Με αναφορά στις ιδιαίτερες συνθήκες και τις ανάγκες που υπαγορεύει ένα δεύτερο επιδημιολογικό κύμα, ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής (ΠΕΣΕΑ) ζητά την άμεση ολοκλήρωση των προσλήψεων αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής και την έγκαιρη τοποθέτησή τους σε σχολικές μονάδες και δομές της Ειδικής Αγωγής.
Αναλυτικά το αίτημα του ΠΕΣΕΑ:
Εδώ και δέκα μέρες, παρατηρείται το παράδοξο φαινόμενο διαρροής πληροφοριών από κύκλους του Υπουργείου Παιδείας που συσχετίζουν τη λήψη των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση και τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 με τη μείωση στην Α΄ Φάση των διορισμών των Αναπληρωτών ως προς το ποσοστό των Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, ΕΕΠ και ΕΒΠ που πρέπει να προσληφθούν στην Παράλληλη Στήριξη, στα Τμήματα Ένταξης, στις ΣΜΕΑΕ και στα ΚΕΣΥ για το Σχολικό Έτος 2020-2021. Παρά το κύμα των διαμαρτυριών η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, μέχρι σήμερα, δεν εξέδωσε κανένα Δελτίο Τύπου ώστε να «συμμαζέψει» τον κάθε ανώνυμο εύελπι που παραπληροφορεί με διαρροές και ψευδείς ειδήσεις τον Ελληνικό Λαό σπέρνοντας τον πανικό τόσο στους γονείς και τους κηδεμόνες των ατόμων με αναπηρίες και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όσο και στους αναπληρωτές Εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, ΕΕΠ και ΕΒΠ.
Οι Εκπαιδευτικοί, το ΕΕΠ, το ΕΒΠ, οι γονείς και οι κηδεμόνες των ατόμων με αναπηρίες και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αναμένουν, εν μέσω πανδημίας και λίγο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, και απαιτούν από την ηγεσία του Υπουργείου να προχωρήσει το συντομότερο δυνατό στους διορισμούς Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, ΕΕΠ και ΕΒΠ για να καλυφτεί το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού που υποστηρίζεται στην Παράλληλη Στήριξη, στα Τμήματα Ένταξης, στις ΣΜΕΑΕ και στα ΚΕΣΥ, προκειμένου να ξεκινήσει με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες και προϋποθέσεις το σχολικό έτος 2020-2021.
Ωστόσο, προς δυσάρεστη έκπληξη όλων -στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής- διαφαίνεται μια περίεργη απροθυμία από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας να προβεί στην έγκαιρη στελέχωση των γενικών Σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τους χιλιάδες Εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, ΕΕΠ και ΕΒΠ που απαιτούνται για να προσφέρουν τις εξειδικευμένες υπηρεσίες τους για τους μαθητές και μαθήτριες που έχουν εγκεκριμένες Παράλληλες Στηρίξεις – Συνεκπαιδεύσεις ή φοιτούν σε Τμήματα Ένταξης ή έχουν Κατ’ οίκο διδασκαλία, από την πρώτη μέρα έναρξης λειτουργίας των Σχολικών Μονάδων.
Διαρροές από ανώνυμους κύκλους του Υπουργείου Παιδείας του τύπου: «στην Α΄ Φάση θα γίνει περιορισμένος αριθμός προσλήψεων Αναπληρωτών για την Παράλληλη Στήριξη» ή «θα γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών με πολλές Συμβάσεις Μειωμένου Ωραρίου» προκαλούν τις δημοκρατικές και ανθρωπιστικές ευαισθησίες που έχει ο Ελληνικός Λαός για το κατοχυρωμένο Συνταγματικό Δικαίωμα στο δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης που έχει το σύνολο των αναπήρων και μη αναπήρων ατόμων –το σύνολο των ατόμων με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στις Κασσάνδρες αυτών των διαρροών που σοφίζονται την καταπάτηση του κατοχυρωμένου από το Ελληνικό Σύνταγμα και την Ελληνική Νομοθεσία που ενσωμάτωσε τις Διεθνείς Συμβάσεις για το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε μια κατάλληλη και ποιοτική εκπαίδευση, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οφείλει στη βάση των ίσων ευκαιριών να απαντήσει άμεσα κατοχυρώνοντας την παροχή δημόσιας εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης σε όλες τις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Παιδείας, Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ Παιδείας, επειδή γνωρίζετε τις Εκθέσεις και τα Πορίσματα του Συνηγόρου του Πολίτη που αφορούν την ειδική εκπαίδευση και ειδική αγωγή των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, σας προτείνουμε να προχωρήσετε το συντομότερο δυνατό στους απαραίτητους διορισμούς Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, ΕΕΠ και ΕΒΠ για να καλυφτεί όλος ο μαθητικός πληθυσμός που υποστηρίζεται στην Παράλληλη Στήριξη, στα Τμήματα Ένταξης, στις ΣΜΕΑΕ και στα ΚΕΣΥ, προκειμένου να ξεκινήσει με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες και προϋποθέσεις το σχολικό έτος 2020-2021, ώστε να μπορέσουν οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να προσαρμοστούν έγκαιρα και κατάλληλα μέσα από την εξατομικευμένη υποστήριξη και καθοδήγηση που χρειάζονται στη νέα (λόγω covid19) σχολική πραγματικότητα.
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Παιδείας, Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ Παιδείας, το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α. καταδικάζει απερίφραστα την κάθε ανώνυμη Κασσάνδρα, που προαναγγέλλει εκπαιδευτικές πολιτικές για τους διορισμούς των αναπληρωτών και διασπείρει τον πανικό στον εκπαιδευτικό κόσμο και την Ελληνική Κοινωνία. Ταυτόχρονα όμως ζητάμε την άμεση παρέμβασή σας για τη δίκαιη και όχι την άνιση αντιμετώπιση των αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, ΕΕΠ και ΕΒΠ προχωρώντας στους απαραίτητους διορισμούς από την Α΄ Φάση των Διορισμών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη