Δεν είναι νέο φαινόμενο. Μάλλον, θα είχε προβληματίσει αν είχε ανατραπεί η «κανονικότητά» του. Όμως, στα δεδομένα της εποχής της πανδημίας, θα περίμενε κανείς να έχει συμβεί αυτή η ανατροπή. Η έγκαιρη τοποθέτηση εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες για το – τρέχον ήδη – σχολικό έτος 2020 – 2021 είναι επιβεβλημένη ενέργεια περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά (αν μπορεί κανείς να ισχυριστεί κάτι τέτοιο για το αυτονόητο, σε μια σύγχρονη κοινωνία που θέλει να σέβεται την λειτουργία του εκπαιδευτικού και κοινωνικού της ρόλου).
Η προηγούμενη σχολική χρονιά επεφύλασσε απρόσμενες συνθήκες διεξαγωγής της και μια πρωτόγνωρη ολοκλήρωσή της. Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών έμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα μακριά από το σχολείο και τα μαθήματα. Ήδη, πριν καν ολοκληρωθεί το προηγούμενο σχολικό έτος, η πολιτική ηγεσία προανήγγελλε την πρόωρη έναρξη του νέου σχολικού έτους (πάντα βέβαια με την επιφύλαξη των απρόσμενων συνθηκών που μια πανδημία μπορεί να δημιουργήσει) προκειμένου να αναπληρωθεί όσο περισσότερος χαμένος εκπαιδευτικός χρόνος από το προηγούμενο σχολικό έτος.
Τελικά, η επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων με την παρουσία του μαθητικού δυναμικού πραγματοποιήθηκε στις 14 Σεπτεμβρίου 2020, και μάλιστα, για να μην χαθεί ούτε λεπτό, ανακοινώθηκε ότι: «την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων, Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου, οι μαθητές /τριες θα προσέλθουν στις σχολικές μονάδες στις 8.15 και θα παραμείνουν μέχρι την τέλεση του αγιασμού, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του κάθε σχολείου (…)» (Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ με αρ. πρωτ.: 119797/Δ2/11-9-2020). Εισερχόμαστε στην δεύτερη εβδομάδα έναρξης των μαθημάτων και τα σχολεία δεν είναι έτοιμα να λειτουργήσουν με πλήρες διδακτικό ωράριο, αφού τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι απαγορευτικά για κάτι τέτοιο. Το γεγονός αυτό ακυρώνει την οποιαδήποτε προσπάθεια να κερδηθεί έστω και ελάχιστος διδακτικός χρόνος από τον απολεσθέντα της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, αλλά και από αυτόν που, πολύ πιθανόν να χαθεί, λόγω αναγκαστικών παύσεων λειτουργίας τμημάτων ή σχολικών μονάδων εξαιτίας της πανδημίας.
Επιπρόσθετα, δεδομένη θεωρείται η επανέναρξη της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η οποία θα απαιτήσει την διάθεση σημαντικού αριθμού εκπαιδευτικών που θα αναλάβουν την λειτουργία των διαδικτυακών τμημάτων. Όμως στις θέσεις τους δεν βρίσκονται καν οι εκπαιδευτικοί που απαιτούνται για την λειτουργία των σχολικών μονάδων…
Όπως η πρόσφατη εμπειρία έδειξε, η ανάγκη προμήθειας των σχολικών μονάδων με φορητούς υπολογιστές, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η αδυναμία μαθητών/-τριών να έχουν πρόσβαση στην σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είναι υπαρκτή, γεγονός άλλωστε που οδήγησε σε σχετική κινητοποίηση του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο με έγγραφό του στις 07 Απριλίου 2020 ενημέρωνε ότι: «Το Υ.ΠΑΙ.Θ. προτίθεται να προβεί στην προμήθεια και παροχή εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών (laptop και tablet) στις σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, προκειμένου να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς ή/και μαθητές, λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια και τις ιδιαίτερες ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας» (Φ.478.6/74/43904/Α2/07-4-2020, με θέμα: «Υποβολή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών»). Όμως, ενώ το ΥΠΑΙΘ ενημερώνει στις 15 Σεπτεμβρίου 2020 ότι: «Όλως εξαιρετικά, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2020-2021 και εφόσον παραμένει ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, οι σχολικές μονάδες της Π/θμιας και της Δ/θμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές/τριες, που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία, την εκπαιδευτική διαδικασία» (Εγκύκλιος με Αρ. Πρ. 121802/ΓΔ4/15-9-20 και θέμα: «Οδηγίες προς Διευθυντές και Εκπαιδευτικούς Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά το σχολικό έτος 2020-21»), δεν έχει πραγματοποιηθεί κάποια ουσιαστική ενέργεια (πλην ελάχιστου αριθμού tablet τα οποία εστάλησαν στις σχολικές μονάδες το προηγούμενο σχολικό έτος) στην προμήθεια των σχολικών μονάδων με τον απαραίτητο για την συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση μαθητών/-τριών που δεν τον διαθέτουν.
Το σχολικό έτος 2019 – 2020 ο αιφνιδιασμός όλων και η αμηχανία στην διαχείριση πρωτόγνωρων καταστάσεων ήταν δικαιολογημένες αντιδράσεις, εξαιτίας της έλλειψης σχετικής εμπειρίας, κάτι όμως που δεν μπορεί κανείς πλέον να το χρησιμοποιήσει ως επιχείρημα προκειμένου να δικαιολογήσει ολιγωρίες και καθυστερήσεις. Το παράδειγμα του μέρμηγκα θα πρέπει να υιοθετηθεί, ιδιαίτερα σε καταστάσεις όπως οι τωρινές, στις οποίες η οποιαδήποτε καθυστέρηση αφήνει ανεξίτηλα οδυνηρά αποτυπώματα. Οδυνηρά, σε μια γενιά παιδιών, η οποία ήδη έχει δεχθεί ισχυρά πλήγματα, εξαιτίας και της οικονομικής κρίσης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη