μπογιές στην περιφερειακή διεύθυνση θεσσαλονίκης
Την ευθύνη ανέλαβε η ελευθεριακή πρωτοβουλία με το κείμενο που δημοσιεύουμε παρακάτω

Μπογιές στο κτίριο όπου στεγάζεται η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής, στη Θεσσαλονίκη, πέταξαν μέλη της ελευθεριακής πρωτοβουλίας

Σύμφωνα με την Αστυνομία, η ελευθεριακή πρωτοβουλία πέταξε μπογιές τόσο στην είσοδο του κτιρίου, όσο και στα γραφεία της Διεύθυνσης, στον 1ο όροφο.

Αναλυτικά το κείμενο-ανάληψη ευθύνης:

Την Πέμπτη 4/2, ημέρα μαζικών και δυναμικών πανελλαδικών πανεκπαιδευτικών κινητοποιήσεων ενάντια στο νέο αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο, πραγματοποιήσαμε παρέμβαση με μπογιές στην Περιφερειακή Ενότητα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, εκφράζοντας έτσι τη στήριξη και την αλληλεγγύη μας στον αγώνα των φοιτητών, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζοντας την πολύπλευρη νεοφιλελεύθερη καπιταλιστική αναδιάρθρωση δρομολογεί τώρα την ψήφιση ενός αντιδραστικού νομοσχεδίου που αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που αποτελούσε διακαή πόθο τόσων και τόσων κυβερνήσεων που πέρασαν, αλλά οι κινήσεις τους αποτράπηκαν από τη μαζική και μαχητική αντίσταση του πανεκπαιδευτικού κινήματος, των φοιτητών, της νεολαίας, των εργαζομένων και των ανέργων. Το νομοσχέδιο αυτό ανταποκρίνεται αποκλειστικά και μόνο στις επιταγές των κεφαλαιοκρατών, οι οποίοι επιζητούν τη βαθμιαία και συντριπτική επικράτηση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, περιστέλλοντας τις κοινωνικές και συνδικαλιστικές ελευθερίες και ξηλώνοντας ό,τι έχει απομείνει από το δημόσιο χαρακτήρα της σημερινής ανώτατης εκπαίδευσης. Αναλυτικότερα, το νέο αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο προβλέπει τα εξής:

1) Σύσταση πανεπιστημιακής αστυνομίας, τοποθέτηση καμερών, κάρτες εισόδου, πειθαρχικά μέτρα. Η κυβέρνηση θα προβεί στην πρόσληψη 1500 νέων αστυνομικών, θα τοποθετήσει κάμερες σε διάφορα σημεία του πανεπιστημίου (εσωτερικά και εξωτερικά) και θα απαγορέψει την είσοδο εντός του χώρου σε μη σπουδαστές. Σύμφωνα με την κυβέρνηση, τα συγκεκριμένα μέτρα έχουν ως στόχο την προστασία της «ακαδημαϊκής ελευθερίας» από τις «έκνομες ενέργειες», που η ίδια διατείνεται πως τελούνται εντός των ιδρυμάτων. Στις έκνομες ενέργειες συγκαταλέγεται το ναρκεμπόριο που επικαλούνται συχνά τα ΜΜΕ και η κυβέρνηση, αλλά και η ταξική συνδικαλιστική δράση των φοιτητών, όπως οι καταλήψεις σχολών, οι παρεμβάσεις σε συνεδριάσεις καθηγητών και πρυτάνεων κλπ. Οι πράξεις αυτές μετατρέπονται σε ποινικά αδικήματα με το νέο νομοσχέδιο και οι φοιτητές που τις τελούν θα αντιμετωπίζονται με ξύλο, συλλήψεις, δικαστήρια και φυλάκιση έως και 3 χρόνια. Οι σχέσεις κράτους-ναρκεμπορίου είναι λίγο πολύ γνωστές. Δεν υπάρχει καμία πρόθεση εξάλειψης του και αυτό μπορεί να το διαπιστώσει κάποιος εύκολα βλέποντας τι γίνεται σε περιοχές που δεν υπάρχει «άσυλο ανομίας». Η διακίνηση γίνεται κανονικά με την αστυνομία να έχει τον ρόλο του θεατή, ενώ κατά καιρούς πραγματοποιεί συμβολικές συλλήψεις για τα μάτια του κόσμου. Αυτό που κάνει, όμως συνήθως, και που έγινε και στην περίπτωση των ΑΕΙ, είναι να τους διώχνει από τη μία περιοχή και να τους στέλνει σε κάποια άλλη στην οποία παρατηρείται έντονη πολιτική δράση, έτσι ώστε να υπάρχει άλλοθι για την όξυνση της καταστολής. Αυτό που θέλουν να εξαλείψουν πραγματικά είναι η ταξική συνδικαλιστική δράση φοιτητών, η οποία γνωρίζουν πολύ καλά ότι μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο στα σχέδια τους για την επέλαση του κεφαλαίου στα πανεπιστήμια και γενικά για την περαιτέρω υποτίμηση των ζωών μας. Η ιστορία έχει δείξει ότι το φοιτητικό κίνημα είναι από τα πιο ριζοσπαστικά κομμάτια της κοινωνίας, πρωτοπόρο στις εξεγέρσεις. Φοβούνται τη δράση του και θέλουν πάση θυσία να τη σταματήσουν. Προσπαθούν με κάθε τρόπο να αποστρέψουν τον φοιτητή/ρια από την ενασχόληση του με την πολιτική και προάγουν την απαξίωση του ταξικού φοιτητικού συνδικαλισμού, προάγοντας αντ’ αυτού τις πελατειακές σχέσεις των κομματικών τους μαγαζιών που οργανώνουν τουριστικές εκδρομές, πάρτι σε κλαμπ και επιχειρηματικές ημερίδες που διαφημίζουν ιδιωτικές εταιρείες που ζητούν απλήρωτους ή υπο-αμειβόμενους σκλάβους. Θέλουν τους φοιτητές ακίνδυνους και παροπλισμένους απέναντι στους κερδοσκοπικούς σχεδιασμούς των αφεντικών, τους οποίους υπηρετούν απαρέγκλιτα ως ταξικοί τους σύμμαχοι και αρωγοί. Η επίβλεψη και η ποινικοποίηση της όποιας ταξικής συνδικαλιστικής δράσης έχει ως στόχο τη δημιουργία φόβου σε όποιον διανοηθεί να σηκώσει κεφάλι και να διεκδικήσει τα αυτονόητα (σίτιση, στέγαση, σπουδές, δουλειά με δικαιώματα κ.α.).

2) Διαγραφές φοιτητών που θα γίνονται σε 2 περιπτώσεις. Η πρώτη αφορά τους φοιτητές που κατηγορούνται για κάποιο από τα αδικήματα που αναφέρθηκαν παραπάνω. Εάν κάποιος φοιτητής ή φοιτήτρια για παράδειγμα αποφασίσει να εναντιωθεί στην επιβολή διδάκτρων και να αγωνιστεί μέσω κινητοποιήσεων και παρεμβάσεων, τότε εκτός από φυλάκιση θα κινδυνεύει και με οριστική διαγραφή από τη σχολή. Η δεύτερη περίπτωση διαγραφής φοιτητών αφορά όσους ξεπέρασαν το ανώτατο όριο σπουδών, που ορίζεται ως ν+ν/2. Γι αυτό το μέτρο η κυβέρνηση επικαλείται την εκκαθάριση των «αιώνιων φοιτητών» που δήθεν επιβαρύνουν το πανεπιστήμιο. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν ισχύει, καθώς μετά το πέρας των ν+2 ετών φοίτησης και μετά οι φοιτητές δεν δικαιούνται καμία παροχή (συγγράμματα, διαμονή στις εστίες, φοιτητικό πάσο κλπ). Αυτό το μέτρο στοχεύει στην εντατικοποίηση του ρυθμού σπουδών. Οι φοιτητές υπό το άγχος ολοκλήρωσης των σπουδών εντός του επιτρεπόμενου χρονικού ορίου δεν θα έχουν το χρόνο για κοινωνικοποίηση, ταξική συνδικαλιστική δράση, και γενικά για τίποτα άλλο πέρα από τα μαθήματά τους. Αυτό το μέτρο δε συνυπολογίζει, μάλιστα, πως πολλοί φοιτητές δουλεύουν, για να καλύψουν τα έξοδά τους ή να βοηθήσουν τις οικογένειές τους.

3) Διπλή βάση εισαγωγής. Εδώ αλλάζουν 2 πράγματα στον τρόπο εισαγωγής στο πανεπιστήμιο. Α) μπαίνει ως κατώτερο όριο εισαγωγής στα πανεπιστήμια η βάση του 10 και Β) η βάση εισαγωγής σε κάθε σχολή θα ορίζεται από το ίδιο το τμήμα και όχι από τον τελευταίο εισακτέο μαθητή σε αυτό. Οι υποψήφιοι μαθητές θα καλούνται να συμπληρώσουν 2 μηχανογραφικά. Στο πρώτο μηχανογραφικό θα υπάρχουν τα τμήματα με μεγαλύτερη βάση εισαγωγής, όπου και οι θέσεις θα είναι περιορισμένες, ενώ το δεύτερο μηχανογραφικό θα αφορά τις «υποδεέστερες» σχολές, οι οποίες θα λαμβάνουν χαμηλότερη χρηματοδότηση, ενώ θα είναι και οι πρώτες υποψήφιες, για να κλείσουν ή για να επιβληθούν δίδακτρα με βάση την εφαρμογή του νόμου σύνδεσης αξιολόγησης – χρηματοδότησης της Κεραμέως που ψηφίστηκε τον Γενάρη του 2020. Η αλλαγή αυτή στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των εισακτέων, καθώς οι βάσεις θα ανεβούν δραματικά, αφού το κάθε τμήμα θα τις καθορίζει. Θα συμβάλει στη δημιουργία επιπλέον ταξικών φραγμών για μαθητές που προέρχονται από οικογένειες που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν δυσβάσταχτα ποσά για φροντιστήρια. Με αυτόν τον τρόπο αβαντάρει και προωθεί τα ιδιωτικά κολέγια, τα πτυχία των οποίων έχουν εξισωθεί με αυτά των ΑΕΙ από τον Οκτώβριου του 2019.

Με το νέο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση η αστική τάξη και το πολιτικό της προσωπικό θέλουν να διαμορφώσουν αποστειρωμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα, τα οποία θα διέπονται από μανιώδη ανταγωνισμό, εσωτερίκευση και απομόνωση των φοιτητών, απουσία κοινωνικού προβληματισμού, ταξικών ζυμώσεων και διεκδικήσεων. Έτσι ο φοιτητής θα γαλουχείται συστηματικά στην υπακοή στην ιδιώτευση και στον κοινωνικό κανιβαλισμό, για να γίνει ένας πειθήνιος και υποτακτικός εργαζόμενος με περικομμένα δικαιώματα και μηδενικές απαιτήσεις, όπως βολεύει τα αφεντικά δηλαδή. Θέλουν ένα πανεπιστήμιο-νεκροταφείο, όπου θα έχουν τη δυνατότητα φοίτησης και αποφοίτησης μόνο ελάχιστοι εκλεκτοί, δηλαδή όποιοι θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να προετοιμαστούν κατάλληλα για τις εισαγωγικές εξετάσεις. Οι απόκληροι θα ρίχνονται στη ζούγκλα της αγοράς εργασίας με ακόμα λιγότερα εργασιακά δικαιώματα και προοπτικές, ενώ τα ιδιωτικά κολλέγια, πανεπιστήμια και ΙΕΚ αναμένεται να κάνουν χρυσές δουλειές τώρα που οι κυβέρνηση τους στρώνει τον δρόμο και τους στέλνει νέα πελατεία. Η στρατηγική απαξίωση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης ανοίγει το δρόμο προς την ιδιωτικοποίησή της. Ήδη πολλά μεταπτυχιακά γίνονται επί πληρωμή, ενώ διαρκείς και επίμονες είναι οι συζητήσεις για επιβολή διδάκτρων και στις προπτυχιακές σπουδές.

Καθόλου τυχαία δεν είναι η επιλογή της κυβέρνησης να περάσει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας. Πολλοί φοιτητές βρίσκονται εκτός των πόλεων όπου σπουδάζουν. Λόγω έρημων πανεπιστημίων οι γενικές συνελεύσεις των σχολών είναι αισθητά απομαζικοποιημένες και πραγματοποιούνται με μεγάλη δυσκολία . Επίσης, υπάρχει ο φόβος συμμετοχής σε συγκεντρώσεις λόγω του COVID-19. Το κράτος έχει τη δυνατότητα διάλυσης των συγκεντρώσεων με πρόσχημα την απαγόρευση συναθροίσεων και τη μη τήρηση των προβλεπόμενων υγειονομικών μέτρων (παρόλο που όπως έχουμε δει τα μέτρα τηρούνται πολύ περισσότερο από τους διαδηλωτές παρά από τους μπάτσους). Παρ’ όλα αυτά, οι φοιτητές έδωσαν ηχηρή απάντηση ενάντια στην διάλυση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και στην ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας μέσα από τις αλλεπάλληλες μαζικές διαδηλώσεις τους στις μεγάλες πόλεις της επικράτειας.

Στεκόμαστε αμετάκλητα αλληλέγγυοι στον αγώνα των φοιτητών, των μαθητών και των εκπαιδευτικών, προασπίζοντας τις κοινωνικές ελευθερίες, τα δικαιώματα και τα συμφέροντα της τάξης μας ενάντια στην αδηφαγία του κράτους και του κεφαλαίου. Στηρίζοντας τον αγώνα και τις κινητοποιήσεις των φοιτητών οφείλουμε να κάνουμε το επόμενο βήμα για την ανασύνταξη της συνολικής αντεπίθεσης της εργατικής τάξης.

Δεν υπάρχει γυρισμός. Οφείλουμε να σταθούμε συλλογικά και ανυποχώρητα ανάχωμα μπροστά στις αντιλαϊκές μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης που υπονομεύουν βίαια τους όρους και τις συνθήκες της φοίτησης, της εργασίας και της διαβίωσής μας.

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΥΛΟ, ΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΑΞΙΚΟ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ

ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΔΙΧΩΣ ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ

ΣΠΕΡΝΕΤΕ ΑΝΕΜΟΥΣ, ΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙΤΕ ΝΑ ΘΕΡΙΣΕΤΕ ΘΥΕΛΛΕΣ

Ελευθεριακή Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης (μέλος της Αναρχικής Ομοσπονδίας)

Πηγή: https://www.voria.gr/article/thessaloniki-analipsi-efthinis-gia-tis-mpogies-stin-periferiaki-diefthinsi

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»