Με αγανάκτηση πληροφορηθήκαμε ότι το σχολείο μας προτάθηκε να μετατραπεί σε Πειραματικό. Γιατί εμείς; Αποτελούμε μέλη του συλλόγου διδασκόντων και ποτέ δεν κληθήκαμε να πούμε την άποψη μας για αυτού του είδους την μετάλλαξη του σχολείου μας. Άλλοι αποφάσισαν από το γραφείο τους για εμάς, χωρίς καμία απολύτως ενημέρωση.
Η όποια ανεπάρκεια της ΕΛΜΕ να διατυπώσει τη δική της θέση για το θέμα αυτό, εξ αιτίας λανθασμένης εκτίμησης της πλειοψηφίας του ΔΣ για τις αυταρχικές προοπτικές του διοικητικού μηχανισμού, δεν μπορεί να αποτελέσει τεκμήριο μη αντίθεσης του κλάδου σε τέτοιου είδους «πειράματα». Άλλωστε υπάρχει η σαφής θέση της ΟΛΜΕ, του ανώτερου δευτεροβάθμιου σωματείου μας, απέναντι στο συγκεκριμένο ζήτημα και τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Θεωρούν κάποιοι ότι μπορούν εκ του μακρόθεν να αποφασίζουν για την μετατροπή της φύσης του οποιοδήποτε σχολείου, χωρίς να ακούσουν καν την γνώμη του συλλόγου διδασκόντων. Αυτή είναι η δημοκρατία τους! «Αποφασίζομεν κα διατάσσομεν εκ των δερματίνων καρεκλών μας»!
Δεν θα σταθούμε μόνο στο ότι θα εκδιωχθούν πολλοί συνάδελφοι από το σχολείο, αν υλοποιηθεί η πρόταση, για να έρθουν να «αποικήσουν» εκπαιδευτικοί που τηρούν τις αξιολογήσεις τους. Εξ άλλου η εναλλαγή σχολείων τείνει να γίνει συνήθεια σε πολλούς συναδέλφους από την πολιτική όλων των τελευταίων κυβερνήσεων. Η εξοικείωση με την εργασιακή βαρβαρότητα τείνει να γίνει καθημερινότητα, όσο κι αν την αντιπαλεύουμε.
Το όλο θέμα όμως με τα Πειραματικά σχολεία (όπως και με τα πρότυπα βέβαια) έχει να κάνει με την ελιτίστικη αντιμετώπιση τους από την κυβέρνηση των «αρίστων». Υπάρχει σαφής τοποθέτηση του κλάδου απέναντι σε αυτά: «τα Πειραματικά σχολεία θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα ώστε να εφαρμόζουν τα προτεινόμενα καινοτόμα προγράμματα σε προσδιορισμένο χρονικό πλαίσιο σε τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών. Τυχαίο πρέπει να είναι και το δείγμα των διδασκόντων/ουσών σε αυτά. Επίσης, επιβάλλεται η περιοδική μετατροπή σχολείων της Δημόσιας εκπαίδευσης σε Πειραματικά.».
Έτσι! Για να μην είναι σχολεία σε «γυάλα» με ειδικό παιδαγωγικό καθεστώς, το οποίο θα διαφημίζεται ως κάτι πιο ανώτερο.
Τα Πειραματικά και τα Πρότυπα σχολεία τους, είναι ο προπομπός του διαχωρισμού των σχολείων. Έρχονται να μας μάθουν ότι υπάρχουν καλά και κακά σχολεία και ότι σαν επακόλουθο είναι το ότι θα υπάρξουν μαθητές που θα αποφοιτήσουν από καλύτερα σχολεία από ότι κάποιοι άλλοι. Η ιδέα για ισότιμη παιδεία για όλα τα παιδιά, φαντάζει αναχρονισμός στη νέα εποχή που τρέχει με τους ρυθμούς της ψηφιακής επανάστασης και δεν προλαβαίνουμε να σκεφτούμε ως άνθρωποι.
Τέλος αναρωτιόμαστε «γιατί εμείς;». Αν δει κανείς τα κριτήρια για τα Πειραματικά σχολεία θα δει μεταξύ άλλων τα εξής:
- «Η γειτνίαση τους με ΑΕΙ και η διοργάνωση ή συμμετοχή σε δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με ΑΕΙ». Αυτό οι μαθητές μας το λένε «τρολάρισμα». Την ίδια εποχή που φεύγουν τα πανεπιστήμια από την πόλη μας εμείς «κοκορευόμαστε» με προτάσεις για Πειραματικά σχολεία.
- «Η συμμετοχή ή διάκριση της σχολικής μονάδας ή ομάδας μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα, ερευνητικές και νέες δράσεις. Δημιουργικές πρωτοβουλίες, πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς». Εδώ οφείλουμε να ζητήσουμε συγνώμη από τους συναδέλφους μας γιατί όλο το προηγούμενο διάστημα συμμετείχαμε ενεργά σε τέτοιες δράσεις. Το κάναμε όμως για τους μαθητές μας και όχι για τη «βιτρίνα» του σχολείου που έρχεται να μας τραυματίσει με τα θραύσματά της.
Εμείς συνεχίζουμε να ρωτάμε και περιμένουμε απαντήσεις. «Γιατί εμείς;». Εξαιτίας όλων των παραπάνω εξωδιδακτικών δράσεων; Ή γιατί έχουμε ένα νεόδμητο κτίριο; Η παιδαγωγική κοινότητα του 1ου γυμνασίου αγωνίστηκε για να αποκτήσει αξιοπρεπή σχολική στέγη προκειμένου να εξυπηρετεί τις ανάγκες των μαθητών και της τοπικής κοινωνίας και όχι για να εφαρμόσει τα ελιτίστικα σχέδιά του, το Υπουργείο. Εμείς θεωρούμε ότι η ουσία του παιδαγωγικού έργου υπάρχει σε όλες τις τάξεις και σε όλα τα σχολεία χωρίς κάποιο να ξεχωρίζει ή να υστερεί.
Ξέρουμε ότι το όλο θέμα είναι συνυφασμένο με προοπτικές καριέρας, είτε για διοικητικούς παράγοντες, είτε και για κάποιους εκπαιδευτικούς. Ας είναι! «Δεν μπαίνουμε στο κόπο και στα έργα σας». Όμως πάψτε να κρύβετε την αλήθεια. Αποδεχτείτε, αυτό που στη πραγματικότητα είσθε και υπηρετείτε, από τον υπουργό ως και τους κλητήρες του.
Μη μας «φλομώνετε» με «καινοτομίες» και μεγάλα λόγια. Το ζητούμενο στην σημερινή πραγματικότητα (της τελευταίας δεκαετίας και όχι απλά της τελευταίας διετίας), είναι να μπορέσουμε να κρατήσουμε όσα περισσότερα από τα ψήγματα του δασκάλου μπορούμε. Εμείς θέλουμε να διδάσκουμε και εσείς τρέξτε να «καινοτομήσετε» σε βάρος της λαϊκής εκπαίδευσης.
Οι καθηγητές του 1ου Γυμνασίου Πύργου
Ασμής Λάζαρος
Κουτσούκου Μαρία
Μιχοπούλου Χαρούλα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη