Εικαστικοί: Εμπαιγμός η Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων
Ανακοίνωση της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων - «Αντισταθμιστικός "εμπαιγμός" του Υπουργείου Παιδείας στην κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Λύκειο»

Για εμπαιγμό κάνει λόγο η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων, σχετικά με την απόφαση για την ένταξη των Ειδικών Μαθημάτων το πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας.

Η ένωση σημειώνει έξι λόγους για τους οποίους η απόφαση είναι ανεφάρμοστη:

Α) Για τη φετινή χρονιά θα είναι ανύπαρκτο καθώς με κλειστά τα σχολεία ούτε κατ’ όνομα θα προλάβει να αναφερθεί.

Β) Και στο παρελθόν είχε γίνει προσπάθεια να εφαρμοστεί και απέτυχε, με τα μαθήματα και τους εκπαιδευτικούς εντός της λυκειακής δομής, καθώς καθίσταντο χρονικά απαγορευτική η παρακολούθηση των μαθητών μετά το κανονικό σχολικό ωράριο.

Γ) Με ανύπαρκτα τα καταργημένα καλλιτεχνικά μαθήματα σε όλες τις λυκειακές τάξεις δημιουργεί γνωστική ανακολουθία έως και τη Γ΄ τάξη. Χωρίς τους κατάλληλους καθηγητές-μέντορες για τους μαθητές, ο θεσμός τάχιστα θα αφυδατωθεί και θα εκπέσει.

Δ) Η προαιρετική παρακολούθησή (χωρίς την επίπτωση των απουσιών και της βαθμολογίας) στην εκτός κανονικού ωραρίου διδασκαλία δεν διασφαλίζουν την όποια μαθησιακή σταθερότητα και την επιτυχή ολοκλήρωσή της.

Ε) Ο επιπρόσθετος χρόνος και τρόπος μετακίνησης των μαθητών μετά τις 2:00 μ.μ. στα συγκεκριμένα μαθήματα που θα διδάσκονται σε κάποια μόνο σχολεία, στα αστικά κέντρα και σε πρωτεύουσες νομών, λειτουργεί ανασταλτικά και απαγορευτικά για τους μαθητές.

ΣΤ) Στη συγκεκριμένη πρόχειρη Υ.Α. δεν έχουν ούτε καν προβλεφθεί αίθουσες με τα απαραίτητα  εποπτικά μέσα διδασκαλίας (καλλιτεχνικές συνθέσεις, σχεδιαστήρια κ.ά.).

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Με την υπ. Αριθμ. 3752/ΓΔ4 14/01/2021 Υ.Α. της Υφυπουργού Παιδείας κας Μακρή θεσμοθετείται και επίσημα ο «αντισταθμιστικός εμπαιγμός» του Υπουργείου Παιδείας στην κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Λύκειο με τη μορφή της «Ενισχυτικής Διδασκαλίας των Ειδικών Μαθημάτων».

Το ψευτο-μπάλωμα στο μεγάλο εκπαιδευτικό κενό που το Υπουργείο Παιδείας προκάλεσε στερείται λογικής και είναι πρακτικά ανεφάρμοστο γιατί:

Α) Για τη φετινή χρονιά θα είναι ανύπαρκτο καθώς με κλειστά τα σχολεία ούτε κατ’ όνομα θα προλάβει να αναφερθεί.

Β) Και στο παρελθόν είχε γίνει προσπάθεια να εφαρμοστεί και απέτυχε, με τα μαθήματα και τους εκπαιδευτικούς εντός της λυκειακής δομής, καθώς καθίσταντο χρονικά απαγορευτική η παρακολούθηση των μαθητών μετά το κανονικό σχολικό ωράριο.

Γ) Με ανύπαρκτα τα καταργημένα καλλιτεχνικά μαθήματα σε όλες τις λυκειακές τάξεις δημιουργεί γνωστική ανακολουθία έως και τη Γ΄ τάξη. Χωρίς τους κατάλληλους καθηγητές-μέντορες για τους μαθητές, ο θεσμός τάχιστα θα αφυδατωθεί και θα εκπέσει.

Δ) Η προαιρετική παρακολούθησή (χωρίς την επίπτωση των απουσιών και της βαθμολογίας) στην εκτός κανονικού ωραρίου διδασκαλία δεν διασφαλίζουν την όποια μαθησιακή σταθερότητα και την επιτυχή ολοκλήρωσή της.

Ε) Ο επιπρόσθετος χρόνος και τρόπος μετακίνησης των μαθητών μετά τις 2:00 μ.μ. στα συγκεκριμένα μαθήματα που θα διδάσκονται σε κάποια μόνο σχολεία, στα αστικά κέντρα και σε πρωτεύουσες νομών, λειτουργεί ανασταλτικά και απαγορευτικά για τους μαθητές.

ΣΤ) Στη συγκεκριμένη πρόχειρη Υ.Α. δεν έχουν ούτε καν προβλεφθεί αίθουσες με τα απαραίτητα  εποπτικά μέσα διδασκαλίας (καλλιτεχνικές συνθέσεις, σχεδιαστήρια κ.ά.).

Η μόνη  εξήγηση των προθέσεων του Υπουργείου Παιδείας, μετά την κατάργηση των Ειδικών μαθημάτων, είναι ότι πιθανά ποντάρει σε ρηχή συγκάλυψη της παραβίασης του Συντάγματος για τη μη παροχή ίσων ευκαιριών για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Για  όλους αυτούς τους παραπάνω λόγους είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσει να στρέφει τους μαθητές υποχρεωτικά στα ιδιωτικά φροντιστήρια με τσουχτερά δίδακτρα για την απόκτηση των απαραίτητων καλλιτεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει να εμπαίζει με φθηνά και δοκιμασμένα «αντισταθμιστικά» μέτρα μαθητές, γονείς, καθηγητές και να επαναφέρει τα Καλλιτεχνικά Μαθήματα στο κανονικό-υποχρεωτικό σχολικό πρόγραμμα του Λυκείου ώστε να διασφαλιστεί πραγματικά η απρόσκοπτη συνέχεια της διδασκαλίας τους και η δυνατότητα όλων των μαθητών για εισαγωγή τους στις Καλλιτεχνικές Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Νοσοκομείο Νάξου
Η εμπορευματοποίηση της δημόσιας Υγείας υπό το πρίσμα της τουριστικοποίησης: Το παράδειγμα του Νοσοκομείου Νάξου
Ποια δημόσια Υγεία ευαγγελίζονται η σημερινή κυβέρνηση και όσοι χαράσσουν την πολιτικής της στον τομέα αυτό;
Η εμπορευματοποίηση της δημόσιας Υγείας υπό το πρίσμα της τουριστικοποίησης: Το παράδειγμα του Νοσοκομείου Νάξου
Όταν τρέχω… δεν τρέχω!
Ποια είναι η βιολογική σας ηλικία- Πώς θα την βρείτε
Η ιδέα πίσω από τη βιολογική ηλικία είναι ότι τα κύτταρα και τα όργανά μας έχουν τη δική τους ηλικία η οποία διαφέρει από αυτήν που αναγράφεται στην...
Ποια είναι η βιολογική σας ηλικία- Πώς θα την βρείτε