Στη γραμμή «διάλογος με ανοιχτά σχολεία» επιμένει η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σύμφωνα με όσα ανέφερε στην απάντησή της στην ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25, Κρίτωνα Αρσένη, αναφορικά με τον αποκλεισμό από την τηλεκπαίδευση των μαθητών που συμμετέχουν στις καταλήψεις. Η υπουργός έκανε λόγο για ισχνές μειοψηφίες, ενώ απέκλεισε το ενδεχόμενο απόσυρσης της εν λόγω διάταξης.
Σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως, οι καταλήψεις σχολείων αποτελούν μία «παράδοση» δεκαετιών που έχουν ως συνέπεια χαμένες διδακτικές ώρες, κόστος και υλικές ζημιές. Η υπουργός ισχυρίστηκε ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει σε κάποια άλλη χώρα.
Επιπλέον, σημείωσε ότι «είναι σημαντικό να γίνεται διάλογος από όλες τις πλευρές και από τους φορείς που εκπροσωπούν γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές», όμως ο διάλογος αυτός θα πρέπει να γίνει με ανοιχτά σχολεία.
«Είναι δυνατόν μια ισχνή μειοψηφία, που αλήθεια ποιον εκπροσωπεί, να εμποδίζει την πλειοψηφία να έχει πρόσβαση στην εκπαίδευση», συνέχιζε η Νίκη Κεραμέως επισημαίνοντας για άλλη μια φορά την «απώλεια μαθημάτων από τις καταλήψεις», λίγους μήνες μετά τα μέτρα λόγω κορονοϊού που είχαν φέρει διακοπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Επιπλέον, η υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για συνωστισμό στις καταλήψεις και μη τήρηση των μέτρων, καθώς οι μαθητές δεν φορούν μάσκες και εμφανίζονται κρούσματα κορονοϊού στα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη.
Κατά την ίδια, η κατάληψη πλήττει τους οικονομικά και κοινωνικά ασθενέστερους, αυτούς δηλαδή που δεν έχουν τη δυνατότητα να αναπληρώσουν την εκπαιδευτική διαδικασία.
«Επιλέξαμε παιδαγωγικά μέτρα για μια ομάδα όπως οι μαθητές», δήλωσε η υπουργός, η οποία, αναφερόμενη στο θέμα της τηλεκπαίδευσης είπε: «Αλίμονο αν έχουν πρόσβαση αυτοί που κλείνουν τα σχολεία και παρεμποδίζουν μια δημόσια υπηρεσία, όπως το σχολείο».
«Όλα αυτά είναι αδιανότητα, έκνομα και παράλογα», ισχυρίστηκε η Νίκη Κεραμέως, μιλώντας για... «ετήσια συνήθεια» που πρέπει να φτάσει στο τέλος της.
Επίσης, η κα Κεραμέως μίλησε για «πολιτικές παρατάξεις που καπηλεύονται τις όποιες ανησυχίες των μαθητών», ενώ αναφέρθηκε συγκερκιμένα στη νεολαία του ΜέΡΑ25 που στηρίζει τις έκνομες ενέργειες των καταλήψεων σχολείων.
Κρίτων Αρσένης σε Κεραμέως: Έχετε απέναντι γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς
Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΜέΡΑ25, Κρίτων Αρσένης, τόνιζε, απευθυνόμενος προς την υπουργό Παιδείας: «Ποιοι είναι πλέον σύμμαχοί σας; Έχετε απέναντι γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς».
Ο βουλευτής αναφέρθηκε στα 8 «όχι» της υπουργού Παιδείας στην ΟΛΜΕ, ενώ διερωτήθηκε «τι ζητάνε τελικά τα παιδιά;», απαντώντας: «Αυτά που λέει η επιστημονική κοινότητα».
Ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 αναφέρθηκε και στο ζήτημα των προσλήψεων εκπαιδευτικών, λόγω κορονοϊού, λέγοντας ότι η ηγεσία του υπουργείο Παιδείας αρνείται ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Αναφορικά με τις καταλήψεις ο Κρίτων Αρσένης επεσήμανε ότι αυτό είναι ένα ευρωπαϊκό και παγκόσμιο φαινόμενο, φέρνοντας μάλιστα ως παράδειγμα το κύμα καταλήψεων σχολείων σε όλη τη Γαλλία πέρισυ και τις καταλήψεις στις οποίες καλεί η Γκρέτα Τούνενμπεργκ για το κλίμα.
Μάλιστα, ο βουλευτής παρομοίασε τις πρακτικές του υπουργείου με αυτές που χρησιμοποιεί στην Τουρκία το καθεστώς Ερντογάν.
Επιπλέον, διερωτήθηκε ποιος θα κάνει τηλεκπαίδευση και πώς θα γίνουν τα εργαστήρια στα ΕΠΑΛ.
«Εγκαταλείψτε την τακτική αυτή, ακούστε τα παιδιά για να ξεκινήσει η σχολική χρονιά», σημείωσε καταληκτικά ο βουλευτής του ΜέΡΑ25.
Επιμονή Κεραμέως στην έως τώρα τακτική του υπουργείου
Στην απάντησή της, η υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι έχει καλέσει σε διάλογο τα παιδιά και αυτούς που εκπροσωπούν τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Υπεραμύνθηκε δε της τηλεκπαίδευσης, την οποία χαρακτήρισε υποχρεωτική και για αυτό θα πρέπει να υπάρχουν απουσίες.
«Όταν κάποιος κλείνει ένα σχολείο παραβαίνει κανόνες», σημείωσε η Νίκη Κεραμέως και συμπλήρωσε: «Η τηλεκπαίδευση είναι καθήκον, είναι ο τρόπος για να διασφαλίσει η Πολιτεία την απρόσκοπτη πρόσβαση σε όλους τους μαθητές».
Επιπλέον, η υπουργός ανέφερε ότι τα τμήματα άνω των 25 μαθητών αποτελούν το 3% του συνόλου.
Μίλησε δε για αυξημένα μέτρα προστασίας στα σχολεία και λειτουργία τους με πλήρη σύνθεση, καθώς αυτό προκύπτει από τα έως τώρα δεδομένα, ενώ για το θέμα της απόστασης η υπουργός Παιδείας είπε ότι και πέντε παιδιά να μπουν σε μία αίθουσα η τάση τους είναι να έρχονται κοντά.
Χαρακτήρισε δε τη μάσκα ως ένα μέτρο σημαντικό, ενώ ανέφερε ότι με βάση τα τωρινά δεδομένα τα σχολεία δεν αποτελούν εστίες διαδποράς του κορονοϊού.
Από το σύνολο δε των σχολείων, τα κλειστά λόγω κορονοϊού είναι 27 (0,19%}, ενώ από τα τμήματα, 186 ανέστειλαν τηξ λειτουργία τους, (ο,22%)
«Αν αλλάξουν τα δεδομένα δε θα διστάσουμε να αλλάξουμε τα μέτρα», σημείωσε η Νίκη Κεραμέως.
Ακόμα, επεσήμανε ότι πραγματοποιήθηκαν 46.734 μόνιμοι διορισμοί και προσλήψεις αναπληρωτών, ενώ δεν απέκλεισε πρόσθετες προσλήψεις για όσο διαρκεί η πανδημία.
Τέλος για την εκ περιτροπής πρωινή και απογευματινή βάρδια, η υπουργός Παιδείας ανέφερε σειρά ζητημάτων που προκύπτουν, όπως το τι θα γίνει με τους εργαζόμενους γονείς και με τη λειτουργία του ολοημέρου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη