ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ – ΜΟΣΧΑΤΟΥ
Καταγραφή δεδομένων για τη ΣΥΓΧΡΟΝΗ Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (ΕξΑΕ)
Νοέμβριος 2020
Το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση πανηγυρίζουν αντί να ντρέπονται
ΚΑΛΛΙΘΕΑ – ΜΟΣΧΑΤΟ ΣΩΤΗΡΙΟΝ ΕΤΟΣ 2020 2021
3 στα 10 Τμήματα δεν μπορούν να συνδεθούν στο διαδίκτυο
5 στα 10 Τμήματα δεν έχουν κατάλληλο εξοπλισμό για επαρκή σύνδεση στο διαδίκτυο
9 στους 10 εκπαιδευτικούς χρησιμοποιούν προσωπικό εξοπλισμό
8 στους 10 μαθητές/τριες χρησιμοποιούν προσωπικό εξοπλισμό
9 στα 10 σχολεία δεν μπορούν να αποτελούν χώρο εργασίας για ΕξΑΕ
1 στους 10 μαθητές/τριες ΔΕΝ μπορεί να παρακολουθήσει διαδικτυακά μαθήματα
2 στους 10 μαθητές/τριες παρακολουθούν ΜΟΝΟ από κινητό τηλέφωνο
2 στους 100 μαθητές/τριες θαααα πάρουν tablet από το Υπουργείο
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Καλλιθέας - Μοσχάτου αμέσως μετά την επιβολή της αναστολής λειτουργίας των Σχολικών Μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, απέστειλε στις Σχολικές Μονάδες της Καλλιθέας και του Μοσχάτου ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο σύντομης καταγραφής των δεδομένων για την ΕξΑΕ. Η καταγραφή των στοιχείων που παραθέτουμε πραγματοποιήθηκε από τις 20 Νοεμβρίου έως τις 4 Δεκεμβρίου 2020.
Στην Καλλιθέα και το Μοσχάτο φοιτούν στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Ειδικά Σχολεία:
6.865 μαθητές/τριες σε 333 τμήματα. Το δείγμα της έρευνας αναφέρεται σε 3.182 μαθητές/τριες και σε 180 Τμήματα, δηλαδή αναφέρεται σχεδόν στους μισούς μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν στα Σχολεία και τα Νηπιαγωγεία της Καλλιθέας και του Μοσχάτου.
Ευχαριστούμε τα Σχολεία, τα Νηπιαγωγεία και τις/τους συναδέλφους που βοήθησαν στην καταγραφή.
Η συλλογή των δεδομένων συνεχίζεται και για τα υπόλοιπα Σχολεία και Νηπιαγωγεία.
1.Πόσα Τμήματα στις Σχολικές Μονάδες έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο και τι είδους σύνδεση;
ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΔΕΣΗ | 28,57% | ||||||
ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΕ ΑΣΥΡΜΑΤΗ "ΣΥΝΔΕΣΗ" | 17,86% | ||||||
ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΕ ΕΝΣΥΡΜΑΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ | 53,57% |
|
Από τα 180 που καταγράφτηκαν, 3 στα 10 Τμήματα των Σχολικών Μονάδων ΔΕΝ έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο.
5 στα 10 Τμήματα των Σχολικών Μονάδων έχουν ασταθή έως καθόλου σύνδεση στο διαδίκτυο.
Στα παραπάνω στοιχεία δεν υπολογίζουμε τη δυνατότητα σύνδεσης των Τμημάτων Ένταξης, των Τάξεων Υποδοχής, των χώρων Βιβλιοθήκης και των Αιθουσών για τις Εκδηλώσεις του Σχολείου.
2.Με ποια ταχύτητα συνδέεται η Σχολική Μονάδα στο διαδίκτυο;
ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ 0-12 mbps | 58,33% των τμημάτων | ||||||
ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ 12-24 mbps | 25% των τμημάτων | ||||||
ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ 24-50 mbps | 16,67% των τμημάτων |
| |||||
ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ 50-100 mbps | 0% των τμημάτων |
8 στα 10 Σχολεία/Νηπιαγωγεία έχουν συνδέσεις ταχύτητας έως 24Mbps, με μέση ταχύτητα Download 10,17 Μbps, ενώ η ταχύτητα upload κυμαίνεται κάτω από το 1 Mbps.
2 στα 10 Σχολεία/Νηπιαγωγεία έχουν συνδέσεις έως 50 Mbps.
Εδώ χρειάζεται να προσθέσουμε το μήνυμα του Π.Σ.Δ.για τον Αριθμό ταυτόχρονων τηλεδιασκέψεων WebEx από ένα Σχολείο:
Επιτρεπτός Αριθμός ταυτόχρονωνWebExMeetings ανά σύνδεση
ADSL24/1Mbps (Download/Upload) –1 σύνδεση
VDSL50/5 Mbps (Download/Upload) –5 συνδέσεις
VDSL100/10 Mbps (Download/Upload) –10 συνδέσεις
Οπτική ίνα - 50+ συνδέσεις
Με λίγα λόγια τα 8 στα10 Σχολεία/Νηπιαγωγεία μπορούν να εξυπηρετήσουν από 1 έως 2 συνδέσεις για ΕξΑΕ.
3.Πόσοι υπολογιστές (που εισήλθαν ή αγοράστηκαν μετά το 2015) υπάρχουν στις Σχολικές Μονάδες για τη σύνδεση των Τμημάτων στο διαδίκτυο;
ΑΠΟ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΓΟΝΕΩΝ | ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ |
| ||
ΦΟΡΗΤΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ | 28,89% | 0 |
| |
ΣΤΑΘΕΡΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ | 17,22% | 0,55% |
| |
ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΕΠΑΡΚΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΓΙΑ ΕξΑΕ | 53,89% |
|
Στο ερώτημα που τέθηκε προς τις Σχολικές Μονάδες επισημαίνεται ως κομβική ημερομηνία το 2015. Ο λόγος που προτείνεται αυτή η ημερομηνία είναι για να εξασφαλιστεί το minimum των προϋποθέσεων που χρειάζονται για την ΕξΑΕ σε σχέση με το λειτουργικό σύστημα, τις δυνατότητες του επεξεργαστή, τη χωρητικότητα της μνήμης. Όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι στις τάξεις και στα γραφεία των Συλλόγων Διδασκόντων κυκλοφορούν ακόμη και σήμερα «υπολογιστές» που χρειάζονται μισή ώρα να ανοίξουν, που χρησιμοποιούν XP, που οι επεξεργαστές τους είναι Pentium!, που δουλεύουν με μνήμη 1G και σε ορισμένες περιπτώσεις με 0,5G !, με οθόνες «γκουμούτσες».
Έχουν εισέλθει στα σχολεία (μετά το 2015) 31 σταθεροί και 52 φορητοί υπολογιστές που αντιστοιχούν στο 46,11% των Τμημάτων.Από αυτούς τους υπολογιστές μόνον ΕΝΑΣ έχει εισέλθει με δαπάνες του ΥΠΑΙΘ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έχουν αγοραστεί με έξοδα των Σχολικών Επιτροπών και με δωρεές των Συλλόγων Γονέων.
Στην πραγματικότητα αν συνδυάσουμε α. τον αριθμό των Η/Υ που μπορούν να κάνουν ΕξΑΕ με β. την ταχύτητα σύνδεσης που διαθέτει η Σχολική Μονάδα και 3. Τη δυνατότητα σύνδεσης των Τμημάτων στο διαδίκτυο, τότε μόνο το 9,52% των Σχ. Μ. έχει δυνατότητα να ανταπεξέλθει σε συνθήκες ΕξΑΕ στον χώρο της Σχολικής Μονάδας.
Με λίγα λόγια
9 στις 10 Σχολικές Μονάδες ΔΕΝ ικανοποιούν την ανάγκη να είναι ο χώρος εργασίας των εκπαιδευτικών για σύγχρονη ΕξΑΕ.
Η κατάσταση στα Νηπιαγωγεία και για τους τρεις παραπάνω δείκτες είναι πολύ χειρότερη σε σχέση με τα Δημοτικά Σχολεία. Άλλο ένα πρόβλημα που καταδεικνύει τη χρόνια εγκατάλειψη της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης από την Πολιτεία.
4. Πόσοι μαθητές/τριες και ποια δυνατότητα διαδικτυακής σύνδεσης έχουν με τη Σχολική Μονάδα και το Τμήμα τους;
| Ποσοστό | Αναγωγή στο Σύνολο των μαθητών /τριών |
|
|
|
|
|
| |
ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕξΑΕ | 9,93% | 682 |
|
| |||||
ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΜΕ ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ | 15,15% | 1.040 | |||||||
ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΜΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ | 64,92% | 4.457 | |||||||
ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΜΕ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ | 8,30% | 570 | |||||||
TABLETS ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ | 1,69% | 116 |
Οι αριθμοί αποκαλύπτουν μια αδυσώπητη πραγματικότητα. Αν κάνουμε αναγωγή των ποσοστών στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού των Δήμων μας, τότε:
682 μαθητές/τριές μας ΔΕΝ μπορούν να συνδεθούν με το Σχολείο / Νηπιαγωγείο τους κατά την διαδικασία της ΕξΑΕ, δηλαδή χάνουν το συνταγματικό δικαίωμα στην ΚΑΘΟΛΙΚΗ πρόσβαση στο κοινωνικό αγαθό της Παιδείας.
1.040 μαθητές/τριές μας μπορούν να παρακολουθήσουν ΜΟΝΟ με χρήση κινητού τηλεφώνου. Είναι σαφές ότι το παρακολουθώντας μάθημα από κινητό τηλέφωνο, στην ουσία αναιρείται κάθε δυνατότητα να δεις αυτό που προβάλλει ο/η εκπαιδευτικός, αναιρείται κάθε δυνατότητα να διαβάσεις αυτό που δείχνει η οθόνη. Επικεντρώνεται το οπτικό πεδίο σε ένα πολύ περιορισμένο πλαίσιο, το οποίο με την επαναλαμβανόμενη χρήση (ειδικά στις μικρές ηλικίες) γίνεται όχι μόνο ανούσιο, αλλά και επικίνδυνο.
Αν συνυπολογίσουμε τους/τις μαθητές/τριες που μπορούν να μπουν στις ψηφιακές τάξεις ΜΟΝΟ με κινητό, στους/στις μαθητές/τριες που δεν μπορούν να συμμετάσχουν στην ΕξΑΕ, τότε το 25,08%, δηλαδή 1 στους 4 μαθητές, έχει από ελάχιστη έως καθόλου δυνατότητα ουσιαστικής παρακολούθησης των μαθημάτων. Ανάγοντας το ποσοστό αυτό στο σύνολο των μαθητών/τριών μας ΤΟΤΕ περίπου 1.722 μαθητές βρίσκονται σε κατάσταση εξαίρεσης από το δικαίωμα στην Παιδεία.
Αλήθεια, πώς απαντάει το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση σε αυτή την κοινωνική ανισότητα;
Απαντάει στέλνοντας 1 Tablet για κάθε 50 μαθητές/τριες ΝΤΡΟΠΗ!
Τα ποσοστά που παρουσιάζονται στην καταγραφή του Συλλόγου είναι μικρότερα από άλλες περιοχές της Αττικής. Για παράδειγμα, στον Πειραιά παρακολουθούν τα «μαθήματα» από κινητό τηλέφωνο το 25% περίπου του μαθητικού πληθυσμού. Αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στο γεγονός ότι τον Μάιο δόθηκαν στα Δημοτικά Σχολεία πάνω από 500 tablets με πρωτοβουλία των Δήμων.
Όμως δεν δόθηκαν από τους Δήμους tablets στα Νηπιαγωγεία και για αυτό το λόγο υπάρχει πολύ μεγάλη διαφοροποίηση και ανισότητα όσον αφορά στα παιδιά νηπιακής ηλικίας. Στα νηπιαγωγεία αδυνατεί να συνδεθεί το 22.31% των παιδιών και από κινητό παρακολουθεί το 22,52% των παιδιών.
Άλλη μια θλιβερή επιβεβαίωση της χρόνιας εγκατάλειψης της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
5. Με τι εξοπλισμό εργάζονται οι εκπαιδευτικοί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ | 90,48% |
| ||||||
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΜΕ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ | 9,52% |
Συνυπολογίζοντας τις δυνατότητες των Σχολικών Μονάδων σε διαδικτυακή ταχύτητα, τους υπολογιστές που διαθέτουν, τη συνδεσιμότητα των Τάξεων, ΤΟΤΕ συμπεραίνουμε ότι 9 στους 10 εκπαιδευτικούς ΔΕΝ μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον φυσικό χώρο εργασίας τους ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ/ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ. Εργάζονται με τον προσωπικό τους εξοπλισμό, ο οποίος ταυτόχρονα αποτελεί εξοπλισμό των παιδιών τους (για όσους/ες έχουν παιδιά σχολικής ηλικίας).
Το υπουργείο αγνοεί εντελώς το εκπαιδευτικό σώμα.
Μήπως νομίζει ότι τα σπίτια μας διαθέτουν προσωπικό χώρο για το κάθε μέλος της οικογένειάς μας;
Τι γίνεται με τους/τις εκπαιδευτικούς που έχουν παιδιά στο Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο και την ίδια ώρα είναι αναγκασμένοι/ες να κάνουν μάθημα στην τάξη του;
Τι γίνεται όταν στον ίδιο χώρο βρίσκονται παππούδες και γιαγιάδες που διαμένουν στο σπίτι;
Η ίδια κατάσταση παρουσιάζεται και στις οικογένειες των μαθητών/τριών μας.
8 στους 10 μαθητές παρακολουθούν την ΕξΑΕ με τον οικογενειακό εξοπλισμό, ενώ 1 στους 10 ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να παρακολουθήσει καθόλου.
Φαίνεται ότι πολλά στελέχη του ΥΠΑΙΘ, που έχουν σπουδάσει σε κολλέγια και αμερικανικά πανεπιστήμια, δεν γνωρίζουν ότι οι οικογένειές μας και οι οικογένειες των μαθητών μας συνυπάρχουν σε σπίτια περιορισμένων τετραγωνικών, όπου ο χώρος εργασίας μοιράζεται σε όλους/ες, τα ηλεκτρονικά μέσα επίσης μοιράζονται και οι δυνατότητες προσωπικού χώρου είναι περιορισμένες.
Το ΥΠΑΙΘ έχει εγκαταλείψει τα σχολεία, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς.
Αν κάνουμε την υπόθεση ότι τα παραπάνω ποσοστά ισχύουν για το σύνολο της χώρας, ΤΟΤΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: 583.000 μαθητές/τριες και 70.000 εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν προσωπικό και οικογενειακό εξοπλισμό για να πραγματοποιήσουν τη σύγχρονη ΕξΑΕ. Με λίγες γνώσεις πρακτικής αριθμητικής μπορούμε να υπολογίσουμε σε τι ποσό αντιστοιχεί αυτός ο εξοπλισμός. Για τον υπολογισμό μας θα πάρουμε τις τιμές που προκύπτουν από τις συμβάσεις του ίδιου του ΥΠΑΙΘ (155€/tablet και 313€/φορητό υπολογιστή). Με λίγα λόγια για να πραγματοποιηθεί η σύγχρονη ΕξΑΕ χρειάζονται 180.000.000 € που τα έχουν δώσει από την τσέπη τους γονείς και εκπαιδευτικοί. Ας μην κομπάζει, λοιπόν, η υπουργός Παιδείας, διότι κομπάζει με ξένες τσέπες.
Επειδή, μάλιστα, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αρέσκεται στα νούμερα (και όσο μεγαλύτερα τα παρουσιάζει, τόσο περισσότερο αυτοθαυμάζεται) πρέπει να τονίσουμε ότι συγκρίνοντας τα ποσοστά συμμετοχής και τα μέσα συμμετοχής του προηγούμενου Μαΐου με τα δεδομένα του Νοεμβρίου, εξάγεται το συμπέρασμα ότι 62.000.000 € περίπου, ξοδεύτηκαν μέσα στο διάστημα αυτών των 6 μηνών. Το διάστημα που η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ δεν έκαναν ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ για να προετοιμαστούν τα Σχολεία και οι μαθητές για την περίπτωση μιας νέας αναστολής λειτουργίας, όπως και έγινε. Το ίδιο συνέβη και για την υγεία και την ασφαλή λειτουργία των Σχολικών Μονάδων.
Μέσα σε αυτό το διάστημα το 35% των οικογενειών και των εκπαιδευτικών ξόδεψε όλα αυτά τα χρήματα για να αγοράσει ή να αναβαθμίσει εξοπλισμό, για να προμηθευτεί παρελκόμενα είδη.
Αυτή είναι η πραγματικότητα της COVID εποχής που διανύουμε.
Ας εξετάσουμε παραπέρα τις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας.
Η υπουργός θριαμβολογώντας ανακοίνωσε ότι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση λειτουργούν 55.000 ψηφιακά τμήματα. Με μέση συμμετοχή τους 19 μαθητές/ψηφιακό τμήμα, τότε προκύπτει ότι (προσθέτοντας και τον/την εκπαιδευτικό) ότι σε κάθε μαθητή του ψηφιακού τμήματος αντιστοιχεί το ποσό των 163 €, που έχει ξοδευτεί για να είναι δυνατή η συμμετοχή του. Φανταστείτε ένα σχολείο που στην πόρτα του είναι φύλακας η υπουργός και ζητάει από κάθε παιδί 163 € για να έχει το δικαίωμα να μπει μέσα στο σχολείο του… Και όταν το παιδί πληρώσει και μπει στο σχολείο, τότε το υπουργείο να εκδώσει ανακοίνωση για την τεράστια επιτυχία της πολιτικής του στην εκπαίδευση. ΝΤΡΟΠΗ και πάλι ΝΤΡΟΠΗ!
Το Σύνταγμα επιτάσσει την ΚΑΘΟΛΙΚΗ και ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, Το Υπουργείο επιβάλλει την μερική και πληρωμένη τηλεκπαίδευση. Οι κοινωνικές ανισότητες εντείνονται στο έπακρο. Αυτή είναι η αλήθεια.
Αυτή η κατάσταση αποτελεί συνειδητή επιλογή μιας σκληρής νεοφιλελεύθερης ατζέντας που υπηρετεί το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση και η οποία στοχεύει στην απαλλαγή του κράτους από τις κοινωνικές δαπάνες, στην εγχάραξη εντός του κοινωνικού σώματος της αντίληψης ότι η παιδεία, η υγεία, τα κοινωνικά αγαθά είναι αποκλειστικά ατομική υπόθεση και ευθύνη, στην ενίσχυση της ιδιωτικής κερδοφορίας, με τη μετατροπή των κοινωνικών αγαθών σε εμπορεύσιμα προϊόντα.
6. Ποια είναι η μέγιστη συμμετοχή στη σύγχρονη ΕξΑΕ;
ΜΕΓΙΣΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕξΑΕ | 87,81% | |||||||
ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ | 92,04% | |||||||
ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ | 77,13% |
Παρά τις τεράστιες αντιξοότητες που υπάρχουν, η πλειοψηφία των μαθητών προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανή την επαφή με το Σχολείο και την Τάξη τους. Δηλώνουν την ανάγκη να μην χαθεί το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό αγαθό. Έχουν ανάγκη τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους. Να τους δουν, να τους ακούσουν, να ανταλλάξουν αστεία και ιδέες, να μάθουν από τον άλλο. Να ανήκουν σε μια ομάδα, σε μια κοινότητα.
Οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν με τον ίδιο κόπο και με πολλαπλάσιο χρόνο να κρατήσουν ανοιχτή την πόρτα του Σχολείου. Να μη μείνει κανένας μαθητής έξω από αυτή την πόρτα. Να φτάσει υλικό ακόμα και στα παιδιά που δεν μπορούν να μπουν στην ψηφιακή ομάδα.
Δεν χαρίζουμε στο ΥΠΑΙΘ την προσπάθεια των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων.
Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η «ζωντανή τάξη» δεν μπορεί να υποκατασταθεί ούτε με την πιο προχωρημένη τεχνολογική εφαρμογή. Η δουλειά μέσα στην τάξη έχει κοινωνική σχέση, αλληλεπίδραση, συναισθηματική φόρτιση, συναισθηματική έκφραση, άρρητες γλωσσικές δηλώσεις, φαντασιακές συσχετίσεις… Είναι ΑΓΩΓΗ. Όχι απλά τεχνική. Παλεύουμε όλοι/ες για να στηρίξουμε αυτή τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου. Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί δομικά και εκ των χαρακτηριστικών της να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση και σε καμιά περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες της εργαζόμενης πλειοψηφίας. Αντίθετα καλλιεργεί ένα τεχνοκρατικό, μηχανιστικό μοντέλο που αναπαράγει και εντείνει τις ταξικές ανισότητες.
Η μάχη που δίνουμε τώρα για τα παιδιά, είναι και μάχη για να οικοδομήσουμε τη δικιά μας κοινωνική συμμαχία, τη συμμαχία του Δημόσιου σχολείου, των εκπαιδευτικών και των γονιών, τη συμμαχία των παιδαγωγικών αξιών και των μορφωτικών αναγκών της νέας γενιάς.
7. Ποια άλλα καίρια προβλήματα εντοπίζετε;
ΑΛΛΑ ΚΑΙΡΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ | ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ |
Ο σταθερός υπολογιστής και 2 παλιοί φορητοί που έχουμε λειτουργούν με windows 7 , χρειάζονται αναβάθμιση και δεν διαθέτουν κάμερα. | Από το 76,19% των Σχολικών Μονάδων επισημαίνονται οι ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ και μέσων των ΣΧΟΛΕΙΩΝ και των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ |
ΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΟΥΜΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ | |
Ανύπαρκτη υποδομή του σχολείου: δεν υπάρχει laptop, έχουμε 2 κάμερες (δωρεά γονέα) με τις οποίες εξυπηρετούνται 3 εκπαιδευτικοί. Αν έρθουν στο σχολείο 5 εκπαιδευτικοί (που έχουν άμεση ανάγκη), το δίκτυο παρουσιάζει προβλήματα. | |
Οι ταχύτητα ΙΝΤΕΡΝΕΤ που χορηγείται για το Σχολείο είναι πολύ μικρή για απαιτήσεις εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. | |
Δεν γίνεται τακτικά αναβάθμιση των σταθερών Η/Υ του Σχολείου. Η αντικατάσταση των σταθερών Η/Υ γίνεται από μεταχειρισμένους, λόγω κόστους. | |
Στις αίθουσες Διδ/λίας δεν υπάρχει σταθερό ενσύρματο Ίντερνετ για τοποθέτηση laptop ή σταθερού Η/Υ. παρά μόνο στην αίθουσα ΤΠΕ και στο γραφείο Δ/ντή. | |
Δεν υπάρχουν συνδέσεις στις τάξεις του σχολείου. | |
Μία μόνο εκπαιδευτικός με το δικό της laptop κάνει μάθημα webex από το σχολείο. Οι υπόλοιπες εννέα (9) κάνουμε μάθημα από τα σπίτια μας | |
Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουν σύγχρονο εξοπλισμό στο σπίτι τους, | |
Πρέπει να εφοδιαστούν με εξοπλισμό όλοι οι εκπαιδευτικοί | |
Οι εκπαιδευτικοί δουλεύουν με προσωπικό εξοπλισμό, ξεπερασμένης τεχνολογίας. | |
Η σύνδεση ΔΕΝ είναι καλή | |
τα 30 λεπτά ξοδεύονται στα προβλήματα σύνδεσης | |
ΧΑΜΗΛΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ | |
ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ | |
Υπάρχει πρόβλημα στην ταχύτητα σύνδεσης. | |
Βλέπουμε πολλά παιδιά κουρασμένα τις μεσημεριανές ώρες. | Από το 71,42% των Σχολικών Μονάδων επισημαίνονται τα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ που υπάρχουνστη διαδικασία της ΕξΑΕ |
Αρκετά παιδιά αποχωρούν και λόγω της κούρασης που προκαλείται από το ακατάλληλο της ώρας .Για τα νήπια είναι ώρα ξεκούρασης και ύπνου. | |
Η ποιότητα του μαθήματος είναι κατά γενική ομολογία υποβαθμισμένη. Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι καθόλου δεν έχει αυτή η «διδασκαλία» τα χαρακτηριστικά της σύγχρονης διδασκαλίας εξ΄ αποστάσεως, τουλάχιστον όχι αυτά που οι ίδιοι-ες έμαθαν στις εξ αποστάσεως επιμορφώσεις. Είναι μια μεταφορά της δια ζώσης στην κάμερα με πολλά προβλήματα. | |
30λεπτο ανελαστικό, αναιρεί τη δυνατότητα ερωτήσεων | |
5ωρο στην οθόνη είναι προβληματικό | |
Προβληματική η διαρκής εναλλαγή αντικειμένων | |
Διάλειμμα μικρό | |
Απογοήτευση των παιδιών από την μη κατανόηση όσων με πολύ γρηγοράδα διδάσκονται | |
Απογοήτευση των παιδιών από την αδυναμία να πουν αυτό που έχουν γράψει, στον τόσο μικρό χρόνο, | |
Η διαδικασία υποβαθμίζει την ψυχική δέσμευση των παιδιών απέναντι στο σχολείο και τη μόρφωση. | |
Απαράδεκτος ο χρόνος τέλεσης το μεσημέρι | |
Σταματάει η αλληλεπίδραση στην οικογένεια, γιατί είναι ο καθένας στον κόσμο του. | |
Συχνές παρεμβάσεις γονέων και προς τους εκπαιδευτικούς και προς τα παιδιά τους, τα οποία (ειδικά τα μικρότερα) βρίσκονται ανάμεσα σε διαρκείς εντολές που τα «ευνουχίζουν» | |
Επισημοποίηση της οθόνης στη ζωή των παιδιών. | |
Τα παιδιά αισθάνονται σαν σε αίθουσα αναμονής ιατρείου. | |
ΕΠΕΙΔΗ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΑΔΕΡΦΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΝΤΑΙ ΝΑ ΒΟΗΘΟΥΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ | Από το 52,38% των Σχολικών Μονάδων επισημαίνονται οι ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ των ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ των ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ τους |
ΚΑΠΟΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΓΙΑΤΙ Ο ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ | |
Υπάρχουν παιδιά που συνδέονται από κινητό με δυσκολία, | |
Παιδιά που έχουν γονείς σε τηλεργασία δυσκολεύονται με τον υπολογιστή στο σπίτι. | |
Η προμήθεια σε τάμπλετ ήταν σε πολύ μικρό αριθμό για την πλήρη κάλυψη των αναγκών των μαθητών του Σχολείου μας | |
Πολλοί μαθητές εργάζονται στο ίδιο δωμάτιο του σπιτιού τους, με αποτέλεσμα να υπάρχει χαμηλή συγκέντρωση και προσοχή. | |
Αρκετά παιδιά αποχωρούν και λόγω της κούρασης που προκαλείται από το ακατάλληλο της ώρας .Για τα νήπια είναι ώρα ξεκούρασης και ύπνου. | |
Παιδιά που εργάζονται από κινητό γονέα τους, διακόπτουν το μάθημα γιατί καλούν στο κινητό τον γονέα. | |
Υπάρχουν παιδιά που δεν μπαίνουν όλες τις ώρες. | |
ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΤΟΥ ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ ΤΑΜΠΛΕΤ ΠΟΥ ΘΑ ΕΡΘΕΙ | |
Όσοι συνδέονται με κινητό κάνουν τη σύνδεση και σε πέντε λεπτά περίπου βγαίνουν. | |
Αν προσπαθήσω να δείξω ένα μικρό video, το 1/3 των παιδιών πετιούνται από την ψηφιακή τάξη | |
Τα παιδιά παραπονούνται ότι δεν ακούν, το μάθημα χάνεται (αυτό συμβαίνει και σε εκπαιδευτικούς που έχουν σύγχρονο εξοπλισμό) γιατί τα παιδιά μπαίνουν και βγαίνουν και η αποδοχή διακόπτει διαρκώς τη ροή του μαθήματος | Από το 38,09% των Σχολικών Μονάδων επισημαίνονται τα ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣWEBEX |
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΚΑΙ ΗΧΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ εξ ΑΕ | |
Ήχος προβληματικός | |
Προβλήματα ήχου, εικόνας σύνδεσης. | |
Παρουσιάζονται πολλά τεχνικά προβλήματα, κυρίως διακοπές ήχου και εικόνας. | |
Υπάρχουν πολλά προβλήματα ήχου. | |
Συχνό Μπες Βγές των παιδιών, που «πετάγονται εκτός», λόγω της πλατφόρμας και των ανεπαρκών μέσων. | |
Απογοήτευση παιδιών, εκπαιδευτικών, γονέων από τη μη καλή σύνδεση | |
ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ | Από το 23,80% των Σχολικών Μονάδων επισημαίνεται η ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ |
ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΜΕΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΟΠΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΟΥΤΕ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ | |
Δεν γίνεται συστηματική και τακτική επιμόρφωση στις ΤΠΕ | |
Το υπουργείο δεν έκανε ούτε μια ώρα επιμόρφωσης | |
Καλούμαστε να γίνουμε τεχνικοί υπολογιστών και για μας και για τις οικογένειες των παιδιών |
Μέσα σε αυτή την κατάσταση το ΥΠΑΙΘ εντείνει τις ανισότητες, πολλαπλασιάζει τα τεχνικά προβλήματα, αναιρεί την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, γεννάει τεράστια προβλήματα αντιπαιδαγωγικού τεχνοκρατισμού, ενισχύει τις επιλογές των ιδιωτικών σχολείων, επιμένει στη χρήση μίας και μοναδικής πλατφόρμας (της οποίας τη σύμβαση λειτουργίας της ουδέποτε έδωσε στη δημοσιότητα το ΥΠΑΙΘ), γεγονός που οδηγεί σε μεσημεριανά μαθήματα (την χειρότερη ώρα για τα παιδιά), εφαρμόζει με τις εγκυκλίους και το υποχρεωτικό θεσμικό πλαίσιο ένα ωρολόγιο πρόγραμμα που σε πολλές περιπτώσεις δεν εξυπηρετεί τους μαθητές, αγνοεί τις προτάσεις και τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος, βαφτίζει ως επιμόρφωση τις ιστοσελίδες που ουδείς γνωρίζει πόσο στοίχισαν, δεν παίρνει κανένα μέτρο για την μείωση, αναδιάταξη και αναπροσαρμογή της ύλης σε κάθε μάθημα, τάξη και βαθμίδα.
Το ζητούμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας δεν είναι –απλά η κάλυψη της ύλης.
Όταν η «ύλη» τοποθετείται στην κυρίαρχη θέση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τότε οι μαθητές εγκλωβίζονται στον ρόλο του παθητικού αποδέκτη έτοιμων γνώσεων και οι εκπαιδευτικοί σε αυτόν της αυθεντίας που δίνει διαλέξεις μπροστά σε ένα σιωπηλό ακροατήριο, γεγονός που αποτελεί οπισθοδρόμηση όσον αφορά στις μεθόδους διδασκαλίας, αποτελεί ακύρωση του κοινωνικού, γνωσιακού και κριτικού ρόλου του σχολείου, προς όφελος μιας μηχανιστικής, τεχνικής αντιπαιδαγωγικής αντίληψης.
Και δε φτάνουν όλα αυτά, το ΥΠΑΙΘ ζητάει να δοθούν βαθμολογίες και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση να γίνουν και τηλεδιαγωνίσματα…
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες που η κοινωνική ανισότητα αποκτά ένα ακόμη χαρακτηριστικό, την ψηφιακή ανισότητα, το ΥΠΑΙΘ εμπαίζει όλη την κοινωνία με τους θριάμβους «επιτυχίας»
Πέτυχε να πετάξει δεκάδες χιλιάδες μαθητές από το ψηφιακό σχολείο
Πέτυχε να μη δώσει ούτε ένα ευρώ για να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Τα στοιχεία είναι αδιαμφισβήτητα και τα συμπεράσματα που προκύπτουν από αυτά ιδιαιτέρως σημαντικά.
Υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν καμία πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Υπάρχουν μαθητές που δανείζονται κινητές συσκευές από άλλους ή πηγαίνουν σε σπίτια συγγενών και φίλων για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν κάποιο μάθημα.
Υπάρχουν γονείς που δεν μπορούν να υποστηρίξουν οικονομικά τα παιδιά τους, που είναι άνεργοι, που δεν έχουν τις ψηφιακές γνώσεις να βοηθήσουν σε κάποιο πρόβλημα που παρουσιάζεται.
Τα Νηπιαγωγεία αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα, με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να προσπαθούν, αποκλειστικά με δικά τους τεχνολογικά μέσα, να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Παιδάκια προσχολικής ηλικίας (4-5 ετών) υποχρεούνται να βρίσκονται για διάστημα τριών και πλέον ωρών μπροστά σε μια οθόνη, τις περισσότερες φορές ενός κινητού τηλεφώνου, προσπαθώντας να «κοινωνικοποιηθούν», να μάθουν να «συνεργάζονται», να «συνομιλούν», να «συνδημιουργούν»…
Ως εκπαιδευτικοί, πέραν των προσωπικών δυσκολιών σχετικά με το εγχείρημα αυτό, τις οποίες αντιμετωπίζουμε προτάσσοντας το φιλότιμο και την ευσυνειδησία μας, ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΜΑΣΤΕ τον ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΜΑΘΗΤΩΝ από το δικαίωμά τους για μόρφωση, όπως το Σύνταγμα ορίζει.
Δεν είμαστε απρόσωποι αριθμοί. Είμαστε λειτουργοί και επιμένουμε να διεκδικούμε και να απαιτούμε την απρόσκοπτη και καθολική συμμετοχή των μαθητών μας στην εκπαίδευση.
Το μοντέλο εξ αποστάσεως που επιβάλει το Υπουργείο Παιδείας είναι παιδαγωγικά επιβλαβές και τεχνολογικά ανέφικτο:
Το Υπουργείο δέχεται ότι οι μαθητές των δημόσιων σχολείων της πρωτοβάθμιας (ως παιδιά ενός κατώτερου θεού), πρέπει να μπαίνουν στο webex το μεσημέρι, διότι «η πλατφόρμα δεν τους αντέχει» - ενώ των ιδιωτικών μπαίνουν το πρωί από άλλες πλατφόρμες.
Το μοντέλο εξ αποστάσεως που επιβάλει το Υπουργείο Παιδείας έχει ένα βαθύ ταξικό χαρακτήρα: αδιαφορεί πλήρως για τα παιδιά των φτωχών οικογενειών που δεν διαθέτουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό. Για τις οικογένειες με δύο και περισσότερα παιδιά που παλεύουν με ότι μέσα διαθέτουν να μη χάσει το παιδί τους την επαφή με το σχολείο.
Για τις οικογένειες – ιδιαίτερα τις μονογονεϊκές – γονιών που εργάζονται τις μεσημβρινές ώρες και τα παιδιά τους δεν μπορούν να συνδεθούν μόνα τους. Ενδιαφέρεται κανείς στο Υπουργείο με τι μέσο συνδέεται κάθε μαθητής; Μιλάμε για διαμοιρασμούς οθόνης και brake rooms όταν ένα μεγάλο μέρος μαθητών συνδέονται με ένα κινητό; Ντροπή! Ενδιαφέρεται το Υπουργείο για την ψυχική και συναισθηματική ακύρωση που νιώθει ένα παιδί όταν αποκλείεται από αυτή τη διαδικασία; Ενδιαφέρεται για τη συναισθηματική ακύρωση που νιώθει ένας γονιός όταν δεν μπορεί να υποστηρίξει το παιδί του; Ενδιαφέρεται για το ηθικό και συνειδησιακό βάρος του εκπαιδευτικού που έχει μαθητές που δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό;
Το μοντέλο εξ αποστάσεως που επιβάλει το Υπουργείο Παιδείας αγνοεί εντελώς τις ιδιαιτερότητες, τις ανάγκες και τις δυνατότητες των παιδιών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Των παιδιών ηλικίας 4 έως 12 ετών. Τα αντιμετωπίζει ως μεταπτυχιακούς φοιτητές.
Η τάξη είναι ένας προστατευμένος χώρος του παιδιού με τους συμμαθητές του. Η «ψηφιακή τάξη» είναι ένας απροστάτευτος χώρος, εκτεθειμένος στον οποιονδήποτε. Η έκθεση του γνωστικού επιπέδου ενός παιδιού, της συμπεριφοράς και της στάσης του, χωρίς παιδαγωγικό πλαίσιο είναι επικίνδυνη.
Η πολύωρη καθήλωση σε μια οθόνη είναι αυτό που θέλουμε να αποφύγουμε, είναι ενάντια στη ζωή, στη ζωντανή δράση. Το μάθημα δεν είναι διάλεξη και παράδοση μόνο, ούτε ανταλλαγή ηλεκτρονικών μηνυμάτων. Προϋποθέτει συναίσθημα, συμμετοχή, προϋποθέτει λάθη των παιδιών που προκαλούνται από τον εκπαιδευτικό για να βγάλει συμπεράσματα, προϋποθέτει διάδραση, ομάδες, συνεργασία, παρουσιάσεις, ενεργές σιωπές, προϋποθέτει ότι μαθαίνω από τον άλλο και όχι μόνο από την παράδοση. Αυτή είναι (μάλλον αυτή πρέπει να είναι) η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία η οποία δεν αντικαθίσταται από κανέναν άλλον τρόπο.
Το μοντέλο εξ αποστάσεως που επιβάλει το Υπουργείο Παιδείας εξυπηρετεί με τον ιδανικότερο τρόπο τα ιδιωτικά σχολεία και τους ιδιοκτήτες τους ώστε να διασφαλίσουν την πελατεία και τα κέρδη τους.
Το ΥΠΑΙΘ, όπως ήδη αναλύθηκε παραπάνω, ακολουθεί και στην εξ αποστάσεως, όπως και συνολικά άλλωστε, σταθερά και με συνέπεια μια αντιεκπαιδευτική πολιτική που θεμελιώδεις αρχές της είναι η αξιολόγηση, ο αυταρχισμός, ο απόλυτος/ολοκληρωτικός έλεγχος της ζωντανής εκπαίδευσης, η λειτουργία του δημόσιου σχολείου με όρους αγοράς, ο ευτελισμός και η απόλυτη απαξίωσή του, οι ταξικές διακρίσεις και η πλήρης αδιαφορία για τους μαθητές της εργαζόμενης πλειοψηφίας, η στήριξη των σχολαρχών και της ιδιωτικής εκπαίδευσης, οι εξεταστικοί φραγμοί.
Η συνολική στρατηγική του είναι ευθυγραμμισμένη με τις διεθνείς τάσεις πλήρους εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης που διατρέχονται από όλα τα παραπάνω δομικά χαρακτηριστικά.
Το τελικό αποτέλεσμα, ακόμα και εκεί όπου υπάρχει καθολική συμμετοχή των μαθητών είναι η πικρή και κοπιαστική προσπάθεια εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων να αποκομίσουν ένα μικρό όφελος. το τελικό αποτέλεσμα απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί ουσιαστική εκπαιδευτική διαδικασία.
- Μέσα σε αυτές τις συνθήκες εμείς οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους μαθητές μας με όλα τα μέσα. Είναι δικαίωμα και παιδαγωγικό μας καθήκον να οργανώσουμε τη δουλειά μας, με τον τρόπο και τα μέσα που επιλέγει ο καθένας και η καθεμιά μας, ανάλογα με τη δυναμική, τις ανάγκες και τις δυνατότητες του τμήματός και των μαθητών του. Με τον τρόπο και τα μέσα που επιλέγει ο κάθε εκπαιδευτικός και ο κάθε Σύλλογος Διδασκόντων για τους μαθητές ανάλογα με τις ανάγκες τους.
- Το ΥΠΑΙΘ οφείλει να διαθέσει άμεσα, τόσο τον απαραίτητο ψηφιακό εξοπλισμό, όσο και την πρόσβαση στο διαδίκτυο, με υψηλές ταχύτητες, στα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Απαιτούμε την τεχνολογική αναβάθμιση όλων των εκπαιδευτικών δομών έτσι ώστε να υπάρξει στο μέλλον μια καλή βάση στην εκπαιδευτική διαδικασία και την επικοινωνία με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.
- Όχι στην υποχρεωτικότητα του θεσμικού πλαισίου της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (Ωρολόγιο πρόγραμμα, μεσημεριανό ωράριο, 30λεπτες διδακτικές ώρες, χρήση συγκεκριμένης πλατφόρμας κ.λπ.) Να καταργηθεί το νομοθετικό πλαίσιο που ρυθμίζει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
- Με αποφάσεις Συλλόγων Διδασκόντων και σε συνεργασία με τους γονείς και τους μαθητές μας, σπάμε την υποχρεωτικότητα του εναλλασσόμενου ωρολογίου προγράμματος, τον χρόνο πραγματοποίησής του, την υποχρεωτική πλατφόρμα, τη διάρκεια των μαθημάτων.
- Το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει μέσα από ανεφάρμοστες οδηγίες, «εντέλλεσθε» και απειλές να υπονομεύει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών.
- Μέσα σε αυτές τις συνθήκες και με δεδομένο ένα μήνα αναστολής λειτουργίας των σχολείων, είναι απαραίτητη η μείωση, αναδιάταξη και αναπροσαρμογή της ύλης σε κάθε μάθημα, τάξη και βαθμίδα. Με το άνοιγμα των σχολείων πρέπει να λειτουργήσουν σε κάθε τμήμα, τάξη και σχολείο φροντιστηριακά τμήματα και τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη