Ενημέρωση για την διαχείριση κρουσμάτων και τις συνθήκες υγιεινής στα σχολεία έλαβε η Ζ΄ΕΛΜΕ Αθήνας σε συνάντηση με εκπροσώπους γονέων και τον προϊστάμενο της ΔΔΕ Α΄Αθήνας.
Αναλυτικά:
Την Τετάρτη, 16/9, αντιπροσωπεία του ΔΣ της Ζ΄ ΕΛΜΕ μαζί με εκπροσώπους γονέων συναντήθηκε με τον κ. Μάντζο, Προϊστάμενο της ΔΔΕ Α’ Αθήνας, για το φλέγον θέμα των συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία. Αρχικά μεταφέρθηκε η ανησυχία και η αγανάκτηση των συναδέλφων για τα πρωτόκολλα που αδυνατούν να προστατεύσουν τη σχολική κοινότητα. Στη συνέχεια, ζητήσαμε την τοποθέτησή του στα συγκεκριμένα θέματα:
Α. Εμφάνιση κρουσμάτων στις σχολικές μονάδες και τρόποι αντιμετώπισής τους
Εκθέσαμε τη γνωστή σε όλους εμφάνιση δύο κρουσμάτων στο 2ο ΓΕΛ Καισαριανής, τονίζοντας την απουσία συγκεκριμένου σχεδίου από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, δίνοντας έμφαση στις εξοργιστικά ασαφείς οδηγίες του ΕΟΔΥ, της Δ/νσης Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης και του υπουργείου Παιδείας. Η προχειρότητα αντιμετώπισης του προβλήματος ανέδειξε και τη βασική αντίληψη ότι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι οικογένειές τους είναι αναλώσιμοι και έρμαια μιας αδιέξοδης και καταστροφικής πολιτικής.
Επισημάναμε ότι η άρνηση ιχνηλάτησης των πιο στενών επαφών των 2 συναδέλφων από τον ΕΟΔΥ με τη διενέργεια δωρεάν εξετάσεων, οδήγησαν κάποιους απ’ αυτούς σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα, πληρώνοντας 90-100 ευρώ έκαστος!
Απάντηση: Ο προϊστάμενος το μόνο που είχε να πει για αυτή την κατάσταση ήταν ότι ακολουθούμε τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, δηλαδή φοράμε μάσκα και χρησιμοποιούμε αντισηπτικά! Σε ερώτησή μας τι σκέπτεται να κάνει ο ίδιος, η απάντηση ήταν «Τίποτα περισσότερο»!
Την ίδια στιγμή έφτασε στα κινητά μας η απόφαση του υπουργείου για κλείσιμο της σχολικής μονάδας για την οποία, φανερά αιφνιδιασμένος, παραδέχθηκε ότι δεν είχε ανάλογη πληροφορία!
Β. Κατάτμηση πολυπληθών τμημάτων
Οι εκπρόσωποι του ΔΣ επανέλαβαν το αίτημά τους για κατάτμηση πολυπληθών τμημάτων, παρουσιάζοντας συγκεκριμένα στοιχεία από 10 σχολεία, τα οποία είχαμε περισυλλέξει τις προηγούμενες μέρες.
Στα πλαίσια έξαρσης της πανδημίας και σε συνδυασμό με τα κτιριακά προβλήματα που παρουσιάζουν αρκετές σχολικές μονάδες (μικρές αίθουσες ή μη αεριζόμενες), επισημάναμε την αναγκαιότητα περαιτέρω μείωσης των τμημάτων, αφού οι μαθητές κυριολεκτικά στοιβάζονται ανά δύο σε κάθε θρανίο, καταστρατηγώντας έτσι το δεύτερο σημαντικό στοιχείο, αυτό της απόστασης.
Μάλιστα καταδείχθηκε στον προϊστάμενο ότι ενώ στους τοίχους της Διεύθυνσης υπάρχουν ανακοινώσεις που καλούν εργαζόμενους και επισκέπτες να βρίσκονται σε απόσταση δυο μέτρων μεταξύ τους (!) στα σχολεία θα πρέπει να στοιβάζεται ο ένας πάνω στον άλλο.
Η απάντηση ήταν ότι το σπάσιμο τμημάτων δεν προβλέπεται. Η απάντηση αυτή είναι η ωμή ομολογία ότι τα υγειονομικά πρωτόκολλα στο σχολείο είναι λάστιχο τα οποίο τεντώνεται τόσο ώστε να μην ξοδευτεί ούτε ένα ευρώ από την Κυβέρνηση. Μάλιστα ο προϊστάμενος είπε ότι ακόμα και να το ήθελε, δεν μπορεί να δώσει εντολή για το σπάσιμο των τμημάτων, παρ’ όλο που αυτό συνέβαινε κατά κόρον τα προηγούμενα χρόνια. Δεσμεύτηκε να κάνει μια θετική εισήγηση, αν του ζητηθεί από την Περιφερειακή Διεύθυνση, και ίσως από την τελευταία να φτάσει το αίτημα στο Υπουργείο, μιας και εκείνο είναι υπεύθυνο να δώσει τη τελική εντολή.
Ακόμη, ο κ. Μάντζος δεσμεύτηκε ότι αν αρχικά σχηματιστούν κάποια τμήματα στο σχολείο και φύγουν με μετεγγραφές λίγα παιδιά, θα διατηρηθεί ο αριθμός των τμημάτων και δεν θα συμπτυχθούν
Τέλος, παρουσίασε ως μέτρο ασφάλειας την καθαριότητα στα σχολεία, αγνοώντας πως οι καθαρίστριες, παρά τη φιλοτιμία τους, δεν επαρκούν για την τήρηση όλων όσα προτείνονται από τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Γ. Δημιουργία σταθερών ομάδων μαθητών στα σχολεία
Για τη δημιουργία σταθερών ομάδων μαθητών, ικανών να περιορίζουν τη διασπορά του ιού, προτείναμε να χωριστεί η Γ΄ Λυκείου με βάση τα τμήματα προσανατολισμού, ώστε όλα τα μαθήματα να διδάσκονται σε σταθερά τμήματα.
(Η απάντηση του Δ/ντή ήταν ότι θα υπάρχει αυτή η δυνατότητα, αλλά μόνο εκεί που δεν σχηματίζεται επιπλέον τμήμα!)
Δ. Μείωση ωραρίου σε καθηγητές με χρόνια προβλήματα υγείας και παράταση προθεσμίας για δηλώσεις συναδέλφων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
Όσοι ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες μπορούν να πάρουν την ειδική άδεια λόγω κορονοϊού την οποία θα ανανεώνουν ανά μήνα και στην πορεία θα έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν αίτημα ένταξης και άλλοι συνάδελφοι, αν βέβαια πληρούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις.
Από τη συνάντηση με τον κ. Μάντζο αλλά και από την κατάσταση που επικρατεί πανελλαδικά, φαίνεται ότι η εξασφάλιση των στοιχειωδών συνθηκών ασφάλειας στα σχολείο βρίσκεται στα χέρια του κλάδου. Αν κερδίσουμε κάτι, θα το κερδίσουμε με την ένταση του αγώνα μας μαζί με γονείς, μαθητές, εργαζόμενους στην καθαριότητα, με πολύμορφες δράσεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας και κινητοποιήσεις. Ακόμα και τα στοιχειώδη μέτρα που λήφθηκαν στην περίπτωση του 2ου ΓΕΛ Καισαριανής μετά από τα κρούσματα φαίνεται να είναι μετά από την πίεση που ασκήθηκε προς κάθε κατεύθυνση.
ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ, ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΤΟΥΣ
Καλούμε τις Ενώσεις Γονέων και τους Συλλόγους Γονέων στα σχολεία με τα υπερμεγέθη τμήματα στην ΠΔΕ Αττικής σε μέρα και ώρα που θα οριστεί άμεσα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη