Φιάσκο τηλεκπαίδευσης: Τι (δεν) έκανε το επιτελικό κράτος
Ο Μάριος Κάτσης, τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, για τα αίτια της κατάρρευσης του συστήματος τηλεκπαίδευσης

Το απίστευτο φιάσκο του επιτελικού κράτους με την τηλεκπαίδευση, εκθέτει στα μάτια των δοκιμαζόμενων πολιτών την ανίκανη κυβέρνηση Μητσοτάκη που αδυνατεί να παρουσιάσει συνεκτικές πολιτικές αντιμετώπισης των προβλημάτων που ανέδειξε η πανδημία.

Προχειρότητα και έλλειψη σχεδίου χαρακτηρίζουν την στρατηγική του υπουργείου Παιδείας μέχρι σήμερα. Και όλα αυτά συμβαίνουν ενώ ήδη έχει παρέλθει ικανοποιητικό χρονικό διάστημα -μεγαλύτερο των 8 μηνών- ώστε να έχει ήδη καταρτιστεί ρεαλιστικό σχέδιο με επίκεντρο τους μαθητές και τις οικογένειές τους, το οποίο φυσικά οφείλει να έχει αξιολογήσει τα προβλήματα που προέκυψαν από το πρώτο κύμα της πανδημίας.

Συγκεκριμένα το υπουργείο Παιδείας:

1. Επέβαλε την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση επιλέγοντας μια μόνο ιδιωτική πλατφόρμα χωρίς να πραγματοποιήσει διαβούλευση με την αγορά και να αναζητήσει συμπληρωματικά και άλλες λύσεις. Ακόμα και αν επέλεξαν την ιδιωτική πλατφόρμα όφειλαν να έχουν συμπεριλάβει όλες τις αντίστοιχες πλατφόρμες αξιόπιστων ιδιωτικών παρόχων ώστε να μην υπάρχει υπερφόρτωση αφενός, αλλά και εναλλακτική λύση αφετέρου σε περίπτωση κατάρρευσης. Για ποιο λόγο δεν είχαν Plan B και επέμειναν στην συγκεκριμένη εταιρία με την οποία αποπειράθηκαν να βάλουν και τις κάμερες στα σχολεία; Ίσως δεν είναι τυχαίο που η συμφωνία του υπουργείου Παιδείας με τη Cisco δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα παρά τις προτροπές μας.

2. Δεν αξιοποίησε στο μέγιστο τις δυνατότητες από  τη λειτουργία του αναβαθμισμένου ΣΥΖΕΥΞΙΣ 2 που η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε συμβασιοποιημένο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι παρέχει μια σειρά από σύγχρονες ευρυζωνικές υπηρεσίες υψηλών ταχυτήτων.

3. Δεν προέβλεψε τη δημιουργία δημόσιας, δωρεάν πλατφόρμας  τηλεκπαίδευσης που θα «κουμπώνει» στο αυτόνομο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ώστε να απεξαρτηθεί σταδιακά από τους ιδιώτες παρόχους, μέσω της δημιουργίας ισχυρής εθνικής υποδομής. Οι κ.κ. Κεραμέως και Πιερρακάκης μπορεί να πανηγύριζαν τον Οκτώβρη του 2019 για την αναβάθμιση των ευρυζωνικών συνδέσεων στα σχολεία (υποέργο του ΣΥΖΕΥΞΙΣ 2), αλλά άφησαν αυτή τη δημόσια δομή αναξιοποίητη. Και από την πρώτη κιόλας ημέρα λειτουργίας η ιδιωτική πλατφόρμα τους «κρέμασε».

