ΓΕΛ Βιάννου
Κείμενο από τους μαθητές της Γ τάξης του Γενικού Λυκείου Βιάννου Ηρακλείου Κρήτης.

Όντας μέσα στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, τα σχολεία  "κινούνται" ξανά  με τον μηχανισμό  της τηλεκπαίδευσης.

Η υπουργός δηλώνει ότι η εκπαιδευτική διαδικασία τελείται με φυσιολογικούς ρυθμούς χωρίς σημαντικές δυσκολίες  και ότι «το τελευταίο οκτάμηνο έχουν γίνει πολύ μεγάλα βήματα στις δημόσιες ψηφιακές υποδομές». Όμως πρόκειται για βήματα που κινούν μπροστά ή πίσω; Η (τηλ)εκπαίδευση είναι φανερό -ειδικότερα από την ματιά των μαθητών- ότι δυσλειτουργεί  σε πολλές πτυχές  και διαστάσεις της.

Η έλλειψη ηλεκτρονικών συσκευών ή δυνατότητας σύνδεσης στο διαδίκτυο αφαιρούν σε πολλά παιδιά το δικαίωμα συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία, φαινόμενο που εντείνεται στις επαρχιακές περιοχές, και έχει ως αποτέλεσμα την διόγκωση των ήδη υπαρχόντων εκπαιδευτικών ανισοτήτων.

Το κράτος είναι υποχρεωμένο να το αντισταθμίσει αυτό με το να παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές.

Παράλληλα, λόγω αδύναμης σύνδεσης, πολλές διδακτικές ώρες χάνονται ή δεν επιτυγχάνουν τον σκοπό τους, εφόσον καθηγητές και μαθητές αδυνατούν να συνδεθούν στις τάξεις και να επικοινωνήσουν απρόσκοπτα. Αλλά ακόμα και με το να πετύχουν τον "σκοπό" τους δηλαδή την κάλυψη της ύλης ποσοτικά δεν σημαίνει απαραίτητα ότι επιτυγχάνουν και ποιοτικά.

Αρκετοί καθηγητές δηλώνουν ότι έχουν προχωρήσει αρκετά στην ύλη με αποτέλεσμα το υπουργείο να 'χει την ψευδαίσθηση ότι όλα κυλούν υπό κλίμα κανονικότητας.

Επιπλέον, με τις ατέλειωτες ώρες υποχρεωτικής παρακολούθησης των απρόσωπων τηλεμαθημάτων, εκτός από την πρόκληση σωματικών συμπτωμάτων σημαντική είναι και η επίδραση στην ψυχολογία -παράγοντας καθοριστικός, ειδικότερα για τους πανελλαδικά εξεταζόμενους μαθητές-.

Σ 'αυτο το σημείο κρίνεται απαραίτητο να ακουστούν τα αιτήματα  των μαθητών τα οποία μπορούν να αποτελέσουν τον θεμέλιο λίθο στην άμβλυνση του εκπαιδευτικό κενού που έχει δημιουργηθεί. Κύριο αίτημα αποτελεί η έγκαιρη μείωση της διδακτέας και της εξεταστέας ύλης, ειδικά για την Γ' λυκείου, η οποία δίνει σε δύσκολες συνθήκες τον αγώνα των πανελληνίων και μοχθεί ψυχικά και πνευματικά.

Επιπλέον, είναι ιδιαίτερα αναγκαίο να μην πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση και βαθμολόγηση των μαθητών, η οποία ενισχύει -υπό αυτές τις συνθήκες ακομα περισσότερο- τον αντιπαιδαγωγικό και άνισο χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο, ζητείται να μην προσμετρηθούν οι απουσίες των μαθητών και με τη παράταση της σχολικής χρονιάς να επαναληφθεί η ύλη που καλύφθηκε προσχηματικά μέσω της τηλεκπαίδευσης η οποία αποδεικνύεται αδύναμο υποκατάστατο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Τέλος, είναι επίσης σημαντικό  να καλυφθούν και τα μαθησιακά κενά που δημιουργήθηκαν στην προηγούμενη καραντίνα.

Καλείται λοιπόν το υπουργείο να λάβει σοβαρά τις προτάσεις των μαθητών και να μην προβεί στην εφαρμογή ανούσιων μεταρρυθμίσεων και νομοσχεδίων για αλλαγές στον τρόπο εξέτασης και ειδικότερα σε ο,τι αφορά τις πανελλήνιες καθώς κάτι τέτοιο δεν ενδείκνυται σε καιρούς πανδημίας. Με κλειστά σχολεία και «κλειστή» την επικοινωνία οποιαδήποτε απόφαση που επιβάλλεται μονομερώς είναι έκδηλο ότι καταργεί την πολυφωνία και εν τέλει υποσκάπτει την δημοκρατία.

Το σκίτσο του άρθρου το έφτιαξε μαθήτρια που συνέβαλε και στη συγγραφή του κειμένου

ΓΕΛ Βιάννου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpa
Δωρεάν Webinars τον Φεβρουάριο από το ΠΜΣ “Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό"
Το εξ αποστάσεως διεθνές Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό» του ΕΚΠΑ και του European Wergeland...
Δωρεάν Webinars τον Φεβρουάριο από το ΠΜΣ “Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό"
eirini_mathites_volos
Αντιπολεμικό δεκαήμερο 20-31 Ιανουαρίου: Δημιουργία αντιπολεμικού υλικού από μαθητές και εκπαιδευτικούς
Σκοπός της δράσης είναι να προωθηθεί ένα ισχυρό μήνυμα ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και τις συνέπειές τους, υπογραμμίζοντας τη θέση μας...
Αντιπολεμικό δεκαήμερο 20-31 Ιανουαρίου: Δημιουργία αντιπολεμικού υλικού από μαθητές και εκπαιδευτικούς
Kofoi
Ακατάλληλο λόγω δομικής τρωτότητας το ΕΕΕΕΚ Κωφών-Βαρήκοων: Ενημέρωσαν με 2 μήνες καθυστέρηση τους γονείς!
Γονείς: Να παρθούν τώρα όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια των μαθητών του ΕΕΕΕΚ Κωφών και την συνέχιση των μαθημάτων.
Ακατάλληλο λόγω δομικής τρωτότητας το ΕΕΕΕΚ Κωφών-Βαρήκοων: Ενημέρωσαν με 2 μήνες καθυστέρηση τους γονείς!