germania sxoleia
Κοινή ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών ΠΕ και της Αγωνιστικής Ριζοσπαστικής Ενότητας για τη νέα σχολική χρονιά

Σε κοινή τους ανακοίνωση η Πρωτοβουλία Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών ΠΕ και η Αγωνιστική Ριζοσπαστική Ενότητα αναπτύσσουν τις θέσεις τους σε σχέση με τη νέα σχολική χρονιά και τα αιτήματα που θα πρέπει να διεκδικήσει το εκπαιδευτικό κίνημα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

  Μια νέα σχολική και συνδικαλιστική χρονιά ξεκινά σε λίγες μέρες , η οποία σημασιοδοτείται σε μεγάλο βαθμό από μια σειρά γεγονότων και εξελίξεων που είτε συνέβησαν τους προηγούμενους μήνες , είτε βρίσκονται σε εξέλιξη και τη διαμορφώνουν καθοριστικά.

 Ένα τέτοιο γεγονός αποτελεί ο νόμος 4692/2020 , που εν μέσω πανδημίας ψηφίστηκε και επιχειρεί να υλοποιήσει το «νεοφιλελεύθερο όραμα» για το σχολείο των λίγων κι εκλεκτών, για το σχολείο της αγοράς και των ιδιωτικοποιήσεων , με βασικά εργαλεία την αξιολόγηση , τον εξεταστικοκεντρικό χαρακτήρα , την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα και την επίθεση στα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών. Λίγο αργότερα ήρθαν τα νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου με τα οποία εξοβελίζονται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι κοινωνικές επιστήμες και τα καλλιτεχνικά μαθήματα . Αρχές Αυγούστου με τα σχολεία κλειστά και τους διοικητικούς υπαλλήλους των Διευθύνσεων εκπαίδευσης αλλά και τα μέλη των ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ σε άδεια, η γενική γραμματέας του Υπουργείου εκδίδει εγκύκλιο-«εντέλλεσθε» απαιτώντας να ολοκληρωθούν μέχρι τις 14/8 όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές (υπεραριθμίες-τοποθετήσεις ευρισκόμενων στη διάθεση ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ-συμπληρώσεις ωραρίου-αποσπάσεις)! Ο στόχος ήταν προφανής: να εμφανιστούν συρρικνωμένα κενά σε μια χρονική στιγμή που τα τμήματα δεν είναι οριστικοποιημένα, οι αποσπάσεις σε φορείς κλπ δεν έχουν ολοκληρωθεί και γενικότερα δεν έχουν ενεργοποιηθεί μια σειρά διαδικασίες που απαιτούν ανοιχτά σχολεία και συλλόγους διδασκόντων , οι οποίες επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τον οριστικό αριθμό των τμημάτων. Τα κενά αυτά θα οδηγούσαν σε ελαχιστοποίηση του αριθμού των προσλήψεων αναπληρωτών και παράλληλα θα εμπόδιζαν το άνοιγμα τμημάτων τον Σεπτέμβριο λόγω του γνωστού νόμου που δεν επιτρέπει το άνοιγμα τμημάτων τον Σεπτέμβριο. Ευτυχώς κανένα Υπηρεσιακό συμβούλιο δε συνεδρίασε , καθώς όλα τα μέλη αιρετά και διορισμένα ακολούθησαν το κάλεσμα της ΟΛΜΕ για μη συμμετοχή. Αυτή ήταν μια πρώτη ρωγμή , μια πρώτη νίκη , που δείχνει ότι η συντονισμένη και οργανωμένη δράση και αντίδραση έχει αποτελέσματα.

  Αυτές τις μέρες ολοκληρώνεται και η διαδικασία των πρώτων - μετά από 10 χρόνια αδιοριστίας – μόνιμων διορισμών στην ειδική αγωγή. Καλωσορίζουμε τους 4500 νέους συναδέλφους και τους καλούμε να συσπειρωθούν στα σωματεία (ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ) για να συνεχίσουμε τον αγώνα για διορισμούς που θα καλύψουν και τα υπόλοιπα κενά, στη γενική εκπαίδευση, ώστε να μπει ένα τέλος στη ομηρεία και τον εμπαιγμό των αναπληρωτών που κάθε χρόνο αναπληρώνουν τους εαυτούς τους.

 Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσουμε ότι οι πίνακες με βάση τους οποίους θα γίνουν οι προσλήψεις των αναπληρωτών αλλά και οι 10500 διορισμοί στη γενική εκπαίδευση καταρτίστηκαν με βάση τον κατάπτυστο νόμο Γαβρόγλου , το γνωστό προσοντολόγιο που όπως αποδείχτηκε περίτρανα στην πράξη , ακυρώνει την προϋπηρεσία και το πτυχίο και μετατρέπει τους εκπαιδευτικούς σε κυνηγούς προσόντων και μεταπτυχιακών – τα οποία τις περισσότερες φορές κοστίζουν πανάκριβα, βάζοντας ταξικούς φραγμούς και στο δικαίωμα για εργασία. Όπως είναι ήδη γνωστό οι πίνακες αυτοί εμφανίζουν πολλά λάθη στην προσμέτρηση των μορίων , αλλά έχουν αποκλειστεί και χιλιάδες συνάδελφοι λόγω του προβλήματος στο παράβολο , με αποτέλεσμα να αναγκαστούν να υποβάλουν ενστάσεις , οι οποίες όταν θα εκδικαστούν, θα επιφέρουν ανακατατάξεις και στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών και χάος στη λειτουργία των σχολείων. Σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις των αναπληρωτών ,θα πρέπει να τονιστεί ότι το υπουργείο , αφού την τελευταία στιγμή πάγωσε τη διαδικασία την Παρασκευή 21/8 , για να συμπεριλάβει και την παράλληλη στήριξη, δεν είναι διατεθειμένο να καλύψει το 100% των κενών σε μία φάση. Η Υ.Α. 104627/ΓΔ5 δίνει τη δυνατότητα στους διευθυντές εκπαίδευσης να προβούν σε ιεράρχηση των κενών , ανοίγοντας δρόμο για όργιο ρουσφετολογικών τοποθετήσεων. Όλοι καταλαβαίνουν σιγά σιγά γιατί το υπουργείο με τόση σπουδή μέσα σε μια νύχτα «ξήλωσε» τους Δ/ντές εκπαίδευσης για να διορίσει στην ουσία τους νέους – προσωρινούς με μοναδικό προσόν την κομματική ταυτότητα και τη διαθεσιμότητα να εφαρμόσουν αυτές τις πολιτικές απρόσκοπτα.

  Από την άλλη πλευρά η ελληνική κοινωνία και η εκπαιδευτική κοινότητα παρακολουθούν με δικαιολογημένη ανησυχία και φόβο την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να αντιμετωπίζει με παλινωδίες και ανεπάρκεια την υπόθεση του ανοίγματος των σχολείων ενόψει της πανδημίας που επανενσκήπτει. Τη στιγμή που η γειτονική Ιταλία ανοίγει νέα σχολεία, ελαχιστοποιεί τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα και προσλαμβάνει επιπλέον 50000 εκπαιδευτικούς , εδώ στην Ελλάδα – που τα σχολεία τον Μάρτη έκλεισαν με 50 κρούσματα ημερησίως – σήμερα με 300 κρούσματα ημερησίως δεν έχει ληφθεί καμία πρόνοια ούτε για κτήρια που θα χρειάζονταν για να στεγάσουν τα μικρότερα τμήματα που απαιτούνται ούτε φυσικά για περισσότερες προσλήψεις. Οι προβλέψεις μάλιστα μιλούν για 5000 λιγότερες προσλήψεις σε σχέση με πέρυσι. Ίσως η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στον κόσμο που ξεκινά τη σχολική χρονιά με τμήματα μεγαλύτερα σε σχέση με την προηγούμενη! Αξίζουν συγχαρητήρια στην κυρία Κεραμέως που με τον νόμο της το κατάφερε αυτό εν μέσω πανδημίας.Και συνεχίζει να ασχημονεί και να υποτιμά τη νοημοσύνη όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και όλης της ελληνικής κοινωνίας επικαλούμενη τον μέσο όρο των μαθητών ανά τμήμα στην ελληνική επικράτεια. Η στατιστική της εξουσίας αθροίζει τα ολιγομελή τμήματα των νησιωτικών και ακριτικών περιοχών με τα πολυπληθή των αστικών κέντρων και διαιρώντας βγάζει τον μέσο όρο των 17 μαθητών! Είναι ντροπή!  Και βέβαια η συζήτηση τεχνηέντως μετατίθεται στις μάσκες και τη δωρεάν ή μη χορήγησή τους αντί να τίθενται επί τάπητος τα σημαντικά ζητήματα της ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων (αριθμός μαθητών ανά τμήμα, προσλήψεις επιπλέον εκπαιδευτικών, προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας κλπ).

 Οι μέρες που έρχονται είναι δύσκολες και το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να δώσει αγωνιστικές απαντήσεις στα πολιτικά και συνδικαλιστικά προτάγματα προς όφελος του κλάδου και του δημόσιου σχολείου.  Οι δυνάμεις της ριζοσπαστικής εκπαιδευτικής αριστεράς επιβάλλεται να πρωτοστατήσουν στη συγκρότηση ευρύτερου αγωνιστικού μετώπου. Οι περιστάσεις δεν ευνοούν ηγεμονισμούς και περιχαρακώσεις. Με σεβασμό και αποδοχή της πολιτικής αυτοτέλειας , με συνθήκες ισοτιμίας , τα μέλη και οι φίλοι των δύο παρατάξεων θα βρεθούν στην πρώτη γραμμή , γιατί έτσι επιβάλλει το δικό μας αξιακό σύστημα.

 Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει αμέσως να βγει στο προσκήνιο με το εξής πλαίσιο αιτημάτων:

Μαζικοί διορισμοοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.

Η λογική να αποδεχόμαστε τα νούμερα του Υπουργείου και να προσπαθούμε να διεκδικήσουμε μεγαλύτερη ποσόστωση από την μικρή πίτα που μας προσφέρεται είναι άκρως συντεχνιακή, διασπαστική και αντισυναδελφική. Δεν αποδεχόμαστε καμία κατανομή λιγότερη από τον διορισμό/μονιμοποίηση όλων όσοι δουλεύουν τόσα χρόνια. Δεν ζητάμε καμία αναλογία σε α/θμια και β/θμια παρά μόνο τον διορισμό/μονιμοποίηση όλων.

Εδώ και τώρα νέες θέσεις εργασίας με μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, μείωση του ορίου συνταξιοδότησης κλπ.

Κατάργηση του ν.4589/19

Κατάργηση του νόμου Κεραμέως 4692/20

Κάλυψη του 100% των κενών σε μία φάση, συγχρόνως σε όλες τις δομές με όλους τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς

Οι τοποθετήσεις να γίνουν με δημοσιοποιημένα όλα τα κενά και να πραγματοποιηθούν από τα υπηρεσιακά συμβούλια.

Όχι στη χρήση των προσωρινών πινάκων για προσλήψεις αναπληρωτών. Να ανακληθεί τώρα η πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών για υποβολή αίτησης-δήλωσης προτίμησης περιοχών για πρόσληψη ως αναπληρωτές από τους προσωρινούς πίνακες. Εδώ και τώρα να δοθεί η δυνατότητα σε όλες και όλους να κάνουν αιτήσεις με κατάρτιση πινάκων με πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία, στοιχεία που είναι ΗΔΗ καταχωρημένα  στον ΟΠΣΥΔ.

Άνοιγμα των σχολείων με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές και τήρηση των απαιτούμενων προφυλάξεων με 15 μαθητές το ανώτερο στην τάξη σε όλα τα σχολεία και πρόσληψη επιπλέον προσωπικού.

Καμία εφαρμογή της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» σύγχρονης ή ασύγχρονης με ανοιχτά σχολεία. Δια ζώσης διδασκαλία σε πραγματικό χρόνο με εκπαιδευτικούς και όλους τους μαθητές παρόντες.

Κατάργηση της τροπολογίας για την παροχή εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» με ανοιχτά σχολεία.

 

Η εργαλειοποίηση της πανδημίας με στόχο επιπλέον περικοπές, εγκλεισμό και καταστολή των κινημάτων ΔΕΝ θα περάσει. Η συσπείρωσή μας στα σωματεία και η συμμετοχή μας στις κινηματικές διαδικασιες είναι η απάντηση στις πολιτικές διάλυσης των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων.

Συμμετέχουμε  μαζικά και καλούμε στην κινητοποίηση – διαμαρτυρία  που διοργανώνουν ΔΟΕ – ΟΛΜΕ και στηρίζει και η ΑΔΕΔΥ , την Τρίτη 25/8, στα Προπύλαια.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα