Πανεπιστήμιο και κορονοϊός -Το παράδειγμα της Λιέγης
Είναι, νομίζω, προφανές ότι τα πανεπιστήμια δεν μπορούν να αναστείλουν τη λειτουργία τους ες αεί δεδομένης της παράτασης του προβλήματος του κορονοϊού.

Το διδακτικό έργο, η γενικότερη επιστημονική δραστηριότητά τους οφείλουν να συνεχιστούν. Ωστόσο, πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι κίνδυνοι και τα προβλήματα που προκύπτουν απο την πανδημία.

            Η αξιοποίηση του διαδικτύου με τα τηλεμαθήματα και τις τηλεδιασκέψεις, όσο και αν είναι αναγκαία και αναπόφευκτη σε πολλές περιπτώσεις, δεν μπορεί να υποκαταστήσει την διδακτική και γενικότερη επιστημονική εργασία. Και αυτό ισχύει τόσο ιδίως για τις θετικές επιστήμες αλλά και τις κοινωνικές. Κατά συνέπεια η ζωντανή εκπαιδευτική εργασία πρέπει να αποκατασταθεί, σε ένα βαθμό τουλάχιστον. Για να επιτευχθεί αυτό η κυβέρνηση έχει υποχρέωση να λάβει τα αναγκαία μέτρα.

            Το πανεπιστήμιο της Λιέγης μας παρέχει ένα παράδειγμα που μπορεί να αξιοποιηθεί. Οργανώνει για τα 30 χιλιάδες μέλη της ακαδημαϊκής του κοινότητας (φοιτητές, καθηγητές, διοικητικό προσωπικό) δωρεάν τεστ σε εβδομαδιαία βάση (5 χιλιάδες τεστ την ημέρα). Σε αυτό πρέπει να προστεθούν και άλλα μέτρα προστασίας: χρήση μάσκας, αποστάσεις, ενοικίαση πρόσθετων χώρων ώστε να διεξάγονται τα μαθήματα χωρίς συνωστισμό κλπ. Εννοείται πως, όσοι ανήκουν σε ευπαθείς κατηγορίες ή και όσοι ανησυχούν για τη διάδοση του ιού στους ίδιους ή στους οικείους τους, πρέπει να συνεχίσουν να εργάζονται μόνο διαδικτυακά.

            Για να υλοποιηθεί μια τέτοια αντιμετώπιση των πραγμάτων απαιτείται η κυβέρνηση να διαθέσει τα απαραίτητα κονδύλια. Είναι κάτι που πολύ δύσκολα θα πράξει με βάση την λογική της. Ωστόσο, τα πανεπιστήμια, η εκπαιδευτική διαδικασία εν γένει είναι πολύτιμα για το παρόν και το μέλλον μιας κοινωνίας. Το ίδιο, ή ίσως και περισσότερο, από την οικονομία. Χωρίς επιστημονική γνώση δεν υπάρχει μέλλον. Το βάρος πέφτει επομένως στην ακαδημαϊκή κοινότητα η οποία θα πρέπει να κινητοποιηθεί και να ασκήσει πίεση σε αυτή την κατεύθυνση. Επιστήμη και προστασία της ζωής είναι απολύτως συμβατές.

του Δημήτρη Καλτσώνη

καθηγητή θεωρίας κράτους και δικαίου

Πάντειο Πανεπιστήμιο

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

daskaloi-2-ipopgr.jpg
Πώς θα γίνουν οι 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών: Βήμα βήμα η διαδικασία
H διαδικασία που θα ακολουθήσει το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να ολοκληρώσει τους 10.000 διορισμούς εκπαιδευτικών πριν από νέα σχολική χρονιά
Πώς θα γίνουν οι 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών: Βήμα βήμα η διαδικασία
perpatima_2912019_743.jpeg
Πόσα ακριβώς βήματα πρέπει να κάνουμε την ημέρα για να ζήσουμε περισσότερα χρόνια
Μπορεί να έχουμε διαβάσει ότι ο «χρυσός αριθμός» είναι 10.000 την ημέρα, όμως αυτό δεν είναι τόσο εύκολο, ιδιαίτερα αν έχουμε ένα γεμάτο καθημερινό...
Πόσα ακριβώς βήματα πρέπει να κάνουμε την ημέρα για να ζήσουμε περισσότερα χρόνια
Ηλιοθεραπεία
Αυτές είναι οι επιπτώσεις του ήλιου στο δέρμα μας – Πώς θα προστατευτούμε
«Δεν έχουμε εκπαιδευτεί να αντέχουμε περισσότερο τον ήλιο. Ο ήλιος είναι ο ίδιος και λίγο χειρότερος από ό,τι ήταν παλιά. Έχουν αλλάξει άλλα πράγματα...
Αυτές είναι οι επιπτώσεις του ήλιου στο δέρμα μας – Πώς θα προστατευτούμε