Αβεβαιότητα επικρατεί ως προς τον σχεδιασμό για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων και την ακριβή ημερομηνία για την επιστροφή των μαθητών στις σχολικές αίθουσες, μετά από δύο (τουλάχιστον) μήνες αποχής.
Η αβεβαιότητα, άλλωστε, και η αδυναμία χάραξης ενός μακροπρόθεσμου σχεδιασμού χαρακτηρίζουν την κατάσταση στα σχολεία, καθώς από τις διαβεβαιώσεις πως «θα είναι τα τελευταία που θα κλείσουν» του Σεπτεμβρίου και τη σιγουριά πως «δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης», φτάνουμε στη συμπλήρωση δύο μηνών (καθώς τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά τουλάχιστον μέχρι τις 7 Ιανουαρίου) από το δεύτερο lockdown στην εκπαίδευση, με ανυπολόγιστες παιδαγωγικές, μορφωτικές και κοινωνικές συνέπειες.
Άλλωστε, μετά την απόφαση για να κλείσουν τα σχολεία στις αρχές Νοεμβρίου, πρόθεση της κυβέρνησης ήταν να επαναλειτουργήσουν άμεσα. «Στις προθέσεις του Μαξίμου είναι στις 30 Νοεμβρίου να αρθούν κάποια μέτρα του lockdown, με τους μαθητές να είναι οι πρώτοι που θα επιστρέψουν στα σχολεία», είχε δηλώσει σχετικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, ενώ είχε εξεταστεί το ενδεχόμενο τα σχολεία να ανοίξουν στις 7 Δεκεμβρίου ή στις 14 Δεκεμβρίου.
«Προτεραιότητά μας είναι να ανοίξουν τα σχολεία και πρώτα τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά», είχε σημειώσει και η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο OPEN.
Ωστόσο, οι σταθερά υψηλοί αριθμοί κρουσμάτων και, κυρίως, των θανάτων που αγγίζουν τους 100 την ημέρα για ένα σχεδόν μήνα, λειτούργησαν αποτρεπτικά, με αποτέλεσμα να «κλειδώσει» το άνοιγμα των σχολείων μετά τις γιορτές.
Ημερομηνία-κλειδί η 7η Ιανουαρίου
«Αγώνα δρόμου» δίνουν κυβέρνηση και ειδικοί, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν στις 7 Ιανουαρίου. Μάλιστα, βασική πρόθεση είναι να επαναλειτουργήσουν ταυτόχρονα όλες οι τάξεις μαζί.
Όπως εξήγησε κατά την ενημέρωση του υπουργείου Υγείας η Βάνα Παπαευαγγέλου, καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, στόχος είναι όλα τα παιδιά να επιστρέψουν στα θρανία στις 7 Ιανουαρίου, ενώ τόνισε παράλληλα ότι έως τώρα δεν υπάρχουν σκέψεις για διαφορετικό άνοιγμα των σχολείων ανά Περιφερειακή Ενότητα. Μάλιστα, η καθηγήτρια αποκάλυψε πως η πολύμηνη αποχή των μαθητών από τις σχολικές αίθουσες προβληματίζει έντονα τους ειδικούς.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου, η Β. Παπαευαγγέλου επεσήμανε επιπλέον ότι δεν είναι η μετάδοση μέσα στα σχολεία, ιδιαίτερα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που απασχολεί την Επιτροπή των Ειδικών, αλλά το μεγάλο επιδημιολογικό φορτίο στην Ελλάδα, παράγοντας που οδήγησε άλλωστε στην απόφαση για κλείσιμο όλων των σχολικών μονάδων.
Στο ίδιο πλαίσιο, και δείχνοντας τις προθέσεις της κυβέρνησης, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στον Alpha εξέφρασε τη σιγουριά του για το σχέδιο της κυβέρνησης: «Είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσουμε να ανοίξουμε τα σχολεία στις 7 Ιανουαρίου» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στην τηλεκπαίδευση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επεσήμανε ότι «δεν ήταν προφανές ότι η Ελλάδα, με αυτό το ψηφιακό υπόβαθρο, θα μπορούσε να έχει σχεδόν κάθε μέρα 100.000 ψηφιακές τάξεις». Ακόμα συμπλήρωσε: «Ξέρω ότι δεν είναι υποκατάστατο για την φυσική παρουσία στην τάξη».
«Σκύβουμε πάνω σε εκείνες τις περιπτώσεις, και το υπουργείο Παιδείας και οι Δήμοι, όπου υπάρχουν παιδιά που πράγματι δεν έχουν την τεχνολογική υποδομή, να μπορούμε να τα υποστηρίζουμε». «Θέλουμε τα παιδιά να γυρίσουν στην τάξη το συντομότερο δυνατόν και αυτή τη στιγμή ο προγραμματισμός είναι στις 7 Ιανουαρίου», κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στην αναφορά του για το άνοιγμα σχολείων.
Το σενάριο για να προηγηθούν τα δημοτικά σχολεία
Ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής των ειδικών για τον κορονοϊό, Νίκος Σύψας περιέγραψε ένα εναλλακτικό σενάριο για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, με τα γυμνάσια και τα λύκεια να ανοίγουν σε δεύτερο χρόνο:
«Στις 7 Ιανουαρίου θα είμαστε σε θέση να ανοίξουν τουλάχιστον τα δημοτικά», δήλωσε στον ΣΚΑΪ, εξηγώντας ότι αυτό το σενάριο θα είναι εφικτό υπό την προϋπόθεση ότι κατά την περίοδο των εορτών θα υπάρξει τήρηση των μέτρων προστασίας και θα ανακοπεί η διασπορά του κορονοϊού.
«Τρέμουμε την πίεση στο σύστημα υγείας. Αν τα νούμερα είναι καλύτερα και έχουν πτωτική τάση, τότε θα ανοίξουμε τα σχολεία», τόνισε και προσέθεσε ότι το μέτρο της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων στοχεύει κυρίως στον περιορισμό της κινητικότητας των ενηλίκων, παρά αυστηρά για τον περιορισμό της διάδοσης του ιού στα σχολεία.
Και το σενάριο που η κυβέρνηση θέλει να αποφύγει...
Το ενδεχόμενο τα σχολεία να ανοίξουν ακόμα και μετά τις 7 Ιανουαρίου περιέγραψε ο καθηγητής Παθολογίας και Λοιμωξιολογίας Χαράλαμπος Γώγος.
Συγκεκριμένα, μιλώντας στο ΣΚΑΪ, ο καθηγητής αποκάλυψε ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας σε συνάρτηση με την επιτροπή υγείας εξετάζει το ενδεχόμενο να μην ανοίξουν τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία στις 7 Ιανουαρίου του 2021, ενώ για τη πορεία και λήψη των αποφάσεων τόνισε πως «τίποτα δεν είναι δεδομένο, εξαρτάται απ’ ό,τι θα βλέπουμε για τα σχολεία στις 7 Ιανουαρίου. Πάμε εβδομάδα – εβδομάδα, μέρα – μέρα, υπάρχει καμπύλη, αλλά φαίνεται ότι θα είναι μια βασανιστική πορεία».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη