Μια απάντηση στο γόνιμο διάλογο για το Μητρώο Εκπαιδευτών ΙΕΚ
Διάλογος για το Μητρώο Εκπαιδευτών ΙΕΚ στο alfavita.gr

Η απάντηση μου στα ερωτήματα της κυρίας Ευστρατόγλου, λίγο αργότερα απ’  ότι περιμένατε, αλλά αυτή την περίοδο είχαμε εξετάσεις πιστοποίησης και ήταν πολύ δύσκολο να ασχοληθούμε ειδικότερα με τα τόσα πολλά θέματα, που έχετε θέσει στην επιστολή-άρθρο σας (https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/330637_apantisi-ston-proedro-tis-paneddiek-gia-mitroo-ekpaideyton-diek-anatrapikan-horis?fbclid=IwAR1NB3PYQ6CRc6DKQ9ADnTlvvOCo6ZPKQZbtdgpLJua8wNXz9E4NboyV9-Y) Στα περισσότερα που θίξατε κυρία Ευστρατόγλου, παρακαλώ να απευθυνθείτε στους αρμοδίους του υπουργείου Παιδείας. Για διάφορα στατιστικά και άλλα στοιχεία αποτίμησης, τα γνωρίζουν πολύ καλύτερα και έχουν την δικαιοδοσία να απαντήσουν θεσμικά ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, ο οποίος είναι εμπειρότατος εκπαιδευτικός, ικανότατος και άριστος γνώστης της ΕΕΚ – καθώς και τα στελέχη των Τμήματων Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Επαγγελματικής Κατάρτισης – και της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων, ειδικότερα δε τα τμήματα Εφαρμογών Γραμματειών Έρευνας και Τεχνολογίας. Στοιχεία υπάρχουν, σίγουρα, για την τελευταία  πενταετία που λειτουργεί ενιαίο πληροφοριακό σύστημα για όλα τα ΔΙΕΚ της χώρας, ο ΠΗΓΑΣΟΣ. Όμως δυστυχώς όπως συμβαίνει σχεδόν παντού στο δημόσιο τίποτα και ποτέ δεν αξιολογείται. Έτσι δεν έχει αξιολογηθεί ο θεσμός των ΙΕΚ που λειτουργεί από το 1992 μέχρι σήμερα. Η λέξη αξιολόγηση είναι ταμπού και όταν γίνονται προσπάθειες να εφαρμοστεί αρχίζουμε τα κωλύματα διαφόρων τύπων… Ήδη κι εσείς εκφράσατε τους προβληματισμούς σας, του τύπου, πως θα γίνει, ποιος θα την κάνει και γιατί να την κάνει ο διευθυντής και να μη την κάνει ο καθηγητής και γιατί ο καθηγητής και όχι σπουδαστής και γιατί ο σπουδαστής και όχι ο γονιός και γιατί ο γονιός και όχι ο … βάλτε όποιον θέλετε. Τέλος πάντων.

