει και τις γύρω περιοχές - Ανησυχία
metro3
Μετρό: 6 νέοι σταθμοί στη γραμμή 4 – Θα εξυπηρετηθεί και η πρόσβαση στο γήπεδο της ΑΕΚ
Η συγκεκριμένη επέκταση του μετρό περιλαμβάνει 6 νέους σταθμούς που θα εξυπηρετήσουν περιοχές της Ν. Ιωνίας, της Ν. Φιλαδέλφειας, των Αγ. Αναργύρων,...
Μετρό: 6 νέοι σταθμοί στη γραμμή 4 – Θα εξυπηρετηθεί και η πρόσβαση στο γήπεδο της ΑΕΚ
Διαδήλωναν κατά του υπερτουρισμού
Διαδήλωσαν κατά του υπερτουρισμού και επιτέθηκαν με νεροπίστολα σε τουρίστες: «Να πάτε στα σπίτια σας»
Το κόστος στέγασης στην πόλη έχει εκτοξευτεί κατά 68% σύμφωνα με τις τοπικές αρχές
Διαδήλωσαν κατά του υπερτουρισμού και επιτέθηκαν με νεροπίστολα σε τουρίστες: «Να πάτε στα σπίτια σας»