Γαβρόγλου για Λύκεια: Απαξίωση της δημοκρατίας από την κυβέρνηση
«Μπορούν οι επιστημονικές διαφωνίες να επιλυθούν με βάση την αρχή της πλειοψηφίας;» - «Με αυτή την απόφαση της, όμως, η κυβέρνηση εκφράζει και την πλήρη απαξίωση της προς την ίδια τη δημοκρατία», σημειώνει ο Κώστας Γαβρόγλου

«Μπορούν οι επιστημονικές διαφωνίες να επιλυθούν με βάση την αρχή της πλειοψηφίας;», διερωτάται ο πρώην υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, αναφορικά με το άνοιγμα των Λυκείων τη Δευτέρα 12 Απριλίου και τις διαφωνίες εντός της Επιτροπής των Ειδικών του υπουργείου Υγείας. «Με αυτή την απόφαση της, όμως, η κυβέρνηση εκφράζει και την πλήρη απαξίωση της προς την ίδια τη δημοκρατία», αναφέρει ακόμα.

«Η επίλυση επιστημονικών διαφωνιών απαιτεί συνέχεια των συζητήσεων, κριτική αποτίμηση των επιχειρημάτων της κάθε πλευράς, σχολαστική επενεξέταση των δεδομένων, κριτική ανασκόπηση των μεθόδων, επαφές με μέλη άλλων επιστημονικών κοινοτήτων και ξανά συζήτηση», σημειώνει μεταξύ άλλων ο κ. Γαβρόγλου σε ανάρτησή του.

«Βέβαια θα μπορούσαν και οι ειδικοί να της πουν [σ.σ της κυβέρνησης] ότι οι απόψεις είναι μοιρασμένες και δεν μπορεί η κυβέρνηση να προχωρήσει στο άνοιγμα των σχολείων με την αρχή της πλειοψηφίας», αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρώην υπουργός Παιδείας.

«Με αυτή την απόφαση της, όμως, η κυβέρνηση εκφράζει και την πλήρη απαξίωση της προς την ίδια τη δημοκρατία. Η δημοκρατία δεν είναι ένα καθεστώς όπου ισχύει μόνον η θέληση της πλειοψηφίας αλλά ένα καθεστώς το οποίο υιοθετώντας την άποψη της πλειοψηφίας προστατεύει ταυτοχρόνως και την άποψη της μειοψηφίας. Ψιλά γράμματα όλα αυτά στις μέρες μας​​​​​​​», τονίζει καταληκτικά ο Κώστας Γαβρόγλου.

Η ανάρτηση Γαβρόγλου:

«Ψιλά γράμματα
-------
Η απόφαση της κυβέρνησης για το άνοιγμα των Λυκείων ανέδειξε ένα άλλο, ιδιαίτερα σημαντικό, πρόβλημα: μπορούν οι επιστημονικές διαφωνίες να επιλυθούν με βάση την αρχή της πλειοψηφίας;

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα είναι πώς επιλύονται οι επιστημονικές διαφωνίες οι οποίες αποτελούν ένα από τα εγγενή χαρακτηριστικά της καθημερινότητας των επιστημόνων. Η συναίνεση ανάμεσα σε όσες και όσους μελετούν το πρόβλημα των επιστημονικών διαφωνιών είναι ότι σίγουρα δεν μπορούν να λυθούν με την αρχή της πλειοψηφίας. 

Η επίλυση επιστημονικών διαφωνιών απαιτεί συνέχεια των συζητήσεων, κριτική αποτίμηση των επιχειρημάτων της κάθε πλευράς, σχολαστική επενεξέταση των δεδομένων, κριτική ανασκόπηση των μεθόδων, επαφές με μέλη άλλων επιστημονικών κοινοτήτων και ξανά συζήτηση. 

Η ενδεδειγμένη στάση μιας υπεύθυνης κυβέρνησης θα ήταν να ζητήσει από τους ειδικούς να κάνουν όλα αυτά (κάτι, βεβαια, που οι ειδικοί γνωρίζουν) και να μην βιαστεί η ίδια να υιοθετήσει την άποψη της πλειοψηφίας. Βέβαια θα μπορούσαν και οι ειδικοί να της πουν ότι οι απόψεις είναι μοιρασμένες και δεν μπορεί η κυβέρνηση να προχωρήσει στο άνοιγμα των σχολείων με την αρχή της πλειοψηφίας.

Με αυτή την απόφαση της, όμως, η κυβέρνηση εκφράζει και την πλήρη απαξίωση της προς την ίδια τη δημοκρατία. Η δημοκρατία δεν είναι ένα καθεστώς όπου ισχύει μόνον η θέληση της πλειοψηφίας αλλά ένα καθεστώς το οποίο υιοθετώντας την άποψη της πλειοψηφίας προστατεύει ταυτοχρόνως και την άποψη της μειοψηφίας. 

Ψιλά γράμματα όλα αυτά στις μέρες μας».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

daskalos
Σταυρώνουν τους εκπαιδευτικούς με διώξεις και απολύσεις
Δεν υπάρχει αμφιβολία για τη στόχευση των διώξεων: τρομοκράτηση, εκφοβισμός, ομηρία, φίμωση των αγωνιστικών φωνών των σωματείων που αντιστέκονται...
Σταυρώνουν τους εκπαιδευτικούς με διώξεις και απολύσεις
mathitis
Σχολεία, ψηφιακή καινοτομία και ψηφιακή αποξένωση: Ο ρόλος της τεχνολογίας στην παραπλάνηση
Από τη «Νέα Ομιλία» στην εκπαιδευτική νεογλώσσα: Όταν η πραγματικότητα καμουφλάρεται
Σχολεία, ψηφιακή καινοτομία και ψηφιακή αποξένωση: Ο ρόλος της τεχνολογίας στην παραπλάνηση
zaxaraki
Σοφία Ζαχαράκη: Σχετικά με την στέγαση των αναπληρωτών στα νησιά και την περιφέρεια
«Έχει δύο προβλήματα ο αναπληρωτής και η αναπληρώτρια μπορεί να είναι και το υψηλό κόστος, ανάλογα με το μέρος που πάει. Πολλές φορές, αν είναι και...
Σοφία Ζαχαράκη: Σχετικά με την στέγαση των αναπληρωτών στα νησιά και την περιφέρεια