Στοιχεία από τα σχολεία της Θεσσαλονίκης που συμμετέχουν στην απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης δημοσιεύουν οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, είναι 231 τα σχολεία που προχώρησαν σε απεργία – αποχή. «Χιλιάδες εκπαιδευτικοί στη Θεσσαλονίκη και σε όλη τη χώρα υλοποίησαν την απόφαση του κλάδου και με μεγάλα ποσοστά σχολείων που ξεπέρασαν το 90%» αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης.
Δείτε παρακάτω τον πίνακα με τα σχολεία που συμμετέχουν στην απεργία - αποχή:
«Η κ. Κεραμέως το μόνο που γνωρίζει μαζί με τον κ. Χρυσοχοϊδη είναι η καταστολή και ο αυταρχισμός στο χώρο της εκπαίδευσης, για αυτό και ο κλάδος απαιτεί την παραίτησή της. Διαπιστώνοντας την ήττα της ελίσσεται και επιχειρεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση με τεχνάσματα. Έδωσε παράταση στους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν μέχρι τις 19/3. Επιδίωξε ένας αριθμός συλλόγων να μη συνεδριάσουν για να ανακόψει τη ροή αύξησης των αποφάσεων των συλλόγων που τάσσονται με την απεργία αποχή» επισημαίνουν μεταξύ άλλων.
«Την ίδια στιγμή προσκάλεσε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ τη Δευτέρα 1/3 σε μια εκ των προτέρων προσχηματική συνάντηση σκοπιμοτήτων, ενώ μια μέρα πριν σε εκδήλωση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) δήλωσε ότι προχωρεί την ατομική αξιολόγηση» προσθέτουν.
Τέλος, ζητούν η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, να πάρει θέση ανοιχτά και δημόσια για τις διεκδικήσεις και τα αιτήματα του κλάδου που είναι γνωστά στην κυβέρνηση.
Η ανακοίνωση
Αναλυτικά, η ανακοίνωση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Θεσσαλονίκης:
Χιλιάδες εκπαιδευτικοί στη Θεσσαλονίκη και σε όλη τη χώρα υλοποίησαν την απόφαση του κλάδου και με μεγάλα ποσοστά σχολείων που ξεπέρασαν το 90%, όπως φαίνεται από τα στοιχεία που παραθέτουμε στον πίνακα, συντάχθηκαν με την απεργία – αποχή κατά της διαδικασίας της αυτοαξιολόγησης. Η προσπάθεια του υπουργείου να επιβάλει την αξιολόγηση στην εκπαίδευση δεν πέρασε για να γνωρίσει η κα Κεραμέως μια δεύτερη μεγάλη ήττα, μετά από αυτή που είχε με την καθολική αποχή (93%) των συναδέλφων από τις ηλεκτρονικές εκλογές για Υπηρεσιακά Συμβούλια.
Οι εκπαιδευτικοί σε κάθε ΕΛΜΕ, σε κάθε σύλλογο διδασκόντων, με συντεταγμένο τρόπο και μεγάλη αυτενέργεια ξεπέρασαν τα εμπόδια του εγκλεισμού λόγω πανδημίας και συνέβαλαν καθοριστικά το αγωνιστικό μήνυμα του κλάδου να φτάσει παντού και να γίνει πραγματικότητα με την υλοποίηση μαζικά της απεργίας αποχής. Η συσπείρωση των εκπαιδευτικών μέσα στα σωματεία μας είναι ελπιδοφόρα εξέλιξη.
Οι εκπαιδευτικοί αρνήθηκαν να αποδεχθούν το νέο εκπαιδευτικό τοπίο που προωθεί η κυβέρνηση αξιοποιώντας την πανδημία. Ψηφίζει μια σειρά από αντιεκπαιδευτικά μέτρα (τράπεζα θεμάτων, βάση εισαγωγής για τα ΑΕΙ, δίχρονες επαγγελματικές μεταγυμνασιακές σχολές κατάρτισης, ατομική αξιολόγηση, αυτονομία σχολικής μονάδας, κ.ά.) που μαζί με την αξιολόγηση των σχολείων οδηγούν σε ένα δημόσιο σχολείο απομαζικοποιημένο από μαθητές και με κουτσουρεμένα τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Η επιχείρηση εκφοβισμού των εκπαιδευτικών δεν πέρασε
Το υπουργείο παιδείας, μπροστά στο κύμα διαρκούς αγανάκτησης των εκπαιδευτικών, πρωτοστάτησε σε απειλές και εκβιασμούς. Με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα που προσπάθησε να διαμορφώσει για συνέπειες σε όσους δηλώσουν απεργία αποχή (συνέπειες από τη μη βαθμολόγηση των μαθητών, αν και δεν προβλέπεται από πουθενά, σε όσους θέλουν να γίνουν στελέχη της εκπαίδευσης, αν και τα δικαστήρια έχουν κρίνει ότι αυτό δεν ισχύει, σε όλους εκτόξευσε απειλές για υπηρεσιακές συνέπειες, παρόλο που η απεργία αποχή είναι συνδικαλιστικό, αλλά και συνταγματικό δικαίωμα, κ.ά.). Τη σκυτάλη των απειλών την πήραν και Διευθυντές σχολείων που κινδυνολογούσαν διαδίδοντας φήμες για δήθεν συνέπειες (στους αναπληρωτές ότι δεν θα προσληφθούν ξανά, ενώ οι αγώνες του κλάδου έφεραν τους διορισμούς στην ειδική αγωγή και τις προσλήψεις αναπληρωτών, για όσους έχουν κάνει αίτηση συνταξιοδότησης ότι δε θα μπορούν να συνταξιοδοτηθούν, μια διαδικασία που ισχύει μόνο για παραπτώματα που επισείουν ποινή απόλυσης, στους νεοδιόριστους ότι μπορεί να μη μονιμοποιηθούν, ενώ πρόκειται για μια απλή διαδικασία και ποτέ δεν αφαιρέθηκε η μονιμότητα από κανέναν εκπαιδευτικό, κ.ά.). Οι προσπάθειες αυτές έπεσαν στο κενό, οι εκπαιδευτικοί δεν υποκύψαμε, για αυτό και το μήνυμα μας ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική είναι πολύ μεγάλο!
Στον αγώνα του κλάδου δεν συμπαρατάχθηκε η ηγεσία της παράταξης της ΔΑΚΕ, αντίθετα υπονόμευσε τον αγώνα. Εξέδωσε τρεις κεντρικές ανακοινώσεις, μία σχετικά με την αξιολόγηση για να θολώσει το τοπίο και δύο για να στραφεί κατά των Παρεμβάσεων που πρωτοστατούν στον αγώνα που δίνει ο κλάδος. Εκπρόσωποί της έλαμψαν με την απουσία τους από τη μάχη. Σε ενημερώσεις σχολείων που παραβρέθηκαν και ήταν μόνοι τους, τρομοκρατούσαν τους συναδέλφους. Ορισμένοι Διευθυντές που είναι και μέλη των ψηφοδελτίων της ΔΑΚΕ συνεδρίασαν με έτοιμες τις ομάδες δράσης και πριν ενημερωθούν οι συνάδελφοι με τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ, κ.ά.
Το Υπουργείο με προσχηματικές συναντήσεις με την ΟΛΜΕ επιχειρεί να παραπλανήσει τον κλάδο
Η κα Κεραμέως το μόνο που γνωρίζει μαζί με τον κο Χρυσοχοϊδη είναι η καταστολή και ο αυταρχισμός στο χώρο της εκπαίδευσης, για αυτό και ο κλάδος απαιτεί την παραίτησή της. Διαπιστώνοντας την ήττα της ελίσσεται και επιχειρεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση με τεχνάσματα. Έδωσε παράταση στους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν μέχρι τις 19/3. Επιδίωξε ένας αριθμός συλλόγων να μη συνεδριάσουν για να ανακόψει τη ροή αύξησης των αποφάσεων των συλλόγων που τάσσονται με την απεργία αποχή. Άνοιξε μια επικίνδυνη διαδικασία η οποία, αν την επιτρέψουμε να εφαρμοστεί, θα οδηγήσει στον εκφυλισμό των συλλογικών διαδικασιών που ισχύουν στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων. Είναι γνωστό ότι πολλοί Διευθυντές θα επιχειρήσουν να αλλάξουν τις αποφάσεις των συλλόγων, επικαλούμενοι νόμους που δεν ισχύουν για τη λειτουργία των συλλόγων, συγκαλώντας συνεδριάσεις για να πάρουν αποφάσεις με το 1/3 των μελών, ακόμη και με όσους παρευρίσκονται.
Την ίδια στιγμή προσκάλεσε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ τη Δευτέρα 1/3 σε μια εκ των προτέρων προσχηματική συνάντηση σκοπιμοτήτων, ενώ μια μέρα πριν σε εκδήλωση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) δήλωσε ότι προχωρεί την ατομική αξιολόγηση. Η κα Κεραμέως ανοιχτά και δημόσια να πάρει θέση για τις διεκδικήσεις και τα αιτήματα του κλάδου που είναι γνωστά στην κυβέρνηση. Ο εκπαιδευτικός κόσμος που αγωνιά για το μέλλον του δημόσιου σχολείου πρέπει να γνωρίζει αν η κυβέρνηση έχει σκοπό να πάρει πίσω τα μέτρα που ψήφισε με τα οποία αποδομείται ο δημόσιος χαρακτήρας του σχολείου. Από τα θέματα συζήτησης που καθόρισε το υπουργείο απουσιάζει το σύνολο των μέτρων που ψήφισε η κυβέρνηση με πέντε νομοσχέδια μέσα στην πανδημία τα οποία ο κλάδος τα έκρινε αντιεκπαιδευτικά και ζητούσε την απόσυρση και μη εφαρμογή τους (τράπεζα θεμάτων, δίχρονες επαγγελματικές σχολές, βάση εισαγωγής για τα ΑΕΙ, αξιολόγηση, εξίσωση πτυχίων κολεγίων με δημόσια ΑΕΙ, κ.ά.).
Οι εκπαιδευτικοί υπερασπίζουμε το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματά μας
Ως Παρεμβάσεις χαιρετίζουμε τους/τις χιλιάδες εκπαιδευτικούς που αντιστάθηκαν στις πιέσεις για υποταγή και συλλογικά έδωσαν τον αγώνα για το δικαίωμα όλων στη δουλειά και τη μόρφωση! Καλούμε τους συναδέλφους να συνεχίσουν τη μάχη με τη συγκέντρωση υπογραφών στη συλλογική δήλωση της απεργίας αποχής σε όλα τα σχολεία που δεν έγιναν συνεδριάσεις, αλλά και σε όσα έχουν γίνει. Το κεφάλαιο της αγωνιστικής ενότητας που επιτεύχθηκε αποτελεί μεγάλη παρακαταθήκη για τη συνέχιση του αγώνα. Για να μην προχωρήσουν τα σχέδια της κυβέρνησης για την αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Για να ανατραπεί, να μην ισχύσει και να μην εφαρμοστεί όλο το αντιεκπαιδευτικό νομοθετικό πλαίσιο που ψηφίστηκε μέσα στην πανδημία.
Η ΟΛΜΕ να καταθέσει υπόμνημα δημόσια με τις διεκδικήσεις του κλάδου
Η ΟΛΜΕ σε υπόμνημα να καταγράψει με σαφήνεια την αντίθεση του κλάδου σε όλο το νομοθετικό πλαίσιο και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που πέρασαν με ανεπίτρεπτο τρόπο μέσα στην πανδημία και τις συνέπειές τους για το δημόσιο σχολείο.. Το υπόμνημα της ΟΛΜΕ να κατατεθεί δημόσια για να είναι ο κλάδος που δίνει τη μάχη συμμέτοχος, αλλά και για να αποκαλυφθούν οι επικοινωνιακές στοχεύσεις του υπουργείου.
Στο υπόμνημα να καταγράφονται τα αιτήματα και διεκδικήσεις του κλάδου
Να σταματήσει τώρα κάθε σχετική με την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση διαδικασία.
Να καταργηθεί, να αποσυρθεί και να μην εφαρμοστεί όλο το αντιεκπαιδευτικό θεσμικό πλαίσιο (ν. 4692/2020 / Τράπεζα θεμάτων - αυτοαξιολόγηση, ν. 4653/2020 / Ισοτιμία πτυχίων Κολεγίων και ΑΕΙ, ν. 4763/2020 / Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, ν. 4777/2021 / Βάση εισαγωγής για ΑΕΙ /Αστυνομία στα ΑΕΙ, νόμοι για την υποχρεωτικότητα της τηλεκπαίδευσης).
Τώρα να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου για την κατοχύρωση της παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας στο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των παιδιών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών.
Άνοιγμα όλων των σχολείων με όλα τα μέτρα προστασίας (15 μαθητές στο τμήμα, μαζικά εμβολιασμοί, τεστ, ιχνηλατήσεις, κ.ά.).
Να καταργηθεί και να μην εφαρμοστεί για φέτος η Τράπεζα Θεμάτων, λαιμητόμος αποκλεισμού των μαθητών από το δημόσιο σχολείο.
Παιδαγωγική ελευθερία – δημοκρατία στα σχολεία. Σύλλογοι Διδασκόντων που θα αποφασίζουν για όλα τα ζητήματα της σχολικής ζωής.
Ετήσια και ουσιαστική επιμόρφωση με βάση τις προτάσεις του κλάδου.
Να καταργηθεί και να μην εφαρμοστεί η απόφαση λειτουργίας των μεταγυμνασιακών δίχρονων Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Μαζικοί διορισμοί που θα καλύψουν όλες τις ανάγκες και σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση την ημερομηνία κτήσης του πτυχίου και την προϋπηρεσία. Να καταργηθούν ρυθμίσεις για τρίμηνες συμβάσεις και προσλήψεις αναπληρωτών από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης.
Αντισταθμιστική διδασκαλία σε όλα τα Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ με μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Να σταματήσουν οι εκβιασμοί προς τους συναδέλφους που δεν κατέθεσαν βαθμολογία με βάση τις αποφάσεις του κλάδου.
Έξω τώρα η αστυνομία από τα ΑΕΙ. Να καταργηθεί ο νόμος 4777/2021.
Να σταματήσει η υποχρηματοδότηση της παιδείας. Αύξηση των δαπανών για την παιδεία. Έκτακτη γενναία χρηματοδότηση των σχολείων για να καλύψουν τις ανάγκες τους και τις δραστηριότητες.
Όχι στα νόθα Υπηρεσιακά Συμβούλια, δεν τα αναγνωρίζουμε Τα Υ.Σ. να λειτουργήσουν με παράταση της θητείας των προηγούμενων αιρετών που είχαν εκλεγεί το 2018 μέχρι να γίνουν εκλογές δια ζώσης
Πρόταση αγώνα
Οι απαντήσεις της Κεραμέως να τεθούν για να συζητηθούν μέσα στον κλάδο και σε διαδικασίες Γενικών Συνελεύσεων και Γενική Συνέλευση προέδρων. Οι Γ.Σ. να γίνουν με όλα τα μέτρα προστασίας. Ο ίδιος ο κλάδος που πρωτοστατεί στη μάχη αυτή να αποφασίσει τη συνέχιση του αγώνα που ξεκίνησε ενάντια στην αξιολόγηση και τις μορφές πάλης.
Συνεχίζουμε τον αγώνα με όπλο την απεργία-αποχή που πρέπει όμως να συνοδευτεί από αποφάσεις συνέχισης και κλιμάκωσης του αγώνα για την ανατροπή κεντρικών αντιεκπαιδευτικών επιλογών του υπουργείου, για να ακυρώσουμε και να ανατρέψουμε την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.
Προχωράμε σε απεργιακά βήματα που θα αποφασιστούν από τις Γενικές Συνελεύσεις των εκπαιδευτικών, με στόχο τη συμπαράταξη με τους αγωνιζόμενους φοιτητές και το γενικευμένο πανεκπαιδευτικό αγώνα διαρκείας σε όλη την εκπαίδευση.
Συμμετέχουμε με τις διεκδικήσεις του κλάδου στα νέα συλλαλητήρια που οργανώνουν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι την Πέμπτη 4/3 στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και σε όλες τις πόλεις. Τα Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ να πάρουν μέτρα για τη μαζική συμμετοχή των συναδέλφων (απεργία με 3ωρη + 3ωρη στάση, αφίσα, ανακοίνωση, συνέντευξη τύπου, κ.ά.).
Κοινή συνεδρίαση των Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με το Δ.Σ. της ΔΟΕ με πρωτοβουλία της ΟΛΜΕ που θα πραγματοποιηθεί αμέσως μετά τη συνάντηση με το Υπουργείο Παιδείας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη