Προκείμενη 1: Η αξιολόγηση των μαθητών είναι μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και δεν νοείται έξω από αυτήν.
Προκείμενη 2: Η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση, μόνο υποκατάστατό της.
Συμπέρασμα: Στην τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υπάρξει αξιολόγηση μαθητών.
Νομίζω πως όσοι συμφωνούν πως είναι αληθείς οι προκείμενες, επαγωγικά καταλήγουν στο διατυπωμένο συμπέρασμα. Δεν θα παρεξηγήσω κανέναν που θεωρεί ότι μπορεί να υπάρξει αξιολόγηση των μαθητών στην τηλεκπαίδευση, θα πρέπει όμως να διαφωνεί με τη μία, ή και τις δύο, προκείμενες.
Πολλοί συνάδελφοι υποστηρίζουν ότι πράγματι δεν θα έπρεπε να παραδώσουμε βαθμολογία σε αυτό το τετράμηνο, θεωρούν όμως ότι δεν έγινε και τίποτα αν τελικά το κάνουμε και αντί να ‘’το κουράζουμε’’, ας δώσουμε βαθμούς – το πολύ-πολύ να είναι ‘’φουσκωμένοι’’, για να μην έχουμε παράπονα.
Αρχικά θεωρώ πως ‘’φουσκωμένους’’ βαθμούς μπορούμε να βάλουμε και στη δια ζώσης εκπαίδευση και αν δεν το κάνουμε είναι γιατί υπάρχουν σοβαροί λόγοι παιδαγωγικής φύσης, οι οποίοι δεν εκλείπουν ούτε με την τηλεκπαίδευση. Το σημαντικότερο είναι αν έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα της επίδοσης των μαθητών μας. Όποιος έχει τέτοια εικόνα μέσω του Webex και των λίγων μαθημάτων μέχρι να κλείσουμε ή πλανάται ή έχει ικανότητες που οι περισσότεροι δεν διαθέτουμε.
Φυσικά, πέρα από το παιδαγωγικό-ηθικό κομμάτι, υπάρχει και το νομικό: Καλυπτόμαστε να μην δώσουμε βαθμούς; Η ΟΛΜΕ έχει βγάλει σχετική ανακοίνωση που τεκμηριώνει ότι καλυπτόμαστε. Ανάλογες αναρτήσεις μπορούμε να βρούμε και άλλες στο Διαδίκτυο. Η εγκύκλιος Μακρή για τα 10 μαθήματα επιδέχεται τόσο ερμηνειών όσο και νομικής αμφισβήτησης καθώς οι εγκύκλιοι πρέπει να εφαρμόζουν την κείμενη νομοθεσία και δεν συνιστούν νόμο από μόνες τους. Η κ. Μακρή μπορεί να συμβουλευτεί σχετικά έναν νομικό. Α, ξέχασα: Η κ. Μακρή είναι νομικός. (Όπως και η κ. Κεραμέως, άλλωστε).
Πέρα όμως από το νομικό κομμάτι, οι σύλλογοι διδασκόντων πρέπει να προβληματιστούν για το γεγονός ότι η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να δημιουργήσει μια επίπλαστη εικόνα κανονικότητας, νομιμοποιώντας τελικά όχι τη βαθμολόγηση, αλλά την τηλεκπαίδευση. Αν συναινέσουμε, βάζουμε άθελά μας πλάτη σε κάτι που θα το βρούμε μπροστά μας και μπορεί να έχει να κάνει με αντικατάσταση δια ζώσης διδασκαλίας με εξ αποστάσεως, και στο μέλλον, σε μικρά νησιά για παράδειγμα. Βέβαια θα πει κανείς «Μήπως κάνουμε πολιτική εις βάρος των μαθητών;». Πολιτική κάνουμε αναπόφευκτα, ακόμα και αν μείνουμε αδρανείς. Πιστεύω πάντως ότι πολιτική εις βάρος των μαθητών κάνει το υπουργείο και για καλό των μαθητών πρέπει να αντιδράσουμε. (Και με συμμετοχή στις συγκεντρώσεις της Πέμπτης, επί τη ευκαιρία, τηρώντας όλα τα μέτρα προφύλαξης).
ΥΓ. Αν βάλουμε ‘’φουσκωμένους’’ βαθμούς κι εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων, πιθανότατα οι βαθμοί τετραμήνου θα αποκλίνουν κατά πολύ των γραπτών εξετάσεων. Είμαστε σίγουροι ότι δεν θα μας πουν «περάστε από το …Τμήμα δια ἐπιμόρφωσίν σας»;
Χρήστος Σουρουλής,
Φιλόλογος Πειραματικού ΓΕΛ Ρεθύμνου,
πρ. αιρετός ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη