Στα ασφυκτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Λύκειο Περιστερίου αναφέρθηκε ο Κρίτων Αρσένης, βουλευτής ΜέΡΑ25 Δυτικής Αθήνας, με επίκαιρη ερώτησή την περασμένη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου το απόγευμα στη Βουλή και ζήτησε να ληφθούν μέτρα. Όταν έφθασε ο ΕΟΔΥ στο σχολείο, ύστερα από συνεχείς πιέσεις, στις 4 Δεκεμβρίου διαπιστώθηκε ότι 7 μαθητές και μια εκπαιδευτικός ήταν θετικοί στον κορωνοϊό.
Σύμφωνα με το βουλευτή:
- «Από την αρχή της σχολικής χρονιάς το σχολείο δεν διαθέτει νοσηλευτικό προσωπικό – θα έπρεπε να υπάρχουν τουλάχιστον 2 με κριτήριο τον αριθμό των παιδιών - παρά την ενημέρωση των προϊστάμενων εκπαιδευτικών αρχών. Σημειώνεται ότι περισσότερο από το 60% των μαθητών και των μαθητριών φαρμακοθεραπεύονται και η καθημερινότητά τους εμπεριέχει αυτοτραυματισμούς, μικροατυχήματα, ψυχοσωματικά συμπτώματα»
- «Δεν υπάρχει πλέον αίθουσα Covid-19, η οποία είχε αρχικά διαμορφωθεί με δωρεές, διότι ζητήθηκε από το συστεγαζόμενο σχολείο για διδακτική χρήση»
- «Αν και ο μέγιστα προβλεπόμενος αριθμός των παιδιών ανά τάξη είναι 9 άτομα, λόγω απουσίας/ασθένειας εκπαιδευτικού προσωπικού, τα τμήματα συμπτύσσονται και 14 παιδιά κάνουν μάθημα σε μικρές αίθουσες, χωρητικότητας 25 τμ περίπου»
- «Τα 135 παιδιά μεταφέρονται σε τρία δρομολόγια, με 40 άτομα στο λεωφορείο ανά δρομολόγιο»
- «Είτε με άδειες ειδικού σκοπού, είτε ως μέλη ευπαθών ομάδων, το εκπαιδευτικό προσωπικού έχει μειωθεί στο ένα τρίτο, με 26 εκπαιδευτικούς μάχιμους από τους 39.
«Το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο Περιστερίου (ΕΝΕΕΓΥΛ) ο σύλλογος διδασκόντων, ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων και η προϊσταμένη του σχολείου σας έχουν ενημερώσει από το Σεπτέμβριο για τις τεράστιες ανάγκες που υπάρχουν, προκειμένου να μείνει ανοικτό. Ακολουθώντας υπηρεσιακούς και μη υπηρεσιακούς δρόμους προσπάθησαν να σας ειδοποιήσουν γι αυτό που επερχόταν» σημείωσε ο Κ. Αρσένης. Και πρόσθεσε: «Έχουν ζητήσει νοσηλευτικό προσωπικό, εκπαιδευτικό προσωπικό, περισσότερες αίθουσες, περισσότερα δρομολόγια στο σχολικό λεωφορείο, τεκμηριώνοντας το γιατί και στηριζόμενοι/ες στα όσα προβλέπονται από το νόμο. Διότι τα σχολεία αυτά πρέπει να μείνουν ανοικτά».
«Το Υπουργείο και η αρμόδια Διεύθυνση αδιαφορήσατε και ολιγωρήσατε απέναντι στα αιτήματα. Η Διεύθυνση του σχολείου, έχοντας εξαντλήσει κάθε άλλο δρόμο, απέστειλε έγγραφο προς τη Δ/νση Υγείας της Περιφέρειας Αττικής, ζητώντας να πράξει τα δέοντα, ανάμεσα στα υπόλοιπα να διαθέσει έναν γιατρό εργασίας, προκειμένου να κάνει εκτίμηση υγειονομικού κινδύνου και να δώσει τις κατάλληλες οδηγίες στους εκπαιδευτικούς, καθώς τα πρωτόκολλα οφείλουν να εξειδικεύονται για κάθε μονάδα, ανάλογα με τις δυνατότητες και τις ανάγκες της. Μετά από όλες αυτές τις εκκλήσεις, την περασμένη Παρασκευή πραγματοποιήθηκε μοριακός έλεγχος στα παιδιά και rapid test στους/στις εκπαιδευτικούς».
Υφυπουργός Παιδείας: «Οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης παραμένουν ανοικτά και καλώς μένουν ανοικτά, διότι αποτελούν μια λύση παιδαγωγική, ψυχοκοινωνική και ουσιαστική για κάθε οικογένεια» απάντησε η υφυπουργός Παιδείας Σ. Ζαχαράκη. Και πρόσθεσε, απαντώντας στα ειδικά αιτήματα: «Όταν αναφέρω ότι εξαντλήθηκε ο πίνακας των σχολικών νοσηλευτών, σημαίνει ότι εξαντλήθηκε. Οι σχολικοί νοσηλευτές, όπως και όλοι οι εκπαιδευτικοί, το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό επιλέγουν περιοχές. Το γεγονός ότι μπόρεσε να αντιδράσει άμεσα η Γ’ Διεύθυνση Αθήνας (σ.σ. στάλθηκε νοσηλεύτρια από άλλο ειδικό σχολείο) και τη συγχαίρω γι αυτό, είναι ένα καλό παράδειγμα για το πως πρέπει να λειτουργούμε όλοι. Όταν αναφέρεστε για την ανάπτυξη των παιδιών μέσα στην αίθουσα, έχω την πλήρη ανάπτυξη και είναι 7-9 παιδιά. Όταν μιλάμε για τη χρήση των σχολικών λεωφορείων, θυμίζω ότι το σύνολο των δράσεων για τη γενική και την ειδική εκπαίδευση έχει προταθεί από την Επιτροπή των ειδικών. Οι ίδιοι οι ειδικοί μας λένε ότι τα σχολεία δεν είναι εστίες μετάδοσης και διασποράς του ιού. Τα σχολεία μας είναι ασφαλή».
«Κυρία υπουργέ, τα στοιχεία που έχετε δεν είναι σωστά» απάντησε ο Κ. Αρσένης. «Στο σχολείο θα έπρεπε να βρίσκονται τουλάχιστον δυο νοσηλεύτριες, την αίθουσα covid που έφτιαξαν με δωρεές την πήρε το συστεγαζόμενο σχολείο για μαθήματα, οι μαθητές/τρίες στις τάξεις είναι συνήθως 14 διότι δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί, τα παιδιά μεταφέρονται με λεωφορεία χωρίς να τηρούνται τα προβλεπόμενα» σημείωσε ο Κ.Αρσένης, ο οποίος αναφέρθηκε λεπτομερώς σε κάθε διάσταση του προβλήματος. Και κατέληξε: «Αυτή είναι η πραγματική κατάσταση και δεν σας τιμά. Θα περίμενα να πείτε ότι ήταν δικό σας λάθος και ότι θα δείτε τι μπορείτε να κάνετε. Αυτό θα περίμενα εγώ και κάθε γονέας και πολίτης του Περιστερίου».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη