Η πρόσφατη δήλωση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ότι «όποιος αρνείται να αξιολογηθεί δεν έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης», προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από την πλευρά των εκπαιδευτικών.
Ο Πρωθυπουργός έθεσε υπό αμφισβήτηση τη θέση των εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο για όσους δεν συμμετέχουν στη διαδικασία αξιολόγησης, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα έντασης στον κλάδο.
Αντίδραση στην ανακοίνωση αυτή εκφράστηκε άμεσα από την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με την ανακοίνωσή τους, «θέση στη δημόσια εκπαίδευση έχουν όλοι όσοι κρατούν τα σχολεία όρθια στις πιο αντίξοες συνθήκες, με αντίπαλο το κράτος και την κυβερνητική πολιτική». Η συγκεκριμένη φράση υπογραμμίζει τη στήριξη των εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο, τονίζοντας την αντίσταση τους στην κυβερνητική πολιτική.
Η δήλωση του Πρωθυπουργού χαρακτηρίστηκε από τους εκπαιδευτικούς ως «απροκάλυπτη επίθεση» με σκοπό την εφαρμογή ενός «αυταρχικού και τιμωρητικού μηχανισμού» που απομακρύνεται από τις πραγματικές ανάγκες του σχολείου και της κοινωνίας. Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι η κυβερνητική πολιτική δεν στοχεύει στην πραγματική βελτίωση της εκπαίδευσης, αλλά στην κατηγοριοποίηση και εμπορευματοποίηση των σχολείων και την επιβολή διώξεων.
Η αντίσταση των εκπαιδευτικών εστιάζει στο γεγονός ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να παρουσιάσει την αξιολόγηση ως εργαλείο βελτίωσης, ενώ στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τους ίδιους, χρησιμοποιείται για να προωθήσει τη διάκριση σχολείων, τη δημιουργία ανταγωνισμού και την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Επισημαίνουν πως η πραγματική αποστολή του κλάδου είναι να προστατεύσει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών από τις επικίνδυνες πολιτικές της κυβέρνησης.
Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως δεν αντιτίθενται στην αξιολόγηση ως διαδικασία, αλλά στη σκοπιμότητα του τρόπου που επιχειρείται η εφαρμογή της. Η αντίστασή τους εστιάζεται σε ένα σύστημα που προωθεί τη κατηγοριοποίηση και δεν προσφέρει καμία ουσιαστική αναβάθμιση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η κυβέρνηση, αναφέρουν, δεν έχει δώσει απαντήσεις στα οξυμένα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, όπως η έλλειψη προσωπικού, η καταρρέουσα υποδομή και τα αυξανόμενα περιστατικά βίας στα σχολεία.
Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι η κυβερνητική πολιτική είναι αδιέξοδη, καθώς δεν έχει καταφέρει να λύσει τα βασικά προβλήματα της εκπαίδευσης. Η έλλειψη προσωπικού, τα υπερπληθή τμήματα και τα συνεχιζόμενα προβλήματα με την Ειδική Αγωγή και τις υποδομές δείχνουν την αδυναμία της κυβέρνησης να προσφέρει μια λειτουργική και δίκαιη εκπαιδευτική διαδικασία. Η μαζική αντίσταση του κλάδου έδειξε, κατά τους ίδιους, ότι οι πολιτικές της κυβέρνησης δεν έχουν μέλλον.
Κλείνοντας, οι εκπαιδευτικοί διαμηνύουν ότι παραμένουν ενωμένοι και συνεχίζουν τον αγώνα τους ενάντια στην αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Τονίζουν ότι δεν θα υποκύψουν στις πιέσεις και απειλές και ότι υπερασπίζονται τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, διασφαλίζοντας το δικαίωμα όλων των παιδιών σε ποιοτική μόρφωση. Καλούν όλους τους εκπαιδευτικούς να στηρίξουν τις συλλογικές αποφάσεις των Ομοσπονδιών, προκειμένου να ανατρέψουν το σχέδιο για την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης και να προστατεύσουν το δημόσιο σχολείο.
Η ανακοίνωση της ΑΣΕ για τις άθλιες δηλώσεις του Πρωθυπουργού στο Υπουργείο Παιδείας
Ο μόνος που δεν έχει θέση στο δημόσιο σχολείο είναι η κυβερνητική πολιτική που φέρνει κατηγοριοποίηση, εμπορευματοποίηση και διώξεις!
Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών καταγγέλλει τις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού, κατά την επίσκεψή του στο ΥΠΑΙΘΑ, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι «όποιος αρνείται να αξιολογηθεί δεν έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης». Απαντάμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο: Θέση στη δημόσια εκπαίδευση έχουν όλοι όσοι κρατούν τα σχολεία όρθια στις πιο αντίξοες συνθήκες, με αντίπαλο το κράτος και την κυβερνητική πολιτική.
Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν απροκάλυπτη επίθεση στους εκπαιδευτικούς και αποκαλύπτουν τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης: την επιβολή ενός αυταρχικού και τιμωρητικού μηχανισμού, μακριά από τις ανάγκες του σχολείου και της κοινωνίας.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να εμφανίσει την αξιολόγηση ως εργαλείο βελτίωσης. Στην πραγματικότητα, τη χρησιμοποιεί για να προωθήσει την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τον ανταγωνισμό και την ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Ο αγώνας του κλάδου έχει «στραπατσάρει» τα βρώμικα και ανήθικα σχέδιά τους, που στρέφονται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι «αρνητές» της αξιολόγησης. Αντιστέκονται όμως σε ένα σύστημα που στοχεύει στην κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, τους θέλει σκυφτούς και δεν προσφέρει καμία ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Την ίδια στιγμή, ο Πρωθυπουργός δεν έδωσε καμία ουσιαστική απάντηση για τα οξυμένα προβλήματα που ταλανίζουν τη δημόσια εκπαίδευση: για τα δεκάδες κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν, τις υποδομές που καταρρέουν, τα συνεχώς αυξανόμενα περιστατικά βίας και bullying, τα υπερπληθή τμήματα όπου οι μαθητές στοιβάζονται, τον εξοντωτικό εξεταστικό μαραθώνιο, την ΕΒΕ και την Τράπεζα Θεμάτων, την εγκατάλειψη της Ειδικής Αγωγής και πολλά άλλα.
Η επίθεση της κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού φανερώνει το αδιέξοδο στο οποίο έχει οδηγηθεί η κυβερνητική πολιτική από τη μαζική αντίσταση του κλάδου. Ταυτόχρονα, μας οπλίζει με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα.
Καλούμε κάθε εκπαιδευτικό να στηρίξει τις συλλογικές αποφάσεις των Ομοσπονδιών, ώστε να ακυρώσουμε στην πράξη το σχέδιό τους για σχολεία-μαγαζιά, μαθητές-πελάτες και γονείς που πληρώνουν όλο και περισσότερο για τη μόρφωση των παιδιών τους.
Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική!
Μαζί με γονείς και μαθητές, παραμένουμε ενωμένοι. Αντιστεκόμαστε στις πιέσεις και τις απειλές, υπερασπίζοντας τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και το δικαίωμα όλων των παιδιών σε ποιοτική μόρφωση
25 Απριλίου 2025
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