4. Προσέγγισε μονοδιάστατα το πρόβλημα χωρίς να λάβει καμία μέριμνα για το τι συμβαίνει στα σπίτια των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών, εκεί δηλαδή που διεξάγεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το δικαίωμα στην εκπαίδευση είναι καθολικό, αναφαίρετο και αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας. Επίσης θα όφειλε να γνωρίζει ότι δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα  υψηλών ταχυτήτων στο Διαδίκτυο από το σπίτι τους, ή  υπάρχουν οικογένειες που αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης και δε διαθέτουν εξοπλισμό, υπολογιστές δηλαδή, ώστε να υποστηρίζεται ταυτόχρονη τηλεκπαίδευση σε περισσότερα από 1 παιδιά.  Όφειλαν, όπως είχαμε προτείνει, να παρέχουν δωρεάν γρήγορες συνδέσεις στο Ίντερνετ και δωρεάν tablet ή laptop σε αυτούς που το έχουν πραγματικά ανάγκη. Θα μπορούσαν να είχαν αξιοποιήσει την έτοιμη βάση δεδομένων των δικαιούχων ΚΕΑ ή Κοινωνικού μερίσματος που αποδεδειγμένα είναι συμπολίτες μας με οικονομικά προβλήματα.

Εδώ και 8 μήνες τους έχουμε καταθέσει ολοκληρωμένες προτάσεις και όχι θεωρίες, για να μπορέσουν να διαχειριστούν και την ψηφιακή εκπαίδευση με αποτελεσματικότητα και καθολικότητα αλλά δεν έκαναν τίποτα παρά ότι γνώριζαν ότι έρχεται 2ο επιδημικό κύμα.    

Επέλεξαν να διαχειριστούν με ιδεοληψία το πρόβλημα χωρίς σχέδιο που να ακουμπά στις ανάγκες των πολιτών και μάλιστα να προβούν σε συστάσεις «ατομικής ευθύνης περί περιορισμού της χρήσης Ίντερνετ» . Καλούμε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να δώσει λύση έστω και τώρα μπας και μαζέψει ένα ακόμα απίστευτο μπάχαλο της υπ’ατμόν κ. Κεραμέως.

Πηγή

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aygenakis
Λευτέρης Αυγενάκης: Ανακάλεσε τη μήνυση ο υπάλληλος του αεροδρομίου - «Το θέμα θεωρείται λήξαν»
«Το περιστατικό δεν συνέβη με τον τρόπο που το παρουσίασαν τα Μέσα»
Λευτέρης Αυγενάκης: Ανακάλεσε τη μήνυση ο υπάλληλος του αεροδρομίου - «Το θέμα θεωρείται λήξαν»
Καινή Διαθήκη
Θεολόγοι σε Πιερρακάκη: «Να δοθεί στους μαθητές Καινή Διαθήκη ως σχολικό βοήθημα»
«Η παροχή της Καινής Διαθήκης θα πρέπει να καθιερωθεί, ανεξαρτήτως της επιλογής του κυρίως σχολικού εγχειριδίου Θρησκευτικών» λένε οι Θεολόγοι
Θεολόγοι σε Πιερρακάκη: «Να δοθεί στους μαθητές Καινή Διαθήκη ως σχολικό βοήθημα»
giannis katsaros
Γ.Γ υπουργείου Παιδείας: Θα προσληφθούν τόσοι αναπληρωτές όσοι και πέρσι
Τι είπε ο ΓΓ.του υπουργείου Παιδείας Γιάννης Κατσαρός για τις προσλήψεις αναπληρωτών το νέο σχολικό έτος
Γ.Γ υπουργείου Παιδείας: Θα προσληφθούν τόσοι αναπληρωτές όσοι και πέρσι
καύσωνας
Καιρός: «Κόλαση» μέχρι την Κυριακή – Στους 43 βαθμούς το θερμόμετρο την Πέμπτη
Στους 43 βαθμούς ο υδράργυρος την Πέμπτη, η θερμοκρασία ανά ημέρα - Η πρόγνωση της ΕΜΥ για τις επόμενες ημέρες
Καιρός: «Κόλαση» μέχρι την Κυριακή – Στους 43 βαθμούς το θερμόμετρο την Πέμπτη