Το κλείσιμο όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης με απόφαση της κυβέρνησης και η παρακολούθηση των μαθημάτων μέσω της τηλεκπαιδευσης είναι πρωτόγνωρο, αναγκαστικό και εντελώς απροετοίμαστο μέτρο..
Για όλα τα παιδιά αλλά περισσότερο για τα παιδιά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι μια επίπονη και αγχώδης κατάσταση. Η εκπαιδευτική διαδικασία σε αυτή ειδικότερα την ηλικία στηρίζεται στη προσωπική σχέση με τον εκπαιδευτικό και στην επαφή. Ξεκινώντας λοιπόν η τηλεκπαίδευση , κόβεται αυτή η αλληλεπίδραση και δημιουργείται εύλογα ανασφάλεια στα παιδιά αλλά και στους εκπαιδευτικούς που καλούνται σε πρωτόγνωρες συνθήκες με ελλείψεις και ανεπάρκειες να επιτελέσουν το έργο τους.
Ας πάμε όμως στην οργάνωση της διαδικασίας θεωρώντας πάντα ως αυτονόητο ότι η παιδεία ως δημόσιο αγαθό πρέπει να παρέχεται σε όλα τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο και η πολιτεία είναι υπεύθυνη για αυτό. Σε κάθε άλλη περίπτωση παράγονται ανισότητες και παιδεία πολλών ταχυτήτων.
Σε αυτό θα επικεντρωθώ περισσότερο, γιατί έχουν παρατηρηθεί πολλές προχειρότητες, έλλειψη προγραμματισμού, ετοιμότητας και οργάνωσης με αποτέλεσμα να μην εξασφαλίζουν στους μαθητές την ισότητα στην πρόσβαση στη γνώση.
Η Κυβέρνηση ξέροντας καλά ότι θα έλθει και δεύτερο κύμα πανδημίας όφειλε να έχει προετοιμαστεί-είχε άλλωστε όλο τον χρόνο-, για να διασφαλίσει την πρόσβαση στην γνώση σε όλους τους μαθητές με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Όφειλε να έχει μεριμνήσει πριν την έναρξη της τελεκπαιδευσης για τον αναγκαίο υλικοτεχνικό εξοπλισμό σε όλους τους μαθητές. Δεν είναι δεδομένο ούτε ότι όλα τα παιδιά έχουν το ατομικό τους λάπτοπ ή τάμπλετ και σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι δεδομένο ότι έχουν υπολογιστή όλες οι οικογένειες.
Παρατηρήσαμε θλιβερά γεγονότα με παιδιά να κάνουν μάθημα από ένα κινητό στην πλατεία στο χωριό ή άλλα να μαζεύονται σε ένα λαπτοπ για να παρακολουθήσουν το μάθημα.
Επιπλέον σύμφωνα με έρευνες, ένας στους δύο μαθητές αδυνατεί να λάβει μέρος στις τηλεδιασκέψεις λόγω του ότι ακόμα και να υπάρχει η αναγκαία υλικοτεχική υποδομή μπορεί να χρησιμοποιείται από τους γονείς λόγω τηλεργασίας ή από αδέλφια μαθητές ή φοιτητές λόγω παράλληλων μαθημάτων.
Σε όλα αυτά βέβαια να μην ξεχάσω την μηδενική μέριμνα για τα παιδιά ρομά και τα προσφυγόπουλα .Για τα παιδιά αυτά η εκπαίδευση κατά την κυβέρνηση είναι πολυτέλεια ή δεν τους χρειάζεται.
Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι η πρόσβαση στην γνώση δεν είναι αυτονόητα ισότιμη για όλα τα παιδιά. Αυτό βέβαια αποτελεί την κυβερνητική πολιτική η οποία χαρακτηρίζεται από ταξικότητα, ανισότητες και αποκλεισμούς Η Πανδημία όμως τα έφερε στην επιφάνεια περισσότερο και πιο έντονα.
Για την κυβέρνηση της ΝΔ η παιδεία είναι ένα επιλεκτικό αγαθό για τους έχοντες, για τους υπόλοιπους είναι πολυτέλεια. Επιλέγει με απόλυτη ευθύνη να ξανακαταστήσει κάποια παιδιά ως αόρατα και ως παρίες.
Σε αυτή την λογική βρίσκεται και το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευσή & Κατάρτιση, στο οποίο θεσμοθετείται η αποχώρηση των μαθητών από τα σχολικά θρανία προς τις σχολές πρόωρης κατάρτισης, ενώ δρομολογεί την πλήρη υπαγωγή της εκπαίδευσης στις ανάγκες και τα συμφέροντα της αγοράς.
Αυτό που έκανε αυτή η κυβέρνηση για τη παιδεία συνολικά είναι ότι, δεν φρόντισε για τη υγειονομική θωράκιση των σχολείων, δεν προχωρήσατε σε έκτακτη χρηματοδότηση και πρόσληψη προσωπικού, δεν μερίμνησε για δωρεάν τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, δεν ενίσχυσε το δημόσιο σύστημα τηλεκπαίδευσης και δε δαπάνησε ούτε 1 ευρώ για τον τεχνολογικό εξοπλισμό των μαθητών.
Έτσι αντιλαμβάνονται την Δημόσια Παιδεία οι «άριστοι»!
Ευαγγελία Μανιτσούδη-εκπαιδευτικός
Μέλος Ν.Ε ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ Χίου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη