Thumbnail

Η ιστορία του Σύμπαντος είναι γραμμένη στο φως, στον ουρανό και απείρως πέραν αυτού. Εκεί είναι γραμμένο και το μέλλον του Σύμπαντος! Το παρελθόν του, η όλη του πορεία και η εξέλιξή του προδιαγράφουν και το μέλλον του συνολικά και για κάθε χωροχρονική διάστασή του.

Πολλά μυστικά κρύβονται στο φως και είναι εντυπωσιακή και θαυμαστή η δράση της σκέψης του ανθρώπου να αποκωδικοποιεί τις πληροφορίες του, τα τόσα και τόσα μηνύματά του. Το φως ...κάνει τη μεγαλύτερη αφήγηση!

Ο αρχαίος Κινέζος φιλόσοφος Μο Τσε χαρακτηρίστηκε ως “δάσκαλος του φωτός”, γιατί κατανόησε πολύ νωρίς ότι το φως είναι ένα πολύ μεγάλο βιβλίο της φύσης. Έθεσε τα πρώτα σκιρτήματα της επιστημονικής σκέψης: την αμφισβήτηση, την ανταλλαγή ιδεών, την ελευθερία του πνεύματος.

Οι αρχαίοι Έλληνες άνοιξαν ουσιαστικά το δρόμο του ορθολογισμού και της φιλοσοφίας / επιστήμης. Οι Άραβες και ο ισλαμικός κόσμος καλλιέργησε τον 11ο αιώνα (και πέραν τούτου) την αστρονομία, μετέφεραν ιδέες από την Ινδία, επινόησαν την έννοια του μηδενός, μεταβίβασαν τον αρχαιοελληνικό στοχασμό στην Ευρώπη της Αναγέννησης.

Ο Ιμπν Αλχάζεν από το Ιράκ ήταν ένας συστηματικός αναζητητής της αλήθειας. Επέμενε ότι πρέπει να αποφεύγουμε τους άστοχους παραλογισμούς και της προκαταλήψεις. Μελέτησε το φως του ήλιου. Διαμόρφωσε τον πρώτο σκοτεινό θάλαμο κάνοντας μια σκηνή, στην οποία άφησε μόνο μια μικρή σχισμή για να μπει στενή δέσμη ηλιαχτίδας και πειραματίστηκε πάνω στην ευθεία διάδοση του φωτός και στον σχηματισμό ειδώλου. Ήταν η πρώτη κάμερα!

Ο Χέρσελ το 1800 θα μελετήσει τη σχέση χρώματος των επιμέρους ηλιακών ακτινοβολιών και των αντίστοιχων θερμοκρασιών τους, θα διαπιστώσει ότι το κόκκινο είναι πιο θερμό από το μπλε κλπ και θα ανιχνεύσει τις υπέρυθρες ακτινοβολίες – ακτινοβολίες που δεν τις βλέπουμε αλλά τις νιώθουμε στο δέρμα μας και είναι αυτές που κυρίως μας ζεσταίνουν. Ο Φραουνχόφερ, ως σχεδιαστής φακών, θα αναπτύξει πιο προηγμένη τεχνολογία για τη δημιουργία τηλεσκοπίων και έτσι η σκέψη του ανθρώπου θα πηγαίνει όλο και πιο μακριά στο Σύμπαν, όλο πιο πίσω στο παρελθόν του.

Ο Γαλιλαίος στις αρχές του 17ου αιώνα με το τηλεσκόπιό του θα ανοίξει ουσιαστικά κεφάλαια μελέτης του φωτός. Ο Νεύτωνας θα ερμηνεύσει το ουράνιο τόξο και θα πειραματιστεί σε γυάλινα πρίσματα, για να ανακαλύψει τη φύση του φωτός, τις διαφορετικές ακτινοβολίες που εμπεριέχει. Οι ακτινοβολίες αυτές αποκαλύπτονται όταν το φως διασχίζει σώματα και έτσι αυτές ακολουθούν διαφορετικές κατευθύνσεις ανάλογα με τη συχνότητά τους. Και έτσι βρήκαμε το φάσμα του φωτός – το “φάντασμά” του.

Μόνο που το φάσμα, που γίνεται αντιληπτό στην όρασή μας, είναι πολύ μικρό σε σχέση με το συνολικό φάσμα του φωτός. Έχουμε τις ευρείς περιοχές του υπέρυθρου και του υπεριώδους – εκτεινόμενες πέραν των δύο άκρων του ορατού φάσματος. Έχουμε τις ακτίνες γ, τις ακτίνες Χ, τα ραδιοκύματα, τα μικροκύματα κλπ. Και το πιο σημαντικό με τις άλλες ακτινοβολίες “δεν βλέπουμε” τα ίδια πράγματα με διαφορετικό τρόπο αλλά βλέπουμε κυρίως άλλα πράγματα. Και έτσι με τα μικροκύματα, για παράδειγμα, ταξιδεύουμε προς τη γέννηση του Σύμπαντος.

Στα φάσματα του φωτός βλέπουμε σκοτεινές γραμμές αλλά και αυτές μας φωτίζουν (!), μας λένε τη χημική σύσταση του σώματος που εκπέμπει το φως αυτό. Και όμως είμαστε ακόμα στην αρχή. Η “σκοτεινή ύλη” και η “σκοτεινή ενέργεια” αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του Σύμπαντος και είναι εντελώς απρόσιτα – “ανεξερεύνητες μακρινές χώρες”. Μαζί με την ομορφιά του Σύμπαντος δεν μπορούμε παρά να θαυμάζουμε την ομορφιά της σκέψης μας, που μπορεί να μελετά και να γνωρίζει με τις επινοήσεις της τις γωνιές του άπειρου χωροχρόνου από μια απειροελάχιστη κουκκίδα ύλης, τη Γη μας.

Το φως έχει μοναδικές ιδιότητες που δεν τις έχει άλλη μορφή ύλης! Τα σωματίδιά του είναι άυλα (!), κινούνται και στο κενό και, το πιο σημαντικό, έχουν τη μεγαλύτερη ταχύτητα, την “κοσμική ταχύτητα” – που τίποτα δεν μπορεί να την υπερβεί. Άγνωστο είναι γιατί υπάρχει όριο ταχύτητας στο σύμπαν. Ή μάλλον μπορούμε να υποθέσουμε.

Γνωρίζουμε ότι αν ταξιδεύουμε με την ταχύτητα του φωτός, ο χρόνος μηδενίζεται, ο χρόνος δεν υπάρχει. Και αν θεωρητικά, υπήρχε η δυνατότητα για μεγαλύτερη ταχύτητα από εκείνη του φωτός, αυτό θα σήμαινε ότι θα μπορούσαμε να γυρίσουμε πίσω στο παρελθόν!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καταθλιψη
Το μυστήριο της καμπύλης U: Οι νέοι σήμερα είναι πιο δυστυχισμένοι από ποτέ
Ένα σοβαρό φαινόμενο παρατηρούν οι ερευνητές και δεν έχουν τελική εξήγηση γιατί οι νέοι σήμερα είναι πιο δυστυχισμένοι
Το μυστήριο της καμπύλης U: Οι νέοι σήμερα είναι πιο δυστυχισμένοι από ποτέ
Γυναίκα να πνίγεται σε πισίνα για αρκετή ώρα
Εφιάλτης: Η στιγμή που γυναίκα να πνίγεται σε πισίνα για αρκετή ώρα και οι γύρω της αδιαφορούν (Video)
Συγκλονιστικό βίντεο δείχνει γυναίκα να πνίγεται σε πισίνα για αρκετή ώρα και τους γύρω της να αδιαφορούν
Εφιάλτης: Η στιγμή που γυναίκα να πνίγεται σε πισίνα για αρκετή ώρα και οι γύρω της αδιαφορούν (Video)
crayons-mathites_eidika_sxoleia.jpg
Κύριοι του υπουργείου Παιδείας, αφιερώστε μια μέρα σε ένα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. και θα καταλάβετε!
Ανοιχτή επιστολή προς την Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ζωή Μακρή.
Κύριοι του υπουργείου Παιδείας, αφιερώστε μια μέρα σε ένα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. και θα καταλάβετε!