Στο θέμα μας. Ευτυχώς που συμφωνούμε τουλάχιστον για την θετική μεταρρύθμιση του Μητρώου. Φυσικά εσείς θέλετε ένα Μητρώο για λίγους, αυστηρά για όσους έχουν εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων (!).  Νομίζω ότι κρίνετε μόνο από το επάγγελμά σας ως πτυχιούχος του Παντείου Πανεπιστημίου. Υπάρχουν όμως χιλιάδες επαγγέλματα όπως: Τουρισμού και διαφόρων  τουριστικών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων φιλοξενίας, πληροφορικής, διοίκησης και οικονομίας, εφαρμοσμένων τεχνών και καλλιτεχνικών σπουδών, επικοινωνίας και μέσων μαζικής ενημέρωσης,  υγείας και πρόνοιας και άπειρα ανεξάρτητα επαγγέλματα όπως αγγειοπλάστης, αλουμινάς, σιδεράς και πολλά άλλα επαγγέλματα Οικοδομής, Τεχνικός Διακόσμησης, Επιπλοποιός - Ξυλουργός, Ηλεκτρολόγος, Κεραμίστας, Κηποτεχνικός, Ναυτιλιακής Κατεύθυνσης, Βοηθός Φαρμακείου, Logistics, Κυβερνήτης Σκαφών Αναψυχής, Κλωστοϋφαντουργός, Κρεοπώλης, Λατόμος, Συντηρητής Αρχαιοτήτων και γενικά Έργων Τέχνης – Εικονογράφος, Σκιτσογράφος, Γραφίστας, Τεχνικός Αεροσκαφών, Τεχνικός Ανελκυστήρων, Τεχνικός Αρδεύσεων, Τεχνικός Αρτοποιίας – Ζαχαροπλαστικής, Τεχνικός Επεξεργασίας Γάλακτος κλπ Αγροτικά-κτηνοτροφικά επαγγέλματα,  Τεχνικός Εργαλειομηχανών, Μηχανικός Αυτοκινήτων, Συγκολλητές, Θέρμανσης και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων,  Παραγωγής Κοσμήματος, Αμπελουργίας, Ποτοποιίας-Αποσταγματοποιίας, Ιατρικών επαγγελμάτων, Ακτινολογίας & Ακτινοθεραπείας, Ιατρικών Οργάνων, Αντιρρύπανσης, Τροφίμων, Ψυκτικός - Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού και Κλιματισμού, Ναυπηγικής Βιομηχανίας και χιλιάδες άλλα επαγγέλματα όπου χρειαζόμαστε τους ΠΑΝΤΕΣ, από Διδάκτορες μέχρι εμπειροτέχνες και από ελεύθερους επαγγελματίες και ιδιωτικούς υπαλλήλους μέχρι στελέχη του δημόσιου ή ευρύτερα δημόσιου τομέα.  Όλους τους έχει ανάγκη η Επαγγελματική Κατάρτιση χωρίς αποκλεισμούς.

Στο θέμα που θίξατε για το εάν ανατραπεί στην επόμενη πρόσκληση για διευθυντές  και η δική μας μοριοδότηση: Να σας απαντήσω ότι αν είναι για καλό γιατί όχι; Ο θεσμός του ΙΕΚ δεν έγινε για να είμαι εγώ διευθυντής, ούτε για να κάνουν μάθημα κάποιοι συγκεκριμένοι επαγγελματίες εκπαιδευτές, αλλά για να υπηρετεί την Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση των Ελλήνων πολιτών. Ο Έλληνας καταρτιζόμενος είναι ο πρωταγωνιστής και κανένας άλλος και όλοι εμείς οι υπόλοιποι (εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτές, διοικητικοί, υπουργείο κλπ) οφείλουμε να υποστηρίζουμε την επαγγελματική του κατάρτιση.  Το ΙΕΚ είναι εδώ για να ανοίγει δρόμους, να βοηθά τους νέους να μπούνε στο κόσμο της εργασίας, για να τους βοηθά να αναπτύξουν τις ικανότητες τους ώστε να ενισχύσουν τις προοπτικές τους στη δύσκολη αγορά εργασίας. Το θέμα της επιλογής διευθυντών κυριά Ευστρατόγλου είναι τεράστιο για να το συζητήσουμε εδώ και τώρα. Έχουν εκπονηθεί ολόκληρες διατριβές επί  του θέματος. Ο σημερινός διευθυντής οποιασδήποτε εκπαιδευτικής μονάδας έχει τρομερά δύσκολο έργο να επιτελέσει, με, δυστυχώς που το λέω, πολύ λίγα και φτωχά εργαλεία στη διάθεσή του. Για να είναι επιτυχημένος θα πρέπει να ασκεί εκπαιδευτική διοίκηση αλλά και να είναι ηγέτης. Ως αποτελεσματικό διοικητικό στέλεχος θα πρέπει να επιλύει προβλήματα, να ασκεί έλεγχο, να δημιουργεί και να στηρίζει τις κατάλληλες εκπαιδευτικές δομές. Ως αποτελεσματικός ηγέτης θα πρέπει να είναι σε θέση να διαμορφώνει βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους και οράματα, να ενισχύει και να ενδυναμώνει το προσωπικό για επίτευξη των υψηλών στόχων, να γνωρίζει καλά και από μέσα τις ανάγκες των εργαζομένων αλλά και των σπουδαστών του οργανισμού και τις δυσκολίες που συναντούν, να διαθέτει συναισθηματική νοημοσύνη, που θα τον κάνει να διακρίνει το σωστό από το λάθος, το ψευδές από το αληθές, το δίκαιο από το άδικο, το σοβαρό από το αστείο, το μικρό από το μεγάλο, το κατάλληλο από το ακατάλληλο, το σημαντικό από το ασήμαντο. Ο ηγέτης πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωπίζει τα συναισθήματα στη σωστή τους διάσταση, χωρίς να τα υπερεκτιμά, ούτε φυσικά να τα αγνοεί στην καθημερινότητά του. Εν τέλει να λειτουργεί ως πρότυπο για όλους,  εντός του εκπαιδευτικού οργανισμού, με την διαμορφωμένη εκπαιδευτική κουλτούρα από όλες τις συνιστώσες του οργανισμού (διεύθυνση, προσωπικό, καταρτιζομένους).

Όσο για τον παραμελημένο κοινωνικό ρόλο των ΔΙΕΚ έχω να κάνω την εξής παρατήρηση. Από την εμπειρία σας τι καταλαβαίνετε; Ότι τα ΙΕΚ απευθύνονται σε προνομιούχους λεφτάδες που έρχονται στη σχολή με σπορ κάμπριο; Θα σας δώσω το προφίλ των σπουδαστών του δημόσιου ΙΕΚ Πειραιά, του οποίου έχω την τιμή και την ευθύνη της διεύθυνσης, περίπου όμως του ίδιου προφίλ είναι η πλειοψηφία των καταρτιζομένων στα ΔΙΕΚ.  Αυτοί λοιπόν οι σπουδαστές, όπως το έχω αναφέρει πολλές φορές προς τα προϊστάμενα κλιμάκια,  είναι από τους μη προνομιούχους στη σημερινή κατάσταση της χώρας μας. Είναι σπουδαστές που οι γονείς τους δεν μπορούν να πληρώσουν γιατί πολλοί είναι άνεργοι. Οι περισσότεροι είναι υποχρεωμένοι να δουλεύουν (ανασφάλιστοι σε «μαύρη» εργασία με 200€) προκειμένου να μπορέσουν να σπουδάσουν. Πολλοί είναι από επαρχία, από νησιά που δυσκολεύονται να πληρώσουν νοίκι, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που υποσιτίζονται. Επίσης υπάρχουν πολλοί άνθρωποι μεγάλης ηλικίας με οικογένειες, που είτε είναι άνεργοι είτε καταρτίζονται για να επαναπροσδιορίσουν την επαγγελματική τους κατάσταση. Τέλος στο ΔΙΕΚ Πειραιά σπουδάζουν πολλοί αλλοδαποί (ειδικότερα από Αλβανία, Αίγυπτο, Νιγηρία, Πολωνία, Μολδαβία, Ουκρανία κλπ) με επίσης πολλά προβλήματα. Να λοιπόν ο κοινωνικός ρόλος των ΔΙΕΚ. Σε όλους τους παραπάνω αλλά και πολλούς άλλους ανθρώπους κάθε ηλικίας, ακόμα και πτυχιούχους ΑΕΙ που ενδεχομένως δεν έχουν δουλειά ή θέλουν να επαναπροσδιορίσουν το εργασιακό τους καθεστώς, το ΙΕΚ τους προσφέρει εντελώς δωρεάν επαγγελματική κατάρτιση.

Απαντώ στο ερώτημά σας «αν υπάρχουν και ποια είναι τα κριτήρια επιλογής ειδικοτήτων που λειτουργούν στα ΔΙΕΚ»: Κυρία Ευστρατόγλου σαφώς και υπάρχουν κριτήρια επιλογής ειδικοτήτων, τα οποία ο κάθε διευθυντής ΙΕΚ λαμβάνει σοβαρά υπόψη του πριν διαμορφώσει τις προσφερόμενες ειδικότητες για τη νέα χρονιά κατάρτισης. Νομίζετε ότι δεν λαμβάνουμε υπόψη τις υποδομές του σχολικού συγκροτήματος στο οποίο στεγάζεται το ΙΕΚ; Και αναφέρομαι στις αίθουσες, στα εργαστήρια και φυσικά στο διαθέσιμο διοικητικό προσωπικό που θα υποστηρίξει τα τμήματα που θα δημιουργηθούν.   Αναλυτικότερα σας λέω ότι συνεκτιμά τα εξής: Αν το ΙΕΚ διαθέτει εργαστήρια για τις ειδικότητες που θέλει να λειτουργήσει, αν μπορεί να χρησιμοποιήσει εργαστήρια του εργαστηριακού κέντρου της περιοχής, αν μπορεί να χρησιμοποιήσει εργαστήρια εκτός ΙΕΚ του ιδιωτικού ή  δημόσιου φορέα, τις συνεργασίες με τους τοπικούς φορείς και την τοπική αγορά εργασίας που προτίθενται να στηρίξουν τις εργαστηριακές ανάγκες της κάθε ειδικότητας (πχ συνεργασία με ξενοδοχεία, εστιατόρια, αρτοποιεία-ζαχαροπλαστεία, κομμωτήρια, τυροκομεία, ναυπηγεία κά). Φυσικά το πρώτο κριτήριο για την επιλογή των ειδικοτήτων που λειτουργούν είναι η εκδήλωση ενδιαφέροντος υποψηφίων στο ΙΕΚ (είτε δια ζώσης είτε από τηλεφωνήματα, είτε από έρευνες που διενεργούνται στην ιστοσελίδα του ΙΕΚ). Επίσης πολλές ειδικότητες λειτουργούν έπειτα από αίτημα κάποιου τοπικού φορέα. Γενικά συνήθως προτείνονται ειδικότητες που τυγχάνουν αποδοχής από υποψήφιους καταρτιζόμενους και αποφεύγονται ειδικότητες που δεν έτυχαν αποδοχής και δεν υλοποιήθηκαν. Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειώσουμε και να σας ενημερώσουμε για δυο σημαντικά κατά την άποψη μας θέματα. Το πρώτο είναι ότι δυστυχώς δεν υπάρχει επαγγελματικός προσανατολισμός από το σχολείο (γυμνάσιο, λύκειο) και δεν είναι ενημερωμένοι οι νέοι για ειδικότητες που υπάρχει προσφορά θέσεων εργασίας για καταρτισμένο προσωπικό,  αλλά όχι μεγάλη ζήτηση με αποτέλεσμα να μη προσελκύουν καταρτιζόμενους, όπως για παράδειγμα «Στέλεχος Υπηρεσιών Εφοδιαστικής Αλυσίδας (logistics)». Το δεύτερο θέμα είναι το γεγονός ότι υπάρχουν αιτήματα πρόσφατα από τοπικές κοινωνίες της περιφέρειας όπου ζητάνε αγρότες να καταρτιστούν σε αμπελουργία και τυροκομία και δεν υπάρχει αντίστοιχη δομή!!!! Μιλάμε για καθολική έλλειψη δομής επιπέδου 3. Και αυτό γιατί οι άνθρωποι έχουν τελειώσει γυμνάσιο και το ΙΕΚ θέλει αποφοίτους λυκείου. Το 2014 θεσμοθετήθηκαν οι Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ), οι οποίες πρόπερσι καταργήθηκαν με αποτέλεσμα τώρα υπάρχει ένα μεγάλο κενό για πολλούς ανθρώπους. Να ένα άλλο πρόβλημα της πατρίδας μας. Μια κυβέρνηση θεσμοθετεί κάτι που πριν προλάβει να καλολειτουργήσει έρχεται μια άλλη το κλείνει και φτου κι απ’  την αρχή… Τα συμπεράσματα δικά σας. Ας ελπίσουμε ότι το νέο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, που πρόκειται να φέρει για διαβούλευση η κυβέρνηση, να καλύψει αυτό το κενό είτε ιδρύοντας σχολές κατάρτισης σχετικές, είτε δίνοντας το δικαίωμα σε αποφοίτους γυμνασίου να καταρτίζονται σε ειδικότητες δυο εξαμήνων «Βοηθών» στα ΙΕΚ όπως παλιά. Ίδωμεν.

Φυσικά μια πολύ σημαντική παράμετρος που λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη είναι η δυνατότητα για επαγγελματική αποκατάσταση. Για παράδειγμα οι τουριστικές ειδικότητες υποδοχής, φιλοξενίας, τεχνικών μαγειρικής τέχνης κλπ, που λειτουργούν στο ΙΕΚ Πειραιά, είναι περιζήτητες και οι καταρτιζόμενοι αυτών των ειδικοτήτων αποροφούνται πριν ακόμα αποφοιτήσουν. Επίσης πολύ σημαντικό είναι, το αν το ΙΕΚ διαθέτει εμπειρία λειτουργίας με επιτυχία της συγκεκριμένης ειδικότητας.

Τέλος επιτρέψτε μου ταπεινά να διορθώσω την παρατήρηση σας ότι επελέγησαν ξανά ειδικότητες που δε διαθέτουν πιστοποιημένους οδηγούς σπουδών. Σας πληροφορώ ότι φέτος δεν προτάθηκε απολύτως καμιά ειδικότητα, που δεν θα έχει οδηγό σπουδών πιστοποιημένο από τον ΕΟΠΠΕΠ. Γι αυτό και θα παρατηρήσατε ότι ελάχιστες από τις ειδικότητες του πρωτογενούς τομέα προτάθηκαν φέτος να λειτουργήσουν, ακόμη και από τα ΙΕΚ της Περιφέρειας, αφού δεν διαθέτουν μέχρι τώρα πιστοποιημένο οδηγό σπουδών. Να σας ενημερώσουμε επιπλέον, ότι και να ήθελε κάποιος διευθυντής να προτείνει ειδικότητα, που δεν έχει πιστοποιημένο οδηγό σπουδών δεν μπορούσε, αφού δεν ήταν καταχωρημένη στην βάση δεδομένων της εφαρμογής του υπουργείου ieklab.sch.gr, όπου δηλώνουμε τις νέες ειδικότητες που πρόκειται να λειτουργήσουν.

 Όπως βλέπετε, αξιότιμη κυρία Ευστρατόγλου, κανένας διευθυντής δεν πάει στα τυφλά, αλλά λαμβάνει υπόψη του διάφορες παραμέτρους. Δεν συμφωνείτε; Και πάλι θα σας παρακαλέσω αν έχετε κάποια πρόταση θα την ακούσουμε με προσοχή και ενδιαφέρον και θα την αξιολογήσουμε.

Για το θέμα που θίξατε της κινητικότητας των αποφοίτων των ΙΕΚ προς το Πανεπιστήμιο, διότι κινητικότητα από πάνω προς τα κάτω έχουμε ούτως ή άλλως, αφού πολλοί πτυχιούχοι ΑΕΙ επιλέγουν ΙΕΚ για κατάρτιση και επαγγελματική αποκατάσταση. Επειδή το θέμα είναι τεράστιο δεν είναι δυνατόν να το συζητήσουμε εδώ και τώρα. Καταρχάς συζήτηση δεν γίνεται χωρίς τον ξενοδόχο, που εν προκειμένω είναι τα πανεπιστήμια. Τα ιδρύματα θα αποφασίσουν εάν δεχθούν, σε ποιο βαθμό και ποιους θα δεχθούν.  Φυσικά θα βοηθήσει η εφαρμογή στο χώρο της ΕΕΚ ένα VET Credit System αντίστοιχο με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων των πανεπιστημίων (ECTS - European Credit Transfer and Accumulation System) ως εργαλείο που θα βοηθά τους σπουδαστές καταρχάς να κατοχυρώνουν τα τυπικά τους προσόντα, τις σπουδές τους ακόμη και μέρος αυτών και στο να μετακινούνται από χώρα σε χώρα και από επίπεδο σε επίπεδο προσόντων. Κάτι που σίγουρα βοηθάει, είναι ότι το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων του ΕΟΠΠΕΠ είναι ακριβώς το ίδιο με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων το EQF. Γενικά οι πιστωτικές μονάδες που συγκεντρώνει κανείς στην εκπαίδευση και κατάρτιση του δεν θα πηγαίνουν ποτέ χαμένες αλλά θα συνυπολογίζονται για την απόκτηση ενός τίτλου σπουδών σε ένα άλλο ίδρυμα και ενδεχομένως σε άλλο επίπεδο. Αλλά αφήστε να τα συζητήσουμε αναλυτικότερα στο μέλλον.

Όσον αφορά τους οδηγούς σπουδών. Υποστηρίζετε κυρία Ευστρατόγλου ότι «πολλοί διευθυντές δέχθηκαν ή αναγκάστηκαν να αναλάβουν τον συντονισμό ομάδων που ανανέωσαν τους Οδηγούς σπουδών, μέσα σε ενάμιση μόλις μήνα, επειδή αυτό απαίτησε η τότε Γενική Γραμματεία». Στη συνέχεια μας λέτε ότι αναγνωρίζετε  ότι οι Οδηγοί που έχουν βγει ήταν πρόχειροι και συντεχνιακοί, αλλά μας εγκαλείτε όταν διαμαρτυρηθήκαμε γι αυτό. Κυρία Ευστρατόγλου εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Από το να μην υπάρχουν καθόλου Οδηγοί Ειδικοτήτων, εάν πάμε έστω στην δημιουργία κάποιων Οδηγών είναι κάτι καλό και δεν το απαξιώνουμε. Και ο λαός λέει «από ντιπ κι ολότελα καλή κι Παναγιώταινα».  Αν στην πορεία και ιδιαίτερα λειτουργώντας την κάθε ειδικότητα ανακαλύπτουμε αστοχίες και θέματα που χρήζουν διορθώσεων, δεν καταλαβαίνω γιατί δεν θα πρέπει να διορθωθούν και να επικαιροποιηθούν άμεσα. Επίσης κι εσείς αναγνωρίζετε ότι πρέπει να προχωρήσουν οι Οδηγοί και των υπολοίπων προσφερομένων ειδικοτήτων.

Όσον αφορά τους οργανισμούς του ΕΟΠΠΕΠ και του ΙΝΕΔΙΒΙΜ είναι πολύ μεγάλη ιστορία. Ο ΕΟΠΠΕΠ όσο ήταν ΟΕΕΚ ήταν πρότυπο οργανισμού. Δυστυχώς η έλλειψη ελέγχου, λογοδοσίας  και τελικά αξιολόγησης ήταν αυτό που οδήγησε στο κλείσιμο ένα οργανισμό που είχε προσφέρει και θα μπορούσε να προσφέρει ακόμα περισσότερα.  Για το ΙΝΕΔΙΒΙΜ τι να πούμε. Τα έχουμε πει και όπως κι εσείς έχετε διαπιστώσει και έχουμε καταγγείλει επανειλημμένα και εγγράφως τον τρόπο που λειτουργεί.

Όταν έλεγα ότι «…το πρόβλημα με το ΙΝΕΔΙΒΙΜ είναι δομικό και όχι προσωπικό. Το front office είναι αντιστρόφως ανάλογο του back office του Ιδρύματος», περιέγραψα ακριβώς την κατάσταση του. Με δεδομένο ότι το front office είναι μπροστινό τμήμα μιας επιχείρησης, το οποίο φαίνεται στους πελάτες και έρχεται σε απευθείας επαφή με αυτούς προκειμένου να εξυπηρετήσει, να πουλήσει, να εισπράξει, ενώ το Back Office δηλαδή το πίσω μέρος της επιχείρησης, αναφέρεται στους ανθρώπους που δεν έχουν συναλλαγή με τους πελάτες, τους επαγγελματίες και τους προϊσταμένους. Για να καταλάβετε τι εννοώ φανταστείτε ένα μαγαζί  που έχει ένα μόνο πωλητή και δυο τρείς προϊσταμένους και διευθυντές. Θεωρείτε ότι μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά;  Το ΙΝΕΔΙΒΙΜ έπρεπε να έχει μόνιμο προσωπικό που θα ασχολούταν με το λογιστήριο, τις προμήθειες, τη μισθοδοσία του εκπαιδευτικού προσωπικού. Αντιθέτως έχουμε διαπιστώσει ότι έχει μόνο προϊσταμένους και διευθυντές και το προσωπικό είναι όλοι ωρομίσθιο νοικιασμένο προσωπικό που πολλές φορές αλλάζει και αλλοίμονο αν πέσουμε στην αλλαγή. Σε κάποιες περιπτώσεις, αν θυμάστε, δεν μπορούσε να προχωρήσει η μισθοδοσία, η δική σας, των ωρομισθίων εκπαιδευτών γιατί δεν υπήρχε ομάδα έργου και περίμεναν χιλιάδες ωρομίσθιοι να προσληφθούν τα άτομα της ομάδας έργου προκειμένου να αναλάβουν και να διεκπεραιώσουν την μισθοδοσία των εκπαιδευτών!!! Μιας και αναφερθήκατε και στα ευρωπαϊκά που υλοποιούσαμε μέσω ΙΝΕΔΙΒΙΜ, να σας πληροφορήσω ότι το συγκεκριμένο διάστημα όλα τα ΔΙΕΚ της χώρας (125!!!) εξυπηρετούνταν από μια κοπέλα, η οποία ήταν με σύμβαση στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ σε μια διεύθυνση που διέθετε και διευθύντρια και διάφορες προϊσταμένες. Όλη η δουλειά από μια συμβασιούχα, της οποίας όταν έληγε η σύμβαση πάγωναν τα πάντα γιατί κανείς άλλος δεν ήξερε το αντικείμενο!!!   Μια φράση ταιριάζει και μόνο για το ΙΝΕΔΙΒΙΜ: ή αλλάζει ή βουλιάζει… Νομίζω πάντως ότι το Μητρώο, για το οποίο γίνεται τώρα και η μεγάλη κουβέντα, είναι μια ακόμα ευκαιρία και πιστεύω ότι θα βοηθήσει αφού πλέον όλα τα στοιχεία και τα αποδεικτικά θα είναι ανεβασμένα στη βάση δεδομένων του υπουργείου, συνεπώς διαθέσιμα στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ για πολύ γρηγορότερη διεκπεραίωση της μισθοδοσίας ακόμα και σε μηνιαία βάση.

Τέλος κυρία Ευστρατόγλου υποστηρίξατε ότι είναι ατεκμηρίωτη η ανάγκη μιας μεγάλης κλίμακας αλλαγής, αφού σε ευρωπαϊκό επίπεδο δεν υπάρχει ένα και μόνο σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Έχετε δίκιο μόνο που στους δείκτες ελκυστικότητας και αποτελεσματικότητας της ΕΕΚ, η πατρίδα μας βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις των κρατών μελών της ΕΕ.

Είναι πολλά αυτά που θα μπορούσαμε να πούμε και θα υπάρχει συνέχεια στο γόνιμο διάλογο. Σε κάθε περίπτωση η ΠΑΝΕΔΔΙΕΚ θεωρεί ότι το μητρώο είναι μια μεταρρύθμιση που προσπαθεί να βάλει στο σωστό δρόμο και να ρυθμίσει τα της Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης. Συμφωνούμε ότι η μοριοδότηση θα μπορούσε και έπρεπε να ήταν πιο εξορθολογιστική – αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τέτοια έκφραση. Αν υπάρχουν αδυναμίες να είστε σίγουροι ότι, όπως πάντα, εμείς πρώτοι θα βγούμε μπροστά και θα απευθυνθούμε στα προϊστάμενα κλιμάκια του υπουργείου επισημαίνοντας τις. Γνωρίζουμε ότι ακόμα και στην εγγραφή στο Μητρώο υπάρχουν δυσκολίες. Είναι γεγονός ότι άργησε να δοθεί από τον ανάδοχο στο υπουργείο και φυσικά γίνονται ταυτόχρονες κάποιες εκατοντάδες και χιλιάδες εγγραφών καθημερινά. Όμως το καλό είναι ότι η εγγραφή γίνεται άπαξ. Κάθε αρχή και δύσκολη.  Και μη ξεχνάμε ότι είναι σύνηθες ο κόσμος να θέλει να διατηρήσει την κινητική του κατάσταση! Ο νόμος της Αδράνειας είναι νόμος της Φυσικής αλλά και της φύσης….

Με εκτίμηση και σεβασμό στη διαφορετική άποψη

Γιώργος Διαμαντόπουλος

Μαθηματικός MEd

Διευθυντής του ΔΙΕΚ Πειραιά

Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Δημοσίων ΙΕΚ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karkinos_enterou.jpg
Η «αόρατη» διαταραχή που επιταχύνει την εξέλιξή του καρκίνου του παχέος εντέρου
Μια πρόσφατη έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Ίρβαϊν αποκαλύπτει ένα νέο και σημαντικό παράγοντα: τη διαταραχή του κιρκάδιου ρυθμού,...
Η «αόρατη» διαταραχή που επιταχύνει την εξέλιξή του καρκίνου του παχέος εντέρου
pierrakakis
Επίσκεψη του Κυριάκου Πιερρακάκη, στο Πειραματικό Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας
Ο Υπουργός παρακολούθησε για λίγα λεπτά το μάθημα της Γεωγραφίας στην τάξη της Ε΄ Δημοτικού και εξέφρασε την ικανοποίησή του για την αξιοποίηση του...
Επίσκεψη του Κυριάκου Πιερρακάκη, στο Πειραματικό Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας